Wat zouden jullie doen? Wel of niet 2ehands. Heb een prima matrasje in huis. Maar lees over huisstofmijt etc en dat soort zaken. Wil eigenlijk niet weer dure aerosleep maar wel koudschuim. En dan ben je meteen weer zo duur uit bij 40 x 90 cm.
https://www.mamaloesbabysjop.nl/aanbieding-abz-km42-60x120-cm-ledikantmatras?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=Baby%20Toebehoren%2FSlapen%2FBabymatras%2FLedikant%20matras%2FABZ&utm_content=ABZ&gclid=CjwKCAjwsfreBRB9EiwAikSUHcmSA2gS6AxfWX9zr8YEyNdxAkg_Nco7-Nva_cMD6g2i__8nR7DJJBoCA6YQAvD_BwE
Het is het matras dat je voor je oudste hebt gebruikt 2 jaar geleden? Dat zou ik wel doen hoor, een ledikant matras of "gewoon" matras gebruik je ook jaren achter elkaar. Een tweedehands matras van iemand anders zou ik niet zo snel doen, dat zou ik dan toch niet zo fris vinden; je weet nooit hoeveel daar overheen is gekotst en dergelijke.. . Maar als het van jezelf is, prima!
Ik heb een tweedehands aerosleep in de wieg liggen. Niks mis mee. Vorige matras hadden twee van mij en twee van anderen op geslapen. Ook niks mis mee maar had een beetje een kuil. Zelf lig ik ook telkens een decennium op een matras voor we een nieuwe kopen. Dat is intensiever gebruik dan die paar maanden in die wieg.
Onze dochter slaapt straks ook in dezelfde wieg (en matras) als onze zoon. Maar ik noem dat niet tweedehands. Dat is mn eigen kind en ik weet hoelang en hoe het gebruikt is. Van een ander zou ik.het nooit willen. Bah. Zou zelf ook niet op een tweedehands matras gaan slapen. Alles wat ik kan wassen of volledig af kan soppen vind ik oké tweedehands. Anders niet.