Ha lieve pcodames, Ten eerste: zuss gefeliciteerd! Wat fantastisch voor je! Ik ben wat minder fanatiek binnen dit clubje dan bij de start van dit clubje, want t is voor mij nu onderhand maand 15 dat we echt actief aan het proberen zijn en ik merk dat ik op moet passen dat de rest van mn leven niet stil blijft staan en ik niet veel meer ben dan een (lege) baarmoeder die afwacht.... Wie weet duurt t nog wel jaren dus ik probeer er nu siinds een aantal weken niet te veel meer mee bezig te zijn, maar lees nog wel mee en post ook af en toe wat. Bij deze even een korte update: Helaas zit ik ondertussen in mn laatste ronde clomid, na 6 x keer wel eisprong met clomid 100 (en 1 x onsuccesvol met clomid 50) maar helaas geen zwangerschap zal ik binnenkort over moeten gaan naar een intensievere behandeling. Waarschijnlijk word dit spuiten (+IUI?), daar hoor ik volgende week meer over. Momenteel zit ik op CD 17 en (hopelijk) op 1 DPO (zondag ovitrelle injectie gezet), NOD is dan dus 13 maart (wil iemand dat aanpassen op te lijstje). Er is dus nog een mini kansje dat de behandeling die we volgende week afspreken de 13e niet gestart hoeft te worden maar eigenlijk geloof ik er niet meer zo in met clomid en ben ik me vast mentaal aan het voorbereiden op het volgende traject.. Zijn er hier nog meer dames die in het zelfde schuitje zitten? Bij wie clomid wel aansloeg, maar niet resulteerde in zwangerschap en die nu overgaan naar een andere behandeling? Ben benieuwd wat me nu te wachten staat... Ik hoop zoooo dat ik ook ooit eens aan de roze namen toegevoegd mag worden...
@itsme Wat rot voor je dat je nog geen positieve test in handen hebt. Ik kan me voorstellen hoe je je voelt en dat je er niet teveel mee bezig wilt zijn. Ik heb geen ervaring met wel een eisprong maar geen zwangerschap. In de 6 maanden dat we bezig zijn heb ik nog maar 1 eisprong gehad. Ik snap dat je gefrustreerd bent omdat het steeds maar niet wil lukken, maar er zijn nog vele andere opties, het is alleen vervelend dat het wachten zolang duurt. Ik hoop voor je dat een vervolgtraject niet meer nodig is! Dikke digi knuffel
Ha twiss, Pfff 1 eisprong in 6 maanden, dat is ook geen pretje. T langst wat er bij mij ooit tussen zat was 75 dagen ofzo en toen was ik er echt al zoooo klaar mee. Hoop dat je snel iets vindt wat wat beter werkt! Je bent nu aan de clomid 100 toch? Dikke digi knuffel terug!
Ben aan de tamoxifen, werkt net als clomid. Ze gaan het volgende cyclus waarschijnlijk ook niet meer ophogen, dan moet ik dus weer gaan spuiten. En 6 maanden is inderdaad lang, maar we bekijken het gewoon stap voor stap.. Thanks voor de knuffel
Twiss, spannend morgen je afspraak bij de gyn. Ik hoop zo dat ze de juiste medicijnen/dosering voor je gaan vinden. Je gaat nu naar een ander ziekenhuis toch? Vertel ze gewoon hoe je erover denkt! Heel veel sterkte! Jolien, wauw het is aangeslagen, twee keer nog wel. Succes met klussen! Ik herken wat je schreef over 'geen zin hebben maar wel moeten' helemaal. Is inderdaad wel naar. Ik had ook helemaal geen zin in lang voorspel ofzo, voor mij was het echt klussen, hop erin en ook weer gedaan... (en dan wel minimaal 30 min blijven liggen). Sween, al wat wijzer geworden over dat hele lichte bruine op je wcpapiertje? Ben het met Twiss eens dat het kan duiden op innesteling... Marije, ik slikte 10 dagen lang Primolut, en dan had ik tot 2x toe 5 dagen na de laatste pil mijn menstruatie. Had er ook geen bijwerkingen van. Heeft de apotheek nog opheldering gegeven? En als je zo'n last van de Clomid hebt, misschien moet je dan toch om wat anders vragen? Keuze genoeg heb ik ondertussen geleerd van andere meiden op het forum. Julia, jemig 5 dagen positieve ovulatietesten. En dan te bedenken dat ik in mijn vorige ronde waarschijnlijk mijne heb gemist omdat ik maar 1x per dag testte. Hoe kan dat toch? Maar als ie 5 dagen positief is, dan weet je nog niets toch? Want wanneer is het dan 'echt'? Welk merk testen gebruik je. Ik vind de digitale van CB stiekem toch wel fijner dan die dipsticks (al zijn die wel goedkoper). Maar die dipsticks vond ik zo onduidelijk met lichtere of donkere streepjes.... Misschien toch om een echo vragen zoals Twiss al zei. Wat was de reden dat dat niet meteen is gebeurd eigenlijk? Oudejaarsvlinder ik heb één zusje en zij heeft (nog) geen kinderwensn dus of ze ook PCOS heeft is onbekend. Mijn moeder had wel moeite om zwanger te raken en heeft daar ook hormonen voor geslikt. Maar zij was wel altijd regelmatig elke maand ongesteld. Toen hadden ze nog niet de technieken van nu om het vast te stellen, dus het is onbekend. Van de rest van de familie (tantes ofzo) weet ik het niet, maar voor zover ik weet is er niemand ongewild kinderloos (90% heeft kinderen). Van hormonen en depressies weet ik niets. Pips hoe is het bij jou? Itsme wat leuk om weer een van je te horen! Wat ontzettend frustrerend dat je al 6x een eisprong hebt gehad maar dat het nog niets geworden is. Weet gewoon even niet wat ik zeggen moet. Je had ook al zo'n hsg gehad toch? Hopelijk gaat het deze laatste keer gewoon lukken en hoef je verder niet het traject in. Met al deze tegenslagen begrijp ik heel goed dat je je niet zoveel laat horen hier hoor. Vind je omschrijving dat je meer wil zijn dan een baarmoeder die afwacht heel treffend! Dikke digiknuf!
Zo, en daar was de rust om op jullie verhalen te reageren. Ik werd echt helemaal gek thuis en kon me nergens op concentreren. Zelfs mijn ontbijtbordje afwassen was een hele opgave. Dus ik heb me aangekleed en ben met bus-trein-bus mijn man tijdens zijn lunchpauze op zijn werk gaan verrassen. Had zo'n groot luciferdoosje beplakt met geel papier en babyplaatjes en daar mijn test ingedaan en hem die toen gegeven toen we alleen op zijn werkkamer waren Hij was enorm verbaasd en superblij! Die van vanochtend was mijn laaste 2v5 test, dus ik heb zojuist nog een doosje gehaald. Kan ik morgen en overmorgen weer testen, want ik geloof het nog steeds niet helemaal hoor
@zuss Geloof het maar wel hoor, veel duidelijker kan niet Volgens mij is dat klussen in huis gewoon nesteldrang geweest
@ all, bedankt voor de antwoorden op mijn vraag en ik hoop dat andere deze ook kunnen beantwoorden want ben erg benieuwd vooral naar mijn vraag over pco en depressie. @ itsme, wat fijn om weer van je te horen en ik hoop voor jouw dat het niet nodig is om een intensievere behandeling aan te gaan en anders dat het een positief resultaat mag behalen. @ zuss, wat een leuk en creatief idee om je man hiermee te verrassen. @ twiss, nee mijn krampen zijn nog niet weg getrokken.
@oudjaarsvlinder Heb je daar al een arts over gesproken? Ik kan me voorstellen dat je je er druk over maakt. Meestal heeft het niks te betekenen. Ik lees dat heel veel vrouwen die net zwanger zijn daar last van hebben.
@ twiss, nee ik heb er nog geen arts over gesproken. ik maak mij er verder ook niet druk over zolang ik geen bloed verlies. volgende week een echo en dan gaan we kijken of alles goed is.
Hier weer even een berichtje van mij. Kan het eigenlijk nogsteeds niet geloven. Moet me enorm bedwingen om niet om de paar uur een test te doen ter controle. En steeds als ik naar de wc ga ben ik bang dat ik bloed in mijn broekje vind. Ben er al een paar keer heen gerend omdat ik dacht iets te voelen, maar steeds niets aan de hand...
hjahah zuzzz beter, ik ben zoooo blij voor je!!! wanneer mag je in zh langs komen?? geef je roze door, want ik heb nog 9 dagen te gaan haah, voel wel wat in mijn buikje rommelen, maarja kan ook tussen mijn oren zitten, dat ik wat voel omdat ik wil dat er iets groeit :s xx
@zus Zit je hoog en droog op je roze wolk @sween Ik hoop zo voor je dat het raak is!! @all Vandaag gesprek gehad, ik moet weer met puregon gaan spuiten, dit keer meteen beginnen met 100 ipv 50, ik word weer in de vergadering gegooit deze week, om alvast te bespreken wat er moet gebeuren als de puregon weer niet aanslaat.
hallo even een ego berichtje je kan bellen maar na een kwartier in de wacht heb ik maar op eigen initiatief de laatste 3 pilletjes provera ook genomen alle dames hier die het gehad en gereageerd hebben op mijn vraag moesten 10 dagen dus ik vast ook... nu heb ik al 3 dagen overal uitslag en ontzettende jeuk.. vandaag de bijsluiter er maar is bijgepakt en ja hoor wat staat erin jeuk en huiduitslag urticaria en even gegoogled en precies dezelfde uitslag alleen niet zoveel gelukkig als op die fotos maar wel overal wat mijn gezicht armen benen buik alleen mijn rug nog niet ... waartom schrijven ze ook een ander recept uit met de duphaston nooit ergens last van zelfs niet zo chaggie en opstandig... en netjes de 10dag mijn menstruatie nu nog maar afwachten wanneeer hij komt en is al 10 dagen geleden dat ik begonnen ben met de provera bah bah bah...... maar goed als de 150 clomid zijn werk doet nu dan neem ik het toch allemaal maar voor lief ........ sorry voor dit ego berichtje groetjes marije ik duim voor jullie allemaal
Sween, ik heb wat roze jouw kant op gestuurd hoor! Ik hoop zo dat het voor jou ook raak is! Ik weet hoe gek elk pijntje en krampje je kan maken. Heb je al testdrang? Nog even volhouden! Twiss, ik zit nog niet echt op een roze wolk hoor. Ik kan het maar niet geloven en ben een paar keer per uur bang dat het niet waar is of dat er een einde aan komt. Heb nu binnen 36 uur al 4 testen gedaan, en blijf maar controleren of mijn borsten nog gevoelig zijn... Jij dus weer aan de puregon? Je schrijft dat je met 100 mag beginnen, maar ik ben even kwijt hoe het de vorige keren is verlopen (natuurlijk niet positief, maar ik bedoel, hoeveel eenheden enzo). Wanneer de eerste spuit? Heel veel succes! Marije, wat ontzettend vervelend dat je zo'n last hebt van de bijwerkingen. Ik zou ook niet weten waarom ze je opeens andere medicijnen hebben gegeven, maar ik zou er zeker naar vragen. Ik hoop heel erg voor je dat de uitslag en jeuk snel weg is, en je ongi snel komt. Je bent er nog niet verder achterheen gegaan of Clomid wel de weg is voor je, gezien de bijwerkingen daarvan? Sterkte en een digi-knuf van mij!
@marije He bah! Jeuk is niet fijn. De volgende keer moet je gewoon aangeven dat je geen provera meer wil! Heb ik ook gedaan. Het is echt troep, en het duurt ontzettend lang voordat je ongi wordt. @zus Ik denk dat ik net zo onzeker als jij zou zijn. De eerste keer puregon had ik met 75eh een folikel van 28mm, ik mocht steeds maar geen pregnyl zetten, omdat de gyn toen dacht dat ie zelf wel zou springen. De 2e cyclus heb ik tot 150eh gespoten, en toen was er na 30 dagen nog geen dominante folikel. Ik heb nu primolut, verwacht volgende week mijn menstruatie. CD3 moet ik starten met injecteren. Op CD2 moet ik bloed laten prikken, om te kijken of ik geen schildklierafwijking heb, dat zou er ook nog wel bijkunnen
hoi jeuk wordt wat minder maar nog niewt weg helaas.. ook nog geen ongi .... zxe willen nog 1 keer de 150 proberen werkt dit niet dan wordt het inderdaad de volgende stap en denk dat dit het spuiten wordt als het werkt kan ik misschien beter denken allemaal voor een goed doel en voel ik me mischien ook wat beter ... dus duim duim dat mijn ongi snel komt groetjes en dikke dig knuffel voor jullie allemaal roze of niet roze we zijn allemaal onzeker .... voor jullie allemaal een digi knuffel
Dag meiden, hoe is het met jullie? Het is maar stilletjes hier... Hier begin ik er heeeeel langzaam een klein beetje aan te wennen. Gisteren had ik wel een major meltdown, het is lang geleden dat ik zo lang zo hard gehuild had. Het begon maar met een klein meningsverschil tussen mijn man en mij, maar voor ik het wist hield ik het niet meer droog... De onzekerheid die ik voel is zooooo groot. Sinds ik het weet heb ik er nog niet echt van kunnen genieten. Roze wolk nog ver te zoeken. Hoop dat ik dat snel een beetje los kan laten. Laten jullie me weten hoe het bij jullie gaat?!