Hoi Korte intro: Gisteren helaas met ronde 15 begonnen. We zijn na 1 jaar proberen bij de gyn geweest. Zaad was goed en bij mij waren de FSH en progesteron waarden ook goed. Het advies: nog een half jaar tot een jaar zelf proberen. Ook kreeg ik het advies om een aantal temperatuurkaartjes bij te gaan houden. Ik heb afgelopen twee maanden zo goed als mogelijk getempt volgens de adviezen qua vast tijdstip, enz enz. Ik twijfel of ik nog een maand moet/wil tempen. Ik vind het namelijk een nadeel dat ik er zoveel mee bezig ben. Bij elke temperatuurschommeling schiet ik in de stress. Naar mijn idee geven mijn temp lijstjes geen nieuwe informatie. Wisselende data qua eisprong( dit wist ik al) en spotting na zo'n 6 tot 9 dagen dpo. Ik mag eind feb weer naar de gyn. Adviseren jullie mij om nog een cyclus te tempen omdat het misschien nog boeiende informatie kan geven voor de gyn? Zien de ervaren tempkaartlezers iets wat het melden waard is bij de gyn? Alvast bedankt voor het kijken.
Aan je kaartjes is niets vreemds te zien behalve dan dat je zo vroeg al last krijgt van spotting. Ik zou nog wel een ronde tempen. Van 2 kaartjes is het moeilijk om een echt patroon te kunnen vaststellen. Drie is daarvoor veel beter. Succes bij de gyn in feb en ik hoop voor je dat je snel zwanger wordt.
Eigenlijk mooie kaartjes die heel normaal verlopen. Behalve idd de spotting... En enkele dagen verschil qua eisprong kan ook best, had ik ook. Dus hield ik gewoon een week aan als eisprongweek vanaf de vroegste dag. Ik zou die laatste maand het ook nog gewoon bijhouden, 3 is altijd beter dan 2 om een patroon te herkennen. En dan bij de gyn overleggen. Je zou nu zeggen dat ze het in een andere hoek moeten gaan zoeken dan wel/geen eisprong. Maar meer in innestelingsproblematiek en die hormonen die daarbij horen. En je hoeft niet te stressen bij schommelingen, iedereen heeft die. Het is eerder regel dan uitzondering. Probeer het war objectiever te zien, het betekend niets.
Bedankt voor jullie reacties. Toen ik na 1 jaar proberen bij de gyn was, heb ik ook aangegeven dat ik last heb van bruin-en roodverlies voor mijn menstruatie. Volgens de gyn was dit geen probleem. Zelf vind ik het wel verontrustend, maar goed. Toch lees ik ik hier op het forum dat er ook veel vrouwen ondanks spotting gewoon zwanger raken. Progesteron was wel wat aan de lage kant maar wel voldoende (ik meen rond de 22). Ik mag eind februari weer terug naar de gyn. Ze willen dan gaan kijken of mijn eileiders toegankelijk zijn. Ik zal nogmaals over de spotting en mogelijke innestelings problemen beginnen. Ik zal mijn wekker voor de komende maand maar weer standaard gaan instellen om 6.15....... Bedankt,