Lieve mensen, Laat ik mezelf eerst voorstellen; Ik ben Casper, een lieve, mooie, witte, gecastreerde kater. 2 jaar geleden ben ik door mijn baasjes geadopteerd. Daarvoor heb ik zeker een jaar op straat geleefd. Hoe ik daar terecht ben gekomen weet ik niet precies, maar ik weet nog wel dat ik het helemaal niet naar mijn zin had! Ik ging altijd jankend voor een voordeur zitten als het regende en iedereen die langs kwam wilde ik knuffelen. Gelukkig werd ik ontdekt door de vader van mijn baasje, en die heeft gezorgd dat ik nu een fijn en warm huis heb. Het was wel even wennen hoor! Mijn baasjes hadden ook al een hondje en een kat geadopteerd. Met de kat kan ik nu redelijk overweg, maar echt vriendjes zijn we nog niet. Van de hond moet ik helemaal niets hebben, dus daar blijf ik mooi uit de buurt. Maar met mijn baasjes wilde ik altijd knuffelen, ze zeggen vaak dat ik de liefste kat van de wereld ben! Ik hoor jullie denken.. waarom zoek je dan een nieuw huisje? Dat zit zo.. toen ik al twee jaar heel gelukkig was bij mijn nieuwe baasjes in mijn nieuwe huisje werd mijn baasje zwanger Ik werd er helemaal zenuwachtig van en was bang dat ik niet meer genoeg aandacht kreeg. Maar daar wist ik wel wat op! Ik deed voortaan mijn plasjes niet meer op de kattenbak, maar op deurmat. Mijn baasjes hebben werkelijk alles geprobeerd, ze hebben de mat weggehaald, vieze luchtjes gepoten, mij naar buiten gelaten, lekkere luchtjes op de kattenbak gespoten, maar het deert me niets! Ik vind het een lekker plekje, bij de mat. En als de zorgen dat ik er niet meer bij kan vind ik wel een ander plekje! Uiteindelijk zijn ze met me naar de dierenarts gegaan. Die vertelde dat ik me waarschijnlijk thuis niet meer zo lekker voelde en dat het binnen drie maanden over zou zijn. Zo niet, dan zou ik het waarschijnlijk altijd blijven doen en zou het beter zijn om voor mij een ander huisje te zoeken. Omdat ik daar een nieuwe start kan maken zou ik daar dan gewoon weer de kattenbak gaan gebruiken. Drie maanden gingen voorbij, maar nog steeds voelde ik me niet lekker. De buik van mijn baasje werd dikker en ik wilde niets meer met haar te maken hebben. Inmiddels is de kleine geboren en hebben mijn baasjes al veel langer gewacht dan de drie maanden. Ze vinden het moeilijk om afscheid van mij te nemen denk ik... Ik plas dus nog steeds op de mat. Ik knuffel niet meer met mijn baasjes. De baby vind ik wel leuk hoor, en ik kom vaak bij haar kijken, maar ze heeft wel mijn plaatje in genomen! en dat zal ik ze laten weten! Nu zoeken mijn baasjes dus een nieuw huisje voor mij. Ik denk zelf dat dat inderdaad beter is. Omdat ik in een nieuwe omgeving kom zal ik naar alle waarschijnlijkheid mijn plasjes weer op de kattenbak gaan doen! Ik zou graag een huisje willen zonder hond (daar heb ik nu echt genoeg van) en het liefst ook zonder andere kat. Ik denk wel dat ik er aan zou kunnen wennen maar ik heb het liefst het rijk voor mezelf alleen. Ken jij iemand die zo'n huisje heeft? Mail dan maar even naar mijn baasje. Extra info vragen mag natuurlijk altijd! Groetjes, Casper
Ahh.. zit het met tranen in mijn ogen te lezen ( lang leve de hormonen ) ik heb helaas al 3 katten en een hond + baby op komt dus dat gaat hem niet worden maar wil je heel veel succes wensen met een goed huisje vinden.
@kaatje85, dank je ik vind het zelf ook heel moeilijk om een ander huisje voor hem te moeten zoeken, het is zo'n lieverdje... maar ik zie geen andere oplossing meer, het beestje zit gewoon niet lekker meer in zn velletje hier! Ik hood idd dat het lukt
ik wil je katertje best overnemen. echter geef je aan dat hij het zal blijven doen. als dat zo is zal hij nergens welkom zijn. in hoe verre is dit echt een probleem? anders is het voor mij met 2 katten en een hond ook geen optie.
Wat raar dat je dierenarts dat gezegd heeft. Ik heb hier een kater zitten die agressief was naar alles en iedereen en constant brulde. Het was zo erg dat we hebben overwogen om hem in te laten slapen. Gelkukkig kreeg ik toen het telefoonnummer van een gedragstherapeute uit Amsterdam. Zij is hier 3 dagen geleden geweest en je gaat het niet geloven maar mijn kat is aan het veranderen! Hij is aan het leren, hij wil weer spelen, hij doet kunstjes (jawel, mijn kat kan zitten, pootjes geven, omrollen, draaien, springen en kruipen op commando!) en hij miauwt nu al stukken minder en heeft niemand meer gebeten. En dat in 3 dagen tijd! Het kost je 250 euro, maar dan krijgt je kat net zo lang therapie tot hij weer 'beter' is. Echt, ik garandeer je dat als je deze mevrouw belt, je kat weer goed in zijn vel zla komen te zitten. Dit is in haar ogen echt een mild probleem en kan makkelijk verholpen worden. Wij hebben het geprobeerd, waren ten einde raad en het is de beste beslissing die ik heb genomen. Geef je kat nog een kans, hij verdient het en hij zal 'm pakken als jij 'm pakt!
@blondsteenbokje: Casper wil liever niet meer bij een hond, dus helaas is dat al geen optie. Verder heeft de dierenarts gezegt dat het plassen buiten de bak 9 vd 10 keer over gaat na herplaatsing. Garanderen kan ik het natuurlijk niet, daarom zijn wij ook bereid om, mocht het na herplaatsing niet over gaan, Casper weer terug in huis te nemen. Ik wil nl niets liever dan dat hij een goed huisje krijgt waar hij zich fijn voelt. @Vlinder84: wat fijn dat het nu zo goed gaat met jullie kat! alleen ik betwijfel ten zeerste of dit een oplossing is voor Casper. We hebben al eens een gedragstherapeut bezocht met hem. Deze vertelde ons dat het na 6 keer over zou zijn. We zijn 12 (!) keer geweest en merkten nog geen verandering. Verder zou ik met een nieuwbakken baby echt niet weten waar ik het geld opnieuw vandaan moet halen... Maar goed, informeren is kan geen kwaad natuurlijk, zou je mij misschien een pb willen sturen met het telefoonnummer? Alvast bedankt!
Wij hebben om precies dezelfde reden onze halfpers weg moeten doen ;-( Echt alles geprobeert, tot benchtraining aan toe. Niets hielp.
Wat raar dat jullie naar de therapeut toe moesten gaan? Helaas is het geen beschermd beroep, ik kan mezelf ook kattengedragstherapeute noemen en bakken met geld verdienen. Maar Marcellina weet echt waar ze het over heeft. Ze is hier 1 keer 3 uur geweest en heeft Biggy alleen maar geobserveerd. En hoe rot het ook klinkt, maar he tligt niet aan de kat, het ligt aan jullie... Dat was voor ons ook even slikken. Maar zoals ik je al in de pb zei gaan mensen verkeerd met katten om. En als ze dus bij je thuis komt, kan ze zien hoe je kat zich gedraagt en kan ze een strijdplan opzetten. Ik heb je de link van de site gestuurd, daar kan je meer lezen en haar telefoonnummer vinden. Zij kan je vertellen of je kat te redden is. Maar als mijn kat te redden is (het was echt een monster, iedereen was bang van hem en hij beet zomaar. En je weet, een agressieve kat is heel eng en nog gevaarlijk ook) dan kan de jouwe zeker gered worden. Het is een kwestie van willen van jullie kant... De kat mag weer eens lui toekijken hihi! Maar je zal zien dat hij het heel leuk zal vinden om met jullie te spelen en te trainen, op de manier zoals katten het graag willen. Zoals ik zei: Biggy was echt een duivels beest en nu geeft ie pootjes, gaat zitten, springen en plat liggen op commando. En hij is heel blij met zijn beloning, namelijk een brokje en liefde van ons.