Ok, we zijn rond! Krijg wederom GEEN uitslag! Waarom..omdat mijn man zijn potje niet ingeleverd heeft pfff dus die heb ik net even gebeld en nou MOET ie a.s. maandag om 10.30 uur zijn potje inleveren * zo weet iedereen ook wanneer hij bezig is * dan moet ik op 14 dec. een zw test doen... TURRLIJK dat houd ik niet vol hahaha...maar volgens mijn komt ongie eraan dus dat is waarschijnlijk niet nodig! En dan mag ik nog op 19 dec komen voor alle uitslagen en dan wordt dus wel de plan de campagne op papier gezet voor IVF/Inseminatie... ik vraag waarom??? Wat blijkt, ik heb al een zoon, maar ik ben ja ja 29, mijn man is 36 en we zijn 5 jaar verder..en de ontwikkelingen zijn tegenwoordig zo dat ze niet te lang willen aanklooien met medicatie pfff hier heb ik dus zooo geen zin in! Want de druk wordt er alleen maar erger door volgens mijn en dat was niet wat wij voor ogen hadden... maar ja we willen graag een tweede...dus dit verhaal wordt vervolgd!
taaamaar, ik heb idd ff het ziekenhuis gebeld, zij zei dat ik eerst een zwangerschapstest moest doen, omdat je bij een beginnende zwangerschap ook gewoon ongi kan worden/zijn, of het kan een fikse innestelingsbloeding zijn geweest. als de test negatief is mag ik beginnen met clomid. het probleem is al wel dat ik vanochtend 1 pil had genomen (gelijk na opstaan) omdat ik er vanuit ging nog gewoon ongi te zijn. dit heb ik maar niet nagevraagd of dit kwaad kan als ik wel eventueel zwanger zou zijn, maar dat denk ik niet hoor
@PCOmama Dus als ik het goed begrijp moet je nu vanaf Clomid gelijk gaan beginnen met IVF?!?! Dat heb ik echt nog nooit gehoord!! Wat gebeurt en dan met al die andere kansen die je nu mis gaat lopen?? Ik wil je niet ontmoedigen maar ik denk gewoon even hardop met je mee... Ik vind dit maar een hele rare zaak!! Ik zou me der ook echt niet zomaar bij neerleggen hoor... Nou hou ons op de hoogte!! Succes ermee!! @Jessebel Nee ik denk ook niet dat 1 pilletje al een probleem zal zijn...en waarschijnlijk ben je wel gewoon ongesteld (geweest). Alhoewel ik dat natuurlijk niet hoop voor je!! Hoe gaaf zou het zijn als je nu ineens zwanger blijkt te zijn!! Heb je wel een goeie eisprong gehad? Dus dat er idd kans is op een zwangerschap?! Laat je even weten wat de uitslag van de test is!?
hoi taaamaaar, ik heb wel een goede eisprong gehad (waarde van 52.2) maar net had ik ineens weer wel bloedverlies, kan dit door de clomid komen? toch raar dat ik vanaf gisteravond (bijna) niks meer had, tot vanmiddag 12.00. Heb de clomid om 10.30 ingenomen. maar ik denk ook gewoon dat ik ongi ben (geweest), maar het zou wel mooi zijn als ik wel zwanger zou zijn, ben nog wel misselijk en heb nog steeds gevoelige borsten
@jessebel Spannend, ik hoop dat het toch raak is! @pcomama Een behoorlijk raar verhaal inderdaad.. Ik heb ook nog nooit gehoord dat ze meteen op IVF overgaan @taamaar Ik ben nu de 2e maand aan het spuiten. Ik vind het wel meevallen. Ik had vandaag op de FM helaas weer geen dominant ei. Ik moet nu weer gaan ophogen als dat niet werkt moet ik een LEO operatie, dan gaan ze de eicellen die teveel zijn wegbranden.
@ Jessebel Al getest? Ik denk zelf ook wel dat je gewoon ongesteld bent geweest maar u never know ! Voor de zekerheid een testje kan nooit kwaad @ Kelly wat een nieuws zeg ! Super balen voor je ! Wat ga je tot 3 januari doen? Of ligt dat nu 'stil'? @ PCOmama ik vind het een vreemd verhaal van je. Ik neem aan dat ze met je overleggen wat de behandelmogelijkheden zijn? Ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar zeggen dat ze met IVF beginnen zonder dat je daarover geinformeerd bent en jouw mening is gevraagd. Mijn fertiliteitsarts had namelijk twee opties voor me (maand terug) 4 kilo afvallen en hopen dat de menstruatie wel kwam of starten met Clomid. Ik had daar alle keuzevrijheid in. Is dat met jou niet besproken? @ Twiss wat balen zeg geen dominant ei. Heb geen verstand van het spuiten maar begrijp dat als je dat ophoogd de kans groter is dat het ei ook dominant wordt? @ Tamaar hoe is het met jou? Al ongesteld? @ Croissantje hoe is het met jou? Zag dat je NOD al geweest is!! @ De FM meting meiden: hoe is de FM gegaan de afgelopen dagen? Hier nog even hoe het bij mij gaat. Ik ben er van overtuigd dat ik maandag mn eisprong heb gehad. Ik had zo'n raar gevoel in mijn linker lies, alsof er iets op springen stond (soort elastiekje ofzo?) en heel erge pijn. Toen ik dinsdag wakker werd was alle buikpijn van de afgelopen dagen verdwenen en had ik zere borsten en geen afscheiding meer. Dus ik zal t lijstje even aanpassen. Vind het spannend op het wachtbankje, voor het eerst sinds onze kinderwens. Allebei vinden we het spannend. Ik heb gelukkig wel veel afleiding in mn werk en studie dus hopelijk denk ik er niet te veel aan (maarja dat lukt ook niet zo goed als je vanalles denkt te voelen ) Maandag bloed prikken en woensdag uitslag of er daadwerkelijk een goede eisprong is geweest.
Pluto2008: Wachten op menstruatie Itsme82: NOD op 17-12 Croissantje: NOD op 4-12 Zuss: 07-12 3e FM Linda1984: Opzoek naar ei... Milolove: provera t/m 3-12 Twiss88: puregon spuiten tot ei 17mm is FM 8-12 Taaamaaar: Primolut van 30-11 t/m 6-12 Marg: 23-11 gestart met provera Kelly01: 07-12 Uitslag progesteronwaarde. Jolien2: NOD op 19-12 (woensdag 14-12 uitslag progesteron waarde) Julia 26:clomid 6-12 t/m 10-12 gebakje2011: clomid 5-12 t/m 9-12 Sween4: FM te klein, nieuwe ronde Duphaston t.m 10-12 Jessebel:ongesteld, 8-12 tm 12-12 clomid 100mg, 16 december FM op cd 11 Pipsqueak: Provera t/m 2-12, wachten op menstruatie PCOmama: NOD op 13-12 Maddie1990 5-12 eitje 22 mm -> 7-12 FM Boris: 2-12 FM Wachtende : 29/11 t/m 03/12 50 mg Clomid. 6/12 echo. Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken of wachten op ongi
@Jolien: Ik moet gewoon wachten op mijn nod die is als het goed is op 17-12. en na mijn menstruatie moeten we het zelf proberen zonder clomid dit keer, en 3januari heb ik een gesprek met mijn gyn en gaat ze denk ik weer kijken of ik een eisprong heb gehad. ook voor jouw heel spannend ik hoop dat je een goede eisprong hebt gehad en dat het eindelijk raak mag zijn. ik zal voor je duimen
Dag Ladies, inderdaad is toch een dom verhaal...nou 19 dec. heb ik de afspraak met de arts zelf, dus dan hoor ik het wel
Nou dan gaan we toch allebei voor een tweeling ahha, nee dat hoeft voor mij ook niet perse haha, nee ik heb ook helemaal geen bijwerkingen, dus ikd enk dat het dus niet aanslaat, ik moet a.s. mijn laaste pil duphaston innemen, dus hopelijk woensdag of donderdag ongesteld. nou meid we houden elkaar op de hoogte... anders geef ff je email? dan kunnen we elkaar ff op de hoogte houden, soms lastig van al die verhalen door elkaar haha..
Jemig meiden, ik kan jullie even niet bijbenen hoor. Ben ik twee dagen niet op het forum geweest, moet ik opeens 6 pagina's bijlezen. Dat ga ik dan nu maar even doen, dan hoop ik straks persoonlijk op jullie te kunnen reageren...
Nou vandaag weer FM gehad. Die was van 16 naar 23 en het baarmoederslijmvlies was nu van 5,1 naar 6,2 gegaan. Dat vond ze voldoende. Dinsdag wederom weer even kijken en bloedprikken. Hoelang moet je doorgaans Clomid slikken voordat je verder onderzoek of IUI of iets dergelijks krijgt ? @Jessebel: Ik had een vergelijkbare situatie. Anderhalf jaar heb ik altijd 4 dagen. Voor de eerste Clomid ronde was het opeens 1 dag. Ik stilletjes al hopen. 2 testen gedaan...meer negatief dan dat konden ze niet worden. Dus met de Clomid begonnen.
Aangezien de meting vandaag 23 was kan de eisprong elk moment zijn toch ? Dus dan zou ik een NOD op 22 - 24 dec hebben denk ik. Maarja zo'n korte cyclus ben ik niet gewend hoor. Of duurt je LF gewoon langer met Clomid?
Zo meiden, alle pagina's bijgelezen (duurde 30 minuten!) en wat aantekeningen gemaakt om op jullie allemaal te kunnen reageren. Twiss, hoe staat het met je FM? Is er nog besloten de puregon op te hogen? Je schrijft dat ze bij jou een LEO operatie overwegen. Weet je wat hun afwegingen daarvoor zijn? Ik ben erg bang dat ik dat in de toekomst misschien ook moet... PCOmama, het gezegde luid, alleen kinderen en dwazen spreken de waarheid (of zoiets). Dus misschien heeft je zoontje een voorspellende uitspraak gedaan en is het snel raak. Wel een raar verhaal met dat ivf traject, er zijn toch nog zoveel mogelijkheden daarvoor (hormenen spuiten, iui)? Wat zal het lang duren voor je tot je afspraak... Croissantje, balen dat je test negatief was. Hoe staat het nu? Jolien, spannend, op het wachtbankje! Ik kan niet wachten tot ik ook zover ben. Wanneer is je NOD? Julia, ik las dat jij je eerste FM had. En? Ik was zo gespannen voor de mijne, en ik was zo teleurgesteld toen er niets te zien was. Hopelijk is het voor jou anders. Marg, raar gevel he, wachten op je menstruatie. Ik vond het zo dubbel. Aan de ene kant is het niet leuk, aan de andere kant betekent het dat je waarschijnlijk straks echt een kans gaat krijgen om zwanger te raken... Kelly, wat *** dat je geen goede eisprong hebt gehad! Begrijp ik nu goed dat je gewoon moet wachten tot je vanzelf ongesteld wordt om met een nieuwe ronde te kunnen beginnen (en dus geen medicijnen hoeft te slikken om ongesteld te worden?). Itsme, ik en zo benieuwd hoe het met je twee follikels gaat. Zijn ze ondertussen al gesprongen? Het zou wat zijn als het een tweeling zou worden... Gebakje, wat naar dat je zo'n hoofdpijn krijgt van de clomid. Volgens mij heeft iemand anders al eens op het forum geschreven: bijwerkingen horen erbij, maar het moet niet te erg worden hoor. Er zijn nog zoveel andere opties. Overleg even met je arts. Maddie, wauw, een FM van 24mm. Wat goed! Is ie al gesprongen? Succes met klussen. Jessebel, als je ongi bent geworden heb je recht op een paar chocoladekoekjes hoor. Als je het bij een pak houdt moet het kunnen, we kunnen onszelf niet alles ontzeggen in deze periode. 2 dagen is echter wel kort, had je ook echt helderrood bloed? Mijn gyn zei dat je het dan pas echt ongi mocht noemen... In mijn ziekenhuis doen ze soms FM in het weekend, als de situatie daar om vraagt. Ik denk niet dat 1 pil invloed heeft op een zwangerschap, dat komt wel goed. Ik ben heel benieuwd naar je test vanavond, vind het knap dat je niet even in een pauze van je werk oid iets hebt gedaan. Taaamaaar, las dat jij ook primolut gebruikt om je ongi op te wekken, heb ik ook gehad. Ik hoop heel erg dat 150mg clomid voor je gaat aanslaan. Dat moet gewoon! Ik herken het wel als je schrijft dat je het idee hebt dat het niet werkt omdat je geen bijwerkingen hebt. Dat heb ik percies hetzelfde deze ronde (al zit ik nog 'maar' op 50mg). Sween, ook jij heel veel succes bij 150mg Clomid. Dat je veel follikels hebt van ongeveer 10mm is precies wat PCOS inhoud, die P en C staan namelijk voor poly (= veel) en cysteus (= blaasjes). Die blaasjes zijn onze follikels, die dus allemaal tot ongeveer 10mm groeien en dan niet verder gaan... Met clomid is de bedoeling dat minstens eentje een boest krijgt om te gaan groeien. In mijn gebruiksaanwijzing staat trouwens niet dat het innemen van clomid voor het avondeten moet hoor, maar gewoon voor een maaltijd. Ik doen het dan ook voor het onbijt, dat is het minst hectische moment dus heb ik de minste kans om het te vergeten. Mijn doosje ligt naast de thee, dus kom ik het 's ochtends altijd tegen... Wachtende, ook voor jou geld wat ik tegen gebakje zei: als je veel last hebt van bijwerkingen moet je dat gewoon melden aan de gyn hoor! En als je moet overstappen naar een andere behandeling hoef je echt ons groepje niet te verlaten. We horen graag hoe het met je verder gaat. Ben blij dat je slijmvlies toch is gaan groeien, en een FM van 16mm, dat gaat de goede kant op! Grappig dat je je man in het ongewisse laat over wanneer 'het moet', wat een idee, ik zal bij de mijne eens checken hoe hij dat tzt wil aanpakken... Marg, voor zover ik weet is het wel zo ongeveer standaard hoor om FM te doen bij een behandeling van Clomid. Ik weet dat maar één van ons groepje in het begin ook geen FM kreeg, maar na aandringen wel (dames, wie was dat? volgens mij twiss, taaamaaar of itsme???). Ze houden er ontwikkeling van eitjes en baarmoederslijmvlies mee in de gaten. Ik zou het nog eens navragen als ik jou was. Zoals je kan lezen krijgen wij het allemaal... Zoooo, en toen was ik weer 15 minuten verder! En nu mijn eigen verhaal nog... Gisteren voor de 3e FM geweest op cd14, maar nogsteeds niets Mijn baarmoederslijmvlies groeit wel netjes, maar er zijn een heleboel follikels van rond de 10mm te zien en geen enkele dominante. De gyn zei dat ik er nu toch een beetje rekening mee moest gaan houden dat het het niet gaat worden deze ronde, maar eigenlijk heb ik dat gevoel al sinds de 1e FM afgelopen vrijdag. Ik moet wel morgen en maandag nog voor een FM, want ze blijven me volgen tot cd20. Ik vind het een beetje onzin en heb er eigenlijk niet zo'n zin in, maar goed... Als er dan niets is weer een ronde Primolut voor het opwekken van de menstruatie en dan aan de Clomid 100mg. Ik zit er wel een beetje mee, want (het is misschien compleet ongegrond maar) ik ben nu gewoon bang dat het helemaal nooit iets gaat worden met die eitjes van mij . Tja, zit dus een beetje in zak en as op het moment. Ben blij dat ik jullie heb, want dat is toch anders als dat ik hetzelfde verhaal tegen mijn moeder/zus/vriendinnen vertel.
Je moet wel elke dag komen om het bij te houden Balen dat er nog geen dominante te vinden is, maar ze hebben wel een beetje hoop nog aangezien ze tot dag 20 blijven zoeken toch ? Ik heb ook het voorgevoel dat het niets gaat worden bij mij, ik snap je helemaal !