Hallo allemaal, ik heb even een vraagje. Afgelopen zaterdag was ik naar de open dag in het ziekenhuis, dus ik naar de kraamafdeling. Ze vroegen daar of ik een echo wilde laten maken. Ik was zaterdag 4w6d. dus ik dacht: wie weet is er al iets te zien? Nou wij die kamer in, uitwendige echo gehad. NIKS te zien! volgens de gyn daar heel normaal, omdat het nog zo pril is. maar een vriendin van mij had met 6w een echo en daar was al duidelijk iets op te zien! Nu maak ik me echt ontzettend zorgen. De volgende geplande echo is pas met 10w! moet ik nog 5weken in die onzekerheid zitten! Ik heb wel ongi krampjes, maar dat is al vanaf 3w zo. Vorige week alleen 10min heel heftige kramp, dacht dat ik doodging, maar geen bloedverlies. Het lijkt me allemaal zo vreselijk om met 10w erachter te komen dat er niks zit, of een leeg vruchtzakje ofzo.. als ik ook alle verhalen hier lees zit ik gewoon te huilen van angst en medelijden voor iedereen. Mensen om me heen zeggen: maar je voelt je toch zwanger? het is mn eerste zwangerschap, zou niet weten hoe het voelt om zwanger te zijn! Misschien maak ik me druk om niks, maar dit kleintje was helemaal niet verwacht omdat ik geen kinderen had kunnen krijgen en dus mijn wondertje!! Hoop op reacties.... Liefs
een verschil van 5 weken of 6 weken is supergroot voor een klein vruchtje.. dus heel normaal dat ze het nog niet konden zien.. de vroege echo's worden vaak inwendig gedaan omdat je juist dan al niet veel zit.. vaak een verdikking in de wand of een heel klein klompje cellen... tis echt mm werk! maak je niet te druk! je kan altijd nog vragen aan de vk of je voor de 10 wk echo nog eens mag kijken.. miss dat je dan rond de 8 weken kan... maar als het niet nodig is moet je toch echt afwachten. vaak doen vk pas rond een week op 10 de eerste echo.. probeer echt te genieten meid!
Er is dan ook nog niks te zien hoor. En al helemaal niet uitwendig. Niet druk maken meid. En als je het niet vertrouwd zou je volgende week een keer moeten bellen met een smoes meestal mag je dan wel ff komen.
Bedankt voor de reacties.. misschien maak ik me ook te druk maar wat ik zei: het was al totaal uit mn hoofd verdwenen om zwanger te raken!
Ik snap ook niet zo goed dat ze dit doen. Vroege echo's kunnen heel veel onzekerheid met zich meebrengen door dit soort situaties. De meeste vrouwen die een vroege echo krijgen ehbben hier een medisch indicatie voor en dan nog is het vaak pas rond 6-7 wkn, 4.6 is wel erg vroeg. Daarbij worden vroege echo's eigenlijk altijd inwendig gedaan, omdat uitwendig in meeste gevallen nog helemaal niks laat zien met deze termijn. Zoals hierboven ook al gezegd wordt is er al een groot verschil te zien bij de verschillende termijnen (4.6wkn en 6 wkn). Je bent lekker zwanger meid, probeer er van te genieten.
Mag ik vragen wel zh jij bent geweest? Vind het raar dat als je 4,6 weken bent een gyn een uitwendige echo zou maken. Die weet dan toch dat je dan niets ziet...
meid w.s kun je je wel voor je kop slaan. Zelfs met 7 a 8 wkn moet je soms een inwendige echo om wat te kunnen zien laat staan bij 4 wkn en 6 dgn. dan zie je niks.das normaal. Die pijntjes die je voelt zijn darmen en das ook normaal. Je baarmoeder gaat straks groeien en dat voelt ook als mestruatie krampjes. Wees niet te bezorgd. probeer te genieten. desnoods leg je het je vk voor of het ook eerder kan gewoon om je gerust te stellen. succes!
Ik was in het rijnland geweest in leiderdorp.. Pff bedankt voor alle lieve, geruststellende reacties! Doet me goed! Ik zal proberen te genieten haha al kan ik niet wachten tot de 12weken voorbij zijn! Liefs,
Uitwendige echo is sowieso al lastig te zien! Ik heb vorige week met +- 6/7 weken een inwendige echo gehad, en zelfs dat was al zoeken. Laat staan uitwendig.... Niks aan de hand hoor, nie tte druk maken, lekker genieten!
En dan kan het ook nog zo zijn dat je een late innesteling hebt wat best wel zijn dat je nog niet eens 4wk maar 3 of 2,5wk bent! Ben zelf 1,5week teruggezet!
Maak je niet te druk meid! 4weken is nog heel pril hoor!! Gewoon lekker genieten anders zou ik met 7wl vragen om een echo,zeg je dat je je ongerust maakt en krampen hebt! Wie weet mag je dan eerder voor een echo. Succes!