Echo 6,5 week

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sayenna, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sayenna

Sayenna Actief lid

13 mrt 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb 25 maart mijn eerst echo! De 27e ben ik 7 weken zwanger.. Kun je dan het hartje al horen kloppen op een echo of nog niet?

Groepjes Sayenna

2. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    volgens mij zal het erom gaan spannen. bij mij zag je het met 7w2d goed, voor die tijd ook geen echo gehad, maar er zijn ook vrouwen die in eind week 5 het hartje al zien of horen kloppen.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik had het toen wel dat je het kon zien, een soort knippertje. Horen ging nog niet.

4. Munchkin

Munchkin Lid

31 jan 2013
    34
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik heb een echo gehad met 6 weken 1 dag en zag al een duidelijk hartje kloppen :D

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik had met 6.5 een echo en bij beide klopte het hartje toen

6. Mietie

Mietie Actief lid

22 aug 2012
    219
    0
    0
    Ik had bij 5w5d al een kloppend hartje :) uk was toen 3,5 mm hihi

7. Willow133

Willow133 Lid

2 nov 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook bij 5w5d een kloppend hartje (zowel te zien als te horen)!

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb zelf 21 maart een echo met 6 weken 4 dagen. Het zal er om spannen. Soms zie je dan al een kloppend hartje, soms niet. Ze kunnen wel zeggen of de grootte goed is en of het er goed uit ziet voor de termijn. Dan krijg je meestal een week later nog een echo voor het hartje.

9. poppenieke

poppenieke Nieuw lid

17 mrt 2013
    2
    0
    0
    verpleegkundige
    Belgie
    Hoi dames,
    Ik kom uit Belgie en ik zie op verschillenden fora dat jullie in Nederlad zoveel echo's krijgen/laten maken.
    Hoe werkt dit toch bij jullie?
    Mijn NOD was di 19/02 en ik heb op 23/2 een test gedaan die positief was. Uit onzekerheid dezelfde dag nog een test gedaan en die was ook positief.
    Meteen een afspraak gemaakt met de HA op ma 25/02.
    Voordat ik naar de HA ging toch nog maar een test gedaan (clearblue) die was positief en zei 3+ wat volgens de handleiding wil zeggen al +5weken zwanger.
    Ik weet zeker dat ik pas op 06/02 bevrucht ben dus was op dat moment nog maar 4weken en 5 dagen zwanger.
    Bij de HA is er dan bloed genomen en men HCG waarde was 1512.
    Nu heb ik een afspraak gemaakt met de Gyn en die is nu dinsdag 19/03 pas en dan ben ik dus 7weken en 6 dagen zwanger.
    Op die afspraak is het zelfs nog niet zeker of er wel een echo gemaakt wordt. Normaal gezien wordt hier in Belgie de eerste echo pas gemaakt rond 12 weken.
    Ik ben ook verpleegkundige en heb al vanalles gezien en meegemaakt ivm zwangerchappen die mis lopen dan vooral en ben enorm onzeker en ben er nog steeds niet van overtuigd dat ik wel affectief zwanger ben
    biten pijnlijke en zware borsten en moeheid heb ik echt nergens last van en mijn buikje is lang niet zo dik zoals je ziet op sommige foto's.
    ik wou hier dan eens wat meer te weten komen over jullie ervaringen en over hoe het allemaal in zijn werk gaat in Nederland.

XXX Poppenieke

10. Sayenna

Sayenna Actief lid

13 mrt 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Ik heb de echo bij de verloskundige 11-4, dit is De termijn echo. Maar ik had de keuze om een vroege ( inwendige) echo te maken. Ik wilde dit graag en dit kan 25-3 al.. Ik weet niet of dit overal zo is.. Maar bijna 8 weken is ook niet last volgens min;)..

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb juist de indruk dat jullie in België meer echo's krijgen, elke keer dat je bij de gyn komt! Ik sprak eens een Nederlandse die in België woont, die verbijsterd was dat in NL de groei van het kindje wordt vastgesteld door aan de buik te voelen. Dat kon toch niet, zij kreeg elke keer bij de gyn een echo! :p

Maar: de dames die hier in NL vroege echo's krijgen, zijn geen gewone zwangeren. Dan is het meestal via IVF of IUI of er hebben herhaalde miskramen plaatsgevonden. Dus niet iedere zwangere krijgt een echo met 6-7 weken. De meesten krijgen hem pas bij 11 weken.

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ja ik kon het al zien met 6 weken ( ivm met bloeding al een vroege echo)

13. Sayenna

Sayenna Actief lid

13 mrt 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon ervoor kiezen.. Heb verder geen bijzondere omstandigheden.. Het is mijn eerste zwangerschap en het was voordat we eigenlijk wilde beginnen aan kinderen.. Maar heb er wel zelf naar gevraagd.. Dit was geen probleem:).

Gr.

14. DW1988

DW1988 Lid

19 mrt 2013
    22
    0
    0
    Hi!

Wij zijn nu ongeveer 5 weken zwanger van ons eerste kindje en willen ook heel graag z.s.m. weten het allemaal goed zit.

Vandaag heb ik de verloskundige gebeld en zij vertelde mij dat ze de eerste afspraak bij 8 weken zonder echo doen :(
    Nu is mijn echo pas 1 mei, bij 11 weken.

Ik wil zo graag eerder een echo..

Iemand tips?

15. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik zag het toen al kloppen horen doe je het nog niet dat is pas later

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gewoon naar een commercieel bureau gaan en een eerdere echo vragen en zelf betalen. Bijv. Echobureau Utrecht.

Welkom bij Echobureau Utrecht, voor echo en pret-echo van uw baby. St. Laurensdreef 37, 3565 AJ Utrecht..

(PS: hun adres is trouwens veranderd... het is nu Maliebaan)

Specifieke diagnose echo kost hier 33,46 euro, op verwijzing of op eigen verzoek. Je hebt dit vast ook op andere plekken in het land.

Of andere verloskundige nemen.

17. DW1988

DW1988 Lid

19 mrt 2013
    22
    0
    0

Dank je voor de tip!!
    Het voelt een beetje alsof ik "onze" verloskundige passeer, maar het zou mij wel een wat lekkerder gevoel geven.
    Wij willen het onze ouders pas vertellen als we wat meer zekerheid hebben en dat zou dan nog zo lang duren...
    Ook was dit pas onze 2e ronde en weet ik dus niet hoe mijn cyclus in elkaar zit. Misschien ben ik wel korter zwanger dan ik dacht.
    Dan zou ik dat graag zsm weten.

18. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    vandaag ben ik 7 weken precies. toen ik eerder de vk belde om een afspraak te maken voor intakegesprek wou ze dat met 8 weken doen, en ook gelijk een eerste echo. helaas waren ze die week vol en zou ik met 9 weken mijn eerste echo krijgen.
    maar toen kreeg ik maandagavond (alweer) buikpijn, 's nachts elke keer dat ik me omdraaide in m'n slaap wakker geworden van de pijnscheuten. en gisterochtend was de pijn constant geworden. ik ben bekent met PDS, maar als je (of in ieder geval in mijn geval) zwanger bent denk je bij ieder pijntje dat je voelt in je lage buik wel 3x na, en door de onzekerheid kon ik de pijn toch niet helemaal plaatsen.
    's middags ging het een stuk beter met de pijn, maar op aanraden van een vriendin toch maar de vk gebeld. ook omdat ik afgelopen weekend (heel licht) bloedverlies heb gehad. nouja de vk wou me toch wel graag zien voor een echo, ik kon gelijk langskomen.
    dat is even schrikken....
    gelukkig was alles helemaal goed! hartje klopte en ik was precies 6 weken en 6 dagen zwanger. wat een ontlading is dat dan :D
    niet dat ik door de pijn enorm in de stres zat. maar vanaf het moment dat je een positieve test hebt, tot de eerste echo en je daadwerkelijk ziet dat er een kindje zit, met hartslag(!) is het toch onzeker allemaal.
    over 2 weekjes weer een echo, en dan kan mijn vriendlief gelukkig ook mee

Deel Deze Pagina