Nieuw clubje Pco en Clomid....

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluto2008, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    @taaamaar, bedankt voor het aanpassen van het lijstje. Ik hoop dat ik straks roze ben, maar ik heb er deze ronde geen goed gevoel over.. Ik ga voor je duimen dat je vrijdag een supergroot eitje heb. Wel fijn dat je man meegaat naar de FM, mijn man gaat nooit mee.
    @kelly001, bij mijn eerste twee kinderen had ik helemaal geen bijwerkingen, maar nu heb ik hoofdpijn en last van lichtflitsen, heel irritant. Maar geen bijwerkingen wil zeker niet zeggen dat het niet werkt. Spannend dat je a.s. vrijdag je eerste FM heb, op welke cyclusdag zit je dan?
    @zuss, de fertiliteitsarts vertelde mij dat we om de dag moesten klussen en niet elke dag, zij zei dat dat inderdaad niet goed is voor het kwaliteit van het zaad.
    @jolien2, 1 december schiet ook al op voor een FM. Ben je nog bezig met het slikken van clomid? En hoeveel mg clomid slik je? Voel je je al wat beter of ben je nog ziek?
    @linda1984, we hebben uiteindelijk zondagavond ook nog ff geklust haha. Nu zijn we vorige week dinsdag, donderdag en zondag bezig geweest, hopelijk was het voldoende. Dat verplichte gedoe vinden wij allebei niks.
    Ik heb het idee dat de wachtweken steeds langer lijken te duren pffff, vinden jullie dat ook?
    Mijn man en ik vinden het nu echt niet meer leuk om verplicht te seksen, hebben jullie tips om het toch leuk en luchtig te houden. Ik ben er zo mee bezig om zwanger te worden, volgens mijn man ben ik er te veel mee bezig, maar ja hoe kan ik anders?? Slik er medicijnen voor, moet soms 3 a 4 keer per week naar het ziekenhuis voor een FM, pffffff mannen.
    Ik blijf constant wat steken links en rechts houden, vraag me dus af of mijn ei dan echt wel is geweest, maar volgens de fertiliteitarts moet dat wel omdat afgelopen donderdag het eitje 17mm, en het groeit ± 2mm per dag, anders zou het eitje nu wel heel erg groot zijn.
    Ga nu ff op visite bij een vriendin, zij is pas geopereerd, heb ik ff afleiding.
    Gr. Jessebel

2. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Jessebel
    Het is ook wel erg verplicht als je weet wanneer je ei is. Ik zelf heb dit nog nooit gehad dus ik heb er eigenlijk wel zin in, seksen voor een baby ;) Hahaha maar misschien is dat na een tijdje ook niet zo leuk meer... Dus ik heb niet echt tips...

Ik ben nog steeds ziek, hoofdpijn en gewoon niet lekker :( Heb net mn eerste clomid geslikt. Eerst nog even een zw test gedaan want ik ben zo weinig ongesteld dat ik bijna ging denken dat het niet klopt allemaal. Maar nu ben ik gerust gesteld dat ik niet zwanger ben en kan ik gerust gevoel met clomid beginnen... Vind het erg spannend !! Mijn man wil perse mee naar het ziekenhuis volgende week dus dat is wel fijn. Waarom gaat jouw man nooit mee als ik vragen mag, Jessebel? Als vrouw ben je er gewoon meer mee bezig omdat je zelf medicatie moet slikken, daar had ik het gister ook met mijn man nog over. Het houdt hem minder bezig zegt hij en dat vind ik dan weer niet leuk. Maar dat is denk ik wel logisch dat het mannen minder bezig houd omdat het niet hun lijf is...

3. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoe oud is iedereen eigenlijk ? ;)

4. Taaamaaar

Taaamaaar Actief lid

25 okt 2011
    234
    0
    0
    Met mijn lieve hondjes wandelen, mijn aquarium ond
    @ Jessebel. Dank je wel! Ik hoop ook dat je snel roze word! :D
    Waarom heb je er geen goed gevoel over?
    Ja ik vind het inderdaad erg fijn dat mijn man mee gaat.
    Mijn man gaat altijd mee, ik ben nog nooit alleen geweest (gelukkig!).
    Misschien ben ik er heel streng in maar ik vind dat het ONS kindje gaat worden en dat er nou iets “fout” is met mij lichaam daar heb ik ook niet voor gekozen.
    Dus ik vind het eigenlijk gewoon heel normaal dat mijn man elke keer mee gaat.
    Nou moet ik er wel bij zeggen dat het ook met zijn werk goed te doen is.
    Mijn man werkt onregelmatige tijden en is veel ’s avonds van huis dus dan kunnen we ‘s ochtend makkelijk samen gaan.
    Ik denk dat dat ook wel ontzettend veel scheelt!:)
    Je kan er ook niet niet mee bezig zijn!
    Ik snap het ook niet als mensen dat zeggen.
    Je moet allemaal dingen doen maar je mag er dan niet mee bezig zijn?
    Nou als iemand mij kan vertellen hoe je dat moet doen heeeeeel graag!!
    Dus ik snap je heel goed!
    Hopelijk is het verplichte seksen snel afgelopen voor jullie!!:D
    Ik ga weer heeeeeel hard voor je duimen meis!!

@Joelien Ik snap jou ook. Wij hebben ook nog nooit verplicht hoeven seksen.:(
    Dus ik zou dat ook wel graag willen!
    Dan weet je tenminste dat je echt een kans hebt!
    Wij hebben nu gewoon echt geen kans…
    Dus hopelijk slaat alles snel aan en kunnen we ook een echte kans gaan krijgen!
    Beterschap! Hopelijk knap je snel weer helemaal op!:)
    Ik zelf ben 26 en mijn man is 27.

Liefs Tamaar.

5. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Ik ben 31 en mijn man 33.

Mijn man gaat nooit mee omdat hij 's ochtends al om 5.30/6.00 weg is, en hij zit nooit in de buurt, dus kan hij dat niet met zijn werk regelen dat hij mee kan, dus ga ik elke keer alleen. Ik moet wel zeggen, dat het ziekenhuis naast mijn werk zit, dus ik zo snel ff op en neer kan lopen.

Onze afbakbroodjes zijn klaar, dus ik ga ff eten met de kids.

6. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @jessebel: wel fijn om te horen dat zonder bijwerkingen clomid wel aanslaat, ik zit nu op cyclus dag6 morgen mijn laatste clomid. vanaf wanneer kan ik beginnen te klussen of moet ik wachten tot dat de gyn het aan geeft. want wij zijn van plan vanaf vandaag om de dag te beginnen zo weten we zeker dat we niks missen.. trouwens vandaag heb ik heel erg veel menstruatie krampen en pijn in onderbuik kan het door clomid komen?

Mijn man is alleen bij de eerste keer mee gegaan naar het ziekenhuis en toen hij zijn zaad moest inleveren maar verder gaat hij niet mee hij kan moeilijk vrij krijgen van zijn werk. maar ik vind het niet erg is wel jammer maar ik ga daar niet moeilijk om doen verder steunt hij me veel en dat is belangrijk.

7. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    @kelly001, wij beginnen meestal rond cyclusdag 11. Mijn man krijgt ook moeilijk vrij, daarom ga ik alleen. Ik vind dat niet zo erg. Hij heeft wel pas weer een zaadonderzoek gehad, volgens de fertiliteitsarts heeft ie superzaad, nu maar hopen dat ze gelijk heeft. Veel plezier met klussen

8. gebakje2011

gebakje2011 Actief lid

14 nov 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben 24 en mijn man is 28:)

9. gebakje2011

gebakje2011 Actief lid

14 nov 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga altijd alleen naar het ziekenhuis of ik neem mijn vriendin mee (ze is ook mijn buurvrouw) zij wil ook zwanger worden en die vindt het leuk om met mij mee tegaan... alleen eindigt zo'n dag altijd met shoppen :-D hahahaha

maar mijn man moet wel mee met de 1ste echo en de 20 weken echo dat verplicht ik hem wel! hahah

maar de rest van de afspraken hoef ie geen vrij te nemen... is tegenwoordig ook zo moeilijk vrij vragen op je werk.

@twiss88, hoe is het vandaag met je?

10. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Ik heb me wel eens beter gevoeld, ik heb nu steeds steken in mijn baarmoeder.

@all
    Ik ben 23 mijn man 28

11. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ all ik ben 25 en mn man ook. Allemaal beetje in dezelfde leeftijdscategorie zo te zien... Logisch dat het om ons heen soms net een babyboom is, waar je ook kijkt: babies of zwangeren. Nu zijn wij aan de beurt :)

12. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

#272 Linda1984, 22 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2011
    Ik ben 27 en mijn man 32 :)

13. gebakje2011

gebakje2011 Actief lid

14 nov 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vindt het allemaal spannend! Wie is de volgende van ons zwanger....

14. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @ gebakje
    Je banner klopt niet! Je hoeft echt niet nog 13 dagen te wachten hoor. ;)

15. Taaamaaar

Taaamaaar Actief lid

25 okt 2011
    234
    0
    0
    Met mijn lieve hondjes wandelen, mijn aquarium ond
    Pluto2008:Wachten op menstruatie
    Itsme82: 22-11 t/m 26-11 clomid
    Croissantje: Opzoek naar ei...eerst lekker op vakantie!
    Zuss: Wachten op menstruatie
    Linda1984: Opzoek naar ei...
    Milolove: Wachtbankje…eerst lekker op vakantie!
    Twiss88:NOD op 29-11
    Taaamaaar: 25-11 FM
    Marg: 28-11 FM dan aan de provera
    Kelly01:19-11 t/m 23-11 Clomid
    Jolien2:22-11 t/m 26-11 clomid
    Julia 26:Provera tot 29-11
    gebakje2011: NOD op 30-11
    Sween4: 20-11 t/m 24-11 Clomid 100 mg.
    Jessebel: NOD op 4-12

Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken

16. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, zijn wij dan de oudsten? Ik ben 32 en mijn man 34...

@Jessebel, Jolien2, Taaamaaar, Kelly001 en Gebakje
    Ik wil even gezellig meedoen over de 'mannenpraat'. Mijn man was wel de 1e keer mee naar de gyn, toen we de diagnose kregen. Ik vond het wel fijn dat hij mee was, maar ook raar, vooral tijdens het onderzoek en inwendige echo. Wel fijn als je man uit zichzelf altijd graag mee wil. Van die van mij hoeft het niet perse. Hij kan ook niet heel makkelijk vrij krijgen van zijn werk, maar als hij echt zou willen zou het hem wel lukken. Hij laat het een beetje aan mij over. Ik zou het fijn vinden als hij soms voor de FM mee zou gaan straks... Ook ik vind dat het toch ook iets van 'ons samen' is, al ligt het probleem in mijn lichaam.
    Ik zou wel graag willen dat hij er uit zichzelf ook eens over begon. Ik moet de bespreking van het onderwerp zelf steeds aangaan. Na onze 1e keer bij de gyn zat ik daar echt op te wachten, maar er kwam niets. Toen ik hem er 2 dagen later naar vroeg, gaf hij gewoon toe dat hij er helemaal niet meer aan gedacht had omdat hij zo druk was geweest. Dat deed wel pijn... Als ik het nu ter sprake ben steunt hij met wel, maar meer in de zin van 'je doet maar wat denkt dat goed is'. Hij vraagt nooit spontaan aan mij hoe het gaat, ook niet naar of ik iets merk van de medicijnen ofzo. Hij heeft ook niets gezegd, maar als hij zou weten hoezeer het mij bezig houdt, dan zou hij ook vast vinden dat dat te veel was.

Herkend iemand iets van het bovenstaande?

17. gebakje2011

gebakje2011 Actief lid

14 nov 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zuss , ik herken het helemaal hahahaha.... Het blijven mannen... Het is jammer, maar ik heb het opgegeven. Ook als ik ongi ben geworden is het voor mij een teleurstelling maar hij is daar heel nuchter in.

@twiss ik zal dat efkes aanpassen haha

18. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Jolien,

ik moet maandag 28 november voor een echo weer, dus dan gaan ze kijken of ik nu wel grotere eitjes heb, heb ook alvast meteen een afspraak gemaakt voor die vrijdag erop mocht het weer niet goed zijn. is pas cyclus dag 11 dus weet niet of ze dan al genoeg kunnen zien? Hoe is het bij jou?

19. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 25 en mijn vriend is 29 geworden.... :D echt allemaal wel beetje zelfde leeftijden, vreemd he, we hadden inprincipe qua leeftijd niet eens in het ziekenhuis moeten lopen.. pfff laten we het beste maar van hopen, zijn in goede handen, daar gaat het om! :p

20. gebakje2011

gebakje2011 Actief lid

14 nov 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt helemaal goed meis!

We zijn idd allemaal van dezelfde leeftijd hier!

Sween4, bij mij ging het wel allemaal snel... Ik denk dat het per persoon verschild. Toen ik klaar was met clomid en ging 3 dagen laten na het ziekenhuis en toen zagen we al 2 eitjes die bijna gingen springen... Week later waren ze al weg.. Gesprongen dus...

Deel Deze Pagina