@itsme82, ik temp nu wel omdat ik na een fm van een eitje dat groter is dan 17 mm meestal geen fm meer krijg. Ze gaan er dan gewoon vanuit dat ie wel springt maar dan weet ik niet wanneer. En met tempen kan ik dat wel.zien. dit is trouwens mijn eerste maand voor tempen. Ik heb de app van fertilityfriend op mn mobiel staan, erg handig.
Ff snel vanaf mijn tel... zojuist bij de gyn geweest. Nogsteeds niets te zien... Had weer een ander, een man deze keer. Hij liep al een half uur uit en was erg gehaast. Ging telefoneren terwijl ik me omkleedde om vervolgens razendsnel met de echo in mijn binnenste rond te prikken Ik voel me zo ***** op het moment, zin om een potje te janken maar helaas gaat dat nu even niet
Ach meissie toch, weet zo goed hoe je je voelt. Heb precies in t zelfde schuitje gezeten. Hoop dat jesnel provera krijgt en dan clomid 100. Dat was bij mij t verschil tussen geen eisprong of al op dag 11-20 een eisprong en vaak zelfs n dubbele. Mijn arts gaf later aan dat bij de meeste vrouwen 50 mg niets doet, maar dat ze daar toch mee beginnen omdat te veel geven niet goed is. Dat hadden ze mij van te voren echt niet verteld, ik dacht echt dat dit heel slecht nieuws was. Maar je bent dus nog steeds gewoon gemiddeld en de kansdat 100 of 150 mg wel werkt is hartstikke hoog! Houd je taai meid! Knuffel!
Ik ook, idd super handig. Kun je meteen als je in bed getempt hebt m invullen. Je kunt je kaartje trouwens ook in je handtekening plaatsen, of wil je dat liever niet?
@ Wachtende: goed bezig zeg met t afvallen ! Ik heb zelf een BMI van 25.7 dus net iets aan de bovengrens. En volgens de fert. arts zou dan uitkunnen maken op de cyclus maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen in en ik wil niet daarvoor afvallen (anders wordt t zo beladen) dus toch begonnen met Clomid. @ Zuss wat balen zeg geen dominant eitje ! Wanneer moet je terug ? @ Itsme ik hoorde ook dat 50 mg meestal niet aanslaat dus dat klopt wel. Ik was er zelf niet vanuit gegaan dat het zou aanslaan, mn zus heeft nl ook clomid moeten gebruiken om de cyclus te verkorten en die sloeg aan bij 150 mg. Houd moed allen ! Maar desondanks is het wel frustrerend en moet je daar door heen. Hier: weinig nieuws.... In afwachting van het (niet) menstrueren over ander halve week.... Pfff... Duurt wel ff zeg...
@jolien, wat duren de dagen lang hè ineens! Wij mogen vlak achterelkaar testen, zie ik, gezellig! @croissantje, hoe gaat t met jou? @ pcomama, jij mag al bijna testen! Wacht je tot dinsdag of doe je dit weekend al n vroege test? @kelly, had ik niet ergens gelezen dat jij ook volgen week za (17-12) nod hebt, tegelijk met mij?
@ Maddie, jij had ook je ei gehad toch? Al enig idee wanneer je nod is? @twiss, zie net dat mijn berichtje naar jou nooit goed verzonden is. Wat balen dat je geen dominante follikel had, hoop dat de ophoging naar100 resultaat geeft. Wanneer heb je je volgende cm?
@ Jolien :Ik ben koolhydraatarm gaan eten omdat ik had gelezen dat het nogal invloed kan hebben op de PCOS. Sinds de diagnose ook meteen mee begonnen. Ik kan het ook niet meer met een goed gevoel eten, ik heb dan echt het idee dat ik de cytes aan het voeren ben. Volledig belachelijk volgens mijn man, maar ik kan er echt niet meer van genieten. @ Zuss: Balen zeg ! Ze hebben ook vaak niet door hoeveel impact het op ons leven heeft. Voor hun is het even snel echo'tje doen en klaar, volgende. @PCOmama: hoe gaat het ? Het komt al dichtbij...spannend !!
Pluto2008: Wachten op menstruatie Itsme82: NOD op 17-12 Croissantje: NOD op 4-12 Zuss: 07-12 FM Linda1984: Opzoek naar ei... Milolove: Provera t/m 3-12 Twiss88: puregon spuiten tot ei 17mm is FM 8-12 Taaamaaar: Ongesteld Marg: 23-11: Provera t/m ? Kelly01: Norprolac t/m ? Jolien2: NOD op 19-12 Julia 26: Clomid 6-12 t/m 10-12 gebakje2011: Clomid 5-12 t/m 9-12 Sween4: Duphaston t/m 10-12 Jessebel:8-12 tm 12-12 clomid 100mg, 16 december FM op cd 11 Pipsqueak: Provera t/m 2-12 PCOmama: NOD op 13-12 Maddie1990: 7-12 FM, 24 mm -> 9-12 FM Boris: 2-12 FM Wachtende : 6-12 FM Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken
Hey meiden. Zouden jullie even goed willen kijken of je het laatste lijstje kopieerd? Het gebeurt best vaak dat er een oud lijstje word gekopieerd. Dank je wel!! Liefs Tamaar
@zuss Wat rot! Ik heb ook zo'n gehaaste gyn ertussen zitten. Gelukkig nog maar 1x gehad. @itsme Ik moet zondag weer. Ik denk niet dat 100 werkt, ik voel namelijk helemaal niets, en dat had ik de vorige keer wel.
Ik merk wel dat ik nu ik Clomid gebruik opeens veel ongeduldiger ben...wist niet dat het kon. Laat die eieren maar springen Ik heb ook teveel verhalen gelezen waarbij het met de eerste ronde clomid raak was...maarja ik had ook hoop toen we een afspraak bij de fertiliteit kregen...want er waren toch wel wat mensen die bij hun eerste afspraak al spontaan zwanger bleken te zijn.. Wat zou ik toch graag een fast forward knopje in mn leven hebben
@all De assistente belde net. Ik moet nu morgen al terug komen voor FM. Er waren te weinig patienten om zondag door te laten gaan :s beetje een raar verhaal, maar nou weet ik in elk geval morgen al of de 100eh aanslaan.
Ik heb bij de eerste twee 50mg clomid geslikt. Van Iris was ik in 1x zwanger, bij Keo duurde het 13 maanden en heb ik 2 miskramen gehad. Toen kreeg ik nog geen FM, maar gebruikte ik ovulatietesten. @twiss88, ik voel eigenlijk ook nooit iets met clomid, maar het werkt(e) wel dus dat je niks voelt wilt niet zeggen dat clomid niet werkt. Hou moed! @zuss, wat irritant zon gyn, ik zou daar ook ff lekker van willen janken. Zo ga je toch niet met mensen om, wat een l*l. Gelukkig heb ik 2 vaste (vrouwelijk) fertiliteitsartsen, die nemen altijd de tijd voor je. @wachtende, zon knopje zou ik ook wel willen,ik vind de wachtweken het ergst, dan gaat de tijd zooooo langzaam. Wat goed dat je al 4.2 kilo bent afgevallen, het gaat met pcos idd stukken moeilijker. @itsme82, hoe krijg ik mijn temp kaartje als handtekening dan? Ik vul alleen op mijn mobiel de gegevens bij FF in, dus niet op de site zelf. @croissantje, gebakje2011 hoe gaat het met jullie? Toen ik nog mijn menstruatie moest opwekken met duphaston werd ik altijd binnen een week ongi, volgens mij mag het maximaal 10 dagen duren, weet niet meer wie het vroeg.
ik heb vandaag weer een FM gehad, mijn eitjes is gesprongen en de clomid 100mg slaat aan. ik moet volgende week bloedprikken en over 2 weken heb ik een telefonische afspraak.. ik heb nog wel steeds een drukkend gevoel in me onderbuik. niet erg prettig @itsme82, als het goed is in mijn NOD 23-12 dus misschien krijgen we dan een mooi kerstcadeautje
Pluto2008: Wachten op menstruatie Itsme82: NOD op 17-12 Croissantje: NOD op 4-12 Zuss: 07-12 FM Linda1984: Opzoek naar ei... Milolove: Provera t/m 3-12 Twiss88: puregon spuiten tot ei 17mm is FM 8-12 Taaamaaar: Ongesteld Marg: 23-11: Provera t/m ? Kelly01: Norprolac t/m ? Jolien2: NOD op 19-12 Julia 26: Clomid 6-12 t/m 10-12 gebakje2011: Clomid 5-12 t/m 9-12 Sween4: Duphaston t/m 10-12 Jessebel:8-12 tm 12-12 clomid 100mg, 16 december FM op cd 11 Pipsqueak: Provera t/m 2-12 PCOmama: NOD op 13-12 Maddie1990: NOD op 23-12 Boris: 2-12 FM Wachtende : 6-12 FM Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken
hey meiden! sorry dat ik een hele tijd niks heb laten horen! er is prive het een en ander gebeurd mijn vriend en ik zijn tijdelijk uit elkaar. we hebben hier bewust voor gekozen omdat we de laatste tijd veel ruzie hadden. ook om het zwanger worden de miskraam enz wat zorgde voor een teleurstelling. we hebben er wel bewust voor gekozen om toch door te gaan voor een kindje. een heftige keuze maar de wens is bij ons te diep we kunne het financieel en kwa woonruimte redden. onze toekomstige kleine spruit zal niks te kort komen. ik denk zelf dat we wel ooit weer bij elkaar komen. vooral omdat ik nu besef hoe erg ik hem mis ik mag over 4 dagen gaan testen spannend dus! Ik heb wel gevoelige borsten en ben wat misselijk alleen ga ik nu niet testen ik wacht er nog even mee! ik wens jullie allemaal een fijn weekend toe! ps: hebben meer meiden problemen met de ouders dat ze niet achter je/jullie keuze staan? ik wel op het moment is het zelfs zo erg dat ze mij de deur hebben gewezen! ik ben er eerlijk gezegd ook klaar mee nu ! xx
@imjustmyself, balen dat je ouders er niet achter staan.. weet je ook wat de reden daar van is? mijn moeder wilde maar al te graag oma worden, helaas kan ze dat niet meer mee maken. mijn vader riep de hele tijd je moet een grotere auto kopen voor de kinderwagen.. ik vind het knap van je dat je z'n keuze kan maken samen met je vriend en dat jullie uiteindelijk toch nog voor een kleine wil gaan. het is heel herkenbaar van de ruzie's. hier komt het vooral omdat hij mij niet begrijpt is dat bij jou ook zo?
Oke het twijfelen is weer toegeslagen hoor. Is clomid de weg voor ons ? Ik had zonder clomid ook gewoon een eisprong. Mijn cyclus was onregelmatig maar we konden wel altijd goed timen omdat de ovulatietesten goed werken. Toch is het al die tijd niet gelukt. De fertiliteitsarts vertelde dat hij met de clomid hoopt een kortere meer regelmatige cyclus krijg. Maar gaat dit wel genoeg zijn ? We hebben immers toch al aardig wat kansen gehad. Ik moet me van hem geen zorgen maken, maar dat is een beetje makkelijk gezegd vind ik. Kan iemand me misschien vertellen of je echt meer kans hebt met clomid ook al heb je zelf al een eisprong ? Ik heb namelijk zo'n gevoel alsof ik mn tijd aan het verspillen ben. Ik weet dat het erg klinkt en er zijn zoveel mensen die al veel langer bezig zijn maar ik heb gewoon geen goed gevoel. Ik durf ook elke keer maar niet te vragen wat het plan nou is na de clomid...en wat betreft andere onderzoeken. Ik heb een beetje het idee lastig te zijn en over te komen als iemand die gewon ' even snel zwanger wil worden'. Maar elke keer weer ga ik zo verdrietig het ziekenhuis uit.