Na 2 borstvoedingsperiodes van enthousiast gebruik kan ik hem dan nu te koop aanbieden. In 2006 heb ik een avent handkolf aangeschaft. Zo een waar de avent flessen op passen. Alle reserve-onderdelen (membraan, het rubberen 'vacuumstuk') zijn nog aanwezig. Wat ik wel mis is het dekseltje dat op de kolf gezet kan worden. Heb ik ook nooit gemist, maar voor de volledigheid moet ik het toch even zeggen, nietwaar? Er zit een rubberen opzetstuk bij, dat schijnt de masserende bewegingen van de baby na te bootsen maar ik heb het nooit gebruikt. De kolf kan natuurlijk in de sterilisator. Daarbij kan ik ook aanbieden de Avent bakjes. Kun je je voeding mee invriezen, hoeft het niet in de fles of in ijsblokjesbakjes. Ik heb er zeker 25, misschien 30. Zit een leuk paars deksel bij dat goed afsluit, ook op de kop. De bekers zijn met potlood te beschrijven, handig voor de datum. Hier horen ook 2 adapters bij, om op de kolf aan te sluiten en om de speen er op te zetten. Zo hoef je niet melk over te gieten. Het totaalpakket heeft mij zeker 75 euro gekost, de kolf alleen al 55,-. De avent bakjes zijn ook niet goedkoop, je koopt ze per 10 en bakje en deksel apart. Fijne kolf, ik heb er deze zomer 3 maand onder werktijd mee gekolfd, prima bevallen. Mag weg voor het vriendelijke bedrag van 40 euro excl verzendkosten (6,20). Of anders, wat de gek ervoor geeft natuurlijk.