Nieuw clubje Pco en Clomid....

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluto2008, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @gebakje2011: wat vervelend is dat, ik heb er geen ervaring mee, maar het kan zeker wel dat je morgen wel positief test Ik zal echt voor je duimen.Welke test gebruik je?

2. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Dames, ik vraag me eigenlijk af wanneer je nu het beste kan klussen? Is dat 1 of 2 dgn voor de eisprong? Wij hebben het 15, 17 en 20 november gedaan, en ik had de 19 e (wel tegen de nacht aan) mijn ei, heb ik nu eigenlijk wel een goede kans om zwanger te zijn? Of hebben we het te vroeg voor mijn ei gedaan? Pfff ik maak mezelf helemaal gek en wat duren de dagen lang.

@kelly001, klussen kan je beter om de dag doen, elke dag is niet goed voor de kwaliteit van het zaad.

3. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @jessebel
    Als je op deze site bij calculator klikt, kan je precies zien wanneer je het meest vruchtbaar was. Volgens mij zit dat bij jou wel goed hoor. Zaad kan tot 72 uur in het lichaam overleven.

@gebakje
    Hcg verdubbelt om de dag, dus na een negatieve test kan je het best 1 dag overslaan. Natturlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Misschien kan je je gyn bellen als je morgen nog geen posi test hebt, of nog niet ongi bent. Zij kunnen een bloedtest doen, dan heb je wel zekerheid!

4. gebakje2011

gebakje2011 Actief lid

14 nov 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey twiss, ik denk dat ik morgen de gyno efkes bel.
    had een test gebruikt van predictor...

maar met een bloedtest hoe lang moet ik wachten voor ik de uitslag heb

5. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Volgens mij de volgende dag al. Misschien moet je is de kruitvat testen 2 voor 5 euro proberen. Niet die met de +, maar gewoon met 2 steepjes. Die van predector schijnen niet echt betrouwbaar te zijn.heb je de early test van predictor, of de gewone? Die gewone hebben ook veel hcg nodig, die van kruidvat minder.

6. gebakje2011

gebakje2011 Actief lid

14 nov 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan ga ik die morgen halen als dat niet werkt ff ziekenhuis bellen

7. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Ja inderdaad. En als je het zh belt zeg dan dat je heel gestresst bent, dan geven ze eerder een bloedtest.

Succes

8. itsme82

itsme82 Niet meer actief

Hallo dames, ik kom me hier maar weer eens even melden. Na een dipje van 1.5 week (mede door clomid) ga ik er weer helemaal voor!

Ik ben lekker weer klaar met de clomid en ben nu aan t wachten op m'n eisprong. Ik heb een uitgebreid gesprek gehad met m'n gyn omdat de clomid toch niet super goed aanslaat. M'n cyclus is niet meer zo lang maar blijft toch wat onregelmatig, mn follikels groeien lang door (tot wel 40! Mm) en daarnaast is de kwaliteit van m'n cervixslijm verminderd door de clomid ( dat komt trouwens vrij vaak voor). We hebben nu afgesproken dat ik vanaf nu beter in de gaten wordt gehouden met echo's (jeeeeeejjj!!!) en dat ik een het injectie krijg om de eisprong op te wekkenzodra ik een follikel van 20 mm heb. Mag vanaf nu nog 3 xclomid en als k dan nog niet zwanger ben wordt t spuiten en nog intensievere controles.

Morgen heb ik m'n eerste follikelmeting, hoop echt dat ie al dicht bij de 20 mm zit zodat ik snel de injectie krijg en m'n eisprong wordt opgewekt. Ik kijk weer vol goede moed vooruit!

9. itsme82

itsme82 Niet meer actief

@gebakje, ik zie dat je overtijd bent maar nog niet positief hebt getest. Ik duim voor je dat je zwanger bent!

10. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @itsme
    Fijn dat je er weer klaar voor bent! Goed dat je een gesprek hebt gehad, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Ik duim voor je om een mooi ei!

11. Taaamaaar

Taaamaaar Actief lid

25 okt 2011
    234
    0
    0
    Met mijn lieve hondjes wandelen, mijn aquarium ond
    Hey meiden!!

Ti's even geleden maar ik lig al de hele week met griep op bed! :(
    Heb dus niet zoveel fut!
    Maar vanmorgen FM gehad en helaas geen eitjes.
    Dus Clomid 100mg werkt niet bij mij
    Ben nu weer begonnen met Primolut.
    En dan hopen dat Clomid 150 wel gaat werken!!
    Sorry voor de korte reactie maar ik wilde jullie wel even laten weten hoe het met mij is.
    Ik duim voor iedereen!!
    Ik ga nu weer lekker slapen.
    Veel liefs Tamaar.

12. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,
    nou weer echo gehad, helaas weer allemaal kleine eitjes van minder dan 10 mm... Nu hadden we twee opties, of nog een keer doorgaan en dan de dosis verhogen naar 150 mg, of meteen overgaan tot spuiten, nou we hebben besloten om toch nog maar een maandje te proberen en door te gaan naar de 150 mg, hoor hier bij jullie ook goede verhalen over, en mocht die wel aanslaan, hoef ik gelukkig niet te spuiten.. pff dat lijkt me wel eng, ze wist ook niet wat het meest effect zal hebben. Dat wordt pas duidelijk als je daar daadwerkelijk mee gaat beginnen!
    dus moeten we even alles op gaan wekken en vandaag starten met Duphaston en verwacht dan eind december weer naar het ZK te moeten voor nieuwe FM meting.
    Hoe is het bij jullie?

13. itsme82

itsme82 Niet meer actief

@sween4 en taamaar: balen zeg! Hoop dat de 150mg wel aanslaat bij jullie.

@ allen: Ik heb vandaag fm gehad en heb DRIE grote follikels van15, 21 en 23 mm. En dat op cd 12.. Wordt vanmiddag gebeld door de arts maar de verwachting is dat ik vanavond mn eerste pregnylinjectie moet gaan zetten. Spannend! Vind t idee van drie ook wel n beetje eng...

14. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    @Itsme spannend zeg!

Sweeny jammer inderdaad..maar op naar de nieuwe ronde!

Pff dames je haalt je echt gekke dingen in je hoofd he.. .ik weet hoe het werkt maar ik begin het ook te krijgen nu...

Werd wakker, moe niet uitgerust...en dizzy als maar kan...veel (sorry voor mijn uitspraak) witte slijmrotzooi jakkie... maar dan hoop je toch dat het zover is ! Maar jaaa wanneer zou ik echt kunnen testen als ik daadwerkelijk afgelopen zaterdag/zondag mijn eisprong heb gehad...dan praat je toch over volgende week zondag ofzo? Of zie ik dat verkeerd...ben er wat dat betreft alweer helemaal uit!

15. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Hoi dames

Even een snelle reactie van mijn werk. Ik heb echt heel veel last van mijn boopies, verder heb ik nu ook wel last van mijn buik, maar ik heb gelukkig nog geen bloedverlies, wel veel slijmverlies. En ’s ochtends ben ik met vlagen misselijk. Ik word echt gek van die onzekerheid. Ik heb mijn NOD pas over 2/3 dgn.

@gebakje2011 hoe gaat het met jou? Heb jij al duidelijkheid?

16. boris

boris Lid

29 nov 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Sween, klote zeg dat 100mg clomid niet het gewenste effect heeft gehad. Ik ben bang dat ik morgen het zelfde nieuws zal hebben. Fijn om te horen dat meer vrouwen het benauwd krijgen bij het vooruitzicht van spuiten, pfff.
    Ik hoop dat de 150 meer succes zal hebben voor je!

Waarom moet je eigenlijk aan de Duphaston? Blijft je eigen cyclus achterwege of duurt deze te lang? Ik heb dat spul 1 keer geslikt (oooh wat een heks werd ik daarvan) ongesteld geworden en daarna ineens uit mezelf. wel pas na 40 dagen (zonder eisprong). Na eerste ronde clomid ben ik weer na 40 dagen ongesteld geworden (weer zonder eisprong). Is het misschien verstandiger om mn cyclus te verkorten door toch maar Duphastonte slikken? Weet iemand dat? Ik zal het morgen ook eens bij de gyn voorleggen.

17. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Pffff..... en ik dacht dat mijn email Inbox op het werk was overgelopen tijdens mijn vakantie....
    Wat een hoop reacties en nieuwe meiden hier!! :D

Maar goed, ik ben er weer en heb zoveel mogeljk bijgelezen ook inmiddels. Zal nu kort een update geven van mijn vakantie:

Vrijdag voor vertrek het HSG onderzoek, blijk dus twee baarmoeders te hebben maar volgens de Gynaecoloog en Fertiliteitsdeskundige brengt een operatie meer risico's dan goeds, dus dat gaan we (voorlopig) niet inplannen. Sterker nog, ik had voor het onderzoek (ivm opbouw van baarmoederslijmvlies) wel gewoon weer 100mg clomid moeten slikken en dus zat ik gewoon in een nieuwe cyclus.
    Helaas blijkt er binnen het ziekenhuis wel onenigheid tussen de gynaecologen... want had arts 1 tegen mij gezegd: "Hier heb je voor 3 maanden clomid, ben je aan het einde van de rit nog niet zwanger, kom dan maar weer eens terug", nu zei arts 2 ineens: "Heel handig is het niet dat je op vakantie gaat nu, bij een cyclus o.b.v. 100mg of meer moeten er altijd echo's/FM plaatsvinden :(
    Als een soort van compromis dus maandagochtend heel vroeg nog naar Beverwijk gereden (in dikke mist en volop file) voor een FM op dag 11 waaruit eigenlijk nog niet heel veel duidelijkheid kwam. In 1 van de eierstokken zat een follikel van 11 a 12 mm en de andere eierstok kon ze niet eens vinden (gebeurt wel vaker bij mij, altijd is de linker 'kwijt'... gaan ze lekker zoeken, heel vervelend gevoel)!
    Maar goed, dus wel gewoon naar Mauritius vertrokken met de aanname dat ik rond dag 15 ergens waarschijnlijk een eisprong zou hebben (onder de palmboom op het hagelwitte strand :cool:).. en toen begon de 'ongein':
    - op dag 13 en 14 moest ik ineens rond het middag-uur overgeven. een vlaag van misselijkheid, over mijn nek en een half uur later niets meer aan de hand
    - op dag 18 werd ik wakker met licht bloed-verlies, op dag 19 nam dit toe tot de hoeveelheid van een lichte menstruatie-dag en halverwege dag 20 is het weer gestopt

Ik dus in dikke paniek daar op dat eiland!!! Maar werd zowel van internet als van mijn peperdure telefoontje met het ziekenhuis niets wijzer. Ik moest (en moet nog steeds) gewoon nog maar even afwachten :$

Nu dus op dag 28 van een cyclus die waarschijnlijk 30 dagen duurt deze keer.... zou dus mijn NOD kunnen zetten op zondag 4 december... maar probeer (als ik niet ongesteld word natuurlijk) mijn test uit te stellen tot Sinterklaasdag... hoe leuk is dat cadeautje voor in mijn schoen!! :D

18. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Ow ja, heb vanmorgen al wel een test gedaan (Kruidvat 2v5) maar die was negatief...

19. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Dag Croisantje, jou had ik nog niet gezien inderdaad! Maar uhh 2 baarmoeders joh? En dan kan je wel gewoon zwanger worden? Nou ja is wel handig toch twee baby's hebben een eigen baarmoeder of kan ik dat niet zo zien haha...Je vakantie was wel top lekker ver weg! Ik ga 4 januari naar curacoa toe..kan niet wachten! Nou genoeg dames die moeten testen zie ik alweer...ik wacht het nog lekker af en geniet van de evt. as. zwangere verhalen haha

20. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @itsme
    Wat zei de gyn? Heb je de pregnyl mogen zetten?

@jessebel
    Spannend!! Nog even volhouden meis!

@pcomama
    Ik hiop voor je dat het raak is. Maar je moet inderdaad nog even wachten met testen.

@sween
    Wat rot! Nieuwe ronde nieuwe kansen..

@taamaar
    Hetzelfde voor jou. En natuurlijk beterschap.

@croissantje
    Welcome back. Spannende dagen voor je dus! Was je vakantie verder wel leuk?

Deel Deze Pagina