Nieuw baasje voor ons hondje zoeken

Discussie in 'De lounge' gestart door mvthijs, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silmarien

    Silmarien Actief lid

    26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Euh... Ik begrijp niet zo goed wat de reden is om je hond te laten castreren?
     
  2. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Nou het feit dat er een ongeholpen teef in huis is ... lijkt me toch vanzelfsprekend dat er i.i.g. één 'geholpen' wordt.
    Dus niet in de zin van 'rustiger worden'.
     
  3. Silmarien

    Silmarien Actief lid

    26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Oke. In deze zin van TS lees ik wat anders namelijk.
     
  4. mamv1

    mamv1 Niet meer actief

    Super dat jullie het wel gaan proberen met jullie hondje, en ik zou idd jullie hondje laten castreren, zeker omdat het andere hondje een vrouwtje is!
    Hopelijk is ie ook snel zindelijk, en anders zou ik gewoon weer opnieuw beginnen met het zindelijk maken (hebben wij ook moeten doen bij onze boxer) Hoe moeilijk en frustrerend het ook is, alvast heel veel succes! ;)



    Ik zat een tijd terug ook met mijn handen in mijn haar, (maar heb er nooit bij stilgestaan om er eentje weg te doen) want ik kreeg erge bekkenklachten (nu gelukkig geen last meer van), en ik heb 2 grote honden die veel beweging nodig hebben...toen ben ik ze maar apart gaan uitlaten, en dat gaat gelukkig nog steeds goed... Ik kan ze nog steeds niet beide tegelijk meenemen, maar zo komen ze er in ieder geval wel uit, en dan hebben we ook nog het geluk dat we een grote tuin hebben, waar ze kunnen rondrennen!
     
  5. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Klopt, later vroeg ik of de andere reu dan gecastreerd was ... er vanuit gaande dat je naast een ongeholpen teef geen ongeholpen reu gaat zetten. Dus nu is het sowieso logisch dat ze één moeten laten helpen.
     
  6. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik zou eerder het teefje laten castreren om het risico op baarmoederhalskanker te verminderen, dit komt gewoon super vaak voor!

    reutje castreren om geen pups te maken snap ik, maar om hem rustiger te maken, nee daarom ga je niet in je hondje snijden ;)
     
  7. takhen

    takhen Fanatiek lid

    13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Dit helpt wel als je het in de eerst 6 tot 8 maanden doet, daarna inderdaad vaak niet meer

    Maar ik ben erg blij dat het hondje toch mag blijven en dat jullie een oplossing hebben gevonden :)
     
  8. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    nou ik moet het nog zien hoor, of hij lang blijft. castratie is geen wondermiddel en dan moet ie er nog steeds uit om te plassen en de rennen en spelen,ook met een baby én wandelwagen straks met al die trappen.
     
  9. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind castratie een goede keus. Zeker als je niet van plan bent om te fokken met hem. Die ballen zorgen toch voor hormonen en met een ongeholpen teef in huis is dat een goede keus. Ik zat nog te denken: het kan best zijn dat hij in huis blijft plassen als teken van dominantie. Omdat je teefje niet geholpen is en hij nu toch wel geslachtsrijp gaat worden en dat laat "merken".

    In ieder geval ben ik blij te lezen dat jullie hem een kans geven!
     
  10. Bammetjebam

    Bammetjebam Niet meer actief

    Zijn jullie eigenlijk al op zoek naar een nieuwe woning? Als ik in jouw plaats zou zitten, dan was dat eigenlijk het eerste dat ik nu zou doen.

    Lijkt me echt niet fijn, een portiekflat met 2 hondjes die de ruimte nodig hebben om te leven en te spelen en ook nog een kindje op komst. Geen lift, telkens de maxi-cosi/kinderwagenbak mee naar boven tillen op die 7 trappen, misschien ook nog een boodschappentas als je boodschappen hebt gedaan, wel goed voor de conditie en de zwangerschapskilootjes. En dan moet je nagaan dat je na de bevalling grote kans hebt dat je blijft zitten met klachten aan je bekken en je rug.

    Ik hoop echt dat jullie ook op de lange termijn denken. Een hondje dat moeite heeft met zindelijk worden, is niet het enige probleem dat ik hier zie.
     
  11. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    Dat was inderdaad ook mijn gedachte, bij mijn oudste (en tijdens zw van jongste) woonden wij op 1 hoog en dat vond ik al een ramp. Nu wonen we in een flat met een lift, zou echt niet zonder kunnen.
    weet niet waar je de kinderwagen wilt laten? bij ons stond hij namelijk boven, nou ga dan maar eens een stukje wandelen (honden uitlaten). kinderwagen met baby de trap af is geen doen, dus eerst de wagen, en je kindje alleen boven laten?! kan je de kinderwagen uberhaupt wel onbeschermd laten staan? Doe dat een paar keer per dag met honden uitlaten, of even boodschappen doen en dus ook nog met zware tassen..
    Mijn advies, ga kijken voor een andere woning, of investeer in ieder geval in een goede draagdoek!

    ontopic: blij te lezen dat je een andere oplossing gevonden hebt. hopelijk gaat het snel beter met Balou en heb je iets aan de uitlaatservice.
     
  12. mvthijs

    mvthijs Fanatiek lid

    10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    @ Silmarien: De reden van castreren is, dat we ook nog een teefje hebben die niet geholpen is. Daarnaast zegt de DA dat een castratie soms wel de “scherpe kantjes” van een hond af kan halen. Denk hierbij aan het dominante gedrag, zijn geurtje in huis willen achterlaten etc.

    @ Cathie: dat is inderdaad waar ik op doelde.

    @ Bammetjebam en Mamamars, dat is geheel offtopic, maar ja, natuurlijk zijn we op zoek. We hebben nu een koopappartement, en daar kom je niet zo vanaf. Helemaal in deze stad niet.
    Ik heb een goede draagdoek gekocht, de kinderwagen die kan beneden blijven staan. Boodschappen worden 1x in de week gedaan, zodat ik inderdaad niet met zware tassen hoef te sjouwen (nu niet, en na de bevalling)

    Iedereen bedankt voor de antwoorden, er mag een slotje op!
     
  13. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Op verzoek dicht.
     

Deel Deze Pagina