Nieuw autostoel TIPS Gevraagd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jannn, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ons jongste zoontje groeit onderhand uit de maxicosi dus moeten we voor ons oudste zoontje een nieuwe autostoel kopen.

Nu kregen we een folder van Babypark en daar staan leuke aanbiedingen in.

Het probleem is dat mijn zoontje nog maar 12.5 kilo is ( 3 jaar )

Nu was er een aanbieding van Maxicosi Rodi SPS 15 - 36 kilo.
    Kan dat als je zoontje nog maar 12.5 kilo weegt??

Wat hebben jullie voor een autostoeltje en hoeveel weegt jullie kindje? Kan dat als ze wat minder zwaar zijn??

2. SannedK

SannedK Actief lid

3 mei 2012
    138
    0
    0
    Dat is inderdaad lastig, alle stoelen zijn ofwel tot 18 kilo ofwel vanaf 15 kilo!

Ik ben na de maxi-cosy overgestapt op de autostoel van de hema 0 tot 18 kilo. Hoop dat onze meid tegen dat de tweede uit de maxi-cosy is gegroeid al aan 15 kilo komt. Maar ze zit nu al aan 9 kilo dus zal wel goed komen zeker!

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja het is idd lastig.. Mijn jongeste zoontje zit nu nog wel in de maxicosi maar niet zo heel lang meer en in een paar weken zal hij vast niet zoveel kilo gaan groeien.

Ik zie ook autostoeltjes nog staan van 9 - 36 kilo maar dat is gewoon een autostoel 2.. En ik wil eigenlijk zo 1 die je gewoon met de gordel moet vastmaken.

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
  5. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    En deze dan?

bol.com | Lief! Casper - Autostoeltje | Baby

Ik zit in precies dezelfde situatie als jij. Ik zit eraan te denken om zo'n een aan te schaffen. Iemand ervaringen?

Edit: ik zie dat je zo'n stoel liever niet wil. Sorry voor de spam :D

hugbear

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik denk dat ik toch maar even langs de winkel ga dan.. Als het moet dan moet het he.. Dan heb ik gewoon 2 stoeltjes van nr 2 staan.

7. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Hoi,

Ik zat met hetzelfde probleem.
    Dochter, bijna 3, ongeveer 13 kilo. en zoontje groeit uit zijn maxicosi. Ik heb begrepen dat de kilo's echt leidend zijn, dus hij kan nog niet in een stoeltje vanaf 15 kg.

Wij hebben gekozen voor de stoel van Lief voor 9 tot 36 kilo. (stoel 2 en 3) Dus voorlopig kunnen we weer vooruit.

8. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Ik heb in zo'n zelfde situatie gezeten toen de jongste geboren werd. De oudste groeide al een beetje uit de nr 2 stoel maar was te licht voor nr 3. We zijn toen naar prenatal gegaan en hebben daar uitgetest hoe ze in zo'n stoel zou zitten (ze is erg mager maar wel normale lengte) Daar hadden ze namelijk een autostoel waar je een kinderzitje in kon zetten om uit te testen en hebben toen besloten om voor haar al een nr 3 stoel te halen. Dit vooral omdat ze qua lengte wel goed erin zat. (Haar hoofd kwam netjes bij het hoofdsteun enzo)

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het heeft idd vooral met de kilo's te maken. Vanaf 15 kilo werkt de autogordel pas (dattie vastklikt bij hard remmen), dus eerder zou ik echt niet over gaan... Hopelijk krijg je voor een bijna nieuwe autostoel nog wat op Marktplaats over een paar maanden!

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hoe lang en zwaar is je jongste dan? De meeste kindjes kunnen toch wel wat langer in de maxicosi.
    Hier gaat de baby straks 1-1,5 jaar in de maxicosi en hopelijk is onze oudste dan rond de 15 kg. Ze zit nu op 12 kg dus moet dat nog zien.
    Anders komt er gewoon nog een extra stoel nr 1.

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Stoel nummer 1 is de maxicosi..

Hij is nu 10 kilo en 76 cm lang. Hij groeit er al aardig uit..
    Hij zit er nog wel heel even in maar niet lang meer.. Als het 2 maanden is dan groei de oudste niet in 2 maanden tijd naar 15 kilo.

12. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochtertje zit vanaf haar derde verjaardag ongeveer in een stoeltje vanaf 15 kg. Ze gaven in de winkel toen wel aan dat ze echt 15 kg moest wegen, omdat anders de gordels niet blokkeren als je hard remt.
    Ik zou zelf voor een tweede stoeltje gaan en dan inderdaad hopen dat je ze goed kunt verkopen op MP. Al zal ik daar niet te veel op rekenen. Mocht je interesse hebben in een tweedehands stoeltje. Ik heb hier twee zwarte (Maxi Cosi Tobi) staan; die gaan binnenkort ook op MP.

13. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Tot hoeveel kilo gaat die mc tobi? Hij groeit er idd uit. We hebben er nu ook nog 2 o ik denk dat ik die tot 36 kilo gaat kopen die kan je opbouwen geloof ik tot nummer 3.

Waar woon je in brabant?

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Volgens mij gaat die Tobi tot 18 kg. We hadden in beide auto's een stoeltje, want we hadden geen zin om ze steeds om te zetten. Stuur me maar een PB als je een keertje (vrijblijvend) wilt komen kijken. Is trouwens omgeving Oosterhout.

Collega van me heeft zo'n 1-2-3 opbouwstoel (Römer, dacht ik). Geen idee hoe hij hem vindt. Het lijkt me wel dat je kindje op een bepaald moment meer bewegingsvrijheid wilt. Dat heeft mijn dochtertje in ieder geval wel; daarom zit ze al in de laatste.

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb een 123 stoel gekocht voor mijn magere peuter, de megamax van kids river. Romer heeft ook een 123 stoel. Die is van 9-36 kilo.

Een 15-36 kilo stoel zou ik nooit doen als je kind nog geen 15 kilo weegt, lijkt me nogal gevaarlijk.

16. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wat ik me afvraag is, telt het gewicht van de stoel dan ook meer? Stel dat zo'n stoel 1,5-2 kilo weegt en je kindje 13 kilo, kom je ook tot die 15 kilo... Is dat dan prima?

17. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Tot 18 kilo groeit hij al uit dus wordt dan tot 36 kilo. Bedankt voor het meedoen meiden

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Hier komt gewoon een extra stoel in maat 2 (maxi cosy Tobi)
    al is het dan maar voor een paar maanden, vind veiligheid erg belangrijk.
    Mijn dochter is ruim 2,5 en weegt zo'n 14 kilo en is zo'n 95cm lang (gok ik) maar vind haar nog veel te klein om met de gewone gordel vast te zetten.. ze probeerd nu ook uit haar gordels te wurmen en ben maar wat blij dat dat niet lukt.. bij een nr 3 stoel gaat dat dus wel heel makkelijk.
    Het scheelt dat de tobi een ruime stoel is en ze er nog prima in past, hoofdsteun kan ook nog een eind omhoog.

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn vriend had eerst geen autostoeltje, maar wilden we op een gegeven moment toch wel (had nieuwe auto, daarvoor gingen we altijd samen maar met mijn auto).
    Maar op dat moment was ze 14kg. Het werd me in de winkel echt afgeraden, omdat het kind dan nog niet goed beschermd is in een groep 2 stoel. 3 punts gordel werkt pas (goed genoeg) vanaf 15kg.
    Wij hebben toen besloten om nog maar een tweede groep 1 stoel bij te kopen. Er was net een aanbieding van de MC priori voor 90 of 100 euro.
    Is nu een jaar geleden (vaderdag) en ze past nog steeds prima in beide stoelen (mijne is MC Pearl). Ze is 103cm en iets van 17kg.

Een 5punts gordel vind ik sowieso veiliger (voelen), zolang het kan.

20. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wij hadden ongeveer dezelfde situatie, alleen is mijn jongste met 1,5 10 kilo :). De oudste is bijna 3 en ook nog echt geen 5 kg. We hebben de Kiddy guardian pro 2 gekocht, groep 123. De andere is ook een kiddy, dus we zijn het systeem gewend, en zijn heel tevreden.

Deel Deze Pagina