Nieuw clubje Pco en Clomid....

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluto2008, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    @ Zuss bedankt voor het vragen... woensdag moet ik weer de arts bellen en dan moet ik dus terugkomen als er nog geen ongi komt..dan krijg ik dus wederom een echo om te bekijken hoe het er nu voorstaat... bij echt geen zwangerschap, waar wij ook vanuit gaan, provera om de boel weer op te wekken...m.a.w. weer langer wachten voordat ik een nieuwe cyclus in ga..dus eind maart weten we wel iets hahaha..

Klus ze vandaag!

2. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Hi everyone!!
    Wat is er weer een hoop gekletst hier zeg... ga zo mijn pen en papier en maar weer eens bijpakken om goed te kunnen reageren op iedereen ;).

Toch wil ik eerst ook nog even snel reageren op twee misverstanden die ik vanmorgen zag staan... Niet om iemand aan te vallen of betweterig over te komen, maar gewoon omdat ik de kennis die ik noodgedwongen heb opgedaan, graag met iedereen wil delen die in hetzelfde schuitje zit.

Allereerst het idee dat er sprake zou zijn van het 'sluiten van de follikel'. Helaas kan dit het niet zijn geweest. Na de eisprong vormt de follikel (het blaasje waarin het eitje groeit)namelijk het "geellichaam". Het verschrompeld een beetje en zorgt direct daarna voor de aanmaak van progesteron. Deze functie wordt later in de zwangerschap overgenomen door –als ik me niet vergis- de moederkoek. Als je niet zwanger bent, komt het tijdens je menstruatie gewoon mee naar buiten.

Ook las ik iets over dat de waarde van het progesteron niets te maken hoeft te hebben met een eventuele zwangerschap. Dat klopt op zich wel, aangezien je vanaf de waarde 20 zwanger kunt worden van het gesprongen eitje (geen idee of er dus een verband is tussen de kwaliteit van het follikel dat als geellichaam de progesteron aan gaat maken en het eitje wat eruit gesprongen heb, maar ik denk het wel). Máár, een dalende progesteronwaarde sluit een zwangerschap eigenlijk wel uit.
    Wat er gebeurd na de ovulatie op dag 14 (volgens het ideaal beeld van een 28 dagen cyclus), is dat het eitje zijn weg gaat afleggen naar de baarmoeder en het follikel waaruit het gesprongen is verschrompelt en progesteron gaat aanmaken.
    Rond dag 24, weet het lichaam meestal wel vrij zeker of er sprake is van een zwangerschap.
    Ben je niet zwanger, dan is de progesteronwaarde hier nu op z’n hoogtepunt en gaat het weer dalen (vandaar ook dat de meiden die een eisprong controle krijgen met bloedprikken dit vaak moeten laten doen zo rond 7-10 dagen na de vermoedelijke eisprong).
    Ben je wel zwanger, dan blijft de aanmaak nog doorgaan en neemt de progesteronwaarde langzaam nog toe.

Een dalende waarde kan dus alleen als je niet zwanger bent helaas…
    Twee websites die hier meer duidelijkheid over geven zijn:
    Betekenis cyclus
    Menstruatiecyclus - Wikipedia

Nogmaals, ik wil NIEMAND voor zijn hoofd stoten, maar weet als geen ander hoe fijn het is om ondanks de PCO sommige dingen wel te kunnen begrijpen en verklaren... en wil hier graag ook anderen bij helpen!

Liefs,
    Croissantje

3. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Crossaintje, bedankt voor alle uitleg. Als ik het dus goed begrijp zeg jij dat ik dus uberhaupt niet zwanger zou kunnen zijn omdat mijn progesteron op dag 7 hoger was (68,4) dan op dag 10 (40,7)? Maar dan zit ik met de volgende vragen:
    1) waarom wordt er dan niet gewoon bij ons allemaal twee keer bloed geprikt ipv dat gedoe met zwangerschapstesten? Dit zou dan toch meteen duidelijkheid geven?
    2) Waarom heeft mijn gyn dan bij het geven van de uitslag mij gewoon verzekerd dat ik een prima eisprong heb gehad en mij succes gewenst zonder hier ook maar één kleine opmerking over te maken?

4. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    @PCOmama; grappig om te lezen dat jouw Houthakker hier echt een begrip is geworden :) Al is het natuurlijk helemààl niet grappig wat er is gebeurd! Zwaar irritant al die vaagheid… mag je woensdag wel meteen ook langskomen als je belt met een Omo-witte-onderbroek?
    @Karin86; welkom hier! Inderdaad super goed al jouw vragen…. Ik heb in mijn beginfase eigenlijk het meeste zelf uitgevonden via internet, boeken en veel vragen stellen aan mijn huisarts en de gynaecoloog. Maar op zo’n forum leeft het natuurlijk veel meer! En kun je het zelf ook lekker over je eigen ervaring hebben ;)
    @Zuss; nooit geweten (al is het best logisch) dat speeksel niet bevorderlijk is… Hoop natuurlijk dat ik je tip niet meer nodig ga hebben voorlopig, maar zal het zeker onthouden!! Op commando zin krijgen en vochtig worden kan ik namelijk echt niet… vind het vaak al knap dat manlief kan presteren op de klok! :cool:
    @Sween; sorry, ik heb echt helemaal geen verstand van spuiten… maar als ik je verhaal lees (3 keer om echt alles te begrijpen wat je zegt) dan klinkt het wel alsof je het gewoon goed doet! Ik vind het in ieder geval al kei knap dat je dat zo gewoon durft te doen.
    @Melanie013; Wat leuk dat je hier ook even komt buurten!! En goed om te zien dat de aanhouder wint… ;) Drie jaar en vier maanden is inderdaad wel een hele lange tijd… begin nu zelf na 1,5 jaar een beetje moedeloos te worden af en toe; zeker omdat echt iedereen in mijn omgeving al zwanger is voordat ze het echt gaan proberen :x
    @Oudjaarsvlinder; spannend hoor…. Komende week misschien wel je eerste echte ei op de echo!! Vergeet niet een Kinder Suprise ei voor je mannetje te kopen als ‘ie er zit hè? Heeft hij er ook eentje :D
    @Anoniempje; 7 testen?? Ha,ha,ha… jij blijft het Kruidvat gewoon sponsoren :D Of heb je inmiddels aandelen gekocht? Wel irritant dat je nog zo lang moet wachten op je echo hoor…. Heb je net twee weken op het wachtbankje gezeten om te mogen testen, moet je gelijk weer 3-4 weken terug op dat K-bankje tot je mag kijken hoe het eruit ziet!!
    @Zuss; Balen meid! En inderdaad, mijn hele ‘pleidooi’ over progesteronwaardes bevestigd ook wat jij zelf al schreef… al blijft er natuurlijk altijd de hoop dat “wij PCO meiden” daar ook een uitzondering op zijn. Als toch al alles anders gaat bij ons… waarom dan ook dat niet meteen? :( Dikke digi-knuf voor jou vanuit Alkmaar!
    @Twiss; Arme jij!! Gewoon ook meteen goed ongesteld dus ook…. Bah! Ik zeg: veel chocola, lekker met thee en cookies op de bank en dinsdag vol goeie moed aan de 100mg. Ook een dikke digi-knuf uit Alkmaar voor jou meis!

5. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @crossaintje, ik hoop dan ook maar dat dit ook een uitzondering is ivm PCO. Mijn tweede meting was iig wel nog boven de 40, dus dat is nog wel goed voor een zwangerschap...

Maar ik ben wel even een beetje verdrietig nu...

6. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Het schijnt dat bloedprikken nèt iets teveel kost voor het ZH om dat iedere keer zomaar te doen. De super vriendelijke assistente gaf mij vorige week ook aan dat ik altijd urine mag inleveren voor een zwangerschapstest (als ik zelf twijfel of geen geld meer in het Kruidvat wil pompen), maar dat bloed-prikken allen op medische indicatie gebeurd. Daarbij is er dan ook nog onderscheid in welke waardes ze moeten bepalen en hoe lang dat duurt (wederom: tijd=geld). Ook gaat het bij zoveel vrouwen juist in die fase voor NOD nog net mis, dat die vroege test-methode alleen maar voor meer tranen en teleurstelling zou zorgen.

Waarom je gyn je zonder op- of aanmerking gewoon succes gewenst heeft, zou ik niet durven zeggen. Heeft ze je beide waardes in 1 keer verteld? Of zou het kunnen dat toen ze je de dag 10 waarde doorgaf, ze niet meer gekeken heeft naar de waarde van dag 7? Misschien houden ze bij relatief kleine verschillen ook nog rekening met een soort standaard-mogelijke-afwijking? Ik zou het niet weten, maar als ik jou was zeker wel gewoon vragen de volgende keer hoor! En dan hoor ik natuurlijk graag wat ze daarom heeft geantwoord...

7. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Lieve Zuss, ik heb je echt niet verdrietig willen maken!!!! Sorry als dat wel gebeurd is met mijn stomme biologie-les... je mag me een dikke digi-dreun verkopen hoor :)

8. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees nog wel mee, maar merk dat wanneer ik er niet teveel mee bezig ben ik me er beter over voel. En aangezien vriendinnetjes zwanger werden op het moment dat ze er juist niet teveel mee bezig hielden, hou ik me daar maar een beetje aanvast.
    maar lief dat je het vraagt, nog geen ongi gehad dus nog niet begonnen met medicatie.

9. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Kelly01: Zwanger
    Milolove: Zwanger
    Gebakje: Zwanger
    Marg: Zwanger
    Linda1984:Zwanger
    Anoniempje2011: Zwanger
    Taaamaaar: Puregon spuiten, 13-1 FM
    Wachtende: Ongesteld 25 t/m 30 jan Clomid
    Jessebel: clomid van 12-1 t/m 16-1, 20-1 en 23-1 FM
    Oudejaarsvlinder: wachtbankje
    Itsme82: NOD op 17-12
    Jolien2:NOD rond 20/1
    PCOmama: CYCLUS TOTAAL VAN SLAG!
    Twiss88: 31-1 t/m 4-2 clomid 100
    Maddie1990: Ongesteld, 29-1 t/m 2-2 clomid 150 mg
    Zuss: NOD 30-1
    Croissantje:NOD 5-2
    Julia 26: wachtbankje
    Sween4: 25/1 ongesteld, 26/1 start Puregon 50 EH
    Marijelensink: duphaston 24-1 t/m 30-1
    Pipsqueak: Provera van 10-01 t/m 19-01
    NikiL: NOD 11-2
    Karin86: NOD 8-2

Zwanger, Ongesteld, Clomid aan het slikken,Wachtbankje, Opzoek naar ei, Menstruatie opwekken, Puregon spuiten

ik hoop dat ik de laatste versie heb, moest een stukje terug.

@zus
    dikke knuf. Ik hoop voor je dat de waardes op een of andere manier gewoon niet kloppen, of dat er een afwijking in kan/mag zitten. En zoals croissantje zei, zou ik gewoon navraag doen bij je gyn.

@croissantje
    Thanks voor je bio-les ;) ik denk niet dat je iemand hiermee voor het hoofd stoot hoor, feiten zijn feiten. Thanks voor de knuffel. Gelukkig heb ik genoeg chocolade en koekjes ingeslagen ;)

10. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Zo, een paar dagen niet geweest en moet meteen heeeeeeeel veel teruglezen....dit is wat ik nog weet, sorry als ik iemand vergeten ben...:)

Anoniempje wauw!!!!!! Gefeliciteerd hoor meid! Geniet van je zwangerschap!
    Pcomama wat een rotnieuws zeg, heb je een goede eisprong gehad, heb je niet geklust en heb je er dus nog niks aan....waardeloos om dat nieuws op dit moment in je cyclus te krijgen... Woensdag dus meer duidelijkheid, ppff...vervelend hoor dat je nu weer zo lang moet wachten!
    Karin welkom!
    Wachtende balen zeg, hopen dat de IUI maar 1 x nodig is!
    I'mjustmyself hopen dat je voorgevoel klopt en het deze ronde inderdaad raak mag zijn!
    Marg fijn dat alles goed is met de kleine! Wauw, nu kun je echt gaan genieten!
    niki fijn dat je eisprong geweest is! Ik heb dat ook beide keren met clomid gehad hoor, komt dus wel vaker voor. Dubbel kans!;)
    Croissantje wij gaan straks samen op roze he, ik duim voor je!
    Zuss mijn gyn is ook niet over foliumzuur begonnen, maar slik het nu al bijna 2 jaar. nou hopen dat het eindelijk ergens goed voor is! Wij hebben ook besloten om pre-seed te gaan kopen, mocht het deze ronde niet raak zijn. Hopen dat het bij jou niet meer nodig is. Zo frustrerend he al die negatieve testen...
    Melanie bedankt voor je opbeurende berichtje. Ik vind het zowiezo fijn om steeds meer mensen op roze te zien. dat geeft de burger moed!

Hier gaat het redelijk. Blijft slopend he die wachtweken. Heb er nu 1 week op zitten. Veeeel minder klachten dan de vorige keer. Durf ook niet goed te hopen, maar je weet nooit he. Het enige is dat ik afgelopen week vreselijk veel afscheiding had, nu neemt het wat af. En ik ben heel chagrijnig tegen mijn mannetje, arme vent van me. Maar goed, dit kan allemaal met een naderende ongi te maken hebben. Zo waardeloos dat wachten! Vorige ronde had ik nu al allemaal steken in mijn buik en ontzettend zere borsten, dat is nu allemaal bijna niet aan de orde. Soms wou je dat je de tijd kon versnellen he...

11. Karin86

Karin86 Actief lid

26 jan 2012
    187
    0
    0
    Administratief en fotograaf-assistente
    Regio Haarlem
    bedankt voor nog steeds het welkom heten. als ik denk dat iedereen dat nu wel gezegd heeft, komt er weer iemand :p haha. Ik voel me zeer welkom. :D

12. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Haha, ja maar ik had je nog niet gezien hier! Ben een paar dagen niet geweest :) maar beter zo dan genegeerd worden of niet dan!

13. Karin86

Karin86 Actief lid

26 jan 2012
    187
    0
    0
    Administratief en fotograaf-assistente
    Regio Haarlem
    haha ja dat is zeker zo...

14. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Het daar is onze croissantje weer ;)

Goede uitleg inderdaad over het progesteron...vaak prikken ze overigens extra wanneer er sprake is van dalende progesteron bij zwangerschappen. Je kan hier op het forum er ook verhalen over vinden dat meiden wel zwanger worden, maar door de dalende progesteron het continu wordt afgebroken..ze slikken dan vervolgens progesteron om het op peil te houden..

Dat het te duur is is echt waar...alhoewel het dan wel weer vreemd is dat wij continu mogen komen voor echo's...volgens mijn is dat duurder of zie ik dat verkeerd?

Julia ook weer back in town! Het is echt irritant he die wachtweken...maar ja meiden we houden moed!!!

Onze dag komt echt, dat weet ik zekers!

15. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Pcomama ja, ben er weer! Heel druk geweest op het werk en aan het klussen in het nieuwe huis van vrienden. Maar zal proberen deze week weer wat meer mijn gezicht te laten zien. En dat vind ik ook, onze tijd komt zeker nog wel!

16. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ik zou zeggen klus ze dan met de kwast dit keer ;)

17. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Haha, ja kijken of ons dat wat beter af gaat:p
    want baby's maken is blijkbaar wat te moeilijk voor ons!:p

18. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hoi hoi

wat kletsen jullie veel van het weekend er niet zo veel op geweest , mijn kleine jongen is ziek en wil alleen maar op schoot hangen dus heb het weekend voornamelijk op de bank door gebracht.
    hier morgen pilletje duphaston en dan maar wachten op de ongi kan niet gauw genoeg zijn ;) hopen dat dan de 100 mg wel aanslaat.

pco mama wat super vervelend die onduidelijkheid.

verder iedereen succes met wachten , klussen,
    nieuwkomers welkom

sorry mr is te veel geschreven om op iedereen te reageren?

weet iemand nog iemadn die wil pendelen wasa wel nieuwsgierig of er dan nog wat uitkomt bij mij, maar krijg geen reactie van de pendelaars op het forum

groetjes

19. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Hey Marije
    beterschap voor je zoontje. Voor het pendelen weet ik ook niemand, ben zelf ook wel nieuwsgierig!
    Nu lekker naar bed, morgen om 6 uur weer de wekker. Tot gauw!
    Liefs, Julia

20. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marije/Julia, wat is pendelen?

Verder ben ik even te moe om op alles te reageren, komt morgen wel weer... Welterusten!

Deel Deze Pagina