hoi twiss ik hoop dat ik ook daar ergens mag beginnen met spuiten..ligt eraan hoelang een prik instructie op zich laat wachten en hoe het gesprek verloopt vrijdag.. groetjes
Ik neem aan dat je de prikinstructie meteen krijgt. Vergeet niet om bij de apotheek extra naaldjes te vragen, die krijg je altijd te weinig
Bedankt dames, dit geeft stiekem weer een beetje hoop! Hier 1e tabl provera al binnen. Denk begin direct, heb ik dag 1 weer gehad hihi... Hopelijk snel ongi en weer beginnen aan clomid. Kan me niet snel genoeg gaan hihi.. Waren/zijn jullie ook altijd zo ongeduldig? hihi
bedankt voor de tip twiss ga ik doen. de verpleegkundige die gister de echo heeft gemaakt zei dat ik vast na moest denken over de volgende stap en dat dit spuiten zou zijn. dus ik ga er van uit dat ze vrijdag vragen of ik wel of niet door wil gaan hiermee . hopelijk leggen ze het meteen uit en kan ik meteen weer menstruatie opwek kuurtje krijgen . en meteen beginnen.. op de hoeveelsate dag heb jij je ei met puregon twiss. ik ben ook heel ongeduldig hoor iedere eerste dag van de cyclus denk ik oke deze maand gaan we gewoon normaal doen en we zien wel nou vanaf dag 10 wordt ik al ongeduldiger zou er wel zou er niet een eisprong komen .. dus weet precies wat je bedoelt succes . groetjes
heb net een heel zooitje ovutesten besteld iemand intresse? want denk niet dat ik deze moet gebruiken bij het spuiten omdat ze dan echos maken..
Bah, een rotweek hier. 2 geboortes en 3 mensen die dichtbij ons staan en ineens zwanger zijn, waaronder het jongere zusje van mijn man. Voel me echt klote. Maar ja, we proberen hoop te houden. Onze tijd komt nog wel. Marije wat schrikken zeg! Hopelijk werkt het spuiten wel. Twiss hoe gaat het met jou? Zwangerwens succes! Spannend hoor!
Julia: altijd rot om dat nieuws te krijgen, wel fijn voor de zwangere natuurlijk, maar het liefst zou je willen dat de hele wereld even geen kinderen kreeg, tot je zelf zwanger bent (zo voel ik het) ik ben weer eens aan het wachten, wordt er een beetje moedeloos van. We hebben wel weer een vakantie geboekt in september(ja ik weet dat we net terug zijn), zorgt voor een beetje afleiding.
Hoi dames, Na lang wikken en wegen toch maar besloten een bericht te plaatsen op dit forum. Er zijn veel clomid topics gestart, dus even kijken of ik hier goed zit. Mijn vriend en ik proberen iig vanaf maart 2010 zwanger te worden, maar dat gaat niet zo makkelijk helaas. Ben wel al twee keer zwanger geweest, maar beide keren een miskraam na 8 en 10 wk. In maart is er middels een kijkoperatie vastgesteld dat ik aan mijn linker eierstok pcos heb en dat mijn linker eierstok volledig dicht zit. De rechter is waarschijnlijk ook beschadigd maar wel doorgankelijk. De afgelopen 5 cycli heb ik maar 1 ei gehad en telkens aan de linker kant. En links zit de eileider dicht, dus minder kans. Advies: meerdere follikels (max 2/3) stimuleren. Ik slikte 50mg clomid, maar heb deze ronde voor het eerst 100mg geslikt. Maandag 1e echo gehad en er waren links 2 follikels te zien van 13 en 10,5 en links 1 van 10,5. Normaal heb ik pas een positieve ovulatie test va 19mm, maar nu al op woensdag. Met een gemiddelde groei van 2mm p/dag ga ik er van uit dat de follikel woensdag 17mm is geweest. Nu heb ik een paar vragen: - Zouden de follikels van 10,5mm zijn meegegroeid? Ik denk dat ze te klein zijn. Helaas is dat niet gemeten. Moest vrijdag terugkomen, maar had woensdag al positief getest en hoefde dat dus niet meer. - Indien maar 1 follikel dan heeft de 100mg clomid niet het juiste effect. Had bij 50mg 1 follikel en met 100 moesten er 2/3 rijpen. Om kans te vergroten. Wat te doen? Nog een keer 100mg clomid of overgaan op iets anders? - Zou de hogere dosis clomid geleid hebben tot eerdere ovulatie? - Zegt de grootte van een follikel iets over de kwaliteit van het eitje? Is kleiner of groter beter? - De arts heeft ook IUI met ons besproken, maar voor mijn gevoel verhoogd dat niet echt onze kansen. Iemand ervaring mee? Zie meer in IVF, maar weet niet of we daar al aan toe zijn. Hoewel ik al ruim 2 jaar bezig ben en 34 jr. Maar toch..... - Er is nog geen samenlevingstest gedaan bij mij. Geloven ze niet in. Dat doen ze niet in ons ziekenhuis. Maar heb wel het idee dat door clomid alles zuurder is geworden. Is het verstandig om toch te laten doen? Nou, is toch een heel verhaal geworden. Hoop dat het uiteindelijk oplucht, want elke maand is het weer zo'n gedoe, spannend en onzeker. Na ruim twee jaar strijden ben ik best moe. Ik kijk uit naar jullie reacties. Als ik hier fout zit, dan zijn tips welkom
Ik zou persoonlijk dan liever hormonen spuiten, dat is veel beter te sturen naar het gewensde aantal follikels. Het formaat van de follikel is niet een betere eisprong hoor. Ik zou toch IUI een paar kansen geven voor de IVF, maar wel beperkt. Normaal is 6, ik zou dan voor 3 gaan. Het kan net dat extra zetje geven.
Mijn gynaecoloog vertelde mij dat mensen met pco over het algemeen beter reageren op clomid dan op spuiten. Bovendien zou een natuurlijke ovulatie beter zijn dan opgewekt met prygnyl. Soms weet ik ook niet wat ik moet geloven hoor. Krijg het idee dat ze redelijk conservatief zijn en je een beetje laten aanklooien. Als het dan echt lang gaat duren in hun ogen, dan pas iui en eindstation IVF. Maar voor mij duurt elke maand een eeuwigheid! Ze zeggen; als je nu begint aan IUI en je bent na 6 keer niet zwanger dan kom je nog niet in aanmerking voor ivf. Je bent in november zwanger geweest en komt dan na 2/3 jr pas in aanmerking voor ivf. Dus volgens hun beter om zo lang mogelijk op natuurlijke manier met clomid te proberen, alvorens verder te gaan. De laatste keer heb ik er 14 mnd over gedaan. Helaas miskraam. Geen zin om er weer zo lang over te doen. Maar ja, wat te doen als ziekenhuis je dit advies geeft?
Een ander ziekenhuis zoeken? Klinkt misschien een beetje hard hoor, maar als ze je echt zo lang willen laten wachten zou ik het proberen. Het lijkt mij logischer om te spuiten maar de gyn heeft er voor geleerd, dus die zal het ook wel beter weten hoor. Maar er zijn er genoeg met PCO die wel hormonen spuiten. Van wat ik heb gelezen kreeg je minder vaak stimulatie van meerdere follikels van clomid. Maar zijn zitten ook mensen bij die de poging met clomid moeten afbreken omdat er te veel follikels zijn. Kortom als je echt twijfelt aan je ziekenhuis zou ik een andere proberen.
Twiss groot gelijk dat je weer een vakantie hebt geboekt. Heerlijk toch! Wij hebben net de zomervakantie geboekt en willen ook nog ergens een weekendje weg. En ooooh, dat wachten...slopend!! Wanneer kun je testen? Noortje jee, wat een verhaal. Jij hebt ook al het nodige meegemaakt. Welkom hier! Ik hoop dat we elkaar een beetje kunnen steunen en dat we uiteindelijk allemaal op roze mogen! Kun je trouwens geen second opinion aanvragen in een ander ziekenhuis? Je bent namelijk vrij om te kiezen waar je geholpen wilt worden. Sterkte! Wachtende hoe gaat het met je? Hier geen nieuws, buikpijn en duizelig. Bah! Maar goed, wel een teken dat er weer wat gebeurt in mijn lijf. Zal aankomende week mijn eisprong hebben en daarna die ellendige wachtweken weer in. Hopen dat het eindelijk eens resultaat heeft!
@Julia Ik lees dat jij ook al een hele tijd bezig bent. Elke maand is weer zo zwaar hè. Ik zit nu in mijn wachtweken. Elke keer weer spannend! We hebben een second opinion gesprek gehad in ander ziekenhuis, maar die hanteren hetzelfde NL beleid. Ik ben nov 2011 zwanger geweest (na 10 wk miskraam) en moet het dan weer een jaar zelf proberen. Daarna pas raden ze IUI aan. We zijn ook in Gent geweest en ze zeggen dat de huidige behandeling (clomid en 1 follikel) niet de juiste is. Ze zeggen daar meteen over op IUI en na max 4 keer over op IVF. Tja, wie moet ik nu volgen? Ik ga niet naar Gent voor IUI. Daar zijn de kansen te klein voor en de afstand te groot. IVF zou ik wel overwegen, maar daar ben ik nog niet aan toe.
hoi noortje met pco raden ze ook wel het spuiten aan hoor ik had zelfs op 150 mg clomid helemaal geen eitjes meer. vandaar dat ik als mijn menstruatie er is ook begin met spuiten de fertiliteitsarts vertelde dat daar 9 op de 10 vrouwen wel een dominante follikel krijgen omdat ze de dosis gewoon blijven op hogen tot er een eitje groeit. tot 225 mg een totale cyclus kan dan soms wel 8 weken duren vertelde ze maar dan heb je vaak dus wel een ei.. andere dames die ook spuiten is het bioj jullie voorgekomen dat de pregnyl niet leverbaar was? ik mocht gister vast de medicatie gaan ophalen. maar bii de apotheekl vertelde ze dat de pregnyl wel is moeilijk kan worden de puregon haden ze ook niet op voorraad. maar moet 4 mei voor de prikinstructie naar het ziekenhuis dus ze leggen het dan voor me klaar hopelijk is dan de pregnyl ook binne wat zijn jullie er avringen ermee? groetjes
Hoi Noortje, daar schiet je dus ook niks mee op....kan me voorstellen dat je voor IUI niet helemaal naar Gent gaat. En IVF...tja, zover zijn wij ook nog niet. Das toch weer een stap verder. Ik zou volgende maand IUI krijgen, heb elke keer meerdere eitjes die springen met Clomid 50mg. Alleen volgende maand ben ik rond die tijd op schoolkamp met groep 8, dus het moet uitgesteld worden. Ja spannend he, die wachtweken... Je probeert er niet mee bezig te zijn, maar dat lukt natuurlijk voor geen meter! Wanneer kun je testen? Hopelijk kan je gauw de mallemolen uit, omdat er een mooi wondertje in je groeit! Marije nee sorry, geen ervaring mee.... gelukkig heb je het wel voor de prikinstructie. Zie je er tegenop eigenlijk?
julia ja ik zie er best tegenop maar de wens voor nog een kindje is velen malen groter.. heb al wel de duphaston gekregen daar mag ik mee beginnen als het me te lang duurt voor dat mijn eigen menstruatie weer komt denk dat ik daar maar 4/5 mei mee begin. als het nog niet vanzelf is gekomen natuurlijk. dan heb ik tenminste de prikinstructie gehad als mijn ongi er is .en dan beginnen op de derde dag van cyclus. verder heb ik ook geen idee wat me allemaal te wachten staat ben er ook best zenuwachtig voor. groetjes
@ Julia: HIer gaat het redelijk goed. Helaas steeds meer klachten van knie en een blessure aan het SI gewricht is ook weer komen opspelen. Desondanks volgende week ondertussen weer 4 uurtjes werken. Woensdag naar de fysio voor de knie en meteen de zwangerschap bespreken. Ik heb nu al 5 maanden niet mogen sporten dus conditie is er niet meer. En moet ook gaan trainen om BI te voorkomen ivm hypermobiliteitssyndroom. Aardig wat training van het lichaampje nog nodig dus Que kwaaltjes vond ik de clomid erger..dus valt allemaal nog mee. @marije: er is een alternatief voor pregnyl, ovitrelle geloof ik. Er zijn al vele topics over het leveringsprobleem van pregnyl. Het probleem zal zich langzaam oplossen maar het kan zijn dat je even op zoek moet gaan. Het kan zijn dat een andere apotheek het nog wel heeft. Even rondbellen dus. Succes !
Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Het is ook niet niks en het voelt denk ik ook als weer een stap verder de mallemolen in. Bovendien is in jezelf spuiten natuurlijk een heel eng idee, al moet ik zeggen dat degenen in mijn omgeving die het hebben moeten doen allemaal zeiden dat het heel erg meeviel en dat de bijwerkingen minder erg waren dan bij Clomid. Dus ik hoop echt dat dit voor jou ook geldt!
Wachtende fijn dat de kwaaltjes meevallen, maar zo te lezen heb je het zonder ook al zwaar genoeg. Wat een ellende he steeds met die knie. En hoe harder je groeit hoe zwaarder het wordt natuurlijk. Ik hoop dat ze een goed voorstel voor een behandelplan hebben.