teveel melk, en soms uren voeden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lauraatje, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hallo dames,
    hoop dat iemand me kan helpen.
    mijn zoontje is nu 2 weken oud en krijgt borstvoeding op aanvraag. Nu gaat het allemaal goed, hij groeit en poept en plast genoeg maar soms zijn er van die dagen. Vooral voor het slapen gaan savonds kan hij soms erg moeilijk doen. ik geef hem dan de borst zoals gewoonlijk en dan drinkt hij ook goed. Na een tien minuten moet hij boeren omdat hij zo gretig drinkt dat er soms lucht meekomt. daarna wil hij weer drinken en valt hij met de borst in slaap. als ik hem dan in bedje wil leggen, krijst ie het uit en loopt weer te happen. dan geef ik hem weer de borst en drinkt hij weer gulzig. dan is er zoveel tij voorbij dat ie weer poept en dus schrikt hij weer wakker met het verschonen. hupakee, daarna weer de hapreflexen. dit kan zo rond gaan tot soms wel 3 uur achter elkaar en steeds drinkt hij alsof hij nog meer wil. waarom is dit en krijgt hij zo niet tveel binnen? ik heb weleens geweigerd omdat ik dacht dat ie gewoon zat te spelen of warmte wilde, maar dan wordt ie echt kwaad en gaat ie spartelen tot ie weer de borst krijgt. Ik heb heeel veeel melk, teveel maar heb nog geen cb afspraak dus kan daar niet heen voor uitleg omdat ze mijn gegevens nog niet hebben. heeft iemadn een idee? ik kan hem ook niet met een poepbroek in bed leggen namelijk en met het verschonen wordt ie weer wakker en begint het weer van voor af aan.

verder wou ik vandaag gaan winkelen in me upje omadt de bus me nog eng lijkt met die drukte hier in a'dam en onze auto is vorige week gestolen. maar meneertje wil de fles niet pakken. dit is en kwestie van oefenen? heb het pas alleen gister geprobeerd maar kan ik dan nu niet weg ofmoet ik hem toch meenemen met die bus"?
    groetjes

2. zicht

zicht Niet meer actief

Hoi lauraatje, moeilijk he de eerste weken. Wel knap van je dat je na 2 weken al overweegd om in je eentje naar de stad te gaan.
    Ik heb wat jij schrijft ook de eerste weken heel erg gehad. Het leek wel alsof ze onverzadigbaar was. Op een gegeven moment deed ik 20 minuten per borst en dan zorgen dat er minimaal 2 uur tussen de voedingen zit. Ook al huilde ze dan tussendoor, ik probeerde haar dan op een andere manier te troosten dan de borst. Ik probeerde dan op haar en mijn lichaam te vertrouwen dat ze dan al echt wel genoeg binnen had. Als ze goede plas en poepluiers heeft dan krijgt ze genoeg binnen. Probeer daar op te vertrouwen. Zo heb ik het opgelost. Binnen een paar dagen verbeterde het en kun je geheel op verzoek voeden. Benook wel benieuwd hoe anderen dit zouden oplossen.
    Verder kan ik je alleen maar meegeven, het zal steeds beter gaan.
    Wat naar dat jullie suto gejat is! Wil nog even zeggen, misschien voel je je lichamelijk prima maar in je eentje naar de stad zou ik zo snel na de bevalling niet doen (ook al zijn er veel die het wel doen!) Ik heb toch zeker 4 weken gewacht voordat ik begon met vanalles te ondernemen in me eentje. Natuurlijk ging ik wel het huis uit, maar dan wel samen met iemand. Je lichaam moet nog genezen en rust is heel belangrijk.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je zegt dat je veel te veel melk hebt. Uit jouw verhaal kan ik dat zo niet opmaken. Herken je meerder symtpomen van onderstaand rijtje ?
    Bij jezelf:
    * Steeds volle borsten (ook na de voeding nog) en veel lekken,
    * Een pijnlijke toeschietreflex door volle borsten
    * Rode/warme/pijnlijke schijven in je borsten.

Bij je kindje:
    * Je kindje groeit heel veel of juist te weinig,
    * Geeft je kindje veel melk terug ?
    * Heeft je kindje groene onlasting met witte stukjes ?
    * Je kindje drinkt onrustig, verslikt zich vaak, hikken en boeren komt ook veel voor door de heftige melkstroom.
    * huilen na de voeding van de buikpijn, of nog zuigbehoefte na de voeding.

Als je te veel melk hebt kun je gaan blokvoeden.
    Word uitgebreid uitgeled op eurolac: Eurolac.net

Meer info:
    VBN Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
    LLL: Borstvoedingorganisatie LLL - Te veel melk
    Borstvoedingorganisatie LLL

4. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi nemo,
    ja ik heb lekkende borsten en als hij aan de ene borst drinkt, spuit de andere vanzelf leeg in me shirt. ook las hij loslaat komen er stralen uitgespoten. zodra de ene borst leeg is, is de andere keihard en vol. hij heeft veel de hik en moet na elke voeding hard boeren anders krijst hij en sparrelt hij.

5. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Veel lekken etc had ik in het begin ook, maar naarmate je kindje ouder wordt worden vraag en aanbod steeds beter op elkaar afgestemd.

Fles oefenen kun je het beste pas bij 4-6 weken doen is mij verteld.
    Balen van je auto!

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Kijk anders eens op www.borstvoeding.com . Daar staat een en ander wat je kan doen als je teveel melk hebt.

Deel Deze Pagina