Iemand speelgoedtips voor kindje bijna 2?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Heb echt geen inspiratie op het moment..
    Mijn zoontje speelt nu nog met speelgoed die hij voor zijn 1e verjaardag heeft gekregen, maar is alweer 9 maanden geleden en hij is overal op uitgekeken.
    Hebben alles al paar x gewisseld etc.. Hij kan zich er niet meer mee vermaken.

We wonen op een flat met een balkon van 1.50m breed dus kan niet teveel buitenspeelgoed kwijt.

Maar wie heeft er tips wat voor speelgoed met deze leeftijd leuk is?

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Mijn dochter (maar ja, misschien dat meisjes anders zijn) is op dit moment heel druk met lego en gek op knutselen. Verder verzorgt ze haar poppen ineens heel erg graag (luier aan, luier uit, luier aan, luier uit haha)
    Ook zijn boekjes erg in trek op het moment

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter heeft niet veel met meisjesspeelgoed als poppen en verzorging voor poppen. Maar speelt wel veel met:

Duplo,lekker bouwen.
    Wielenpret, met bouten,moeren, tandwielen, gewone wielen, je kunt er vanalles van bouwen. Is hier ook een succes.
    Kleuren/tekenen ook altijd leuk.
    Duplomozaiek,
    puzzellen
    keukentje van de ikea.

Buiten speelt ze veel met een motor (loopfiets) en een auto (van little tikes), daarnaast met de trampoline (maar dat is niet zo handig op je balkon :)).Verder hebben we nog een glijbaantje (heel klein, kan ook wel op een balkon).

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Duplo, hmm kan ik wel voor gaan kijken hij heeft maar een paar losse steentjes en komt niet verder dan een kleine toren ermee.
    Kleuren/tekenen, die fase is helaas alweer tijdje voorbij.. Hij vind er nu even niks aan.
    Puzzelen, hij heeft van die puzzels met blokken maar bouwt er alleen mee en gaat ermee gooien na 5 min.
    Keukentje, valt helaas niet in ons budget van de Ikea..
    Maar kan even kijken voor een ander soort iets zoals een werktafel.

Wat ik wel merk is dat hij nu meer geïnteresseerd is in poppen/knuffels en die moeten dan ook eten en slapen en kleertjes aan. Misschien daarop inspelen?

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Lego van Primo, erg leuk!

Kijk eens op een rommelmarkt daar vind je zoveel mooie dingen voor weinig :)

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    klei misschien? of huishuidelijk spul? Meisje hier vind haar stofzuiger en schoonmaaksetje ook erg interresant. Keukentje kun je misschien voor weining op marktlpaats scoren?

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja zat al te googlen, denk dat ik voor een keukentje met toebehoren ga.. Of een kassaatje, vond hij op kdv ook erg leuk!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Onze dochter vind haar gereedschapsetje ook helemaal geweldig... schroeven, boren etc. Komt ook wel omdat we een paar maanden geleden verhuisd zijn en ze dus gezien heeft hoe we alles in elkaar zetten ;) . Via een marktje heb ik dus een hele doos gekocht met dat soort plastic spul. Erg leuk

Verder schijnt "Hopla" ook leuk te zijn, een konijn wat je verstopt en waar je diverse bandjes/kaartjes bij hebt, die het geschikt maken voor diverse leeftijd. Idee is dat ze Hopla gaan zoeken en dat hij geluiden maakt, waardoor het uitgelokt word om hem te gaan vinden.

Verder vind onze dochter kleuren met stiften ineens erg leuk. Eventueel op een hele lange behangrol :) (die bij ons aan de deur hangt) .
    En inderdaad, tutten met pop.. luiers worden aangedaan, maar ook theedoeken, handdoeken, spuugdoekjes etc, daar wordt de 'baby' in gewikkeld. Verder vind ze het ook gewoon leuk om mee te helpen met alles in huis.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als hij het leuk vindt om met een pop of knuffel te tutten zou ik hem lekker z`n gang laten gaan. Want om het niet te geven omdat het een jongetje is vind ik een beetje raar.
    Maarja ik ken ook ouders die hun dochter geen autootje wilde geven omdat ze een meisje was, het arme kind wilde zo graag auto`s. Op school is het helemaal goed gekomen, ze zat steeds in de bouwhoek tot onvreden van haar vader:D

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hahaha, tja ik heb wel een man die het inderdaad een beetje raar vind om zijn zoon met poppen te zien etc.
    Maar ik als mama die toch de meeste tijd met hem doorbrengt heb het laatste woord. ;)
    Hij zit ook al steeds zijn aap te voeren en luier te verschonen dus denk wel dattie een pop of iets leuk zal vinden. Wordie heus niet slechter van.. ;)

Heb ook een leuk keukentje gezien met allerlei toebehoren, misschien leuk om van ons vakantiegeld te kopen voor hem. Zo krijgt het nog een nuttig doel ipv alleen maar kleding ervan kopen wattie niet nodig heeft. ;)

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik heb niet echt heel veel tips (ben zelf ook een beetje zoekende.... ;)) maar gisteren verveelde hij zich echt een beetje. Toen heb ik hem een schaaltje gegeven met een mini garde en wat losse macaroni-tjes (ongekookt natuurlijk :D) erin en gezegd: Ga maar koken net als mama. Nou hij is er meer dan een half uur mee bezig geweest: roeren, rondsjouwen, uit het schaaltje, in het schaaltje en ga zo maar door.
    Om een lang verhaal kort te maken: geef hem eens wat huishoudelijk spul, wedden dat hij zich vermaakt? En het kost niks! :)

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wat hier op het moment in trek is

Alles van ambulance, politie en brandweer
    Houten treinbaan, goedkoop bij de ikea
    Pop en poppenbedje (bedje ikea)
    auto's met geluidjes
    Hellikopters
    Keukentje, met toebehoren, ik krijg iedere dag een chocolade cake van hem hihi

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Oja de houten Ikea treinbaan doet het hier ook errug goed!
    En ook grote 'echte' vrachtwagens/bussen en auto's. Dit soort bedoel ik:

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja die heeft quinn ook, ook erg in trek

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @ikke1981, welk keukentje hebben jullie voor Quinn?

Deel Deze Pagina