Nieuw clubje Pco en Clomid....

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluto2008, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Dat verschilt echt per persoon... ik had dus op dag 10 afgelopen vrijdag twee keer een ei van 23/24 mm. Normaliter zou dit toch echt al een grootte moeten zijn dat ze gaan springen. Ik weet dat maandag dus pas want dan heb ik weer een echo. De gemiddelde grootte is ook circa 20 mm wanneer ze springen. Je cyclus is waarschijnlijk ook geen 28 dagen, maar langer..ze groeien circa 1 a 2 mm op een dag dus dan zou je ongeveer neerkomen op over 3/4 dagen op de normale grootte. Je gaat woensdag weer toch? Dan zou je wel ongeveer op een grootte moeten zitten van 20 mm. Maar nogmaals elk lichaam is anders en reageert ook anders op medicatie.

2. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb even het lijstje bij gewerkt.
    Woensdag 30-11 heb ik mijn 3e FM.

Pluto2008: Wachten op menstruatie
    Itsme82: 22-11 t/m 26-11 clomid
    Croissantje: Opzoek naar ei...eerst lekker op vakantie!
    Zuss: 26-11 t/m 30-11 clomid 02-12 FM
    Linda1984: Opzoek naar ei...
    Milolove: Wachtbankje…eerst lekker op vakantie!
    Twiss88: Ongesteld
    Taaamaaar: 30-11 FM
    Marg: 23-11 gestart met provera
    Kelly01: 30-11 3e FM
    Jolien2:22-11 t/m 26-11 clomid
    Julia 26: orgametril tot 29-11
    gebakje2011: NOD op 30-11
    Sween4: 28-11 FM en eventueel ook op 2 dec
    Jessebel: NOD op 4-12
    Pipsqueak: Provera t/m 2-12

Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken

3. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Kelly wel positief toch dat het er mooi uitziet, geef het de tijd, in een paar dagen kan nog veel gebeuren!!! Geen idee trouwens wat 'normaal' is op dag 11....
    Pipsqueak grappig, wij lopen aardig gelijk op, ik moet dinsdag de laatste tablet.
    Zuss bedankt voor je woorden, is wel een geruststelling. Ach, we gaan het zien, heb het er graag voor over! Wat lief trouwens van je mannetje dat hij er zo voor je wil zijn!
    Pcomama jee, wat een verhaal zeg! En ook dat er dus blijkbaar meiden zijn die zwangerschappen en miskramen faken. Ik snap dat echt niet! Kan me voorstellen dat je er klaar mee was, wel dapper dat jullie nu weer de molen in gaan. Wij proberen er net zo in te staan als jij. Natuurlijk houd het je bezig, maar heb gelukkig een drukke baan, dus afleiding zat en we hebben ook veel lol met elkaar. Nu maar hopen dat de medicijnen aanslaan! Ik word trouwens in januari 28.

4. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    PCOmama: 28-11-2011 samenlevingstest + FM Meting

Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken

5. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    @kelly001, ik had tijdens de eerste ronde op dag 13 een eitje van 11mm, en dat vond de fertiliteitsarts goed, op cd 15 was dit 17mm, en daarna is ie gesprongen. Bij de 2e ronde op cd 12 2 eitjes van 11 mm, op cd 15 was een eitje van 11mm verdwenen, maar aan de andere kant wel 1 eitje van mm nieuw gegroeid, en het andere eitje van 11mm, was nog steeds 11mm, op cd 18 was dit 17mm, en op cd 20/21 is het eitje gesprongen en heb ik een mooie eisprong gehad (waarde van 52.2). het kan dus zijn dat ze wat langzamer groeien maar dat is niet erg als het maar groeit! Volgens mij fertiliteitsarts springt het eitje altijd als het minimaal 17mm is (geweest).
    Hier gaat alles goed, begin wel wat last te krijgen van gevoelige borsten en ’s ochtends wat misselijkheid, maar zijn deze symptomen eventueel niet te snel? Ik moet pas 3 december ongi worden? Verder heb ik wel veel last van slijmverlies.
    Wij hebben onze eerste twee kids ook gekregen mbv duphaston en clomid. Bij Iris was ik in 1x keer zwanger (met 50mg), en bij Keo na 13 maanden, en daarvoor heb ik 2x een miskraam gehad (met 7,5 en 9,5week), maar wel weer met 50mg.

6. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Jessebel: NOD op 3-12

ik heb even het lijstje aangepast. Ik heb mijn NOD op 3 december ipv 4 december, nog 6 dagen wachten pfffffff hoe houd ik dat vol??

7. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Jessebel: je geeft me wel hoop ja zelf dacht ik ook dat het netjes was op cd11 15mm, maar die gyn zegt ja 15mm groeit wel langzaam want cd9 was het 12mm. maar toen hij zei ja het groeit niet zo snel was ik meteen chagrijnig.

6 dagen gaan wel snel welke dag ga je testen.
    is wel erg spannend aan je sympt te horen is het wel raak. ik hoop en denk wel dat het raak is ik zal echt voor je duimen ik hoop het zo.

8. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    @kelly001, ik had er net zoals jou helemaal geen vertrouwen meer in dat het eitje zou groeien, ik was zo teleurgesteld dat ik op cd 15 nog steeds maar 2 eitjes van 11mm had, ook al zei de fertiliteitsarts dat het wel vaker voorkwam dat een eitje minder snel groeit, en dat een nieuw eitje het kan overnemen, maar ik dacht de hele tijd, je kan wel mooi praten,ik geloof er niet (meer) in, maar toch heeft ze gelijk gekregen. Je lichaam kan gekke dingen doen.

Toen ik van Keo zwanger werd, waren we al 12 maanden bezig, en elke ronde van clomid had ik mijn ei op dag 15, dus ik testte in de ronde weer met ovutesten rond dag 15, maar ik kreeg geen positieve test. In die tijd werd mijn moeder erg ziek, dus wij hadden zoiets van, laat voor nu maar even zitten, en we zien het nieuwe jaar wel weer. halverwege december 2005 kwamen we erachter dat ik zwanger was, terwijil we het op een laag pitje hadden gezet. Het bleek achteraf (door echo's) dat ik mijn ei niet op cyclusdag 15 had gehad maar op cd 29! door stress e.d. kan je lichaam je ei blijkbaar uitstellen!
    dus hou hoop, er kan nog van alles gebeuren.

Ik weet nog niet wanneer ik ga testen, maar ik ken mezelf, ik heb weinig (zelf) discipline, dus ik zal wel (te) vroeg testen.

9. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    wat is het hier rustig

10. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedmorgen meiden,

nou vandaag weer een echo gehad? helaas weer alleen maar kleine eitjes, de grootste was maar 5 mm, moet minimaal 20 mm zijn zei ze! helaas, moet nu a.s. donderdag ochtend terug komen om te kijken of ze nog gegroeit, zijn maar dat denk ik eelijk gezegd niet.. helaas, ik weet niet of ik dan naar 150 mg moet ?? heb het idee dat dat ook niet gaat helpen.. pfff.. wat een gedoe...

11. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Sween4 wat vervelend is erg teleurstellend, ik ben ook sinds gister erg teleurgesteld mijn gyn zei ook dat mij eitjes te langzaam groeien cd11 was het maar 15mm.

En ik heb een vraagje sinds zaterdag heb ik alleen maar slaap ik wil alleen maar slapen en het wordt steeds erger, kan het zijn dat clomid nu pas begint te werken bij mij ik snap er niks van en ben erg chagrijnig kan niks hebben wordt om alles boos en ik kan wel de hele dag janken, en het liefst lig ik hele dag in bed te slapen.

12. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    kelly meid, hou de moet erin hoor! Als het nu niet lukt kan je naar 150mg en daarna zijn er ook nog allerlei mogelijkheden. Natuurlijk is het fijner als het nu meteen lukt, maar geef de hoop niet op.
    Wat betreft je 'vermoeidheidsklachten', die herken ik wel. Zit nu op dag 3 van de clomid, en heb eigenlijk nergens echt zin in. Zou ook gewoon mijn bed in willen kruipen... Maar ik vraag me dan ook af, is dit een bijwerking of is dit gewoon een 'begin van de winter, lange donkere dagen dip'?

13. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Kelly,

ik heb eigenlijk helemaal geen bijwerkingen van de clomid, dus ik kan je helaas niet helpen, welke dosis zit jij nu op ook 100 mg? of al 150 mg ik ben benieuwd, wanneer ik die krijge en of het dan wel mag lukken.. dit is zo frusterend dat wachten etc... kunnen ze niet beter meteen overgaan op spuiten? heeft volgens mij meer effect. Succes meiden!

14. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @gebakje
    hoe is het? heb je nog een test gedaan? ik hoop dat het raak is voor je!

@kelly
    Wat rot dat de clomid nog niet goed werkt.. Ik hoop zo voor je dat ze toch nog gaan groeien. Als clomid niet werkt zijn er gelukkig nog genoeg andere middelen, het is alleen vervelend dat je dan zolang moet wachten tot het raak is!

@sween
    Echt vervelend dat 100mg ook niet lijkt aan te slaan. Heeft de gyn niks gezegd over evt ophoging volgende ronde? Ik hoop voor je dat de volgende echo een ander beeld laat zien!!

@jessebel
    Rot he, dat wachten!? Wat zou het super zijn als je de symptomen die je hebt op een zwangerschap duiden. Ik weet alleen wel uit ervaring dat je lichaam je ontzettend voor de gek kan houden!
    Ik zou ook niet kunnen wachten met testen tot mijn NOD hoor.. Ik vond de wachtweken voor mijn NOD tot nu toe het ergste. Als je nog voor je eisprong zit weet je tenminste waar je aan toe bent!

@pcomama
    Ik kan me inderdaad voorstellen dat je vorige keer op zp gestopt bent! Er lopen helaas een hoop gestoorde mensen rond.
    Vandaag had je toch de samenlevingstest en FM? Hoe zijn die afgelopen?

@pipsqueak
    Ik duim voor je dat je ongi er snel aankomt! Dan kan je eindelijk beginnen!

@julia
    Na die bijwerkingen van de provera snap ik dat je bang bent voor de clomid. Maar als de artsen je in de gate houden, zal er vast weinig mis kunnen gaan.

Update:
    Vanmorgen, op CD3 heb ik de eerste FM meting gehad. Ook om er zeker van te zijn dat ik mijn eisprong heb gehad. Gelukkig was dat zo!
    Net als de vorige keer weer heel veel eitjes, maar geen die groter is. Vanavond moet ik weer beginnen met puregon injecties. Ik moet op CD10 terugkomen voor een nieuwe FM.
    Gelukkig hoef ik deze keer niet te wachten op een eisprong van mezelf (die kwam de vorige keer niet :() maar ik mag als het ei groter dan 17mm is meteen pregnyl injecteren, zodat er zeker een eisprong is!
    Ik verwacht dat dat volgende week maandag al zal zijn, dus een korte cyclus van ongeveer 22/24 dagen.

15. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Twiss88: puregon spuiten tot ei 17mm is

16. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Hey meiden,
    ik lees wat over meiden die een beetje depri zijn. Mijn gyn heeft daar specifiek voor gewaarschuwd en ook als het te erg werd dat ik dan meteen contact op moest nemen en moest stoppen. Dat is volgens haar namelijk echt niet de bedoeling.
    Dan zou ik over moeten op spuiten, omdat dat minder bijwerkingen schijnt te geven. Dus depressief zijn kan zeker een bijwerking van clomid zijn, goed in de gaten houden dus en als het te erg wordt aan de bel trekken! Zelf heb ik nog geen ervaring met clomid, dus kan niet vergelijken.
    Twiss fijn dat je meteen mag injecteren en ook dat je dus een korte cyclus hebt, al hopen we natuurlijk dat je helemaal geen nieuwe cyclus meer in hoeft...;)
    Sween hoop voor je dat ze snel iets vinden wat wel aanslaat, dit lijkt me heel frustrerend. Sterkte!

17. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Sween4: Ik heb clomid 50mg ingenomen en dit is mijn eerste keer ik heb tijdens het slikken van clomid ook geen bijwerkingen gehad, maar nu een week later ben ik echt zo erg moe ik wil alleen maar slapen en verdrietig en chagrijnig en ik kan niks meer hebben. maar goed het is voor een mooi wondertje heb ik het wel voor over. ja zelf dacht ik wel dat het netjes was op cd11 15mm maar volgens de gyn groet het niet zo snel ik weet zelf niet hoe groot het op cd 11moet zijn dus kan er niks over zeggen. maar woensdag mag ik weer voor de 3eFM en dan zien we wel of ze nog verder gegroeid zijn.

18. gebakje2011

gebakje2011 Actief lid

14 nov 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey twiss, had zondag een test gedaan en vandaag en alle twee negatief...

woensdag weer proberen

19. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Dag Dames, net thuis van een vrij heftig dagje op het werk...maar ja wat wil je...

Nu even nog een bakje koffie om 12.10 uur en dan hup mijn mandje in, want zoonlief zal wel weer om half zeven naast mijn bed staan :) Ik dacht reageer nog eventjes op jullie.

@ Kelly, symptonen van de clomid heb ik eenmalig mogen meemaken en toen heb ik ze al in de hoek gegooid..ik slik Tamoxifen..is totaal iets anders maar 10 mg per tablet en werkt voor mij zeer rustgevend...als je het gaat googlen schrik je wat het is, daar het voor borstkanker wordt gebruikt. Het heeft ook dezelfde werking bij vrouwen met PCO. Dus ja het werkt bij mij in ieder geval wel...en ben er minder sjaggie om!

@ Sween, spuiten is echt niet alles hoor...ik heb toen circa 18 maanden medicatie moeten slikken alvorens ik zwanger werd...het spuiten heb ik echt elke keer uitgesteld omdat ik het niet wilde...als het niet anders is ok, maar vrolijker wordt je er echt niet van....hebben ze het jou ooit uitgelegd hoe het allemaal werkt? Dan weet ik zeker dat je ooit weer terug hunkert naar de clomid...maar als het niet anders is, dan is het zo...maar zolang het met tabletten nog kan zou ik dat blijven doen. Mijn idee dan hoor..

@Twiss 88 Yeps ik had vandaag een echo...ik zal dadelijk even vertellen hoe dat was ;)
    Spannend trouwens dat spuiten van jou..hoe ervaar jij dat eigenlijk? Sween wilt het ook, althans ze wilt er graag mee beginnen, maar wellicht dat jij ook kan vertellen hoe het precies allemaal werkt...heb je ooit zelf ook tabletten moeten slikken eerst of gelijk over tot spuiten? Vriendin van mij moet het ook...zij ervaart het echt als NOT NICE!

@ Gebakje, succes woensdag!

Even een update van mij zelf heden morgen.

Eerst even over gisterenavond/vannacht...ooow wat hebben wij gelachen mijn man en ik. Want we moesten het dus 'verplicht' doen i.v.m. de samenlevingstest..nou je begrijpt het al...manlief had er weinig trek in! Pff dat was te merken hahaha....lachend en gierend is het gelukt met als melding ... 'Zo de UPS heeft afgeleverd en op tijd!' Jezus...welke vent verzint zo iets op het einde :D Hoe dan ook, de echo en samenlevingstest kon dus echt doorgaan heden morgen.

Vrijdag was ik geweest en had ik twee mooie eitjes van 23 en 24 mm.. en dat na de eerste rond Tamoxifen met de laagste dosis van 10 mg. Dus ik was al apetrots op cd. 10. Ze gaf dus aan dat we moesten klussen vrijdag en zondag...zo gezegd zo gedaan...nu bij de echo kon ze zien dat ik een eisprong had gehad...niet 1, maar beide eitjes waren gesprongen...dus we hebben goed gemikt! Vervolgens kreeg ik de samenlevingstest...ik mocht gelukkig op de uitslag wachten en de gyn haalde mij na 10 min weer terug bij haar op de kamer... wederom met een glimlach want ze kon zien dat er goede 'draden zaten met heel wat zaadjes die driftig heen en weer aan het zwemmen waren' Owkee....klinkt raar als iemand je dat zegt, maar wat het dus precies inhoudt... zij legde dus uit dat dit betekend dat alles goed zit m.b.t. de zaadjes van mijn man en mijn baarmoederslijmvlies (correct me if i am wrong) goed zijn werk doet door de zaadjes erin te houden ... het stoot niet af en door mijn eisprongen ze dus driftig op zoek zijn.. mijn antwoord was weer 'grappig dat je ze dan weg haalt hahaha' Maar er was genoeg over die driftig door aan het zwemmen waren ;) en daarnaast twee eicellen die bevrucht konden worden..hmmzz kans op een twin dus! Vervolgens gaf zij aan dat mijn cyclus circa 28 dagen zou zijn nu...echt nog nooit voorgekomen in mijn leventje altijd over de 35 dagen! Dus we wachten af... ik mag dus over circa 14 dagen testen mocht ik nog geen NOD hebben gehad... 5 dec. bloed prikken op progestron... en dan hebben we de eerste ronde achter de rug!

Lang verhaal weer, maar nu ga ik echt mijn mandje in!

Waarschijnlijk weer tot morgen en hopelijk op een positieve test voor de dames die van de week kunnen testen!

20. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Twiss88: puregon spuiten tot ei 17mm is
    Jessebel: NOD op 3-12

Mijn NOD is op 3 december.

Ik ben bij vlagen echt misselijk, last van lage rugpijn, en gevoelige borsten. Dit komt en gaat dus het is niet constant. Dit had ik vorige maand ook en toen was ik zwanger. Maar nu kan ik gewoon niet geloven dat ik misschien zwanger kan zijn, dat komt vast omdat wij het op donderdag 17 november hebben gedaan ('s avonds heel laat) en dat ik mijn ei op zaterdag (ook laat in de avond) heb gehad, dus voor mij gevoel hadden we zaterdag ook moet klussen, maar hebben wij dat niet gedaan omdat manlief niet thuis was, we hebben nog wel zondagavond geklust. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik ongi moet worden, dan komt hopelijk de klap iets minder hard aan.

Deel Deze Pagina