Orbs

Discussie in 'De lounge' gestart door Malibu Stacy, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malibu Stacy

    Malibu Stacy Actief lid

    13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Wij hebben ons appartement verkocht en zijn nu op zoek naar een leuk huisje. Via internet hebben we al wat leuke huisjes gezien en bezocht, voornamelijk oudere huizen die opgeknapt / opgefrist moeten worden, dit om de prijs wat te drukken en mijn vriend heel handig is. Nu gaan we deze week kijken naar een huis dat ons heel leuk lijkt, alleen op een aantal foto's zie ik van die witte cirkeltjes (de zogenaamde orbs) op één foto is het echt heel erg daar staan heel veel orbs op. Voor de mensen die niet weten wat een orb is: dat zijn witte cirkels op foto's, sommige mensen geloven dat dit een paranormale activiteit kan zijn, andere mensen zeggen dat het gewoon opgewaaid stof is. Ik heb een keer een documentaire gezien over orbs, daar lieten ze orb-jagers aan het werk zien en mensen die het hele orb gebeuren wilden ontkrachten (zo klopten ze een stoffig tapijt uit en maakten toen foto's met als resultaat idd orbs). Maar het huis waar we naar gaan kijken heeft geen tapijt oid en lijkt me ook niet zo stoffig. Ik zag zelfs op een foto orbs in de kelder, lijkt me niet echt een plaats waar veel orbs door stof kunnen zitten aangezien het er meestal vochtiger is. Mijn vriend gelooft er niet in en moet altijd lachen als ik met zoiets aankom, maar ik weet niet wat ik er van moet denken?! Ik ben geen angsthaas, maar het huis is van 1934 en op andere huizenfoto's heb ik helemaal geen orbs gezien, ik neem iig mijn eigen camera mee om te kijken of ik er ook een aantal kan 'vangen'. Wat denken jullie? Parnormale toestanden of gewoon opvliegende stofdeeltjes? Hieronder de foto van de desbetreffende kamer met veel orbs:
     
  2. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik maakte een foto in ons huurhuis (nieuwbouw) en op één foto zat het vol haha. Tja ik denk gewoon stof enzo.. het was er ook nog echt een bouwsituatie.

    Liet het zien aan mijn zwager (fotograaf) en die zei dat ik de camera moest opsturen naar de fabrikant (garantie), dat het aan de camera lag en dus gewoon een fout in de camera was. Vraag me niet wat, hij legde het uit maar ben het vergeten :p
     
  3. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    zijn er meerdere foto's van dit huis en staan ze daar ook op in andere kamers? zoja dan is het volgens mij gewoon een vieze lens!
     
  4. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    gaat niet om stof in de kamer maar stof in de lens.
     
  5. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Stof in de lens geeft toch zwarte vlekjes? of is dat ander vuil in de lens?
     
  6. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Spookt daar flink.

    Maar in welk huis niet.
     
  7. Only me

    Only me Niet meer actief

    Wel vreemd als het enkel deze kamer is, maar ja.. je zegt zelf al dat het in de kelder ook zo is.
    Ik heb het ook op een aantal foto's. En enkel boven bij ons, maar ja, daar ligt vloerbedekking en beneden hebben we tegels.

    Denk dat het gewoon stofjes zijn.
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Welk nummer is het?

    Ik ben altijd meer dat ik rekening houd met nummers. Nummer 9 ( of als het 9 wordt als je het optelt) wil ik liever niet.
     
  9. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Overal heb je stof.
    Ik heb niet veel met orbs...maar kan wel foto lezen..voelt niet verkeerd daar hoor..ik zou het er niet om laten als je verknocht bent aan zo'n huis.
    Oude huizen hebben vaak sfeer,ben er persoonlijk weg van...gewoon kijken hoe het voelt voor je.
     
  10. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Oude huizen hebben idd sfeer, woon zelf in een huis van 1919.. ;) Met heel veel historie..

    Maar ff ontopic, denk zelf dat het stofdeeltjes zijn hoor. Heb zoveel foto's waar dit op staat. Zijn dan geschoten met een gewone camera, en als ik met mijn spiegelreflex foto's maak heb ik ze er nooit op staan..
     
  11. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje

    ff offtopic 1919...zucht *droomt verder*
     
  12. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik heb niks met orbs. ik zou zeggen dat het een slechte foto is met het zonlicht verkeerd in de lens. maar goed als je er nual zo'n punt van maakt moet je maar beter afzien van het huis denk ik. anders zul je er nooit gerust in zijn als je daar woont.

    ik geloof trouwens wel in dat er meer is tussen hemel en aarde. maar niet in orbs op slecht belichte foto's.
     
  13. vive2

    vive2 Fanatiek lid

    #13 vive2, 15 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2011
    Ik woon in een huis waar een jongeman in zijn slaap is overleden, sterker nog; we slapen op dezelfde slaapkamer. Sterker nog: toen ik na een halfjaar de koopakte van dit huis doornam, bleek dat ik deze man gekend heb, hij is korte tijd het vriendje van een van mijn zussen geweest.

    En ik doe er geen oog minder dicht om. Overal zitten geesten.En die geesten hebben wel wat beters te doen dan "kodak-kiekeboe" spelen met makelaars. Overal zijn mensen overleden. Niet zo gek aangezien de planeet al hééééél lang bestaat. En die bellen die je ziet, dat zijn stofjes op de lens. Lekker kopen dat huis en fijn in het "nu" gaan leven.
     
  14. Kelly19

    Kelly19 Actief lid

    26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    iedereen heeft zijn eigen meningen en bedenkingen erover..
    ik heb een foto gemaakt in mijn slaap kamer met mijn telefoon en daar is ook een orb te zien en in de orb is het gezicht van mijn overleden vader te zien
    ik geloof er wel in
     
  15. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    wat mij opvalt op dit forum is dat mensen zo bang zijn van eventuele geesten of wat dan ook. ik geloof altijd in het goede van een geest. ik denk dat er ook veel meer zijn en dat ze overal zijn als wij doen of willen doen geloven. ik geloof er niet in dat een gesst ons kwaad wil doen. ik heb er dus ook geen last van dat er in ons huis een vrouw aanwezig is ( volgens een naar eigen zeggende paranormale opa ) ze kijkt vaak hoe onze klein zit te spelen op foto's die ik aan hem stuur. maar hij zegt elke keer dat ze tevreden lachend zit te kijken en ik en mijn zoon hebben geen last van haar. t 'is denk ik ook maar net hoe je er zelf instaat. zoals hierboven al staat de planeet is al heel oud en dus heb je al heel veel dode mensen. in elk huis dus wel 1 of meerdere statistisch gezien. een dode wil je niet per definitie kwaad berokkenen.

    maar in lichtbelletjes geloof ik niet en helemaal niet dat het iets afschrikwekkends zou moeten zijn. op onze foto's staat gewoon een hele vrouw afgebeeld, alleen zien wij haar zelf niet.
     
  16. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    ;) !
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik geloof niet in geesten maar in meer dimensies.
     
  18. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    denk dat het eerlijk gezegt gewoon stof is doordat jullie deuren geopend hebben in het huis waarschijnlijk waar het 1 en ander aan stof opgelegen heeft. en vervolgens zon ( licht ) erop en dan een foto maken. dan krijg je dat.

    geloof zeker wel in dat er meer is. maar wat precies weet ik niet. en geloof ook zeker dat er geesten zijn van mensen. maar betwijfel het soms dat sommige mensen ze echt kunnen zien of gewoon willen zien.
     
  19. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    wil je uitleggen wat je daarmee bedoeld bosi. ik vind het altijd heel erg interessant hoe iemand iets beleefd. je hebt ook iets met getallen toch? of fouten getallen, hoe staat dat in verhouding met die dimensies?
     
  20. Violet32

    Violet32 Bekend lid

    4 feb 2009
    677
    0
    0
    t zou er druk kunnen zijn ja maar dat hoeft idd niet altijd iets negatiefs te zijn, eigenlijk is t jammer dat je deze foto nu al gezien hebt en dus niet meer onbevangen de kamer in loopt.
    Vaak voel je zelf of t ergens prettig voelt of niet (heb t zelf ook weleens gehad en het huis ook echt niet gekocht hoor)
    Ben benieuwd laat even weten als je bent wezen kijken.
     

Deel Deze Pagina