Nieuw clubje Pco en Clomid....

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluto2008, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Gelukkig, daar zijn we voor ;)
    Laat je even weten hoe het is gegaan morgen?

@gebakje
    Wat vervelend dat je je zo ziek voelt, maar is natuurlijk voor een goed doel! Wanneer is je termijnecho? Of heb je die inmiddels gehad?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Poeh. Heb het terug gevonden in mijn CAO...ik kan weer ademhalen. Niet eens dat ik het niet zou redden als ik terug ga in salaris maar ik heb al zo het gevoel dat iedereen om me hene moet lijden onder mijn krakkemikkigheid.
    Ik voel me ook zo schuldig tegenover werk...5 operaties in een jaar...hoe verzin je het. En dan ook nog soms moeten afmelden voor de fertiliteitsonderzoeken en behandelingen.
    Soms het gevoel iedereen zo tot last te zijn :(
    Nu moet mijn man me morgen naar fysio en de bedrijfsarts brengen :(

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Oew...vergeet helemaal mijn positieve puntje van vandaag te melden !
    Ik heb mijn eerste dieetdoel gehaald ! Ik ben in oktober naar de dietiste gegaan. Een schokkend BMI van 27,2 (dacht zelf dat het 26 was) en vandaag zit ik op 24,7 !!
    Ondanks dat ik amper kan bewegen met die stomme brace en de Clomid :D

Ik heb morgen om 14:00 fysio en 14:30 bedrijfsarts , ik laat het weten!

4. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Dat is zeker positief! Ik kom alleen maar aan door die k* medicijnen.. Maar als ik eenmaal zwanger ben wordt dat nog wel meer ;)
    Ik snap dat je je zo voelt, dat heb ik al, terwijl ik het nog redelijk zelf kan regelen omdat ik op afspraak werk, maar ik denk dat de meeste dit echt wel zullen begrijpen hoor! Jij kiest hier ook niet voor.

5. Maddie1990

Maddie1990 Actief lid

6 jun 2011
    160
    0
    0
    Ik werk op een Kinderdagverblijf als Pedagogisch m
    Uden
    halloo allee

ik probeer op iederee te reageren!
    @ zuss, ik heb wel erg last van de bijwerkingen van clomid, ik slik nu 150 mg, ik heb al een depressie maar heb het idee dat het door de clomid erger wordt.

@ Karin, beetje laat maar als nog welkom!
    @ Twiss su6 met de HSG!
    @ jolien! dikke knuf voor jou! pff wat heb jij in spanning gezetten zeg. balen!
    @ wachtende, wat k*t voor je dat je spalk er nog steeds niet af mag, denk niet dat ze je laten werken met je spalk! zo niet echt verantwoord zijn!

@ de rest!
    hier al 2 dagen weer clomid ant slikken, voel me erg down( heb een depressie).. zit daarom ook niet zoveel op het forum.

6. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Wachtende kom op hoor. het is helaas niet anders hoe jouw situatie momenteel is..ik neem aan dat je er niet vrijwillig voor gekozen hebt toch?

Gebakje welkom terug ;) het is niet leuk dat je zo ziek bent joh... rustig aan doen!!

Maddie rustig aan doen, we zien je gewoon weer wanneer je van de clomid af bent!

Hier dus toch echt doorgebroken hoor... haha..dus cd 1 was gewoon op 31 januari voor mijn gevoel...gelukkig..kan ik er mooi weer tegenaan...nieuwe rondes nieuwe kansen dames! We gaan ervoor, dan krijg ik een kerstkindje whahaha

7. NikiL

NikiL Lid

22 dec 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wachtende nergens voor nodig om je zo schuldig te voelen.. Je kan er zelf ook niks aan doen.
    @PCOmamma jammer dat je weer een ronde verder moet maar nieuwe ronde nieuwe kansen.
    @Maddie1990 wat vervelend die depressie, dat maakt het allemaal niet makkelijker. Maar kop op hè meid!

@all ik dacht gisteren een klein beetje bloedverlies te hebben gehad, maar dat was snel weer weg.
    Helaas hebben we gisteren erg slecht nieuws te horen gekregen over mijn opa.
    Hij heeft kanker in zijn ruggenmerg, een longembolie en een ernstig natrium tekort. Het is heel erg om hem daar nu zo te zien liggen. Lijkt erop als alleen zijn lichaam er nog is.
    Wij hebben dus ook te horen gekregen dat we snel afscheid van hem moeten gaan nemen. Mijn wens om hem nog te kunnen vertellen dat wij zwanger zouden zijn kan niet in vervulling gaan.

8. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Goedemorgen dames

Hier weer een berichtje van mij kant. Mijn eisprong is (denk ik) nog niet geweest, heb nog geen temp verhoging gehad dus het is nog even wachten. Ik vraag me af of er hier meer dames zijn met serieus (ernstig) overgewicht zoals mij?? Ik ben veel te zwaar, maar was met heel veel pijn en moeite in 1,5 jaar 15 kilo kwijt, maar nu ik weer aan de clomid zit, vliegen de kilo’s er zonder reden weer aan, dus ik ben nu al weer 7 kilo zwaarder. Ik ben zelfs 2 kilo zwaarder dan vorige week woensdag, hoe kan dat?? Ik doe niks raar, snoep niet meer, eet veel groenten, drink bijna geen koffie meer, veel water en groene thee. Ik vind dit zo frustrerend, kan iemand mij vertellen (in jip & janneke taal) waarom afvallen zo moeilijk is als je pcos hebt??
    Ik ben in november 2010 samen met mijn schoonmoeder gaan afvallen via zlim (voorheen bodystyling). Mijn schoonmoeder snoepte nog regelmatig maar ze viel minimaal 1 kilo per week af. Ik hield me 100% aan hun voorschriften, sportte daar 2x per week, deed thuis de oefeningen, en ik kwam soms zelfs aan, en als ik geluk had viel ik 300/500 gram per week af. Het is zo demotiverend dat ik er alles voor doe/deed en mijn schoonmoeder niet, maar zij is ondertussen heel veel kilootjes lichter en ik word weer zwaarder. Ik kan wel tegen iedereen zeggen dat het voor mij lastiger is om af te vallen, maar het lijkt wel of iedereen vind dat ik me aanstel of dat het een smoesje is………misschien is dat ook wel zo of is het echt zo veel moeilijker met pcos? En laat ik me gewoon gek maken door anderen???

Sorry voor mijn klaagzang, maar ik word hier zo gek van. Ik wil zo graag afvallen, heb er heel aan gedaan, maar het gaat er gewoon niet van af. Wie heeft de tip voor mij??

9. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    @nikil, ach meid wat een klote nieuws van je opa! Ik hoop dat er een wonder gebeurt en dat je opa toch nog mee mag/kan maken dat je zwanger bent. Dikke knuf van mij
    @pcomama, dus toch ongi geworden? Wel erg jammer dat je toch niet zwanger ben, maar wel fijn dat je nu ongi bent, nu kan je officieel beginnen met de volgende ronde.
    @maddie, ik heb ook altijd last van de clomid, dan voel me ik ook heel vaak erg down, zie ik alles niet zitten, maar dat wordt in de loop v/d cyclus altijd beter. Sterkte!
    @wachtende, wat goed dat je je afvaldoel heb gehaald en zeker gezien je nu niet zo mobiel bent! Goed gedaan!
    @twiss88, heel veel suc6 volgende week bij de HSG en samenlevingstest. Ik heb ff opgezocht wat zo’n HSG onderzoek inhoudt, en daar wordt je niet echt vrolijk aan. Ik las ook dat ze dan aanraden in de maand van de HSG niet zwanger te worden.

10. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hoi jessebel

ik ken het dat het afvallen neit zo makkelijk gaat ben zelf vanaf vorig jaar maart 26 kilo afgevallen. mert het proteine dieet . als ik nu weer een week normaal eet aardappels gewoon brood dan heb ik er zo weer een kilo aan zitten dus ik doe het nu eigenlijk week dieeten week redelijk normaal geen extraatjes natturlijk (heel af en toe) vanmiddag heb ik een intake gesprek bij een sportschool voor een beter belly kuurtje is fietsen steppen met een infrarood band om hopelijk heplt dit voor mijn zwemband. met de rest van mijn lichaam ben ik nu aardig tevreden al ben ik nog wel 15 kilo te zwaar .
    alleen heel raar voor mijn vorige zwangerschap was ik 14 kilo zwaarder, maar de clomid sloeg de eerste ronde aan ook rookte ik toen nog nu ben ik dus 14 kilo lichter rook niet meer maar de clomid slaat niet aan .
    zou dit kunnen komen omdat ik afval omdat als je afvalt een natuurlijke eisprong soms ook uitblijft( een natuurliujke heb ik dan wel niet maar het idee van misschien??)

hoeveel wil je afvallen jessebel?
    en wat is je bmi waarde? hoef je niet t vertellen hoor:)

groetjes

11. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

@ marijelansink, heb je wel is naar een arts geweest om te kijken of jouw overgewicht geen medische oorzaak hebt.
    ik heb zelf geen overgewicht, maar het zou mij niks verbazen dat het aankomen te maken kan hebben met de hormonen.

12. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    ja mijn schildklier werkt allemaal prima! ik heb wel heel erg de aanleg om dik te zijn van mi9jn vaders kant zijn allemaal (dik)
    ik had wel verwaagd dat nu ik lichter zou zijn de clomid zowiezo wel zou aanslaan. maar helaas mischien de 100 mg
    zou het is kunnen vragen bij de fert. arts

7 jaar geleden wel spontaan zwanger greraakt ondankt pil gebruim, toen was 3 kilo lichter als nu!

groetjes

13. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

@ marije, heel veel mensen reageren trouwens niet op 50 mg clomid.
    ik hoop voor je dat je met 100 mg wel reageert.

14. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    @oudejaarsvlinder 2 jaar geleden heb ik er wel op gereageert 14 kilo zwaarder ! maar heb goede hoop voor de 1oo mg nu eerst snel ongi worden
    bedankt voor je reactie

groetjes

15. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @wachtende
    Hoe was het bij de arbo en fysio?

@all
    Ik heb gister mijn eerste pillen nolvadex en ben vandaag in een pestbui, mijn collega's hebben het zwaar te verduren!

16. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Even een vraagje.....

De fertiliteitsarts is ervan overtuigd dat mijn eitje van 17mm van afgelopen maandag gaat springen, waarschijnlijk eind deze week. Ik heb altijd 2/3 dagen van te voren last van (vruchtbaar) afscheiding en een vochtige doos, maar nu heb ik geen van beide, ik heb nu zo mijn twijfels of ik wel een eisprong krijg. Wat denken jullie, kan je.eisprong krijgen zonder afscheiding of steken?

17. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Fysio: nog geen verbetering. Vrijdag weer kijken of de spalk af mag. Nu wederom niet.

Bedrijfsarts: Ze gaat uit van minimaal nog 6 weken niet werken, dan pas terug komen. In de tussentijd wil ik wel wat computerwerk doen maar dat mocht maar 4 uur per dag op zn max.

@Twiss: meer klachten dan van de Clomid ? Is het ook cyclusdag 3 tot 7 ? Sterkte voor jou en je collega's :p

18. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ja dat kan prima hoor

19. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    @wachtende
    Tot nu toe niet meer als met clomid, dat is helemaal een ramp. Maar ik ben wel erg chagerijnig. Allemaal voor een goed doel.

20. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Zo meiden, flink gekletst!

Gebakje leuk om je hier te zien! Balen dat je je zo ziek voelt. Wanneer krijg je weer een echo?
    Wachtende komt wel goed meis, je kunt nu gewoon niet werken, daar hebben ze echt wel begrip voor. hoe het financieel zit weet ik niet, maar er is vast een goede regeling voor. Ik snap dat je je schuldig voelt, maar dat is ECHT NIET NODIG! Jij had het toch ook liever anders gezien? Het is niet zo dat je hier nu zelf voor gekozen hebt ofzo... En wat goed dat je je eerste doel gehaald hebt van je dieet!!!!!! Lees trouwens net dat het qua werk al opgelost is, fijn!
    Maddie veel sterkte meis, hopelijk voel je je gauw beter. Maar als je in een depressie zit moet je het zh bellen, dan kun je andere medicijnen krijgen.
    pcomama inderdaad, nieuwe ronde, nieuwe kansen. We duimen weer voor je!
    Niki oh wat erg voor je meis........heel veek sterkte en een dikke knuffel voor jou!
    Jessebel ik heb geen overgewicht, maar ik heb inderdaad wel eens gehoord dat vrouwen met PCOS moeilijker af kunnen vallen. Dat schijnt onderzocht te zijn. Snap dat het op deze manier niet echt motiveert.... Wat betreft je eisprong, ja dat kan! Ik heb dat ook lang niet altijd en met clomid wel een eisprong.
    Twiss haha, dan kunnen we elkaar de hand schudden, had ook een pestbui vandaag! Die arme kindjes in mijn klas... Maar bij mij komt het van dat ik volgende week ongesteld moet worden. Die rothormonen, hihi. Bloedprikken was eigenlijk overbodig, ik heb allang in de gaten dat er met die hormonen in mijn lijf van alles aan de hand is!

Deel Deze Pagina