hoi hoi, Bedankt voor de knuffels ! Ondanks alles gisteren toch een leuk feestje gehad, en vandaag lekker met m'n mannetje uiteten geweest. vanmorgen had ik echt het idee dat ik ongi zou worden had ook echt de steken in mijn onderbuik.. maar tot nu toe is er nog niets! zou het dan toch misschien iets zijn.. ik wacht nog even 2 dagen af dan nog niets dan ga ik weer testen!
Morgen weer naar het ziekenhuis voor een echo. Ik weet niet wat ik kan verwachten en of ik de verwachte eisprong heb gehad dit weekend. Merk wel een beetje dat ik nu wat 'rust' in wil krijgen en alles zijn gang wil laten gaan, maar van de andere kant vind ik het ook wel fijn om het allemaal van kortbij mee te krijgen. Ik ben toch wel iedere keer wat zenuwachtig bij de controles. En ook ben ik een soort van trots op mijn lichaam dat het tot nu toe mee werkt. Ik had niet verwacht dat er zoveel op ons af zou komen ook kwa emoties. Herkenbaar??
@pcomama, pff das niets zeg die onzekerheid! (sorry voor mijn taalgebruik soms een beetje brabants er tussen door)
we zijn wederom aan het aftellen hier Wel irritant eigenlijk he....ging alles maar sneller...maar ja we zijn officieel 11 min in een nieuwe dag dus voor mij is het dag 38
Goedemorgen allemaal, of tenminste, ik hoop dat het voor iedereen een goede morgen is. En dat de ongi bij alle meiden op het wachtbankje ook vanochtend niet doorgebroken is... Sjongejonge, jullie kletsen maar wat af in zo'n weekend. Ik had met het bezoeken van verschillende verjaardagen en helaas ook een crematie helemaal geen tijd om mee te doen. Dus daarom maar weer een megalange post met berichtjes voor de meesten van jullie: @NikiL, inderdaad 'mooi' he, die zwemmertjes onder de microscoop. Ik had er best nog wat langer naar kunnen kijken, en mijn man ook (maar dat is ook een beetje beroeps-afwijkend gedrag van ons denk ik). Ik hoop dat je eitje gesprongen is en dat het klussen goed gelukt is! Die trots op je lichaam dat het netjes gaat doen wat je wil dat het doet herken ik! @Wachtende, hoe lang zit je man in Amerika? Kan je het opbrengen om niet te testen zolang hij weg is? Je schreef dat je wist dat je een vrij korte LF had, hoe kom je daar achter? Kan me zo voorstellen dat je op een streep of bloed zit te wachten. Mijn NOD is pas over een week en ik vind het wachten nu al slopend. @Croissantje, je man produceerd per keer 100-200 miljoen zwemmertjes (zie wikipedia), dus ook met twee baarmoeders gaan er nog miljoenen naar de één en miljoenen naar de ander. Kans zat volgens mij... Wat een enorme blunder trouwens van die vrouw van je werk op het diner. Mensen moeten echt goed nadenken over wat ze zeggen als het zwangerschappen betreft. Ik baal daar soms wel enorm van, dat iedereen er altijd maar vanuit gaat dat het bij iedereen vanzelf gaat... @Marije, wat balen dat je op cd16 nog geen ei had. Helaas had ik dat de eerste ronde ook en dat is toen ook niets geworden. Maar het schijnt wel te kunnen. Heb je vandaag weer fm? En? @Twiss, meid wat balen dat je geen eisprong hebt gehad! Al op ik nog voor je dat er gewoon niet op het juiste moment geprikt is. Dan staat er inderdaad weer zo'n fijne reeks ziekenhuisbezoeken te wachten. Waarom moet je een hsg? @Maddie, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je je er een beetje goed doorheen hebt kunnen slaan. En dat de ongi nog weggebleven is. @Imjustmyslef, wat fijn om weer wat van je te horen! Het is ook zwaar he, die MMM, zeker als het verder prive ook niet heel erg lekker loopt. Ik hoop dat het klussen wel een beetje gelukt is. Na het slikken van Clomid had ik mijn eisprong tussen cd16 en cd19. Mijn ovu testen waren steeds negatief, maar op de fm was te zien dat mijn follikel weg was. Echt voelen doe ik het niet en ook had ik geen moment met bijzonder veel slijm ofzo... Voor het klussen, ook onze gyn vertelde dat we om de dag moesten, omdat dat beter was voor de zwemmertjes. Ik weet het ook niet zo goed hoor, maar ze kunnen wel 3 dagen overleven in je baarmoeder dus de kans dat ze je eitje mislopen is klein. Ik zou het geloof ik ook niet op kunnen brengen om elke dag te klussen, heb er toch wat moeite mee... Wel blijf ik inderdaad zeker 30 min liggen achteraf, om de kans te verminderen dat de boel er meteen weer uitloopt... @Jessebel, ik ben even kwijt in welke ronde je zit? Wat ontzettend vervelend dat die hele MMM je zo zwaar valt! Dikke digiknuf! Ik weet niet hoe oud je bent, en in wat voor situatie je zit, maar misschien kan je op zoek gaan naar wat professionele psychische hulp om het aan te kunnen? Geef de hoop niet op! @Anoniempje, welkom! (dat had ik geloof ik nog niet gezegd). Zie dat jij ook op het wachtbankje zit. Wanneer is je NOD? @Julia, jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat spannend dat er bij jou 2 eitjes op springen staan. Dan heb je opeens dubbele kans. Wel balen inderdaad van die negatieve samenlevingstesten, wat was daar precies aan de hand? @Daan, welkom! Ik heb ook geen klassieke PCO. Hier ook geen overgewicht of overbeharing. Ik hoop dat je snel mag starten met medicijnen. Voor mij voelde dat als 'een echte kans'. Ik hoop dat je geen last krijgt van bijwerkingen (heb ik gelukkig ook niet) @Jolien en PCOmama, geen bloed geeft moed. Hou vol hoor meid. Ooit wordt dat streepje blauw en kunnen jullie op roze! @Linda, fijn dat je je zo goed voelt in het begin van je zwangerschap. Hou ons op de hoogte! Hier op het wachtbankje nog helemaal niets... NOD is over een week... Waar zit die fast-forward knop? Vandaag nog een keer naar zh op bloed te prikken om te bepalen of ik een eisprong heb gehad. Jammer dat ik een week op de uitslag moet wachten, dan zit ik precies op mijn NOD... Alsof het wachten nog spannender gemaakt moet worden...
@ zuss Ik zit al weer in ronde 4 in de mmm. Het is bij dit ziekenhuis standaard dat ze dan een hsg doen, om er zeker van te zijn dat mijn eileiders en eierstokken wel doorgankelijk zijn. Heb er echt geen zin in. Het schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn, ik heb ook al antibiotica en pijnstillers moeten halen voor voor en na het onderzoek. Dat wachten is erg he! Ik ben er ook nooit zo goed in.
Dankjewel! op het wachtbankje ook inderdaad. Dit is de eerste 'echte' ronde, na het zelf lang geprobeerd te hebben. Nu met clomid hopende op een zwangerschap. Mijn laatste cyclus was 31, dus dat heb ik aangehouden. Zie mijn banner, duurt nog even dus. Maar eerst de uitslag van bloedprikken afwachten. Die krijg ik morgen om 16:35 telefonisch van mijn gyn. Hopelijk heb ik een eisprong gehad, dan kunnen we het 2 rondes gewoon thuis proberen zonder echo's en dergelijke. Of het moet natuurlijk in 1 keer raak zijn
hoi @zuss: nee morgen pas dan zit ik op cuclus dag 20, dus als er dan nog niet iets te zien is dan geef ik deze ronde maar voor gezien. (denk ik) denk niet dat er dan alsnog 1 begint te groeien, of zijn er meiden met wel ervaringen dat na dag 20 toch nog ei begint te groeien? ik ben denk ik veel te positief begonnen met de clomid omdat dit 2 jaar geleden zo goed aansloeg maar dan blijkt toch dat een lichaam heel erg kan veranderen . ook al ben ik nu bijna 15 kilo lichter als 2 jaar geleden! sorry voor dit klaag bericht wilde het even kwijt. succes dames groetjes
@Twiss, toevallig heb ik een week of zo geleden wat op dit forum zitten lezen over hsg. Wat ik daaruit begrepen heb is dat iedereen de behandeling weer anders ervaart. Volgens mij net zoiets als verstandskiezen trekken, je hebt horrorverhalen en je hebt mensen bij wie het a piece of cake was (oa. bij mij). Maar ik zou er ook tegenop zien hoor! Sterkte! @Anoniempje, in één keer raak is dan maar gewoon waar we nu van uit gaan! Hoe lang moest jij op je bloeduitslag wachten. Ik moet helaas een week wachten. Echt belachelijk, dan zit ik alweer op mijn NOD... @Marije, daar zijn we voor. Ook klaagberichten moet je juist lekker hier kwijt kunnen, we begrijpen het helemaal. Het komt echt wel goed. Er zijn heel veel meiden waar 50mg Clomid niet helpt (ook bij mij niet), en dan bij 100mg, tadaaaaa
@ Twiss: Succes met de HSG. Ik hoor ook van vele dat het wel mee viel. Hoop dat jij ook bij die groep mag. Het is ook wel een fijne gedachte dat je 6 maanden extra vruchtbaar bent toch @ Zuss: Hij is een week in Amerika. Ik test alsnog hoor. Het is alleen een beetje lastig met je ouders in huis om het stiekem te doen. @ all: Geen ongi...geen streepje... Iemand vroeg hoe ik wist dat ik een vrij korte LF heb. Ik heb vrij lang ovu testen gebruikt. Altijd 12 dagen na positieve ovu test ongi...de eerste fase van de cyclus was altijd verschillend bij mij...de LF altijd gelijk. Ook bij de eerste ronde Clomid..precies weer even lang. Daarom vind ik het nu zo gek dat er niets gebeurd. Heb de hoop ook wel opgegeven hoor...als er nu nog geen streepje staat kan het volgens mij niet veel goed betekenen. Succes iedereen !
Bleeehh hier t zelfde... Geen menstruatie nog.. Assistent van de fertiliteit gebeld en zij vertelde me nog 1 week te wachten als ie dan nog negatief is moet k weer bellen. Vroeg me wel af, wat ik nl zo gek vind is dat ik nu twijfel of t wel aanslaat. 50 mg was de eerste keer vorige maand en sloeg heel goed aan (mooi groot ei en goed baarmoederslijmvlies en goed progesteron=goede eisprong) kan het dan zijn dat het nu ineens niet aanslaat? De fertiliteitsarts was erg tevreden vorige keer dus die heeft me voor 3 maand meegegeven... Al dat nadenken en die onzekerheid is killing
Hey alleemaal Hoe gaat het mett jullie? Hier alwer dag 10 van de cyclus. Morgen mag ik eindelijk naar de gyn Dan vraag ik om een inwendige echo en of ik mag beginnen met spuiten. Het kan zijn dat de clommid de eerste keer wel aanslaat En de tweede keer weer niet
@ zus.. Hier moest ik ook bijna een week wachten! Heb vorige week woensdag bloedgeprikt en morgen op dinsdag dus de uitslag. Het kan eerste keer raak zijn, ga er niet van uit. toch blijft het nog wel even spannend tot ik echt ongesteld ben.
er zijn deze ronde veel dames die nog geen ongi hebben! hier ook nog steeds niets.. wilde eigenlijk wachten met testen maar of ik dat kan
@anoniempje, ik heb voor mijn NOD getest, ben nu 1 dag overtijd. terwijl ik de vorige keer precies op de dag ongi werd..
ja gelukkig kunnen ze de dosis nog ophopen. tot 150 mg geloof ik? maar goed omdat ik 2 jaar geleden wel reageerde op de clomid 50 mg was er die hoop nu ook weer maar goed is ook pas de eerste ronde voor nog een mini wondertje. maar heb gewoon even een baal dag morgen maar even afwachten! het kan zijn dat je lichaam pas laat hsg aanmaakt want ik had bij mijn eerste zwangerschap pas een posi test met bijan 8 weken zwangerschap, terwijl ik de week ervoor nog een test van de huisarts heb gedaan ook neg. dus hoop houden hoor dames GEEN BLOED IS MOED!!! groetjes ik duim voor jullie