hey meiden,, mijn zoon van bijna 3 jaar heeft moeite met in slaap vallen 's avonds. hij ligt elke avond half 8 op bed maar ligt vaak nog tot 21 uur te kletsen en te timmeren... dit is al 2 weken gaande nu. Hij slaapt 's middags nog dik 2 uren en dit heeft hij echt nodig omdat hij veel slaap nodig heeft. Maar kan ik het middagdutje beter gaan inkorten naar 1,5 uren? of 1 uur? zodat hij 's avonds beter in slaap valt? weet iemand het? of is het een fase? hij heeft dit wel vaker gehad nl maar niet 2 weken lang... hij is nog wel herstellende nu van de waterpokken waar hij erg ziek van is geweest kan het daar ook mee te maken hebben? wie heeft er advies? bedankt alvast
's Middags nog ruim twee uren slapen is best wel lang voor een kindje van drie jaar, vind ik. Ik zou het middagdutje inkorten naar hooguit een uurtje. Ik denk dat hij 's avonds dan wat meer moe is en eerder gaat slapen.
Ik zou het middagdutje idd inkorten naar een uurtje, mijn dochtertje van 2 jaar en 3 maanden heeft precies hetzelfde. Ze gaat al om 8 uur naar bed ipv half 8 maar ligt vaak nog tot 9 uur te kletsen (ze huilt verder niet ofzo ze is gewoon vrolijk) Maar 's middag slaapt ze hier nog dik 2 uur, ik kijk het nog even aan en anders ga ik haar van de zomer na een uurtje wakker maken.
Wij hebben daar ook een poos "last" van gehad. Hij had zijn middagslaap echt nodig, anders was hij na 4 uur niet meer te houden. Maar kon 's avonds dan slecht slapen. Vaak deden we hem om half 9 naar bed, en dan mocht hij nog even "lezen". Dan bladderde hij in een boekje, of speelde wat met zijn auto's in bed. Hij deed dan zelf zijn lampje wel uit. De ene keer ging hij zo slapen, een andere keer riep hij om half 10 dat hij zijn lampje uit ging doen. Overdag zijn slaapje inkorten gaf nog meer drama dan niet slapen. Daar kan hij echt niet tegen. Uiteindelijk is hij met 3,5 redelijk plots opgehouden met zijn middagslaap (bleef gewoon vrolijk na de lunch), en gaat nu 's avonds om half 8 erin.