Nieuw clubje Pco en Clomid....

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluto2008, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zal wat informatie neerzetten misschien dat jullie er wat aan hebben. Deze info heb ik van de dietiste.

- Eet voldoende goede vetten.
    Vloeibaar vet : goed vet namelijk vitamine A,D,E,K
    Olie : goed vet, geen vitamine A,D,E,K
    Halvarine : goed vet namelijk vitamine A,D,E en K.
    Noten: goed voor omega 3. Walnoten (weinig koolhydraten), paranoten, zaden, pitten, macademia, amandelen.

- Koolhydraatarm brood.
    Bevat 3-5 gram koolhydraten per snede. Gewoon brood zo'n 16 gram. eet ongeveer 3 snedes per dag voor jodium en vezels, dat is goed voor de stofwisseling. Mag ook als tussendoor.

- Cracottes vital
    Bevat jodium en weinig koolhydraten.

- Voldoende vlees
    Probeer met het avondeten minimaal 100 gram vlees te eten.

- Voldoende groente
    Eventueel groente als tussendoor gebruiken.

- Vis:
    gerookte zalm, makreel, tonijn en paling.

Gebruik eettabel van voedingscentrum.nl

Voor inspiratie kun je ook kijken op
    www.harrietverkoelen.nl en gripopkoolhydraten.nl

En dan de boeken.
    Ik heb ' Freedom from PCOS' gelezen. Dat is een ebook. De dietiste raadde mij ook nog ' PCOS diet plan' aan.
    Er zijn niet echt nederlandse boeken voor zover ik weet. Maar er is genoeg keuze.
    bol.com | Zoekresultaten: PCOS |

2. Maddie1990

Maddie1990 Actief lid

6 jun 2011
    160
    0
    0
    Ik werk op een Kinderdagverblijf als Pedagogisch m
    Uden
    @zuss, mijn vriend heeft al een kleine met z'n ex. die ziet hij nooit en omdat het bij hun de eerste keer meteen goed is gegaan. snapt hij er niet veel van. als ik door de clomid wat humeurig ben. krijg ik naar me kop gegooit dat ik een sjagerijn ben en dat soort dingen.. ( en aangezien wij twee koppige mensen zijn knalt dat dan) ik zeg dan tegen hem jij bent hier niet degene die de hele tijd naar het ziekenhuis moet en die daar zo moet gaan liggen.. en dan als ik dan in tranen uitbarst snapt hij het ineens allemaal:( moet wel zeggen dat het de laatste tijd minder is..

3. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @wachtende
    Thanks, ik heb er al een gedownload. Heb ik weer iets te doen de komende dagen ;)

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    We hebben op dezelfde dag FM ;)

Veel leesplezier. Ik werd een beetje depri van alle risico's die je hebt met PCOS:(

5. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Ja spannend, ik duim voor ons allebei dat er een ei zit.
    Het is niet leuk om over de risico's te lezen, maar wel prettig dat je er rekening mee kan houden. Ik weet wel dat overgeweicht voor een pcos-er niet erg bevoorderlijk is, zeker icm insuline resistentie.

Wat ik wel fijn vind is dat er na de diagnose voor mij veel op zijn plek viel. Net als de overbeharing en acne, maar vooral het moe zijn. Ik dacht altijd dat ik me aanstelde, maar nu weet ik dat het een oorzaak heeft!
    Hoe is dat bij jou?

6. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Heftig om allemaal te lezen hoor, maar wel veel herkenning...

Zoo net even lekker asociaal geshopt bij ZALANDO :D had ik wel weer verdiend, manlief zoekt nog een paar laarzen voor mij omdat ik altijd dezelfde soort neemt ... tuurlijk meneertje! hahaha...

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Bij mij is het heel moeilijk om te zeggen welke klachten van de reuma komen en welke van de PCOS.

Ik heb geen overbeharing, wel een slechte huid.
    Verder kwam ik aan terwijl ik heel weinig at. Nu met begeleiding van de dietiste meer gaan eten maar wel koolhydraat arm. Daarmee ben ik nu eindelijk aan het afvallen. Van de huisarts moest ik namelijk meer brood enzo eten waardoor het alleen maar erger werd (veel te veel koolhydraten).
    En de vermoeidheid hangt bij mij volgens mij vooral samen met de hoeveelheid pijn die ik op een dag heb. Al heb ik wel gelezen dat PCOS ook gewrichtspijn kan veroorzaken, maarja hoe je dat nou weer uit elkaar moet houden ?

8. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    dames even een vraagje ik wil dit keer ovulatietesten gebruiken
    maar welke kan ik dan het beste gebruiken?????????

9. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @wachtende
    Ik kan me indenken dat dat inderdaad lastig uit elkaar te houden is. Ik hoop voor je dat het snel raak is, zodat je weer aan de medicatie kan beginnen. Had je nou ook nog een operatie gepland staan? (Zal je vast al wel gezegd hebben, maar dat weet ik niet meer)

@kelly
    Ik lees op zp dat die van het kruidvat met het + niet zo goed zijn. Welke wel goed zijn weet ik niet.

10. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even snel een berichtje van mij. Heb net de gyn gebeld, want mijn menstruatie komt maar niet op gang. Had alleen wat donkerbruin bloedverlies en dat lijkt nu ook op te houden. Weet dus ook niet wanneer ik nou bloed moet prikken en moet beginnen met clomid. Als het goed is belt de gyn mij in de loop van de ochtend terug. Afwachten dus nog even...
    @milolove als ik wel mag starten met clomid gaan we inderdaad geliljk op!
    Dat is ook zo fijn aan dit forum, een en al herkenning! Maakt het voro mij ook makkelijker om het voor me te houden. We willen graag onze families ermee verrassen.

11. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    .

Hi,

Misschien rare vraag, maar heb je in je vaatwasser zo;n blokje hangen van Sun, zo;n gele of blauwe? dat had ik ook een keer, en toen kreeg ik ook telkens zo';n zeepsmaak in mijn mond, die heb ik er toen snel uitgehaald en toen was het weg? misschien vaag, maar dat was het bij mij wel! succes!!

12. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ja heerlijk he al die herkenning! Daarom is een forum ook zo fijn...ik weet nog wel toen ik meimama 2007 was pfff wat een geklets en geklaag tussen al die mama's die moesten bevallen haha...heerlijk toen..ik heb mij toen niet aangemeld bij een groepje als deze, omdat ik het allemaal aan het verwerken was via een beebiesite...daar kan je ook mijn verhaal helemaal lezen...ik haal daar nu ook weer heel herkenning vandaan ;)

Zo net met zoonlief meegedaan aan gym op school...pff wat een durfal die kinderen zeg... dus nu op naar mijn werk!

Nog steeds geen ongi hier :D

13. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    .

Hi Twiss,

waar heb je dat kunnen downloaden tnx

14. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pluto2008: Wachten op menstruatie
    Itsme82: NOD op 17-12
    Croissantje: NOD op 4-12
    Zuss: 12-12 5e FM op cd19 --> 1 ei 10,5mm; 14-12 6e FM
    Linda1984: Opzoek naar ei...
    Milolove: Clomid 12-12 tm 16-12
    Twiss88: puregon spuiten tot ei 17mm is FM 8-12
    Taaamaaar: Ongesteld
    Marg: 23-11: Provera t/m ?
    Kelly01: Norprolac t/m ? NOD op 17-12
    Jolien2: NOD op 19-12
    Julia 26: Clomid 6-12 t/m 10-12
    gebakje2011: Clomid 5-12 t/m 9-12
    Sween4: Duphaston t/m 10-12
    Jessebel:8-12 tm 12-12 clomid 100mg, 16 december FM op cd 11
    Pipsqueak: Provera t/m 2-12
    PCOmama: NOD op 13-12
    Maddie1990:NOD op 23-12
    Boris: 2-12 FM
    Wachtende : 6-12 FM

Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken

Vanochtend FM, vond de gyn heel dik bmsv (>10mm) een follikel van 10,5mm. Nog niet echt geweldig maar het betekent wel dat ik niet aan een nieuwe ronde primolut mag beginnen en woensdag weer terugmoet voor FM nr. 6. Het voelt een beetje als valse hoop, kan nog niet echt blij zijn... Ik had me er al helemaal bij neergelegd dat het deze ronde niets zou worden...

15. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Balen meid! Hoe kan het dan eigenlijk dat jullie ook met spuiten kunnen beginnen? Bij mij is het gewoon Tamoxifen en klaar...nou ja als ik die muts moet geloven dan mag ik gelijk door met van alles en nog wat..maar dat is echt anders in vergelijkenis met 5 jaar geleden.

Manlief moet zijn 'kwakkie' vandaag inleveren en schopt mij nu het huis uit omdat hij niet wilt dat ik erbij ben hahaha...hoe erg! Dus ik moet ervan tussen! Fijne dag meiden....

16. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    .

Haha PCOSmama, grappig joh, en laat hij jou dat niet gewoon doen hahaha, die van mij wilde het niet zelf hoor, moest hem helpen hihi....... en maar goed mikken ,nou succes deze ronde!!

hier lekker aant wachten tot dat ik ongi mag worden daarna start met 150 mg, hoop zoooo dat het aanslaat!1 pff...

17. Marg

Marg Lid

10 okt 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

@milolove & Pipsqueak:
    Wij zitten ongeveer gelijk. Ik heb dadelijk een afspraak en echo. Ik ben tot nu toe ook nog niet ognesteld geworden na provera. Via echo gaan ze kijken of bmslijmvlies voldoende dun is om te starten en vraag ik meteen of ze kijken naar grootte follikels. Vandaag wel wat donker bloedverlies (na 8 dagen na stoppen provera). Ik verwacht toch te mogen starten deze week.

Succes!

18. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Marg wat fijn dat je terecht kan voor een echo. Hoop dat we alledrie deze week eindelijk kunnen starten. Spannend!

19. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb net de gyn zelf gesproken. Volgens hem was dit wel de menstruatie en ben ik nu door de provera op 0 gezet. Doordat mijn lichaam niet genoeg hormonen produceert heb ik waarschijnlijk niet veel opgebouwd aan baarmoederslijm om het af te breken. (ik had net een maand geleden een menstruatiegehad)
    Met andere woorden, vandaag bloedprikken en starten met clomid. Vervolgens volgende week maandag mijn eerste FM!

20. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @sween
    Bij bol.com. En dan zoeken op pcos e-book.

@pcosmama
    Bij mij dacht de gyn dat ik niet op clomid zou reageren, bovendien heb ik van de pil al last van de hormonen. Vandaar dat ik meteen mocht gaan spuiten.

Deel Deze Pagina