@Jessebel: weet nog niet wanneer ik weer ga testen... Ik denk maandagochtend. Wel grappig dat we precies gelijk lopen deze ronde! Herken me ook helemaal in wat je schrijft; heb de afgelopen dagen meermaals gedacht "helaas, ik ben nu ongesteld geworden" omdat ik letterlijk iets voelde vloeien. Maar telkens was het wit; en vandaag ineens niks meer Wel liep ik vanmorgen tijdens het uitlaten van de hond gewoon echt te kokhalzen! Gisteren had ik dat ook al en moest ik daarna ook echt overgeven.
Hoi meiden, niet veel tijd om te reageren vandaag, moet zo weer door naar een verjaardag en vanavond naar het theater, Veldhuis en Kemper. Heb er zin in! Wel even alles terug gelezen zodat ik weer bij ben en het lijstje aangepast. Had binnen 3 dagen na de laatste pil ongi moeten worden, maar nu op dag 4 nog geen enkel teken...hopen dat het nog komt! Doen jullie eigenlijk nog iets aan Sinterkaas? Fijn weekend in elk geval allemaal! Pluto2008: Wachten op menstruatie Itsme82: 22-11 t/m 26-11 clomid Croissantje: Opzoek naar ei...eerst lekker op vakantie! Zuss: 26-11 t/m 30-11 clomid 02-12 FM Linda1984: Opzoek naar ei... Milolove: provera t/m 3-12 Twiss88: puregon spuiten tot ei 17mm is Taaamaaar: 30-11 FM Marg: 23-11 gestart met provera Kelly01: 02-12 4e FM Jolien2: Clomid 50 gehad tm 26-11, 2 dec FM op dag 12 Julia 26:wachten op menstruatie gebakje2011: NOD op 30-11 Sween4: 28-11, FM te klein 5 mm, nieuwe FM 1 dec Jessebel: NOD op 3-12 Pipsqueak: Provera t/m 2-12 PCOmama: 28-11-2011 samenlevingstest + FM Meting Maddie1990: 28-11 tm 2 -12 Clomid 100mg 5-12 zoeken maar! Boris: 2-12 FM Wachtende : 29/11 t/m 03/12 50 mg Clomid. 6/12 echo. Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken of wachten op ongi __________________
Pluto2008: Wachten op menstruatie Itsme82: 22-11 t/m 26-11 clomid Croissantje: Opzoek naar ei...eerst lekker op vakantie! Zuss: 26-11 t/m 30-11 clomid 02-12 FM Linda1984: Opzoek naar ei... Milolove: provera t/m 3-12 Twiss88: puregon spuiten tot ei 17mm is Taaamaaar: 30-11 FM Marg: 23-11 gestart met provera Kelly01: 02-12 4e FM Jolien2: Clomid 50 gehad tm 26-11, 2 dec FM op dag 12 Julia 26:wachten op menstruatie gebakje2011: NOD op 30-11 Sween4: 28-11, FM te klein 5 mm, nieuwe FM 1 dec Jessebel: NOD op 3-12 Pipsqueak: Provera t/m 2-12 PCOmama: NOD 13 december 2011 Maddie1990: 28-11 tm 2 -12 Clomid 100mg 5-12 zoeken maar! Boris: 2-12 FM Wachtende : 29/11 t/m 03/12 50 mg Clomid. 6/12 echo. Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken of wachten op ongi Dag Dag, Wij doen wel aan Sinterklaas, maar wordt morgen samen met mijn twee nichtjes en zoonlief....en dames iemand al getest??
Pluto2008: Wachten op menstruatie Itsme82: 22-11 t/m 26-11 clomid Croissantje: Opzoek naar ei...eerst lekker op vakantie! Zuss: 26-11 t/m 30-11 clomid 02-12 FM Linda1984: Opzoek naar ei... Milolove: provera t/m 3-12 Twiss88: puregon spuiten tot ei 17mm is Taaamaaar: 30-11 FM Marg: 23-11 gestart met provera Kelly01: 02-12 4e FM Jolien2: Clomid 50: FM op dag 12: 1 dominant ei van 15 mm. 5-12 opnieuw FM Julia 26:wachten op menstruatie gebakje2011: NOD op 30-11 Sween4: 28-11, FM te klein 5 mm, nieuwe FM 1 dec Jessebel: NOD op 3-12 Pipsqueak: Provera t/m 2-12 PCOmama: 28-11-2011 samenlevingstest + FM Meting Maddie1990: 28-11 tm 2 -12 Clomid 100mg 5-12 zoeken maar! Boris: 2-12 FM Wachtende : 29/11 t/m 03/12 50 mg Clomid. 6/12 echo. Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken of wachten op ongi
Even een ego berichtje van mij. Heb niet zoveel tijd om alles door te lezen. Hier druk aan het klussen Vanaf gister om de dag was t advies van de fertiliteitsarts. Vind het zo spannend allemaal. Ze zei dat het kon zijn dat dit weekend het eitje springt. Ik heb erg veel steken in mn liezen, vooral links, maar dat klopt wel want daar zit het eitje. Ben erg blij met het resultaat na 50 mg clomid en blij met de uitslag van het semenonderzoek. Ben ook met vlagen misselijk en pijnlijke borsten, hoort dit bij een eisprong denken jullie?
Ik wil graag op iedereen reageren maar volgens mij is het lijstje niet up 2 date..... @ de meiden die hun NOD binnenkort is: succes ! Lijkt me zo super spannend !!
Even lijstje bijgewerkt maandag 5dec 5e FM. @Gebakje: wat erg had het niet verwacht ik had wel een goed gevoel bij jouw dat je positief zou testen. zo zie je maar ons lichaam houdt ons voor de gek. nieuwe ronde nieuwe kansen.. Pluto2008: Wachten op menstruatie Itsme82: 22-11 t/m 26-11 clomid Croissantje: Opzoek naar ei...eerst lekker op vakantie! Zuss: 26-11 t/m 30-11 clomid 02-12 FM Linda1984: Opzoek naar ei... Milolove: provera t/m 3-12 Twiss88: puregon spuiten tot ei 17mm is Taaamaaar: 30-11 FM Marg: 23-11 gestart met provera Kelly01: 05-12 5e FM Jolien2: Clomid 50: FM op dag 12: 1 dominant ei van 15 mm. 5-12 opnieuw FM Julia 26:wachten op menstruatie gebakje2011: NOD op 30-11 Sween4: 28-11, FM te klein 5 mm, nieuwe FM 1 dec Jessebel: NOD op 3-12 Pipsqueak: Provera t/m 2-12 PCOmama: 28-11-2011 samenlevingstest + FM Meting Maddie1990: 28-11 tm 2 -12 Clomid 100mg 5-12 zoeken maar! Boris: 2-12 FM Wachtende : 29/11 t/m 03/12 50 mg Clomid. 6/12 echo. Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken of wachten op ongi
@Gebakje, spijtig om te horen! Maar probeer moed te houden, nieuwe rond nieuwe kansen! Ook voor jou komt er een mooi wondertje!
@ Gebakje: Wat balen zeg ! @ Jolien2: Wat doe je hier ? Aan het werk Volgens mij lopen de symptomen bij een eisprong erg uiteen. @julia26: Veel plezier vanavond ! @ croissantje + jessebel : we wachten volgens mij allemaal met spanning jullie testen af ! pff...maandag heb ik een 24 uurs dienst en dan moet ik dinsdagmorgen direct door naar de gyn voor een echo. Hopenlijk wordt het een rustige dienst :s Zijn er meer mensen die moeite hebben met werk en de ziekenhuisbezoeken ? Het is niet dat mijn werk moeilijk doet hoor, maar zo kort dag is het moeilijk een vervanger te vinden voor een dienst. Ik vraag me ook wel eens af of die diensten een zwangerschap niet in de weg kunnen zitten :S
@wachtende, ik had 5 jaar geleden toen ik nog gewoon in loondienst was een goede regeling met mijn werkgever. Ik had hem op de hoogte gesteld (al bij sollicitatie) wat er speelde... dus hij was erg soepel. Nu ben ik zelfstandige, maar wel verplichtingen bij rechtbanken. Zij gaan echt niet voor mij een datum wijzigen hahaa...dus ik moet daar wel omheen plannen. Cliënten van mij die wachten maar, en als er toevallig een tijdstip tussen zit waarop ik bijv. echt niet kan schuiven dan moet het ZH maar een ander tijdstip voor mij plannen. Hoe dan ook kan ik het wel aardig goed combineren. Of ik een zwangerschap kan combineren met mijn werk.... ik weet dat dus niet helemaal zeker, maar dat is voor ons geen reden om het niet weer te doen. Ik vind dat ieder zijn geluk zelf mag bepalen met of zonder werk... het is wel zo dat ik niet op 'verlof' kan noch kan genieten van 16 weken 'vrij'... dat moet ik maar voor lief nemen...indien er sprake is van een zwangerschap dan gaan we direct kijken voor een nanny... mede om het feit dat onze zoon van de BSO dan af kan en wij een steun en toeverlaat in ons gezin kunnen krijgen (hopelijk). Ik werk veel thuis, maar soms moet ik dus naar rechtbanken en/of cliënten toe. Dit zijn belangrijke zaken en voor mij is het dus niet anders. Mijn man is ook zelfstandig ondernemen en kan zijn tijden ook geheel zelf inplannen, maar heeft ook te maken met cliënten (is ambulant begeleider) Wij zijn heel erg van het lekker werken en ook je ding blijven doen ongeacht of je kinderen hebt of niet...soms te hectisch, maar het geeft ons genoegdoening om kids/werk goed te combineren. Onze zoon weet al niet meer beter...ik zorg ervoor dat ik overal bij ben wat met school te maken heeft (knutselmiddag, ouder gym/ sinterklaas/kerst/toneelmiddag en ga zelfs mee op schoolreisjes) Hij kan op ons rekenen met name ook op papa hoor..ik ben drukker en werk ook heel veel (circa 60 uur per week als het soms al niet meer is) Mijn kantoor zit overigens ook nog eens 1,5 uur rijden van mijn huis vandaan vandaar het vele thuiswerken. Dus ja, wij zijn erg druk maar we genieten van alles ENORM! En zolang onze zoon er niet onder lijdt en onze toekomstige tweede ook niet zie ik er de ernst nog niet van in...
Bedankt voor je reactie ! Ik bedoelde meer dat de 24uurs diensten je hormonen ook wel eens in de weg kunnen zitten. Ik heb 1 keer per week een 24uurs dienst en 1 keer per maand zijn dat er 2. Als ik ooit zwanger mag worden zal ik na de bevalling minder gaan werken, dat is het probleem ook allemaal niet. Ik moest op dag 10 komen voor een echo. Dat valt net op de dag na mijn dienst. Dat houd in dat ik na 24 uur werken direct door moet naar het ziekenhuis (vanaf het ziekenhuis waar ik werk meer dan een uur rijden). En ik hou niet zo van rijden na mijn dienst. Maarja zo kort dag vervangen zoeken is niet zo makkelijk. Ik voel me al zo schuldig want ik heb dit jaar al 4 operaties gehad en 15 december is de volgende operatie. voor de volgende operatie zit ook een revalidatietijd van 8 maanden aan vast. Heb dus een beetje naar gevoel ten opzichte vana mijn collega's. Maarja...ik heb hier ook allemaal niet voor gekozen. Zou ook zo graag jong&gezond&zwanger willen zijn Heb op het moment er allemaal geen goed gevoel over. Heb eigenlijk vanaf het begin af aan het gekke gevoel dat ik het niet ga meemaken.
@wachtende, ok hahaha, ik was dus te uitgebreid hihi... nou jah...weten jullie dat ook weer Maar hoe bedoel je 'het niet meemaken'. Je bedoelt toch niet een zwangerschap of wel? Waarom zou je dat denken als ik vragen mag?
pffff maandag weer dag 1 clomid weer de ellende! ik krijg altijd zoveel last van bijwerking....oja ben ook veel aangekomen pffffffff
oja vraagje, moet ik op de dag dat mijn menstruatie is afgelopen beginnen met tempraturen... want ik ga da nu wel bijhouden... evluatie testen werken niej echt bij mij... oja kreeg ook te horen dat ze laatste 2 weken van december niemand gaan helpen... heb echt een ^%^&$%@%$ ziekenhuis
@ gebakje, ik heb eigenlijk nog nooit getemperatuurd moet ik je eerlijk bekennen... maar dat komt omdat ik ook veel echo's krijg...hier is het net zo hoor..deurtjes gesloten voor fertiliteitsgangers....maar ja, ik hoop dat ik gewoon zwanger ben, hoef ik ook niet te komen..ook hier is dat balen hoor! Clomid is echt KNUDDE! Stel dat je er echt teveel bijwerkingen van heb kan je dat aangeven he...wellicht ook Tamoxifen aanvragen...is lichter, maar werkt als een tierelier!
Ik bedoel inderdaad een zwangerschap. Ik heb altijd al het gevoel gehad dat er bij mij iets mis zou zijn. Uiteindelijk is ook gebleken dat ik PCO heb. Ik heb gewoon een enorm irritant voorgevoel dat ik nooit zwanger zal geraken. Toch bedankt voor de info hoor haha Ik ben tot nu toe ook niet echt fan van de Clomid. Ik heb het concentratievermogen van een mug, ik kan echt geen geluid hebben, vreselijke hoofdpijn, hartkloppingen en een enorm triest gevoel. Ook heb ik de hele dag kippenvel (brr echt ijskoud) en de hele nacht heb ik het bloedheet. Ik lig gewoon te zweten in bed (echt vies ). En s' morgens enorm misselijk! Ik heb dat het wel aanslaat, heb nu de 50..moet er niet aan denken om dat te moeten ophogen (neem aan dat je dan meer klachten krijgt). Ik heb maar een paar maanden een temp curve bijgehouden, maar dat is met mijn diensten vrij nutteloos...helemaal niets uit te halen. Gelukkig was de gyn dat met me eens.
@wachtende...ik wist dat ik PCOS had op mijn 19e, maar dat was puur toeval. Ik ben inmiddels 2 keer zwanger geworden, echter is 1 zwangerschap een MK geworden. Mijn nichtje heeft het ook en is na 2 jaar ook gelukkig zwanger geraakt en moet bijna bevallen..mijn zus heeft het ook en is na 3 jaar zwanger geworden en de tweede is zelfs spontaan tevoorschijn gekomen Echt je moet hoop houden hoor want voordat je het weet ben je echt een keer zwanger... Ten aanzien van je bijwerkingen zal ik echt eerst eens met de arts bellen/praten want dit is niet goed hoor...zoveel bijwerkingen en je lijdt er zelf ook onder..
@PCOmama: ik dacht dat die bijwerkingen normaal waren? Ik zie zo veel berichten van mensen die last hebben van bijwerkingen dat ik eigenlijk dacht dat het er gewoon bij hoorde. Daarom hoop ik ook zo dat deze dosering gewoon aanslaat. Wat vervelend van je mk ! Lijkt me echt vreselijk om mee te maken. Nu nog 8 dagen wachten tot je kunt testen, heb je een goed gevoel er over? Ik wil sowieso overleggen hoelang we met de Clomid door moeten gaan. Ik heb namelijk reuma waarvoor ik de medicatie sinds mei 2010 al niet heb gebruikt. Ondertussen heb ik nu 4 operaties gehad en de 5e is in aantocht, plus nog een spoedopname in verband met acute ontsteking in gewricht hand. Daarvoor nog nooit nodig geweest. Ze kunnen niet aantonen dat het aan het stoppen van de medicatie ligt maar ik vind het zelf geen prettig idee om nog jaren zo door te gaan. Ik weet ook niet of ik dat wel volhoud. De reumatoloog zegt nu even niets voor me te kunnen doen behalve de acute opvlammingen behandelen. Ik vraag me daarom ook af of we misschien met IUI meer kans maken of dat er andere manieren zijn om onze kansen nog te vergroten. ook vroeg ik me af wanneer je een HSG of iets dergelijks krijgt. Nu is namelijk alleen mijn bloed nagekeken en een echo waarop PCO te zien was (zaad man was in orde). Ergens heb ik het idee dat ik het recht niet heb om het te vragen. De reumatoloog maakte ook nog een opmerking dat als je lichaam de hele dag zo met de pijn bezig is dat het niet zo snel een zwangerschap zal toestaan, maar ze kon me niet verder helpen. Daar schiet je dan ook niets mee op:s
Ik heb ook lichte reuma, maar niet dat ik altijd pijn heb, gelukkig..maar het is wel vervelend voor jou dat het ook zo heftig is. Clomid heeft/kan hele nare bijwerkingen hebben. Ik slikte 50 mg en ging echt door het lint dus heb andere medicatie aangevraagd en dit was er. Dit was dus Tamoxifen, er zullen heus wel meerdere zijn, maar voor mij is dit dus perfect. Het heeft ook wel bijwerkingen, maar voor mij minimaal. Ik mocht pas met medicatie beginnen zodra ik aantal kg was afgevallen. Ik ben toen circa 13 kg afgevallen en mocht beginnen..tijdens de mmm ben ik nogmaals 13 kg afgevallen en dat helpt ook om zwanger te worden mocht je ook overgewicht hebben. Je lichaam heeft al te maken met diverse klachten en krijgt ook nog eens andere medicatie binnen..ik weet natuurlijk niet hoe die combinaties zijn, maar het is niet goed. Maar of het echt iets tegenwerkends zal zijn om zwanger te worden? Heb je het je arts al gevraagd van de fetiliteit? Je kan ook vragen aan je arts of ze je willen testen op progesteron dan kunnen ze zien of je überhaupt een goede eisprong hebt gehad. Ik denk dat dat ook wel fijn is om te weten toch? Ik heb trouwens ook circa 5 jaar geleden een Laproscopie ofzoiets gehad...hierbij hebben ze toen mijn eierstokken volledig schoongemaakt om ook weer een normale eisprong op te wekken..dit heeft circa 4 maanden geduurd en ik viel weer terug in het oude...