Huisdierverbod?

Discussie in 'De lounge' gestart door Prins03, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Beste Dierenliefhebbers en Huisdierbezitters,

Vanaf januari 2014 gaat de Positieflijst zoogdieren van kracht. Dit is een begin van enorm veel leed voor zowel dier als mens. En niet heel kort na dit zullen ook de positieflijsten voor vissen, reptielen, vogels en geleedpotigen volgen. Zo mag je een waterbuffel 10 hoog op je balkon in een flatje, maar mag je helemaal geen russische dwerghamster houden.

Help dit tegen te gaan door de petitie te tekenen!

Iedereen die wil tekenen, heel erg bedankt! Als je het niet voor jezelf wil doen, doe het dan voor mij? Mijn man heeft een eigen exotische dierenwinkel en als dit erdoor komt...

Huisdier verbod!? : Quolibet

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Sorry, ik vind het alleen maar goed als het er door komt, vervelend voor jullie, maar exotische dieren horen nou eenmaal niet in huis.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik snap werkelijk niet waarom een positieflijst voor dierenleed gaat zorgen?

Ik ben heel blij dat zo'n lijst er eindelijk gaat komen en denk dat het juist gaat helpen tegen veel dierenleed.

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    zomaar een vraagje, welke dieren van de lijst die verboden worden verkoopt je man dan?

5. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze moeten trouwens eens verbieden dat er dieren in een dierenwinkel worden verkocht. Andere discussie...

6. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Ja deel deze mening eigenlijk wel

7. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik ook.

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Dat is toch net zoiets als de vergunningen voor slangen en roofvogels en dergelijken.
    Ze willen de boel beter onder controle houden en ervoor zorgen dat er niet zomaar mee gefokt wordt en niet zomaar verkocht worden.
    Vind ik niet negatief hoor, maar dat kan aan mij liggen.
    En ik zie nergens de waterbuffel staan ;)

Het zou eens tijd worden dat er überhaupt kritischer gekeken wordt naar de dierenhandel.
    Zo worden schildpadjes zonder goede voorlichting gewoon verkocht met te kleine bakjes en verkeerde voeding, papegaaicichlides die zodanig genetisch gemanipuleerd zijn dat ze alleen maar door ivf nog te fokken zijn verkocht, onder het mom van dat is mooi...

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik weet toevallig dat er een petitie voor- en tegen die positieflijst is.

Punt is ook dat je alleen dieren mag houden van die lijst.
    Dat beperkt het aantal vreemde huisdieren aanzienlijk lijkt me juist?

wat ik overigens wel heel raar vind... Is dat je geen Russische dwerghamster mag houden maar wel andere dwerghamsters.
    En het onderhoud/gedrag verschilt niet dusdanig dat ik het logisch vind.
    En de mensen die graag op 3 hoog achter een waterbuffel houden... Kijken toch niet op zo'n lijst.....
    Die mensen kun je beter een geheel huisdierverbod opleggen.
    Maar volgens mij wordt dat nu nauwelijks of niet gedaan.
    (Kan het wel?)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens! Dit hadden ze al veeeel langer moeten verbieden.

11. Metire

Metire Niet meer actief

me 2!

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    #12 Booey, 10 jul 2013
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013
    aan de andere kant, liever in een dierenwinkel dan via een vage marktplaatsadvertentie.....;)

13. Saskia78

Nou.. De meeste exotische dierenwinkels zijn van liefhebbers die van hun hobby hun werk hebben gemaakt.
    Die dieren hebben het vaak zo slecht nog niet.
    Konijntjes van de lokale dierenwinkel zou ik duidelijk minder snel aan beginnen :)

Maar kennis van zaken en goede hokken... Dan moet het wel kunnen vind ik. En dat houdt oa in dat het onmogelijk is om honden, katten en konijnen vanuit een winkel te verkopen... Die hebben namelijk veel meer bewegingsvrijheid nodig dan meeste reptielen :)

14. Delta

Delta Niet meer actief

Een waterbuffel als huisdier? Dat past toch niet, zeker niet op een balkon of ben ik nou gek..

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zolang de dierenwinkel hier nog maar die schattige konijntjes/kittens hebben in de winkel waar ik altijd bij sta te 'aahhww-en', dan vind ik het prima.

Wanneer je besluit een hamster te kopen, dan vind ik dat je niet moet zeuren of je nou een Russische hamster hebt of een Franse hamster (ja weet ik veel - ik heb geen verstand van hamsters). Je kunt maar een doel hebben :D Ik wil later een Golden retriever, wanneer ik daar de tijd/ruimte en situatie voor heb, maakt mij het persoonlijk nou niet uit of ik nou die ene heb die donkerblond is, goudkleurig, wit of lichtblond, zolang hij maar ultiem schattig is en een hoge aaibaarheidsfactor heeft :)

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Oh dat gaat heel goed hoor, ik heb er hier ook 3 en woon 5 hoog....

:D

17. Delta

Delta Niet meer actief

Hahaha, lijkt me zooo zwaar dat het beton niet eens houd :cool:

18. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    eens! exotische duren horen niet in een huiskamertje vind ik

19. Saskia78

Nou ik ken dus behoorlijk wat mensen met exotische dieren...
    En over het algemeen is daar beter nagedacht over voeding, huisdieren en evt ziektekosten.... Dan bij die mensen op 3 hoog met een water... Eh een hond of kat dus.

Niet dat ik vind dat iedereen spontaan een slang als huisdier moet nemen overigens.
    Maar over het algemeen beginnen mensen daar niet "zomaar" aan omdat het nou eenmaal niet zo'n hoge aaibaarheidsfactor en puppyogen heeft.

20. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zal ik m'n lama ook maar eens uit de achtertuin halen..zit net die lijst te lezen :D

Deel Deze Pagina