Nieuw clubje Pco en Clomid....

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluto2008, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Volgende week woensdag gaan ze bloed afnemen en donderdag afspraak bij de fertiliteitsarts. Kunnen ze aan je progesteron ook zien of je zwanger bent of niet?
    Voordat ik aan deze ronde Clomid begonnen ben nog een zw test gedaan voor de zekerheid. Had namelijk bijna geen menstruatie gehad.

Ik ben deze afgelopen 2 weken gewoon continu misselijk...is dit nog wel van de Clomid vraag ik me af? Hoelang kun je last hebben van Clomid? Kun je er iets tegen doen ?

Ik gebruik ovutesten van Z&K. Daar lees toch ik toch goede dingen over. Weet niet of deze misschien niet gevoelig genoeg zijn voor mij?

2. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Ik gebruik geen ovu testen, dus ik weet alleen wat ik hier lees. Over die van Z en K kom ik weinig tegen.

Bij bloedprikken kunnen ze je HCG testen, aan het progesteron alleen zien ze niks. Ik zou gewoon morgenvroeg nog een x testen, je weet maar nooit..

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik blijf gewoon testen tot ik een ei vind..
    Ik had verdorie elke maand wel een eisprong...t zou toch niet zo zijn dat ik met die Clomid gewoon geen eieren meer kan laten springen...

Jij hebt trouwens volgende week een spannende week: FM + intake. Heb je er ' zin' in , voor zover je daar zin in kan hebben natuurlijk. Het is toch spannend als er ontwikkelingen zijn.

4. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden even een klaag berichtje... Ik was afgelopen week ziek en nu m'n man ook... Net in de vruchtbare week... We hebben desondanks 3 maal gevreeën maar ik weet niet wanneer m'n eisprong was! Ik denk woensdag want toen voelde ik zo'n plopje en straks gevoel in m'n lies (soort spanning als een elastiekje) maar ik heb geen controle dus ik weet t niet. Ik heb geen ovu testen gebruikt omdat ik er niet te veel mee bezig wilde zijn en dacht dat ik het wel zou herkennen maar ik twijfel enorm!!
    Ook twijfel ik of deze poging wel echt benut is aangezien het aantal keer vrijeen niet echt veel was..... Bleeehh! Ik wil graag een knopje vinden waarmee ik niet aan zwanger worden hoef te denken. Iemand al gevonden waar die zit? ;)

5. Marg

Marg Lid

10 okt 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woehoe: ik zit op mijn nod als ik uitga van een eisprong op de 14e dag. Nog geen tekenen van ongesteldheid. Hopen dat dit zo blijft, en danzondag testen. I hope so!

6. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @wachtende
    Ja heb wil zin in de intake, kijken of ze daar wel een zinnig plan hebben. De FM heeft toch geen zin. Ik weet bijna zeker dat clomid niks doet.

@jolien
    Ik snap wel dat je je er niet zo goed bij voelt. Wat je omschrijft klinkt wel als een eisprong. En dat jnopje heb ik ook nog niet gevonden. Als jij hem vind, meld dat dan even ;)

@marg
    Ik duim met je mee!!

7. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    @ wachtende houd je geem temperatuur lijst bij? heb ik mijn eisprong en toen de bevruchting heel mooi op gezien. temp bleef na de eisprong mooi hoog dus dacht toen ga een testje doen en dat was toen positief als het toen niet raak was geweest was hij weer gedaald ik had wel een temp die omhoog schoot met 0.4 gr

ik had toen ook geen positieve ovu testen ik deed er 1 smorgens en savonds dacht dan kan ik hem niet missen!

groetjes

8. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    [: Zwanger
    Kelly01: Zwanger
    Milolove: Zwanger
    Gebakje: Zwanger
    Itsme82: NOD op 17-12
    Croissantje:Ongesteld
    Zuss: Clomid van 31-12 t/m 04-01, FM 06-01
    Linda1984:FM 03-01; 2 eitjes liggen klaar, wachten op eisprong
    Twiss88: Clomid van 31-12 t/m 4-1 FM 09-01
    Taaamaaar: Ongesteld
    Marg: verwachte ei 23/12 30/12 bloedprikken, NOD circa 6 jan 2012
    Jolien2: verwachte ei 4/1. NOD rond 20/1
    Julia 26: wachtbankje
    Sween4: 4/1 gesprek Gyn over Puregon, daarna starten
    Jessebel: NOD 7 januari 2012
    Pipsqueak: 09-01 uitslag bloed, NOD op 15-01
    PCOmama: NOD 20/1
    Maddie1990: Clomid 27-12 t/m 31-12
    Wachtende : Clomid 27-12 t/m 31-12
    Marijelensink: CLOMID 07-01 T/M 11-1
    Oudejaarsvlinder: NOD verwacht begin januari 2012

Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken, Puregon spuiten[/QUOTE]

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    @ Jolien : je zult altijd zien dat het niet goed uitkomt :( Maar houd de hoop erin...er is maar 1 goede zwemmer nodig. En als al die mensen per ongeluk zwanger kunnen worden moet het ons ook een keer met een slechte timing lukken , toch ?

@ Marg: Spannend hoor. Laat je weten hoe het gegaan is. Wat voel je?

10. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik heb misschien eergisteren mijn eisprong gehad, mijn temp schoot van 36.3 naar 36.8 in twee dagen, terwijl deze normaal tussen 36.4 en 36.8 is. van de week ga ik weer een afspraak maken bij de gyn.

11. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Hi! Even snel vanaf mijn iPhone...

@wachtende; volgens mijn gynaecoloog kan het heel goed kloppen dat ovulatietesten niet goed werken als je PCO hebt. Bij mij waren ze namelijk juist altijd positief!

Ook die misselijkheid kan komen door het Progesteron, zo werd mij verteld pas. Daarom denken ook veel vrouwen onterecht een week na de eisprong dat ze zwanger zijn (vaker bij PCO-patienten, omdat die niet gewend zijn aan dat hormoon vanwege uitblijvende eisprong), aangezien dan het progesteron z'n piek bereikt.
    Maaaaaar.... Houdt de misselijkheid aan, dan kan het ook zijn dat dit komt door een blijvend hoge waarde progesteron (in combinatie met aanmaak hcg), omdat je zwanger bent...
    Lees anders mijn uitleg aan Marijelansink van gisteren nog even?

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Bedankt voor je reactie !
    Ik ga meteen aan het lezen.
    Ik had altijd echt bijna een week lang positieve testen..kan het niet uitstaan dat ik nu van die lelijke witte testen krijg. Misschien heb ik ook wel weer opeens een lange cyclus, Clomid geeft geen garantie op een kortere cyclus volgens mij.

Ik moet gewoon even geduld hebben tot volgende week en maar weer eens een goed gesprek met de arts hebben ook. De dagen gaan alleen zo vreselijk langzaam voorbij sinds ik thuis zit :(

Ik denk trouwens niet dat ik zwanger kan zijn, i'm just not that lucky.

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0

sorry had helemaal over je berichtje heen gelezen. Ik hou geen templijst bij omdat ik onregelmatige diensten heb. Achteraf gezien had ik dit keer misschien wel kunnen doen omdat ik nu toch thuis zit.
    In mijn cyclus zonder Clomid had ik bijna een week positieve testen, vandaag dat ik dacht met 1 test per dag mn ei wel te kunnen vinden.

14. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Hey meiden,
    zo wat is er veel gekletst vandaag zeg! Ik kom me ook weer even melden. Snap er echt niks meer van. Gister weer hevig buikkramp, dus dacht ik word eindelijk ongesteld, dan heb ik duidelijkheid. Ben natuurlijk al 5 dagen over tijd en een aantal negatieve testen rijker. Later op de dag zakte het weer af. Vanmorgen wakker geworden van de pijn en toen had ik inderdaad wat bruinverlies. Bij mij verandert het dan altijd dezelfde dag in rood. Mijn gyn zei dat dit dan de 1e dag is en dat ik dus zondag weer met clomid moet beginnen. Inmiddels is het geen kramp meer, maar heb nog steeds hele felle steken links en rechts onderin mijn buik. Heb heel de dag maar zo weinig bruinverlies gehad dat ik het met een inlegkruisje af kon en het is tussentijds ook een paar keer weg geweest. Is dit nu dag 1? En wat als het morgen nog niet doorzet??? Wil niet mijn kans missen en te laat met clomid beginnen, maar te vroeg is natuurlijk ook niet handig. Pppfffff........snap er niks van! Zou het mee te maken kunnen hebben dat ik maar zo weinig BMSV had? Maar ik had wel 2 eisprongen... Wat een gedoe ook he, dat pco! Word er af en toe een beetje moe van!

Wat betreft de ovutesten, ik gebruik ze idd ook niet meer, bij mij waren ze ook vals positief, dat schijnt vaker voor te komen met PCO. Wel leuk dat ik nu weer gelijk loop met een aantal meiden hier!

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    @ julia: Ja sorry, het is te merken dat ik de hele dag niets te doen heb haha...Zit gewoon op mn verjaardag op de bank te forummen :p

Volgens mijn fert poli moet je pas bij helder rood bloedverlies de dag als dag 1 zien.

pff...ik snap er ook allemaal niets meer van...stomme PCO !

16. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Oh, je bent jarig! Helemaal gemist joh! Gefeliciteerd! Heb je een gezellige dag gehad? Buiten het kletsen hier om dan;) en ben je nog een beetje verwend? Ik ben ook alweer bijna aan de beurt, 18 januari wordt julia26 alweer julia28;)

17. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Bedankt ! Ik heb helemaal niets gedaan, ik durfde ook geen bezoek uit te nodigen omdat ik echt de hele tijd op het randje van overgeven zit :s ... Ben vandaag wel even het bos in geweest, dat was wel lekker na 3 weken binnen zitten.
    Vind het echt vervelend hoor, want met die spalk is het gewoon moeilijk om op tijd bij de toilet te komen.
    Ik zit lekker hier te kletsen, op een hondenforum en op facebook.. en lekker met mn hondje geknuffeld :)

We schelen niet zoveel in leeftijd, ik ben vandaag 26 geworden :) Gaat allemaal wel veel te snel. Heb nu echt het gevoel zo achter te lopen...had echt al moeder willen zijn van de 1e op deze leeftijd :(

Man mijn had zowaar een cadeau voor me ! Normaal vraagt hij altijd wat ik wil en dan haalt hij dat dus niet zo orgineel dus...nu helemaal zelf iets gekozen. Ik was helemaal blij zeg !
    Hij had een popcornmaker gekocht omdat popcorn een redelijk goede snack is, lief he ! Ook nog een draadloze wii afstandbediening omdat ik mezelf bij het boksen met het draadje in mn gezicht sloeg (nee hoor ben niet te enthousiast :p )

18. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Gaat inderdaad veel te snel! Ik dacht op mijn 26e ook, volgend jaar ben ik vast wel zwanger en nu word ik 28 en ben ik nog geen stap verder. Heb altijd gedacht voor mijn 30e 2 kinderen te hebben. Maar ja, het gaat niet altijd zoals je wilt. Moedeloos word je er soms van he. Nu eerst maar eens zien dat ons 1 kindje gegund is!

Wat een goed cadeau van je mannetje, lief zeg, daar heeft hij echt over nagedacht! Zie je trouwens al helemaal staan, hinkend met die spalk terwijl je jezelf met het draadje van de wii in je gezicht slaat met boksen, haha! :p

19. Taaamaaar

Taaamaaar Actief lid

25 okt 2011
    234
    0
    0
    Met mijn lieve hondjes wandelen, mijn aquarium ond
    Hey meiden!

Lekker aan het genieten van jullie weekend? Ik wel!
    Ik heb gister mijn eerste Puregon prik gezet. Het valt echt heel erg mee. Ik was echt heeeeel erg zenuwachtig maar het is me 100% meegevallen! Dus meiden die ook moeten gaan spuiten, je hoeft er echt niet bang voor te zijn! Ik vind het idee dat ik in mezelf aan het prikken ben wel nog steeds eng. Maar mijn mannetje was heel lief. Ik moest toen ik de spuit had gezet ook even huilen van opluchting! Je weet gewoon niet wat je moet verwachten en als het dan mee valt komen er allemaal emoties los! Nu heeeeeeeel hard gaan duimen dat de Puregon wel zijn werk doet! 13-1 heb ik mijn eerste FM. Echt mega spannend!! Duim ook voor jullie! Liefs!

20. Marg

Marg Lid

10 okt 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, wat zouden jullie doen: vanavond testen of morgenvroeg. Als ik uitga van dat ik op de 14 dag een eisprong heb gehad dan had ik gisteren mijn nod.

Deel Deze Pagina