Nieuw clubje Pco en Clomid....

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluto2008, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @itsme: Mijn nod is ook 17dec maar ja ik verwaacht niet dat het raak is want de gyn zei tegen mij dat ik geen goede eisprong heb gehad. maar ik heb wel wat symptoompjes maar goed ik geloof niet in mijn lichaam die heeft mij vaak genoeg voor de gek gehouden. Ik hoop voor jouw wel dat je een positieve test hebt op 17-12 dat zal ons hier allemaal ook veel hoop geven.
    En ik hoop dat iedereen hier zo snel mogelijk een positieve test in handen zal hebben.

2. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Imjustmyself en wachtende ik heb jullie verhalen gelezen en leef met jullloie mee. Lig echter helemaal kapot in bed en schrijf met mijn tel. Zal jullie morgen uitgebreid replyen. Denk aan jullie! Welterusten...

3. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    @Wachtende, wat goed dat je al zoveel bent afgevallen....ik heb dat doen wel gedaan omdat het echt invloed zou kunnen hebben op je cyclus...ben toen eerst 13 kg afgevallen alvorens ik begon met clomid, tijdens de rondes door was ik nog eens 13 kg ofzo afgevallen en toen werd ik zwanger...moet je ook niet blij mee zijn want ik werd tijdens mijn zwangerschap tonnetje rond hahaha...dus mijn lichaam heeft een flinke deuk gehad ;) gelukkig daarna weer 32 kg afgevallen....

Je ongeduldigheid wat je aangeeft had ik ook, en ik werd erruggg irritant met name een kort lontje :cool:
    @Twiss succes vandaag bij de Gyn op naar een mooie ei!

@Maddie, ik hoop voor jou op een mooi kadootjes onder de boom ;)

Hier gaat het eigenlijk goed en nog geen teken van enige NOD, maar ja dat zegt niets natuurlijk...alleen dat ik dan maandag/dinsdag flinke steken heb gehad, maar dat is weg.....ach ik zie het wel...a.s. maandag gaan we stiekem al iets eerder testen, van mijn ferti arts mag ik pas 14 dec, maar we zijn gewoon enorm benieuwd hahaha..dus we zullen wel zien!

4. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

hey meiden
    ja het is gewoon behoorlijk balen dat het allemaal zo loopt.
    het is zelfs zo erg dat mijn moeder me voor de 2e keer de deur heeft gegeven in een paar maanden tijd.
    ik begin het nu onderhand wel beu te worden
    ondanks dat mijn ouders erop tegen zijn heb ik toch besloten gewoon door te gaan voor een kindje
    als ze het niet willen accepteren jammer dan..

5. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Wat is de reden dan waarom ze je de deur wijzen en afkeurend zijn t.a.v. een zwangerschap? Sorry, ben brutaal misschien :)

6. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

nee hoor je bent niet brutaal.
    het zijn eigenlijk mijn pleegouders waar ik zowat mijn hele leven heb gewoond.
    mijn pleemoeder is 74 en is depressief.
    ze heeft 2 kinderen verloren...
    sinds die tijd is ze compleet veranderd.
    de laatste tijd ging het al beter met haar.
    ik ga elke week helpen met poetsen bij mijn moeder.
    ik had van de week de onderkastjes gedaan en toen zij ik van ik kom vrijdag wel voor de vloeren te doen.
    ik was er dus gisteren en toen begon ze ineens dat ik niet goed hielp met poetsen en dat ik nooit wat opzij zette.
    eigenlijk vanaf het moment dat ik binnen kwam was ze tegen ijn bezig.
    en toen ik er wat van had gezegd werd ze nog bozer.
    en ja toen heb ik ook tegen haar gezegd van waar is toch mijn moeder gebleven ?!?!
    vroeger was het zn vrolijke vrouw maar er is nu niks meer van over....
    en wat betreft het kindje ze zijn altijd zo geweest.
    het ene moment vond ze het leuk en het andere moment ineens weer niet:(

7. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    ;)
    Zooooooooooo herkenbaar dit! Had het zelf geschreven kunnen hebben! Hier gaat het wel ok. Lees nu regelmatig dat 50mg meestal niks doet, dat wist ik ook niet. Merk dat ik er wel iets minder hoopvol van wordt:(De bijwerkingen vallen tot nu toe erg mee, ik mag niet klagen vind ik. Al vond ik dat rare bloedverlies ergens wel positief, dan is er in elk geval 'iets' bezig lijkt me. (Hoop ik, hihi) Woensdag heb ik de 1e FM. nog even afwachten dus. Spannend!

Imjustmyself jemig, heftig allemaal zeg! Veel sterkte meid!
    Maddie wat goed dat je eitje is gesprongen! Nu duimen voor goed nieuws dus....
    Kelly jammer dat het geen goede eisprong was, maar je weet nooit, een eisprong is een eisprong toch? Ik duim ook voor jou!
    Zuss ik hoop dat je je gauw wat beter voelt.
    Twiss hoe was de fm? Slaat de 100mg aan?
    pcomama spannend zeg! Hopelijk kan je maandag al op roze....

8. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Sorry, sorry, sorry.... Ik heb zo'n rare drukke week gehad (2x zakelijk uit eten, naar VIP avond Miljonair Fair voor mijn werk en een verjaardag), dat ik niet meer heb kunnen doen dan alleen af en toe op mijn iPhone wat mee te lezen, maar ook dat lukte niet altijd even goed, want zodra ik thuis op de bank zat, viel ik direct om van de slaap.

Afgelopen donderdag was voor mij 'dag 35' van mijn cyclus; de dag tot waar ik moest wachten van de gyn. tot ik (1) positief zou testen of (2) ongesteld zou zijn geworden en anders (3) moest starten met een Duphaston kuur van 10 dagen a 3 pilletjes per dag...
    's Morgens vroeg had ik nog een test gedaan, de laatste CB digitaal uit een doosje van 3 (had ik nog in huis van mijn afgelopen zwangerschap toen vriend-lief echt wilde zien dat er ZWANGER stond, in plaats van vage streepjes ;)), maar die gaf niets aan deze keer. Toch maar even braaf de dag afwachten (tijdens dag 35 ongesteld worden kan ook altijd nog natuurlijk), voor alle zekerheid mijn vriend een doosje 2v5 laten halen voor de vrijdagochtend (geloof nog steeds heilig in de gevoeligheid van het Kruidvat, zeker nu we hier een aandeelhouder in de club hebben zitten :D)...

Vrijdagmorgen test gedaan, weer negatief... maar ook nog niet ongesteld en dus toch maar 'resetten' met Duphaston... dacht ik... Met lange tanden en lood in mijn schoenen het doosje uit de la gepakt en 3 pilletjes genomen bij het ontbijt; voelde echt zo dubbel... was er nog altijd niet van overtuigd dat het niet raak zou zijn deze keer namelijk.... want was nog steeds veel te moe en iedere dag meerdere keren misselijk... zo nu ook een half uurtje na mijn ontbijt. En deze keer was het zelfs zo erg dat ik moest rennen naar de wc en mijn maag daar in 5 minuten wel 10 keer heb voelen omkeren... "weg pilletjes Duphaston" dacht ik meteen.

Toen dus maar het z'huis gebeld; zat me toch al niet lekker dat ik die Duphaston moest slikken dus nu een goede reden om te bellen. Wilde ofwel een paar nieuwe pilletjes (anders lastig de kuur afmaken natuurlijk) danwel een (bloed)test in het ziekenhuis om uit te sluiten dat ik toch niet misschien wel zwanger ben... Enige hou-vast deze cyclus is de FM van dag 11 met een ei van 11 mm en het (ovulatie?) bloedverlies op dag 18 en 19 tijdens onze vakantie op Mauritius.

Gelukkig deze keer een super vriendelijke assistente die vroeg of ik direc wilde komen voor een test! En om een lang verhaal kort te houden ;); ik testte negatief, maar ook de gyn. geeft het nog een reële kans dat ik wel zwanger ben nu... mag dan ook voorlopig niet roken (doe ik toch al een jaar niet meer), niet drinken en GEEN Duphaston nemen nog en moet dan over een week terugkomen voor een nieuwe zwangerschapstest... ik zeg: schiet mij maar lek! Snap er echt geen drol meer van nu!

HOE KOM IK NOG EEN WEEK DOOR IN DEZE ONWETENDHEID?

9. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Heb trouwens mijn handtekening maar even aangepast naar een cyclus van 34 dagen.

Als de gyn. zegt dat ik op dag 18 een ovulatie-bloeding gehad zou kunnen hebben en daardoor de LF ook langer duurt....doe ik maar even 18+16=34 ;) (en is het gelijk geloofwaardiger dat ik over een paar dagen/week alsnog positief zou kunnen testen!)

10. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Croissantje, jee wat een verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je gek wordt van de onzekerheid, wat zal deze week lang duren voor jou zeg! Maar er is dus nog steeds goede hoop, spannend zeg! Ik duim voor je!

11. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Imjustmyself, wat een heftig verhaal. Klinkt alsof je enorm veel in je leven hebt meegemaakt. Heel erg voor je pleegmoeder dat ze twee kinderen heeft verloren en dat het haar zo veranderd heeft dat het jou relatie met haar ook zo beinvloed. Juist nu je haar steun goed kan gebruiken met de situatie met je vriend en de rottige periode om zwanger te worden. Heel naar voor je dat ze afkeurend staan tegenover je kinderwens... Weet niet zo goed wat ik zeggen moet, woorden schieten op dit soort momenten nogal te kort. Hierbij dan maar een digitale knuffel :)
    Wachtende, ook ik herken dat ongeduld! Zeker nu mijn eerste ronde met 50mg Clomid niet lijkt te werken kan het me niet snel genoeg gaan totdat ik aan de volgende ronde mag beginnen.
    Je twijfels of Clomid de weg voor jullie is begrijp ik ook. Ik worstel ook nogsteeds om mijn eigen situatie te begrijpen. Nadat ik met de pil was gestopt ben 3/4 jaar 'gewoon' bijna maandelijks ongesteld geworden. En toen opeens na augustus niet meer en niet zit ik in de hele MMM. Hoe kan dat???
    Toevallig begon de gyn vrijdag zelf over 'het plan na Clomid'. Hij had het eerst over nog een andere pil die ik kon nemen, en dan injecteren van hormonen. Ook een operatie staat nog in de mogelijkheden. Pfff...
    Twiss, hoe was je FM?
    Maddie, je schrijft dat je weleens ruzie hebt met je vriend, omdat hij je niet begrijpt. Opzich is dat voor mij wel herkenbaar, maar echt ruzie hebben wij niet. Na mijn hysterische huilbui heb ik wel het idee dat mijn man zich meer proactief bezig houdt me de hele situatie. Wat lijkt hij bij jou niet te begrijpen?
    @ allen die afvallen, mijn BMI is normaal, maar ik zit wel tegen de bovengrens aan. Zou het voor mij ook helpen om af te vallen. Toen ik net gestopt was met de pil, en een 'normale' cyclus had, deed ik nog aan hardlopen en was ik een paar kilo lichter dan nu...???
    Croissantje, ingewikkeld verhaal hoor. Wel superfijn dat je meteen van die assistente mocht komen voor een test! Ik duim nog een weekje met je mee!

Met mij gaat het weer beter. Vandaag een hele fijne dag gehad. Heerlijk uitgeslapen en door mijn mannetje op bed verwend met thee, muffins en .... ;) Daarna wat in de zon in de tuin lopen prutten, om vervolgens lekker wat geld uit te geven aan kerstinkopen bij het tuincentrum :D. Vanavond gezellig naar een verjaardag van een vriendin en dan lekker morgen nog een weekenddag!

12. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier even de tijd om te reageren!
    @Marg Al tekenen van een menstruatie?? Of heb je inmiddels contact gehad met de gyn?
    @zuss lees dat je een beetje bent bijgekomen van het verhaal over de gyn, wat een hork zeg die man! Fijn dat je nu in ieder geval een goed weekend hebt!
    @itsme Heftige momenten voor je zeg, sterkte!
    @Croissantje wat een verhaal! zal voor je duimen deze week! helaas kan die inderdaad erg lang worden, hopelijk vind je de juiste afleiding en is het snel om.
    @ iedereen die op zijn NOD aan het wachten is: SPANNEND!! Ben voor jullie allemaal aan het duimen.

Heb zelf vandaag de eerste tekenen van een menstruatie gehad. het was, sorry niet heel smakelijk, maar een klein beetje donker bruin bloed. Het is niet veel en ik heb ook nog niet het idee dat het echt gaat doorzetten. Wie weet start het morgen in al zijn hevigheid. Zo niet dan ga ik de gyn maandag maar even bellen. Weet nu ook niet zo goed of en wanneer ik dan met de clomid moet beginnen. Iemand van jullie advies of ervaringen?

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Sorry even alleen een snelle reactie

@zuss: het schijnt dat je BMI als je PCOS hebt rond de 18-20 zou moeten liggen. Niet alleen voor een kinderwens maar ook voor de complicaties die PCOS met zich mee brengt.

14. Marg

Marg Lid

10 okt 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pipsquaek: w.b. Je vraag overvdonker bloedverlies. Mijn zkh geeft aan dat het echt helder bloedvmoet zijn en moet doorzetten. Als het dit blijft zou ik ook bellen, met een echo kunnen ze dan zien ofvje slijmvlies al dun is. Maar wrs. Zet het gewoon door. De eerste keer begon het bij mij ook met donkerder bloed en werd uiteindelijk helder. Ik ben nog niet ongesteld geworden, morgen 7de dag. Heb al echo staan voor maandag om te kijken of ik verder kan. Als ik morgen toch ongesteld word dan kan ikbgewoon starten en heb ik geen echo maandag. Ga nu lekker slapen.

15. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Pipsqueak bij mij gaf het zh juist aan dat het ook best alleen bruinverlies kon blijven en dat dat dan dag 1 is, omdat er zo weinig was opgebouwd hoeft je lichaam ook maar weinig af te voeren zeg maar. Uiteindelijk was het bij mij gelukkig in 1 dag van bruin naar helderrood, dus een duidelijke 1e cyclusdag. Als je twijfelt bel je het zh toch gewoon even op!
    Marg hopen dat het vanzelf doorzet!
    Zuss fijn dat je je wat beter voelt, klinkt als een geslaagd dagje! Geniet nu ook nog even van je weekend!

16. sandra27

sandra27 Lid

9 mei 2008
    99
    0
    0
    Hoi hier ook pcos. Bij mij werkte clomid helaas niet wel veel bijwerkingen maar geen eitje dus toen begonnen met puregon spuiten na 2 jaar dokteren waren we na de 3de ronde zwanger helaas werdt ons kindje na complicaties geboren met 24 weken en 4 dagen en is hij na 17 uur vechten overleden na 6 maanden weer gestart met spuiten 1ste ronde raak helaas na 7 weken een miskraam toen weer opnieuw begonnen met spuiten en de 2de ronde weer raak en jawel alles ging super en na 40 weken en 4 dagen kwam ons wondertje ter wereld hij is nu inmiddels 8 maanden geweest. En zijn dus weer gestart met hormonen spuit nu 75E maandag weer een echo hopelijk nu eindelijk een eitje ! Na 2 weken spuiten zonder resultaat en dan snel een broertje of zusje voor onze kanjer dus hier wordt het nu ook spannend !!! Voor de andere hier heeel veeel succes en zie hier en kan echt !!!

17. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @sandra
    Wat een verhaal! Wlkom hier. Wel fijn dat de puregon zo goed aanslaat. Ik zit inmiddels in ronde 2 op 100eh, zonder resultaat.

@croissantje
    Ik hoop zo voor je dat het wachten en de onzekerheid beloond wordt!!

@imjustmyself
    Je moet doen wat je hart je ingeeft, ook al staat je moeder er niet achter. .et mijn ouders heb ik ook geen contact meer. Het is soms moeilijk, maar als het steeds nis gaat, is het misschien beter zo.

@zus
    Mmmm, klinkt goed!

@all
    Mijn FM gister was weer teleurstellend. Weer niks te zien. Ik moet dinsdag weer terug. Als er dan nog niks zit, moet ik weer ophogen. Ik had gister eindelijk weer mijn eigen gyn, hij zei dat eierstokken iedere maand een andere dosis puregon nodig kunnen hebben. Dus dat het steeds weer even zoeken is. Dat heeft me wel een beetje gerust gesteld.

18. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Sandra welkom! En jij ook veel succes!
    Twiss balen meis dat er weer niks te zien was. Maar wel fijn dat je gyn je een beetje gerust heeft kunnen stellen.

Ik ga weer wat doen in huis, fijne zondag meiden!

19. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    @IMJUSTMYSELF Heftig om te lezen, maar ik zeg altijd maaar zo je moet doen wat je hart je ingeeft en als jij/jullie er gewoon goed bij voelen dus gewoon doen! Al die bemoeizuchtige blehhh...

@ croissantje, zooo vervelend dat je weer een week moet wachten! Schiet niet op zeg, nou nog even geduldig zijn al is het zo moeilijk soms..wij hebben dat toen ook gehad almaar wachten en idd waar blijft FW knop ;) net zoals Wachtende schrijft...

@ Sandra, welkom hier! Gelukkig nog iemand met een kindje, waaruit alleen maar weer blijkt dat het echt kan ;) Wel heftig verhaal by the way, maar op naar een tweede gezonde spruit niet waar!

@ Twiss balen zeg!

Hier nog geen ongi te vinden, dus we houden hoop..... hele weekend geen klap uitgevoerd, maar moet nu toch echt iets gaan doen!

20. milolove

milolove Actief lid

18 aug 2008
    320
    0
    0
    Pluto2008: Wachten op menstruatie
    Itsme82: NOD op 17-12
    Croissantje: NOD op 4-12
    Zuss: 07-12 FM
    Linda1984: Opzoek naar ei...
    Milolove: Clomid 12-12 tm 16-12
    Twiss88: puregon spuiten tot ei 17mm is FM 8-12
    Taaamaaar: Ongesteld
    Marg: 23-11: Provera t/m ?
    Kelly01: Norprolac t/m ?
    Jolien2: NOD op 19-12
    Julia 26: Clomid 6-12 t/m 10-12
    gebakje2011: Clomid 5-12 t/m 9-12
    Sween4: Duphaston t/m 10-12
    Jessebel:8-12 tm 12-12 clomid 100mg, 16 december FM op cd 11
    Pipsqueak: Provera t/m 2-12
    PCOmama: NOD op 13-12
    Maddie1990:NOD op 23-12
    Boris: 2-12 FM
    Wachtende : 6-12 FM

Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken

Deel Deze Pagina