Zwangerschaps uitkering

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door hugbear, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hey allemaal,

Ik heb een vraag. Ik zit vanaf oktober door mijn zwangerschap helaas in de ziektewet en heb nu sondevoeding.

Nu is voor mij een wazo uitkering aangevraagd via het werk. Alleen heeft het uwv nog geen contact met mij opgenomen.

Moet ik nu elke dag thuisblijven tot ze contact met mij opnemen? Want ik zit nu al vanaf oktober elke keer binnen (ziekenhuis opname van 6 weken en vanaf december thuis). Ik moet namelijk binnenkort ook wel bezig met kinderopvang en dergelijke voorbereiding.

Ik heb wel gezocht op het internet maar ik kan door eigenlijk niks over vinden.

Ik hoop dat iemand antwoord voor me heeft.

2. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Volgens mij hoef je niet thuis te blijven. Als je het zeker wilt weten zou ik zelf even naar het UWV bellen met deze vraag.

Ik zou trouwens niet weten waarom ze je zouden moeten bellen voor een WAZO uitkering. Ik krijg deze zelf ook en heb hiervoor papieren ingevuld, maar ik ben er nooit voor gebeld. Ik neem aan dat je met WAZO uitkering je zwangerschaps uitkering bedoelt?

3. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Ik bedoel inderdaad de zwangerschapsuitkering.

Ik heb nu ook echt wel de behoefte om even een stukje te wandelen na 6 weken in het ziekenhuis aan het infuus te hebben gelegen en nu al sinds december thuis met de sondevoeding :( zeker nu het iets beter gaat en ik weer zelf wat kan eten zonder dat het er weer uit komt :D

Deel Deze Pagina