nieuw begin begint weer

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by nieuwbegin, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    De 2 maanden rust zitten erbijna op. Zondag of maandag moet ik ongi worden en dan beginnen we met 4de iui..

In die 2 maanden is er vaal gebeurd. Vooral veel discussie over wel of niet doorgaan.
    Zelf heb ik een beetje genoeg van het hele zwangerworden gebeuren, maar partner vind dat we af moeten maken waar we mee begonnen zijn.
    Dus gaan we de laatste 3 iui behandelingen die nog open staan in Gent aankomende maanden gewoon laten door gaan.

We stoppen daarna, ivf is voor ons niet weg gelegd.
    Dit om meerdere redenen. Ik word nu al helemaal gek van de uitslag elke maand, ben 5 kilo aangekomen door de clomid en de pryg, dus laat staan als ik medicijnen voor ifv moet in nemen...
    Nee dan gaan we maar weer gewoon voor de natuur, komt het wle is het heel erg welkom, komt het niet zijn er nog veel meer dingen in het leven dan een kindje.

Maar voor nu eerst nog even een paar daagjes wachten en dan gaan we er weer voor meer dan 100% tegenaan.

Gelukkig hoeven we nu niet de echo met dag 3..

Nieuw begin gaat er weer voor..

2. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Heel veel succes Nieuwbegin. Ik hoop dat IUI ook gewoon aanslaat en IVF zeker niet zal hoeven.

Groetjes
    Elvira

3. wolly

wolly Niet meer actief

Hey Nieuwbegin.

Goed dat jullie weer beginnen en ik wil je heel veel succes wensen met deze poging, hopelijk is dit de laatste keer.

Ik zal voor je duimen.

Liefs wolly :)

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hey.

Ik wil je ook even heel veel sterkte en succes wensen en laten we hopen dat nog 1 IUI voldoende is.

Liefs Zora

5. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    heel veel succes en sterkte meid!

liefs mounia

6. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    Thanks allemaal

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes allemaal!

Ik vind niet dat je "moet" afmaken waar je aan begonnen bent hoor!
    Zo werkt de MMM niet!
    Je moet vooral doen (en laten) waar jullie je beide goed bij voelen!
    Anders gewoon weer een pauze inlassen hoor.
    Heel veel succes. Ook ik hoop dat IVF niet eens aan de orde komt.

Liefs Elmo

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Heel veel succes, nieuwbegin. Hoop met de anderen mee dat deze IUI genoeg gaat zijn om een klein wondertje tot stand te brengen.

9. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    Nou de maand is weer begonnen.. voor mij erg plosteling...
    Er klopt al 2 maanden iets neit geloof ik.....

eens zien, als ik het goed heb dan was mijn laatste ongi van de 3de iui op 23 feb, toen gingen we de pauze in en werd ik geheel onverwachts omdat ik echt niet telde en als ik telde kwam ik ergens anders op uit ongi op za 22 maart. das 29 dagen toch?
    En nu dus al vandaag, dan kom ik op 28 dagen toch?

Hoe zit dat trouwens met als je s avonds heel laat bij het afvegen iets wat verlies heb en daarom dan toch een verbandje omdat voor de nacht en de volgende ochtend zit het behoorlijk vol ( sorry details) ben je dan die avond of toch die dag?

Nou ik ga maandag Gent bellen of het gebruik van pryg echt moet. Als ik nu weer zelf een mooie gelijke cyclus heb dan kan ik het toch ook af met alleen clomid?

10. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Heel veel succes met jullie 'nieuwe begin' :D met hopelijk een heel goed resultaat!

Wat betreft de ongi. Ik heb wel eens ergens gelezen dat als je ongi 's avonds na 20.00 uur komt je dat dan als de volgende dag moet rekenen... Dus in jouw geval zou ik zeggen: hou de dag erna aan.

Heel veel succes verder, meid!

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Het is zelf 18.00 uur. Als je daarvoor echt rood bloed hebt telt die dag as dag 1. Anders de dag erna. Bruin telt ook niet. Het moet voor de officiële telling echt voor 18.00 rood zijn.

Ik wil je heel veel succes wensen bij deze IUI. Hopelijk hoef je dan niet eens meer verder te denken over volgende IUI's of eventueel IVF.

Bedenk inderdaad wel dat het gezegde dat je moet afmaken waaraan je begint niet telt als je zwanger wilt worden. Hierbij telt dat je het vooral zelf moet willen. Als alleen je man/vriend door wil gaan, is dat dus niet genoeg. Je moet er beide achter staan.

Ook wil ik nog even laten weten dat Clomid een heel ander hormoon is dan de hormonen die je bij IVF/ICSI gebruikt. Bij Clomid staat aankomen ook echt bij de bijwerkingen, bij de hormonen voor IVF niet. Dus als dat een hoofdreden zou zijn, zou ik dat wel even mee nemen in de overwegingen. Van Clomid was ik bijv. 10 kg aangekomen. Bij onze eerste IVF 0 gram.

12. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ook van hieruit gaan de duimen weer heel hard voor je draaien nieuwbegin! Hopelijk lukt het gewoon deze ronde!

13. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    @Marisha He gefeli zie dat ik gemist heb dat jij een mooie banner mocht aan maken... Supr joh.. lekker genieten op de roze wolk ;)

Voorals nog blijkt het spotting te zijn, dus cyclus komt wederom mooi op de 29 dagen.
    Want ik had zondag al in de agenda staan..

@angelbaby Thanks voor de extra info.. neem het zeker mee, maar dan blijft de extra druk, hoop enteleurstelling, en de acne van de zware hormonen nogsteeds staan... Dus nee denk dat ifv echt niet voor ons is weg gelegd...

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

Heel veel succes meid! Hoop dat de eerstvolgende IUI gewoon hartstikke raak zal zijn!

ps, bij ons in het ziekenhuis zeiden ze altijd voor 00.00 uur wat roodverlies is nog gewoon dag 1..... zal wel overal verschillen denk ik!

Succes!

15. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    Nou vanochtend Gent maar even gebeld, maar helaas moet ik wel gewoon spuiten...

We moeten dag 11 ( das koninginnendag) voor een echo. Maar ik weet niet of de ziekenhuizen hier in Haarlem dat doen op koninginnendag...
    1 mei ook niet natuurlijk... dus mag partner lief zo even het ziekenhuis hier bellen om de afspraak te maken...

Joepie we zijn weer begonnen...

16. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    meid ik wens je heel veel succes en hoop echt dat het jullie gaat lukken!

17. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    Dank je wel en het moet gezegd.. ik heb enorme bewondering voor je dat je al 43 rondes verder bent..

Om eerlijk te zijn heb ik het al opgegeven en zie ik eht niet meer zitten..

Dus enorme bewondering en petje af voor jou.

18. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    even een up date
    Zoals ergens anders al geschreven heb ik mijn koninginnendag moeten opofferen.
    Gister dus heen en weer naar Gent
    En tja... of het allemaal niet op kan is het deze ronde weer raak met geklooi...

Er zijn rechts 3 vrij vorse eitjes ontdekt.
    3 dus tja de kans op een meerling is vrij groot dus word er afgeraden om door te gaan met de iui.

ach ja we hebben nu wel zo'n beetje alles mee gemaakt en weer een maand langer ach wat maakt het uit...

19. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Lieve Nieuwbegin,

Je klinkt wel wat cynisch en verdrietig en bozig...voorstelbaar maar misschien komt zo'n maandje wachten dan nog best even goed uit voor jou....misschien wat minder voor je vriend maar het klinkt alsof jij het echt wel even heeeel erg zat bent...en ik kan mij dat heel goed voorstellen, al dat geklooi aan je lijf, op en neer naar ziekenhuis en dat dat eeuwige wachten, wachten, wachten.....

Is een verlenging van de pauze niet een reeele optie voor je? Al trekt aan de andere kant natuurlijk de wens van jou en je mannetje...moeilijk
    :( ...maar ik denk wel dat als je doorgaat nu of volgende maand dat het verstandig is je over te geven en wanneer dat niet lukt eens lekker uit te huilen (of weer opnieuw ;) ).

Succes meis,
    Koosje

20. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    Tja sorry dat ik af en toe zo klink, maar ik ben het idd erg zat allemaal..
    Het is mij te veel moeite voor iets wat zo mooi zou moeten zijn...

We hebben overwogen om de pauze nog wat te verlengen, maar eerlijk zie ik dat niet zo zitten.even reel dan zouden we over een maand of 2 a 3 weer moeten beginnen, dan zit je in de zomer en dan zit je dus ook weer met vakantie en dat is moeilijk om dan steeds heen en weer te moeten.
    Daarnaast is natuurlijk leeftijd iets wat voor mij speelt. Ik heb altijd gezegd na mijn 35 geen kind meer. dit kindje zou dan geborenworden als ik 33 ben Wil je dan nog een 2de begint het toch allemaal wel erg te dringen zeker als dat ook weer anderhalf jaar gaat duren...

Tuurlijk denk ik veelste ver door, maar dat ben ik,zo zit ik in elkaar. Ik ben iemand die met veel dingen rekening houdt.
    Misschien te veel, maar dat is gewoon zoals ik ben...

Share This Page