Mijn dochter heeft hele mooie lange haren, prachtig! Maar iedere morgen weer een ellende met borstelen. Gillen!! Iemand tips? Wat ik al heb geprobeerd; Haren bovenaan vastpakken tijdens het kammen Veel creme spoeling gebruiken Guhl antiklit spray gebruikt Vragen of ze haar haren niet wat korter wil knippen... Alles tevergeefs
-Haren drogen voor ze gaat slapen -vlecht in haar haar als ze gaat slapen -geen nat haar kamen -anti klit gebruiken in de plaats van creme spoeling. - haar zelf eerst laten kamen en dat jij het daarna kamt ..... en tja me moeder zou zegen afknippen
en oja mischien andere shampoo gebruiken ! ik merk aan me eigen haar dat het door de ene shampoo meer gaat klitten dan als bij de andere
Wij deden vroeger inderdaad 's avonds douchen met shampoo en cremespoeling, daarna uitborstelen en in 2 vlechtjes. 's Ochtends haal je het er uit en kun je het meestal zo doorkammen! Wat wel helpt: regelmatig puntjes knippen! Dooie puntjes maken heel veel klitten!
Hier een zoon met lang haar. Ik doe ook s avonds haren wassen en creme spoeling en dan het anti klit spul van Jip en Janneke van de Hema. IDEAAL!!! s Morgens kan ik het bij hem gewoonn makkelijk door kammen. Succes!
Ik was vroeger zelf zon kind wat gilde bij het haren kammen. Heb erg lang haar met overal slag en her en der een echte krul en erg klitgevoelig en pluizig. Bij mij werkte het inderdaad erg goed om goede shampoo en cremespoeling te gebruiken. En ook heel erg belangrijk is een goede borstel! Ik zweer al van kinds af aan bij de borstel van mylene, zodra ik met een andere borstel ga kammen heb ik er meteen een stuk meer moeite mee om er doorheen te komen. Oh en vroeger had mijn moeder op vakantie altijd een tube van hennaplus hair repair. Gezien mijn haar dan nog pluiziger en stugger was ivm al het zwemmen hielp dit net een beetje extra. Met dat spul kwam ik er super doorheen met de borstel.
Dat zijn al een paar goeie tips! De borstel van Mylene, waar kan ik die kopen? En wat maakt hem zo bijzonder?
Mijn dochter gilt ook wel eens met kammen, maar verder blijft ze best wel goed zitten. Kan hele invlechten maken, puzzeltje erbij... Maar haren wassen is een groter probleem, daar gilt ze dus wel flink. Van mij mag ze dan ook gewoon gillen met wassen. Ik moedig haar juist aan (kun je niet harder gillen?). Ik merk dat ze het dan vaak minder erg lijkt te vinden, doordat ze zo bezig is met 'mogen gillen' en daardoor is het vaak ook nog eens minder hard Maar ja, das natuurlijk maar 2x per week ofzo.. Maar de tip van goed de puntjes bijhouden vind ik ook een goeie. Merk bij mezelf dat dat ook vaak al scheelt.
Ik zweer bij de tangle teezer. Dit is een speciale haarborstel, echt een ideaal ding. Verder onderaan beginnen met uitborstelen en het haar boven de borstel vasthouden zodat je er niet aan trekt. Verder helpt een goede conditioner ook een stuk. Breng eventueel een serum aan in het natte haar, ik gebruik er nu een van Gliss Kür en dat is fijn spul. (En vaak in de aanbieding.) Hoop dat je er iets aan hebt. Succes!
Sowieso op internet. Ik wilde namelijk dezelfde tip gaan geven. Zelf geen ervaring mee, maar hoor er van veel mensen goede verhalen over.
Ik heb hem inderdaad via internet besteld, kon nergens op internet een '' gewone'' winkel vinden waar je hem kon kopen...
hier is het gillen over sinds ze zelf een borstel heeft mogen uitzoeken. wist ik maar eerder dat het zo simpel kon zijn
onderaan beginnen en ook niet meteen alles, de bovenste laag en dan steeds meer laagjes en meer naar boven elke keer een beetje meer haar erbij. Ik hou de op pluk die ik wil borstelen vast met mijn ene hand en de borstel in de andere hand. en ipv dat ik de borstel door het haar naar beneden duw, trek ik zachtjes aan het haar en hou de borstel stil, soms beide. Ik ben de enige dit nat haar mag borstelen bij mijn dochter. en zoals hier vaker beschreven goed opde dode puntjes letten en op tijd knippen, een goede borstel en antiklit gebruiken maar welk merk vind ik zelf persoonlijk niet zoveel uitmaken duur of goedkoop. Hier kan ze helaas niet zo goed slapen met vlechtjes