wie weet hoe dit zit want ik begrijp er echt de ballen van... ik ben nu 25 weken zwanger en heb net van de bekkenfysio te horen gekregen dat ik moet stoppen met werken. eind juni zou ik officieel met zwangerschapsverlof gaan. maar, mijn dochtertje gaat 2 dagen in de week naar het kdv. nou heb ik begrepen dat ik in mn verlof wel gewoon kinderopvangtoeslag krijg. maar hou zit het met ziektewet?
Volgens mij niet hoor. Bij ziekte loopt de kinderopvangtoeslag via de gemeente dacht ik. Misschien heb je wel recht op een toeslag, maar niet de kinderopvangtoeslag via de belastingdienst. [edit] het is trouwens wel een ander verhaal als je ziek bent en je hebt een werkgever... Hm. Never mind. Ik weet het niet
dit is wat ik vind op site van rijksoverheid: Hoeveel kinderopvangtoeslag krijg ik? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
bij ziekte gaat het gewoon door hoor. Na de eerste was ik heel lang volledig ziekgemeld maar deed wel werk op therapeutische basis dus wel opvang nodig en we kregen het gewoon hoor. Het gaat erom of je in loondienst bent.
oh, thanks. daar staat het wel duidelijk. ik vond alleen maar voorbeelden van mensen die in de ziektewet zaten en geen werk hadden of bij wie het contract afliep..