Nieuw baasje voor ons hondje zoeken

Discussie in 'De lounge' gestart door mvthijs, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Erg vervelend voor het diertje...hij doet enkel wat hem geleerd is..

    Maar ik snap 1 ding niet, je doet hem weg omdat je door je BI niet kan lopen en hem niet kan geven wat hij nodig heeft... hoe zit het dan met je andere hondje? Dan zit je toch met hetzelfde probleem of zie ik dat verkeerd?

    Ik zou ook zeker een gedragstherapeut inschakelen of ook de dierenarts om advies vragen.
     
  2. mvthijs

    mvthijs Fanatiek lid

    10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Alvast bedankt voor de reacties, tot nu toe! Ik wil Balou ook niet zomaar weg doen, en zocht ook geen medelijden met mijn bericht.
    Het is misschien niet zo handig geformuleerd in mijn beginpost, maar ik zocht meer tips en adviezen, en die heb ik ook gekregen, waar ik heel erg blij mee ben!
    Soms zie je het zelf gewoon even niet meer, en kan het heel fijn zijn om er een frisse en nuchtere blik bij te hebben, die het wel ziet.

    Ik moet nu naar de fysio, ik zal vanavond alles bijlezen en reageren, maar alvast bedankt!
     
  3. bramtim

    bramtim Fanatiek lid

    1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    ik zou inderdaad even doorzetten en voor een tijdelijke oplossing gaan. Oke het is niet ideaal dat je niet veel kunt nu vanwege je BI maar het is niet onoverkomelijk.

    Zelf spreek ik uit ervaring want sinds half oktober heb ik een bankligzwangerschap en manlief doet onze honden elke dag in zijn eentje. Oke ze krijgen iets minder beweging als eerst aangezien ik het altijd deed maar het kan wel. Wij hebben trouwens drie grote energieke honden.
    In het begin was het even lastig maar ze passen zich zo ongelooflijk goed aan en weten niet beter meer. Het is vervelend en sneu maar echt niet onoverkomelijk en na je zwangerschap kan je het helemaal inhalen.

    En wat ik je nog mee wil geven: tegen de tijd dat je bevallen bent, is je hondje alweer bijna 1 jaar oud en zal ook langzaamaan een keertje wat rustiger worden.

    En voor de hondjes is het natuurlijk fantastisch als ze samen kunnen blijven. Zo hebben ze hartstikke veel aan elkaar en hoef jij je een keertje minder schuldig te voelen als je even je handen vol hebt aan de baby.
    Ik zou me vasthouden aan die gedachte en het zindelijk worden aan gaan pakken als de kleine er is.
     
  4. mvthijs

    mvthijs Fanatiek lid

    10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht


    Ik wilde nog even snel op jouw berichtje reageren. Dank je wel!! Je geeft me weer een beetje hoop, en begin het weer wat positiever in te zien.
    Ik wil Balou ook helemaal niet weg doen, maar omdat je het opgegeven moment zo negatief ziet allemaal, en alleen maar gefrustreerder raakt, weet je het gewoon even niet meer.
     
  5. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    misschien is er wel een super LIEF buurjongetje of buurmeisje. Die heel graag een hondje wil hebben maar niet mag van zijn/ haar ouders die voor een paar euro of helemaal gratis iedere dag na zijn /haar school wil uitlaten !!! wel natuurlijk met die ouders overleggen maar dat spreekt voor zichzelf he.
    gewoon een leuke poster maken ofzo dat flink opvalt daar opschrijven hoe je verhaal er beetje uit ziet en dan met de vraag er in of misschien iemand bereid is om jou lieve hondjes in de middag zou willen uitlaten. of misschien in de ochtend vroeg ook wel. vrijwillig of voor kleine vergoeding.
     
  6. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Je kan ook dr voor zorgen dat je partner voor hij naar zn werk gaat beide honden een eind laat lopen en dat jij overdag ff voor nood de honden in de tuin laat voor hun behoeften. Als je partner dan terug is van zn werk dan kan hij dr weer een eind mee gaan wandelen zodat de beesten toch hun energie kwijt kunnen.
     
  7. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Volgens mij hebben ze geen tuin want ze moet 7 trappen af om naar beneden te kunnen gaan...

    Verder wil ik je wel sterkte wensen. Ik hoop ook dat jullie er nog uit kunnen komen. Inderdaad een uitlaatservice of een lief buurmeisje/-jongetje....want je zwangerschap is inderdaad straks weer voorbij! Sterkte!
     
  8. mvthijs

    mvthijs Fanatiek lid

    10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Na even kort overlegt te hebben met Arjan, hebben we in ieder geval eerst even de DA gebeld, om uit te sluiten dat het misschien niet medisch iets is. Zij adviseren om hem in ieder geval te castreren, en dan verder te kijken. Dit gaan we nu dan ook doen. Ook vond Arjan het een goed idee om na de castratie een hondenuitlaatservice in te schakelen.
    Ontzettend bedankt voor de reacties, het heeft bij mijn vriend ook even zijn ogen geopend (heb hem het topic laten lezen en de punten op een rijtje gezet).
     
  9. bramtim

    bramtim Fanatiek lid

    1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Fijn dat je besloten hebt er voor te gaan en dat je eerder vandaag even je hart luchtte op dit forum.
    Kunnen jullie saampjes weer verder en het is heel begrijpelijk dat je even niet wist hoe nu verder.
    Fijn dat je met de tips hier iets kunt enne ...... succes he!!
     
  10. mvthijs

    mvthijs Fanatiek lid

    10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Dank je wel!
    Soms is het gewoon goed als iemand ergens een nuchtere blik op heeft, als jij het even niet meer ziet.
    Als het goed is, wordt Balou 30-03 al gecastreerd.
     
  11. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Succes
     
  12. sandranuijs

    sandranuijs Bekend lid

    29 apr 2010
    713
    1
    16
    Castratie is geen garantie dat de hond rustiger wordt hoor. Wij hebben een franse basset van bijna 3 jaar en hebben hem een jaar geleden laten casteren omdat hij tegen mensen springt, trekt, gek doet en barst van de energie. De eerste 3 dagen na de castratie was ie rustig maar hij is nu nog steeds dezelfde dwaas als daarvoor :)
     
  13. butterfly1984

    butterfly1984 Fanatiek lid

    Heb alleen je eerste en 2e berichtje gelezen, maar ik vind het eerlijk gezegd wel belachelijk!
    Hij houd van buiten zijn, rennen en ravotten, maar dat kan die zonder je bi toch ook niet? Jullie wonen in een flat.
    daarbij heb je een 2e hondje die ook uitgelaten word, maar die mag blijven, omdat ie wat rustiger is?pfffffff.
    En daarbij je blijft niet eeuwig zwanger he, dit is tijdelijk!

    Maar als je zo snel van je hondje af wilt, dan hoop ik dat ie een nieuw baasje vind, want dan is dit hondje jou niet waard
     
  14. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @Butterfly, als je even verder leest zie je dat ze al toen 'bezinning' is gekomen. Ik begrijp je reactie wel hoor ... maar goed er zijn mensen, zoals TO die inderdaad even een nuchtere blik over de situatie nodig hebben.
     
  15. mvthijs

    mvthijs Fanatiek lid

    10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Dank je wel!
     
  16. mvthijs

    mvthijs Fanatiek lid

    10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht

    We weten dat castratie nergens garantie voor geeft, maar we moeten toch iets proberen.
     
  17. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Is je andere hond ook gecastreerd?
    Eventueel kun je eerst een chemische castratie doen om te kijken wat zo een beetje de effecten zijn ...
     
  18. mvthijs

    mvthijs Fanatiek lid

    10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht

    Had nou maar wel verder gelezen voordat je ergens je reactie geeft!
    Ik wil helemaal niet ZOMAAR van mijn hondje af, ik wil er alles aan doen, maar ik zag het gewoon even niet meer. Je reactie voegt niks toe aan mijn topic.
     
  19. mvthijs

    mvthijs Fanatiek lid

    10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    De andere hond is een vrouwtje, en die is niet geholpen.
    Ik zal het er morgen met de DA over hebben, ze waren vanavond druk met een hondje dat aangereden was. Dus dat heeft natuurlijk voorrang!
     
  20. butterfly1984

    butterfly1984 Fanatiek lid

    Er stond toch echt als titel, nieuw baasje voor ons hondje zoeken.

    EN ik begrijp best hoor dat als je er even helemaal doorheen zit dit berichtje plaatst en alles erger omschrijft als het in werkelijkheid is.
    Gelukkig zijn jullie tot een ander besluit gekomen en hoop écht dat het helpt.
    En idd, had beter wel even door kunnen lezen:).
     

Deel Deze Pagina