Niets lijkt meer goed te zijn!

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnetje3, 8 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ik maak me er totaal niet druk om. We zijn alle 5 normaal van postuur en zitten goed in ons vel. We eten dagelijks verse groente en fruit, gebruiken weinig tot geen pakjes/zakjes bij het avondeten, snoepen nauwelijks. Denk dat we zo eens in de 2 weken echt 'slecht' eten; patat, pizza oid. Heb het idee dat we gezond bezig zijn, dus ga echt niet moeilijk doen met linksdraaiende yoghurt, goji bessen, qinoa en andere hypes!

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Pindakaas onder hagelslag/ vlokken
    Onder ham een dun laagje yogonaise/mayonaise.
    kaas is lekker met jam eronder of kethup.

3. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik liep er ook maar over te stressen maar opeens wist ik het ook niet meer wat goed was na al die nare berichten dat ik het langzaam opgegeven heb. Dus kom op zeg na al die jaren rookworst eten (rood vlees) is dit kankerverwekkend? Alsjeblieft zeg. Enige wat ik vervang is Palmsuiker i.p.v gewone suiker, meer verse en of diepvries groenten dan potjes groenten, soms i.p.v. gewone chocolade pure chocolade.

Niekepiek

Heel veel sterkte!

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Een beetje van beide!

Ik ontbijt altijd met havermout met lijnzaad. Aangemaakt met sojamelk of halfvolle melk.
    Tussendoor fruit of rauwkost
    In de middag: crackers met beleg zoals kaas,tonijn, kipfilet, jam, pindakaas, hummus, ei, rauwkost, soms eens filet amercain of zalm ofzo. Soepje of salade kan ook.
    avondeten: dat kan alles zijn, avg, zilvervliesrijst, ovenschotel, pasta...ik maak wel alles zelf en gebruik altijd zilvervliesrijst of volkorenpasta.

Ik drink water, soms eens een versgeperse sap of smoothie, veel groene of kruidenthee en zwarte koffie.

Zoontje en man eten vrijwel hetzelfde. Mijn man in het weekend nog wel eens wat chips en mijn zoontje 's middags soms een ontbijtkoekje, eierkoekje en in het weekend een rietjesbeker diksap. Verder ook water/thee/melk

Dat ik zo eet is omdat ik mij daar het prettigste bij voel. Maar ook ik eet wel eens patat, sushi met teveel sojasaus, ik ben dol op wijn en ik gooi ook wel eens een pizza in de oven of trek een blik unox of wereldgerecht open.

Ik let gewoon op dat niks té is. Het gaat om de balans wat mij betreft. Ik ben hartstikke gezond: goed BMI, goed in mijn vel en mijn zoontje en man ook. LIjkt mij prima.

5. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom zoveel mensen zijn tegen gewone suiker als je het normaal gebruikt, het is toch ook een natuurproduct? (suikerbieten) Of stoppen fabrikanten een ander soort suiker in hun producten?

6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113

Om gewone witte suiker te krijgen moet men de suiker wassen, snijden, malen, walsen (persen), filteren, centrifugeren, klaren, carbonatatie (fosfatatie), indikken door verdamping, ontkleuren (m.b.v. verkoolde koeienbeenderen), ionenuitwisseling met een hars, verder indikken door evaporatie, kristallisatie, nogmaals centrifugeren en drogen (behandelen met antischuimmiddel, behandelen met formaldehyde, verzuren met zwaveldioxide, toevoegen van hardheidsstabilisator, schonen m.b.v. blauwzuur, enz.
    Nee dat is dus niet zo goed....

Ongeraffineerde suiker is wel beter. Ongeraffineerde suiker bevat allerlei vezels, mineralen, enzymen en vitaminen. Deze stoffen heeft je lichaam nodig om suiker goed te verteren. Al deze ‘goede’ stoffen worden tijdens het raffineren uit de suiker gehaald, waardoor je lichaam ze uit z’n eigen reserves moet halen. Die stoffen had je lichaam eigenlijk opgeslagen voor onder meer een goed werkend immuunsysteem.

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Knakworst asbest?? ojee, dan had ik de asbest sanering vd week het blikje knakworsten open moeten laten maken?! :D (zie je 'm al staan? man in wit pak in je keuken met blikje knakworst en daarna zo snel mogelijk ontsmetten??)

8. I Love My Kids

20 jan 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik luister daar echt niet naar hoor.
    Wij eten hier thuis genoeg groente/fruit en andere gezonde producten, maar mijn kinderen krijgen ook gewoon een snoepje/koekje en andere producten waar suiker in zit.
    Sommige mensen gaan er zo krampachtig mee om dat ik het soms zielig vind voor de kinderen.
    Kinderen die geen snoepje mogen aannemen van een winkelier of kinderen die als tussendoortje niets anders mogen dan snoeptomaatjes o.i.d.
    Sorry als iemand zich aangesproken voelt, maar zo zie ik het.

Deel Deze Pagina