Nieuw clubje Pco en Clomid....

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluto2008, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Croissaintje, goh, toch wel een tegenvaller denk ik die uitslag... Wel vervelend dat het onderzoek zo gelopen is. Maar wel prettig dat ze het weten, dan kunnen ze je goed in de gaten houden...

@Imjustmyself, wat waren jullie nog jong toen jullie aan kinderen dachten, 16, tjee, toen was ik nog met hele andere dingen bezig. Jammer dat het dan nu ook niet zo 'snel' gaat, maar het komt vast allemaal goed...

@Twiss, hoe was je fm meting vandaag?

Ik zit nu op dag 3 van de Primolut, en tot nog toe geen bijwerkingen (ik voel in ieder geval geen dingen die ook niet op andere manieren te verklaren zijn). Daar ben ik erg blij om! Hopen dat het tzt ook zo met de Clomid gaat... En dan hoop ik dat ik net zo blij met mijn ongesteldheid zal zijn als Taaamaaar.
    Nog een vraagje, als ik wil beginnen met temperaturen, begin ik dan op dag 1 van mijn ongesteldheid? En gebruiken jullie dan een kwik- of digitale thermometer?

2. itsme82

itsme82 Niet meer actief

@zuss, ik heb een digitale thermometer van sensitest (kun je via internet bestellen). en ja je begint op dag 1 van je ongesteldheid, want dat is dag 1 van je cyclus. Je kunt op fertilityfriend een account aanmaken waar je alles heel handig in bij kunt houden (Zie mijn handtekening voor mijn kaartje). Je moet overigens wel altijd om hetzelfde tijdstip tempen voordat je bent opgestaan etc. en het beste is om rectaal of vaginaal te tempen.

@Croissaintje, 2 baarmoeders... ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit van heb gehoord. ik weet dus ook niet zo goed wat deze uitslag betekent en of dit je kansen om zwanger te worden nog negatief beinvloed? je gaf al aan dat het tijdens de zwangerschap wat krap kan gaan worden en dat dat misschien problemen geeft toch? maar als er 1 bm 'leeg' is en je in de andere een kindje draagt wordt ie dan niet gewoon opzij gedrukt oid? in elk geval hoop ik dat jij ook heel snel zwanger mag worden en dat het dan allemaal goed verloopt want jij hebt wel genoeg meegemaakt zeg....

@Twiss, hoe was de fm meting? is je ei gesprongen? wat goed dat ze jou zo in de gaten houden zeg, is bij mijn zh wel anders.

Ik zit nu op 7 dpo en heb 20 november mn nod (wil iemand dat aanpassen op het lijstje voor mij, op de een of andere manier krijg ik de kleurtjes niet gekopieerd), dus het begint langzaam aan weer spannend te worden! Gisteren had ik ook nog eens bruin-oranje afscheiding dus stiekem hoop ik natuurlijk op een innestelling!

3. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Dag Ladies, sorry heb niet alles gelezen, want het is echt al heel veel!!! Ik ben mama van een jochie 4 jaar ook middels de medische molen ter wereld gekomen! LEOscopie gehad, provera, clomid en vervolgens met Tamoxifen geregeld! Nu zijn we inmiddels zover nadat we 4,5 jaar niets hebben gebruikt toch maar weer de medische molen te raadplegen... 2 november geweest bij onze vertrouwde arts en hop mogen gelijk beginnen met Provera...maar nu inmiddels 1 week na provera te hebben geslikt nog geen bloeding gehad...zucht....dit is wel frustrerend als dat al niet eens op gang gaat komen.. Het enige waar ik last van heb is giga woede aanvallen.. Jeetje, mijn man zei al...here we go again! Ik ben echt niet te genieten tijdens de medicatie dagen en kan echt agressief worden, vandaar dat ik ook GEEN clomid meer mag slikken van de artsen....ik vraag mij af of jullie hier ook last van hebben gehad... Ik vergeet nooit meer toen bij onze zoon.....ik ging helemaal door het lint in de ochtend om werkelijk waar helemaal niets! Ik zei tegen mijn man, als ik nu niet zwanger ben, moet je mij naar een gesticht sturen ofzo haha...en prompt ik was toch zwanger ;o) nou ja het valt niet goed te praten, maar dat kwaaltje lijkt toch echt weer terug te komen....morgen bel ik maar even naar het zh toe om te vragen of die bloeding toch echt al niet had moeten komen en/of ze toch misschien iets over het hoofd hebben gezien...een test doen is misschien ook wel iets...maar zou wel apart zijn dat je na 4,5 jaar nog niet zwanger bent geworden en je meld je bij het ZH en het zou opeens raak zijn... nou daar gelooft deze mama niet in, maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Wij zeggen maar zo... het is ons 2x gelukt om zwanger te worden (1 eindigde in een MK en de andere gaf ons een wereldzoon!) Dus we gaan er weer voor, maar niet zo gefocust als bij onze zoon, het moet wel gezellig blijven niet waar! Ik wens iedereen succes met alles en hopelijk komen er in 2012 mooie baby's weer ter wereld!

Groetjes,
    Brigitte

4. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @pcomama
    Welkom hier. Wat je verteld over de stemmingswisselingen herken ik. Dat is de rede waarom ze bij mij niet eens aan clomid begonnen zijn, maar meteen naar de puregon, omdat je daar veel minder bijwerkingen van hebt.

@itsme
    Doen ze dat bij jou niet dan? Krijg je geen echo's?

@marg
    Als je lichaam zichzelf heeft hersteld zou dat helemaal fijn zijn! Ik hoop voor je dat de uitslagen van vrijdag goed zijn.

@allemaal
    Mijn ei was nog niet gesprongen, ik moet maandag weer terug. Als hij dan nog niet is gesprongen, krijg ik pregnyl. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Naar wat ik hoor en lees moet dat nogal een vervelende injectie zijn :(
    Alles voor het goede doel zullen we maar zeggen.
    Wil ook iemand voor mij de lijst aanpassen? Ik typ alles op mijn tel, en daarop kan je niet zo handig de opmaak veranderen..

5. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Jeetje meiden wat wordt hier veel geschreven:D Had even geen tijd om te reageren, maar heb zoveel mogelijk geprobeerd mee te lezen! En ik zag een mooi lijstje voorbij komen; heel handig!!!

Welkom nieuwe meiden! Hopelijk is het voor jullie ook snel raak!

Hier weinig nieuws. Ben woensdag weer bloed wezen prikken en morgenochtend belt de gynaecoloog met de uitslag. Hopelijk heeft hij dan ook gelijk de uitslag van de rest, want dat zou 2 weken duren (dus eigenlijk a.s. woensdag pas..). Wel komisch: eerst 6 buisjes bloed prikken; niks aan de hand. Afgelopen week 1 buisje en voila: een blauwe arm;). Nu maar hopen dat mijn glucose (en de rest)ok is, ik op tijd uit mezelf ongesteld wordt en kan beginnen aan de clomid! Voor de rest ga ik maar gewoon verder met afvallen en goed voor mezelf zorgen. Inmiddels al 4,4kg afgevallen sinds vorige maand, dus ik ben blij:D Ben zelfs deze week 3 keer gaan lopen naar mijn werk ipv de auto. Twee keer 10 minuutjes is niet veel, maar alles helpt!

@ twiss: ik hoop dat je eitje is gesprongen.... heb geen ervaring met pregnyl helaas. Is het wel gezellig met manlief zo het weekend;)

Wel ontzetttend vervelend dat sommige hier zoveel last hebben van bijwerkingen! Het is voor een goed doel, tuurlijk, maar ja het blijft gewoon * piep *... Gelukkig heb ik tijdens mijn primolutkuurtje nergens last van gehad, maar hou mijn hart vast als ik aan de clomid begin; kan nogal niet vriendelijke en onredelijke buien hebben bij hormoonschommelingen hahaha. Mijn man houdt zijn hart ook al vast en ik heb bij voorbaat mijn excuses vast aangeboden. :p

Nou dan ga ik deze week proberen bij te blijven hier:D

6. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Hoi meiden,
    Ik ben 27 jaar en mijn man is 29. Ik ben in juni 2010 gestopt met de pil en er is sinds kort pco bij mij geconstateerd. Ik vind het hele traject vrij heftig om in te gaan en weet niet goed wat ik kan verwachten. Ik moet 19 november met provera beginnen en aansluitend de 1e ronde met clomid en echo's. Ik zie erg op tegen de bijwerkingen en hoop dat ik bij jullie clubje aan mag sluiten om verhalen en ervaringen te delen. Denk dat het voor ons allemaal opbeurend is als er hier straks steeds meer zwangeren bij komen, succes allemaal! Liefs, Julia

7. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

hey meiden!
    helaas slecht nieuws
    ik heb vanmorgen positief getest en net een hele prop met bloed verloren
    ik ben dus weer aan een nieuwe ronde begonnen :(

8. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Oh wat erg zeg! Zeker als je net positief getest hebt. Heel veel sterkte!!!! Je zult wel heel verdrietig zijn, hopelijk heb je veel steun aan je man!

9. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @ julia
    Wolkom hier. Het traject starten gaat je inderdaad niet in de koude kleren zitten. Ook kan je het moeilijk even losloten, omdat je toch weer elke dag je medicijnen moet nemen, en veel echo's hebt. Maar houd voor ogen dat het allemaal voor een goed doel is!

@ imjustmyself
    Wat rot voor je! Op naar de volgende kans. Laat je lekker in de watten leggen door je man, en niet te vergeten bakken chocolade eten!! Sterkte..

10. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    #90 julia26, 13 nov 2011
    Laatst bewerkt: 13 nov 2011
    Ja klopt, dat houd ik zeker voor ogen! Ben gewoon benieuwd hoe ik erop ga reageren. Ben gewoon heel gevoelig voor hormonen. Qua stemmingswisselingen, maar ook lichamelijk. Nou ja, we zullen het zien. Wil het niet dan moet ik ook gaan spuiten. Dat doe jij al of niet? Lijkt me hartstikke eng, maar heb het er graag voor over natuurlijk als dat zou werken!

Heb mezelf er trouwens ook bijgezet op het lijstje...

TOPIC LIJSTJE

Pluto2008: Provera aan het slikken tot zondag 13 november
    Itsme82: Wachtbankje…NOD op ??
    Croissantje: Opzoek naar ei...eerst lekker op vakantie!
    Zuss: Primolut aan het slikken tot ??
    Linda1984: Wachtbankje…wachten op bloed uitslagen
    Missoni: Clomid ??mg aan het slikken van?? tot??
    Milolove: Wachtbankje…eerst lekker op vakantie!
    Twiss88:Do 10-11 FM
    Taaamaaar: Ongesteld
    Marg: Wachtbankje…hopen dat het zwangerschapshormoon uit het bloed is.
    Kelly01: Pravera aan het slikken 10 dagen kuur en op dag 3 bloed prikken dan beginnen met clomid t/mdag7 en op dag 10 echo.
    Jolien2: Provera aan ht slikken tot ??
    Julia 26:Tot 19 november wachtbankje dan Provera van 19-29 november daarna clomid dag 3 t/m 7 en echo's vanaf dag 10

Zwanger, Ongesteld,Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken

11. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    PCOmama en Julia26, welkom!

@Imjustmyself, meid, neeee, dat is geen goed nieuws. Hou je het nog een beetje vol?

@Julia, ik begrijp helemaal wat je doormaakt, ik heb bijna hetzelfde verhaal. Ik ben alleen iets later gestopt met de pil (dec 2010), maar toen ik na bijna 80 dagen en 3 negatieve zwangerschapstest in oktober nog niet ongesteld was ben ik naar de HA gegaan, die me meteen doorverwees naar de gyn en die PCO vaststelde. Ook ik vind het traject vrij heftig, maar ik zit nu halverwege mijn Primulut kuurtje en ik begin aardig aan het idee te wennen. Voorlopig nog geen bijwerkingen gelukkig.

@Linda, fijn om weer wat van je te horen. 4.4 kilo, want ontzettend goed! Hou het lopen van en naar je werk vol hoor, is ook een lekker moment om even je hoofd leeg te maken. Gewoon een supermooie warme jas, heerlijke schoenen en een toffe paraplu kopen. Heb je zomaar een prachtig excuus om te gaan shoppen...

TOPIC LIJSTJE

Zuss: Primolut aan het slikken tot zondag 20 november
    Twiss88:Op zoek naar een ei, 14-11FM, Pregnyl?
    Taaamaaar: Ongesteld
    Kelly01: Provera aan het slikken tot ??
    Julia 26:Tot 19-11 wachtbankje dan Provera tot 29-11

Zwanger, Ongesteld,Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken

12. Taaamaaar

Taaamaaar Actief lid

25 okt 2011
    234
    0
    0
    Met mijn lieve hondjes wandelen, mijn aquarium ond
    TOPIC LIJSTJE

Twiss88:Op zoek naar een ei, 14-11FM, Pregnyl?
    Taaamaaar: Clomid aan het slikken van 13-11 tot 17-11

13. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Hoi meiden,

Ik ben vanmorgen weer bij de gyn geweest, had helaas geen eisprong van mezelf gehad. Dus heb pregnyl gehad. Nou had ik op het forum gelezen dat dat een vervelende spuit is, dus durfde ik hem echt niet zelf te zetten :)
    Gelukkig wilde de assistente dat voor mij doen. En inderdaad, zachtjes uitgedrukt; geen fijn gevoel.
    Als alles nou goed gaat, en daar gaan we vanuit, heb ik morgen tussen 21uur en 24uur mijn eisprong.
    Gezellig klussen dus vanavond :D
    Ik ben heel blij dat ik nu even minimaal 2 weken niet naar de gyn hoef, best intensief om daar 1x per 2 dagen heen te moeten.

@Linda
    Weet je de uitslag al? Mag je gaan beginnen?
    TOPIC LIJSTJE

Itsme82: Wachtbankje…NOD op 20-11
    Twiss88:Wachtbankje..NOD op 29-11
    Taaamaaar: Clomid aan het slikken van 13-11 tot 17-11

14. Taaamaaar

Taaamaaar Actief lid

25 okt 2011
    234
    0
    0
    @Imjustmyself Jeetje meis!! Wat ontzettend erg!!! Sterkte! Hopelijk mag het volgende week weer raak zijn en heb je een hele mooie zwangerschap.

@PCOmama Welkom!!
    Ik word niet agressief van Clomid, Primolut en al die andere medicijnen. Ik word wel ietsjes geirriteerder, zeker tegen mijn man, maar dat is bijna niks. Lijkt me inderdaad erg vervelend als je zo agressief word zeker nu je een klein mannetje hebt rondlopen!

@Julia26 Welkom hier!
    Hopelijk gaat het straks met de Clomid in 1x goed en mag je snel zwanger zijn!!

@twiss88 Hoe is je FM gegaan vandaag?
    Is het eitje gesprongen??? Oh wat spannend zeg!:D

@Linda1984 Heb je de uitslag van het bloedonderzoek al?
    Hopelijk is alles goed en kan je ook aan de Clomid beginnen!!:)
    Ontzettend knap dat je aan het afvallen bent, vast houden!!

@hier Ik ben gister begonnen met Clomid 100 en ik was bang dat ik nu misschien wel bijwerkingen zou hebben, met de Clomid 50 heb ik nergens last van gehad namelijk. Maar vanmorgen weer netjes me pilletjes ingenomen en ik merk er nog steeds echt helemaal niks van... Het enige wat ik heb is dat ik ineens ontzettend aan het zweten ben ik bed...dat heb ik anders echt nooit!! Maar als dat alles is hoor je mij echt niet klachen hoor! Ik heb 21 november weer een afspraak in het ziekenhuis voor een FM...hopelijk is Clomid 100 wel voldoende om mijn eitjes te laten groeien! Dus ik ga alvast beginnen met duimen!!!:D;)

Meiden succes allemaal en ik duim voor iedereen!!
    Dat het maar snel een knal roze lijstje mag worden!!!:):)

Liefs Tamaar.

15. Taaamaaar

Taaamaaar Actief lid

25 okt 2011
    234
    0
    0
    Hey Twiss88

Balen dat je geen eisprong hebt gehad joh!:(
    Nou nu met de pregnyl gaat het helemaal goed komen!!:)
    Ik ga echt keihard voor je duimen dat het raak mag zijn!!!!!!!

Ja ik begrijp ook echt wel dat je die ziekenhuis bezoeken zat bent!
    Ik had dat vorige maand ook, gelukkig wonen wij der nog geen 10 min vandaan maar het blijft toch vervelend. Op mijn werk doen ze er gelukkig ook niet moeilijk over...hoe zit dat bij jullie??

Succes meis!:D
    Liefs Tamaar.

16. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @taamaar

Ja inderdaad jammer dat die eisprong niet vanzelf is gegaan, maar gelukkig hebben ze er middeltjes voor ;)
    ik woon gelukkig om de hoek van het ziekenhuis, kan er op de fiets heen.
    Ik heb op het werk alles tegen mijn manager verteld, en gelukkig vond hij het geen probleem, hij zat zelfs met tranen in zijn ogen naar mijn verhaal te luisteren.
    Ik duim voor je dat clomid 100 wel aanslaat!

17. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo Dames,

Bij mij is er ook PCOS geconstateerd. ik ben begonnen 2 maanden geleden ongeveer met Clomid 50 mg,. dat heeft niet mogen helpen. Nu ben ik aan de Duphaston, ook om je menstruatie op te wekken, vanavond de laatste pil, dan ongesteld worden en dan gaan we Clomid 100 mg eens proberen. Ik hoop dat het aanslaat, want als je overal in je omgeving kleine kindjes ziet is het best lastig allemaal. Heeft Clomid 100 mg al bij iemand mogen helpen? ik hoor het graag.

18. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hallo allemaal!

@imjustmyself: wat ontzettend vervelend meis! Heb er niet zoveel woorden voor….
    @julia en Sween: welkom hier!
    @ Zuss: goed idee die reden om extra te gaan winkelen haha.
    @ Twiss: oeee een prik is niet leuk, maar een eisprong wel! Ik hoop dat ik hem niet nodig ga hebben, want ben er ook niet dol op haha. Veel plezier vanavond dan maar he, hihi.
    @ iedereen: nou ik hem mijn uitslagen binnen (op 2 hormonen na maar dat maakte niet zoveel uit): alles is goed, glucose was ook prima! Dus nu wachten tot ik weer ongesteld wordt en dan kan ik starten met clomid. En als ik niet ongesteld wordt moet ik over 5 weken bellen, dan wekken ze het weer op….. Loopt het toch weer met een sisser af, pfew
    Zo nu weer aanhet werk!

19. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

hey meiden
    heel erg bedankt voor jullie lieve woorden
    ik heb gisteravond een test gedaan die was positief.
    maar vanacht weer heel veel bloed verloren :(
    vanmorgen weer getest en die was negatief.
    helaas heb ik dus een miskraam gehad :(
    ik vind het heel erg maar ik ben blij dat het nu is en niet als ik al 12 weken zwanger ben.
    nu alweer aan de clomid 150 mg:)

20. Taaamaaar

Taaamaaar Actief lid

25 okt 2011
    234
    0
    0
    Jeetje meis:( vind het echt heel erg voor je:(
    weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen...heel veel sterkte met de verwerking!
    Liefs Tamaar.

Deel Deze Pagina