Visrecept voor beginnende viseters

Discussie in 'De lounge' gestart door Anique, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik en mijn man houden allebei niet van vis.. nou ja eerlijk gezegd heb ik het nooit durven proeven, mijn moeder lustte geen vis en daarom heb ik het ook nooit gegeten, en nu durf ik het niet te eten.. is gewoon waarschijnlijk een idee. En ja ooit een keertje een visstick gegeten terwijl ik dacht dat het een aardappelkroketje was, dat vond ik toen heel smerig.. maar ja, als je iets denkt te gaan eten en opeens smaakt het anders, is net zo'n goede manier om iets te leren eten.
    En mijn man schijnt het vroeger wel te hebben gegeten, maar die vind het echt niet zo lekker. Maar plotseling had ik vorige week zoiets van.. eigenlijk moeten we het gewoon eens proberen, het is toch wel erg gezond en ik wil eigenlijk dat onze kinderen het ook leren eten.. maar als ik voor het visvak sta in de winkel (wat eerlijk gezegt er allemaal niet zo smakelijk uit vind zien) weet ik niet waar ik moet beginnen of wat ik ermee zou moeten.
    Wat mij het meeste aanspreekt is waarschijnlijk iets wat gerookt of gebakken is, in elk geval niet rauw of zuur ofzo... ik hou ook erg veel van gerookt/gebakken vlees. Gefrituurd lijkt me veel te vet.. daar hou ik niet zo van. En na even surfen op internet ben ik er wel achter dat ik het beste met witvisfilet kan beginnen omdat het minst vissig zou smaken, en dan met een sausje ofzo om de vissige smaak wat te verbloemen.
    Wie heeft er een beetje makkelijk recept voor mij of andere tips?

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Misschien een witvisje bakken gewoon met boter en wat kruiden naar jou smaak en dan met een dille saus?

3. Anique

Anique Niet meer actief

Is witvis een soort vis, of zijn er meerdere vissoorten die witvis zijn? Ik ben echt dom hoor als het om vissen gaat. En bak je die vis in croma ofzo of in vloeibare margarine? En de kruiden? Wat is lekker op de vis? zout en peper.. en nog wat erbij ofzo?

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad een scholfilet bakken met lekkere viskruiden, is meteen ook niet zo sterk van smaak.
    Of anders een kibbeling eten?

Wij eten best veel vis, maar hebben dit beide van huis uit mee gekregen, denk dat dit ook wel een voordeel is. Als je vroeger nooit vis hebt gehad zie je het al snel als iets vis.
    Mijn kids vinden vis heerlijk! En dan ook echt alle soorten ze moeten alles van me proeven.

5. Anique

Anique Niet meer actief

Ok.. viskruiden kun je gewoon kopen net als kipkruiden ofzo? En scholfilet kan ik dat in de supermarkt bij de vis in het schap vinden of op de diepvriesafdeling? oh hellup .. voel me echt heel dom hoor :S

6. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    witvis uhhh ja wat ik lekkere wit vis vind is pangafilet ( ook niet zo heel erg duur ) Bakken doe ik meestal in olijf olie met viskruiden van de silvo teentje knoflook en een uitje erbij ( en je kan als je het lekker vind ook gewoon knoflook saus of cocktail saus nemen ;) )

7. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Schilfilet weet ik niet zeker of ze dat in de supermarkt verkopen maar pangafilet wel... Of kabbeljouw ( dat is wel wat duurder )

8. Anique

Anique Niet meer actief

Oh ja, ik heb ook wel eens van die vispannetje recepten gezien van IGLO.. is dat iets?

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    begin anders met viscuisine
    gewoon in de oven gooien :D

ik eet bijna alles, maar mijn ventje niet,
    ik doe ook wel eens zalmfilet stomen met zoute sojasaus, wat peper en limoensap, die vindt hij ook heerlijk!

10. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    geen id dat heb ik nog nooit gegeten dus daar durf ik je niks over te vertellen

11. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    geen id dat heb ik nog nooit gegeten dus daar durf ik je niks over te vertellen..

En vis kruiden kun je inderdaad in de winkel kopen bij het kruidenrekje ;)

12. matje

matje Niet meer actief

wat een erg makkelijk visje is om te bereiden is pangasius, zacht van smaak en niet overdreven 'vissig'.

scholfilet is deze tijd van het jaar niet te krijgen maar als het er weer is ook erg makkelijk en lekker

op tijdvoorvis.nl staan allerlei makkelijke en lekkere recepten.

succes en smakelijk.

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wat ook heel lekker is, is tonijn. Hier kun je zowel rauwe al warme maaltijden mee bereiden! Deze vis heeft ook een wat stevige structuur waardoor het wat meer lijkt alsof je op een lekker stukkie vlees kauwt :)

14. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    en voor op brood of een toaste zou je eens gerookte makreel kunnen proberen of tonijn salade blikje tonijn met mayo zout en peper.

Heb je wel eens kibbeling gegeten? niet in de supermarkt halen maar bij de visboer met sausje zo lekker mijn meisje eet zo een bakje op :$

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo eet ook met gemak een heel bakkie op. Een gebakken visje verdwijnt ook binnen mum van tijd in dat kleine buikje :)

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Je hebt ook vispannetje van knorr met dille.. worteltjes en prei er bij, pakje koolvis en gebakken krieltjes, is echt lekker!

Kabeljauw, koolvis, zijn zachte witte vissoorten die niet te " vissig" smaken.. Wat ook lekker is is om de vis door een beslagje van paneermeel met ei te halen en dan te bakken.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand geen vis lust. Ik ben er mee opgegroeid. Mijn vader heeft een boot en ging elke zaterdag zeevissen.

Nu nog zo'n 3-4 keer per jaar naar denemarken om te zeevissen en de vriezer te vullen.

Schar/schol, tong, kabeljauw zijn toch wel mijn favo's.. Het lekkerst met viskruiden en een botersausje.. Met brocolli en puree.. Jummie!:D

17. giraf

giraf Niet meer actief

Je kunt Fishcuisine van iglo proberen, Lekker en makkelijk. (alleen best wel duur)
    Als wij vis eten, dan eten we vaak panga filet. Die zitten vaak met zo'n 6 stuks in een grote zak in de diepvries.
    Die leg ik in een ovenschaal, peper en zout erover, kookroom toevoegen en een gesneden bosuitje, en dan ong. een half uurtje in de oven.

18. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ja ik ben ook een vis liefhebber ik eet om de dag vis maar mn vriend lust het ook niet ja kibbeling en garnalen cocktail :S

En mij kun je er voor wakker maken :D
    Zelf voor een haring met uitjes :D

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Ik heb heel wat mensen vis leren eten. Begin met een blikje tonijn door de pasta. 1 blikje is in het begin echt voldoende. Daarna zou je zalm kunnen stomen. Niet bakken, want dat versterkt de typische vissmaak- en lucht. Kabeljauw en andere witvissen zijn in het algemeen ook vrij mild van smaak. En voor je het weet, zit je een hele forel op te eten!

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    pangafilet paneren met kruidenpaneermeel
    gebakken aardappeltjes worteltjes
    mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Deel Deze Pagina