Goedemiddag Zondag test gedaan en positief , helemaal blij natuurlijk. Maandag naar huisarts, heb een erg onregelmatige en lange cyclus dus even kijken of zij wijs werd uit het tempkaartje om te zien hoe lang ik al zwanger was. Even zitten puzzelen, maar toch het advies om een echo te laten maken, ze dacht 4 weken, maar het konden er volgens haar ook wel 7 zijn. (ik denk zelf ook 4) Goed afspraak gemaakt en kon meteen terrecht. Kreeg een inwendige echo, maar helaas niks te zien (wel verdikt slijm in baarmoeder). Volgens haar klopte mijn vermoeden van 4 weken dus en was dit normaal. Maar bij thuiskomst toch zorgen, lees overal dat er met 4 weken niet veel te zien is, maar wel een vruchtzakje. Maak me nu dus best wel zorgen of ik wel echt zwanger ben, of het niet buiten baarmoederlijk is of zo etc. Heb in novenmber echo gehad ivm mogelijk verkleving en endometriose en daar waren zelfs eiblaasjes op zien, dus dan zou het vruchtje nu toch ook te zien moeten zijn. Kortom om een lang verhaal kort te maken. Moet ik me zorgen maken dat er niks te zien is, of is het volkomen normaal. Ik zou 23 juni weer terug komen voor nieuwe echo, of moet ik misschien toch eerder gaan, maar vanaf wanneer is er dan wel zeker iets te zien als je zwanger bent? alvast bedankt voor je antwoord, van een heel onzeker, hopelijk aanstaande moeder
hoihoi, Bij een zwangerschapsduur van 4 weken is inderdaad nog niets te zien. Het zal even spannend blijven tot je volgende echo. Pas bij 7 -8 weken is er duidelijk een vruchtje te zien. daarom dat je einde volgende maand een afspraak hebt. Helaas kan ik je neit vertellen of het goed zit, het is afwachten. spannend! Imke
Hoi Imke, Bedankt voor je antwoord, ben een beetje gerust gesteld, maar heb nog een vraagje sorry ik snap niet dat sommige dan wel een vruchtzakje zien, en dat je de eicellen in je eierstokken dan wel kan zien op echo (sorry erg onzeker en bezorgd ) Hoe lang denk jij dat ik misschien zwanger ben (tempkaartje in album), FF heeft eisprong 3 x verplaatst, van dag 26 naar 36 en daarna na 41. Kan ik er wel vanuit gaan dan dat ik gewoon zwanger ben ( of het nu wel of niet gezond is en blijft zitten, het is tenslotte nog erg pril), mijn testen zijn tenslotte superpositief, geen twijfel of er wel of geen streepje staat en streepje komt al binnen minuut. Wil me graag aanmelden voor moeders voor moeders, maar ben er nu te onzeker voor. Alvast bedankt voor je antwoord.