Nieuw clubje Pco en Clomid....

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluto2008, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maddie1990

Maddie1990 Actief lid

6 jun 2011
    160
    0
    0
    Ik werk op een Kinderdagverblijf als Pedagogisch m
    Uden
    @ jessebel,

Ik ben 1.60 en woog 89 kilo ben er nu inmiddels 7 kwijt zonder te sporten. sinds deze maand sport ik.. ik werd door de huisarts er opgewezen dat ik ECHT DRINGEND moest afvallen.. als we aan kinderen wilde beginnen.. dat van clomid aankomen heb ik niet.. maar als ik iets of wat snoep vliegt het er meteen aan.. ik moet nu nog eigenlijk 20 kilo afvallen.. maar vind dat zelf een beetje overdreven, dus wil nu nog 13 i.p.v 20!

@ all, bedankt voor jullie lieve reactie's!

heeft iemand van jullie toevallig ook problemen om de clomid door te slikke.. ik kan zoiezo al geen pillen slikken. maar ze blijven dan ook echt in me keel hangen..? zou daar ook iets anders voor zijn??

2. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    @maddie ik ben 1,68 en woog april 2011 107 kilo nu ben ik nog 83 kilo dus nog te zwaar maar de fert arts vond het goed zo.
    ben vandaag bij een sportschool wezen kijken voor een better belly kuur van 4 weken dan ga je 3x per week 40 min fietsen met een infrarood band om je buik. dat wordt verwarmd tot 60 gr
    daar gevraagd of het niet schadekijk is voor een vruchtbaarheid behandeling kreeg ik alleen maar een heel dom antwoord dat het babaytje dan echt niet klein geboren zou wordewn (dat vroeg ik toch niet) toen hoofdkantoor van better belly gebeld en daar gevraagd was een meoilijke vraag en hij zei ik zou het niet doen!
    maar heb erg zwaar gedieet en alles wat ik nu maar een beeetje normaal eet zet weer aan . kan toch niet de rest van mijn leven op zakjes en shakes blijven leven . lastig hoor overgewicht. ben vorige week dinsdag op de huisartsen post terecht gekomen omdat ik zo verstopt en mijn darmen zo van slag waren dat ik zself van mijn stokje ging dus dat dieet maar niet meer maar hoe nu verder ik denk maar gewoon met matr gezond eten en zien dat het er afblijft in plaats van nog verder afvallen .moeilijk hoor hihi
    of gewoon lekker gaan aankomen door iets moois in onze buik :) daar mogen de kilos er zeker weer voor aan. sorry voor mijn gezeur

hier net wel een beetje roze slijm dus zal wel de aankomende menstruatie zijn

groetjes

3. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Marije,

die band moet je ECHT NIET doen, is zonde van je geld!! ik heb het ook gedaan op onze sportschool, wij waren de eerste sportschool die het lanseerde vanuit Amerika! nou het is geldklopperij, bijna bij alle vrouwen heeft het geen effect gehad en hebben ze alleen maar heel veel geld verdient op de sportschool
    ik ben in totaal 4 mm afgevallen op mijn omvang van mijn buik, nou sorry maar dit zijn er allang weer aan. ook heb ik 2 jaar geleden een Ben Fit dieet gedaan, ben toen 15 kg afgevallen op mijn laagst ( ook door verlies van baan) tot 57 kg, dat was echt te weinig, daarna ben ik weer gewoon gaan eten ja zoals iedereen doet naar zon dieet, en ja hoor die kg zijn er weer bij, moet nu ook weer echt afvallen zit nu op 72 kg, en ben 1.65. ik ben niet te dik, maar wel te zwaar en hebt best wel wat buikvet, en dat schijnt heel slecht te zijn. k ga vanaf dinsdag weer op een speciale kuur, met iemand van de sporschool om mijn eetpartoon aan te passen meer moet je niet doen! zelfde blijven eten maar met mate! nou meis succes!!

4. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hoi sween

ik heb het ook nagevraagd bij de fert.arts en zei zei ook dat zou ik niet doen omdat je niet weet wat dat doet met de ontwikleing van de eicellen! dus duidelijk hoef ik er niet eens meer over na te denken!!!! hier wel vannochtend mijn menstruatie doorgekomen dus vanddag officieel cyclusdag 1 en vol goede moed beginnen zaterdag aan de clomid 100 mg met hopelijk een positief resultaat good luck ! wat is dat precies voor kuur??

groetjes

5. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja is gewoon een aangepast dieet, dat is het niet echt maar ja hoe moet ik het anders omschrijven, ikm oet nu een hele4 week bij houden wat ik eet en drink en aan de hand van mijn voeding gaat ze een aanpassing maken, bijv, achterham ipv coburger ham omdat dat gezonder is, etc
    dus het is geen dieet, die je volgt, je eet gewoon zoals altijd maar dan misschien net andere ingredienten etc, het is 10 weken bij elkaar komen, wegen, meten en bewegen, zi is mijn lerares van de sportschool maar gaat nu voor haarzelf beginnen als voedingdeskundige haha, ben benieuwd dinsdag eerste dag! Liefs ps. daarom zijn mijn eitjes zeker van slag door die Slim Belly kuur hahah

6. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    wanneer heb je die slim belly kuur gedaan??

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik ben voor het afvallen op zoek gegaan naar een dietiste met ervaring met PCOS.
    Ik at namelijk heel erg weinig omdat ik van niets al aankwam. Alle tips die ik van huisartsen en dergelijke had gekregen bleken juist het slechtste voor me te zijn.
    Ze heeft me op weg geholpen met wat ik moet eten, want ik moet proberen steeds een beetje meer te eten.
    Het klinkt heel gek ik weet het, veel zullen het misschien ook niet geloven. Ik heb helemaal niet het gevoel van een streng dieet ofzo. Toch gaan de kilo's er vrij makkelijk af en dat had ik niet verwacht met PCOS. Ik oktober woog ik 68,2 en nu 62,2. Het is misschien niet zo extreem als dat je met het echte dieten zal zien maar dit is wel iets wat ik de rest van me leven kan volhouden.

Volgens mij ben ik niet helemaal te volgen haha
    Ben zo nerveus...ik wil een positieve ovutest !! :D

8. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    zpou je mij misschien een keer een dag menu of misschien week menuutje kunne doorsturen
    iuk moet nu eerst zien op gewicht te blijven misschien kan ik dat ook met hetzelfde dag ritme . volgends de begelieder bij de sportschool en het meetapparaat licht mijn stofwisseling helemaal stil door het zware dieet en nu weer wat normaler eten . dus moet zien dat ik ook mijn stofwisseling weer op gang krijgen . ga wel elke dag wii fittenn nu en 6 eet momenten op een dag miss heb jij nog tips??

ik duim voor je dat er een eitje groeit!!

groetjes

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Oke ik zal even mijn aantekeningen erbij pakken.

Eet voldoende goede vettem
    vloeibaar vet : goed vet (vit A,D,E,K)
    Olie : goed vet (geen vitamine A,D,E,K)
    Halvarine: gezond vet (vit A,D,E,K)

Noten
    Walnoten , hazelnoten, paranoten, zaden en pitten, amandelen en macademia.

Brood
    Koolhydraatarm brood. Minimaal 3 per dag proberen te eten in verband met jodium,vezels en stofwisseling. Te koop bij AH.
    Broodvervanger : lu vital crackers

Algemeen
    Ik werk niet met een menu. Ik ontbijt met 2 Lu vital crackers. Tussendoor probeer ik wat noten of fruit te eten. Niet te veel fruit want daar zitten veel suikers in. Met name eet ik dus nootjes tussendoor.
    Als lunch probeer ik 2 koolhydraatarme boterhammen te eten, dit lukt niet altijd hoor. Als beleg neem ik pate, kipfilet met pijnboompitten dat soort dingen.
    Als tussendoor probeer ik wat nootjes te eten maar vaak nergens trek in. Avondeten eet ik gewoon normaal met wat aardappelen om toch wat koolhydraten binnen te krijgen.
    Alleen bij de maaltijden een glas halfvolle melk. Tussendoor water drinken of dat smerige spul van crystal clear haha

Ik moet dus echt proberen meer te eten want dit is echt al heel veel voor mij.

Hopenlijk heb je er wat aan, denk dat het veel beter is dan zwaar dieten.

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    oeh had ook nog wat in de mail staan:

Een lunch met minder koolhydraten
    Groenten Ook bij de lunch mag je groenten gebruiken. Gebruik geen groenten in blik/pot, artisjokken, bamboespruiten, doperwten, klaroen, linzen, oker, pompoen, rabarbermoes. Kidneybonen, mais of erwten zijn beperkt toegestaan (zie koolhydraatrijke component). Alle overige groenten zijn onbeperkt toegestaan. Dressing Gebruik bij je groenten eventueel een dressing zonder olie. Koolhydraatrijke component Kies 1 van de onderstaande mogelijkheden of een combinatie. Kies niet meer dan hier staat omdat je dan te veel koolhydraten binnenkrijgt.
    * 2 sneetjes bruin of volkoren brood
    * 1 bruin of volkoren pistoletje
    * 100 gram kidneybonen of maĆÆs of erwten (lekker door een salade)
    * 2 stuks fruit
    Eiwitrijke component Kies 1 van de onderstaande mogelijkheden of een combinatie. Kies niet minder dan hier staat omdat je dan te weinig eiwitten binnenkrijgt.
    * 50 gram magere vleeswaren.
    * 1 plakje 30+ kaas gecombineerd met 1 plakje magere vleeswaren.
    * 75 gram tonijn op waterbasis.
    * 2 gekookte eieren gecombineerd met 1 plakje magere vleeswaren
    * 250 gram magere kwark
    450 gram magere yoghurt

Een warme maaltijd met minder koolhydraten.

Vlees, vis, kip, ei, kwark, kaas Kies 1 van de onderstaande mogelijkheden of een combinatie. Kies niet minder dan hier staat omdat je dan te weinig eiwitten binnenkrijgt.
    * 100-150 gram vis: Alle soorten zijn toegestaan. Kies van de vette vissoorten (zalm, haring, makreel) 100 gram in je recept om niet te veel kcal binnen te krijgen. Als je vis uit blik kiest neem dan de soorten op waterbasis.
    * 100-150 gram vlees: Kies uit de magere soorten zoals kalkoenfilet, kipfilet, kip zonder vel, kiprollade, bieflappen, biefstuk, rosbief, rollade, magere runderlappen, poelet, tartaar, fricandeau, hamlappen, ongepaneerde schnitzel, varkensfilet.
    * 100-150 gram vleeswaren. Kies uit de magere soorten zoals achterham, beenham, schouderham, rookvlees, rosbief, magere rollade, fricandeau, kipfilet, casselerrib, filet amƩricain.
    * 200-300 gram magere kwark
    * 3 eieren
    * 200 gram tofu
    * 200 gram tahoe
    * Wil je kaas in je recept gebruiken kies dan maximaal 25 gram magere (30+) kaas en combineer dit met maximaal 100 gram vis, vlees(waren) of 2 eieren.
    Vetstof Kies 1 van de onderstaande mogelijkheden
    * 1 eetlepel (olijf)olie
    * 10 gram vloeibare margarine
    Groenten Probeer voldoende groenten in je recept te verwerken. Een aantal groenten zijn in deze fase bij de warme maaltijd niet toegestaan (bij de lunch wel) omdat er te veel koolhydraten in zitten en dat zijn: alle groenten in blik/pot, artisjokken, bamboespruiten, bruine witte en kidneybonen, doperwten, klaroen, linzen, maïs, oker, pompoen, rabarbermoes. Alle overige groenten zijn onbeperkt toegestaan. Smaakmakers: Onbeperkt toegestaan: Zout, peper, kruiden, sambal, worcestersaus, tabasco, natuurazijn (geen balsamico-azijn) Hiernaast kunnen de volgende smaakmakers in beperkte mate gebruikt worden. Kies maximaal één van de onderstaande smaakmakers in de genoemde hoeveelheden. Wil je twee smaakmakers uit de lijst gebruiken, deel dan de toegestane hoeveelheid door twee.
    * 2 teentjes knoflook
    * 1 eetlepel mosterd
    * 1 eetlepel slankroom
    * 1 theelepel tomatenpuree
    * 1 theelepel ketjap
    * 1 eetlepel sladressing zonder olie
    * 1 eetlepel gebakken uitjes
    * 2 augurken
    * 1 eetlepel zilveruitjes
    * 2 bouillonblokjes
    * 2 eetlepels citroensap
    * 50 ml rode wijn of droge witte wijn
    * 1/2 eetlepel currypasta (uit pot)
    * 1 eetlepel kokos
    * 2 theelepels balsamico-azijn
    Let op: In onze recepten zijn soms meer dan deze hoeveelheden gebruikt. We hebben alle recepten echter berekend waardoor we kunnen garanderen dat ze in totaal niet te veel koolhydraten bevatten.

brood
    Koolhydraatarm brood
    Fijn lijntje: (0.6 gram kh per sneetje)
    Emte: (10 gram kh per sneetje)
    C1000 lekker slank brood (5 gram kh per sneetje)
    Plus (5 gram kh per sneetje)
    Jumbo( 5 gram kh per sneetje)
    All in low carb broodbak mix soezie
    Ā’t stoepje kant en klaar brood: slanke lijn brood (7 gram kh per sneetje)
    en broodbak mix
    Super de Boer Dageraad brood (7 gram kh per sneetje)
    AH Koolhydraatarm brood

Jodiumbronnen:
    Bronnen: Je verkrijgt jodium uit zout waar jodium aan toegevoegd is, uit schaal en schelpdieren en uit zeewier, maar ook uit brood omdat aan (ambachtelijk) brood verplicht gejodeerd zout is toegevoegd.
    Kelp 1 tabl 150 mcg

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik heb ook zin om de wii weer te kunnen gebruiken, ik vond het echt leuk. Het boksen vond ik echt geweldig.
    Maarja morgen eerst maar eens kijken of ik mag proberen te lopen :D

12. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hoi bedankt voor de tips allemaal heb net ook via mijn schoonzusje van een dieetiste een hele lijst met dag menus gekregen dus kan goed op weg . en dit vele malen gezonder en minder duur dan al die dure dieeten.
    even gehoelahoopt of hoe je het schrijft en voel je goed inm je buikspieren!
    succes morgen hopelijk mag de brace er even af!!
    even een boodschapen lijstje maken met alle gezonde dingen erop:)

succes

groetjes

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ja dat met die hoepels...ik word daar ook veels te enthousiast van hahaha

Ergens maak ik me ook wel een beetje zorgen. Met PCO zou afvallen heel moeilijk zijn...van Clomid zou je aankomen...ik zit al 8 weken thuis en ik val nog steeds af. Zou eigenlijk niet moeten gebeuren? Ik gooi het er nu maar op dat ik veel minder melk drink...maar eigenlijk snap ik het niet zo goed.

14. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden
    nou echo was weer niks te zien! ik moet nu ophogen naar 75 EH, en maandagmiddag weer terug voor Echo, pfff balen dit maarja.. we houden de moet er maar in toch? maandag weten we of dit wel gaan werken. fijn weekend meiden! Liefs

15. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    wachtende

misschien heb jij geen efect van aankomen van de clomid heeft niet iedereen misschien en je hebt natuurlijk een ander dagritma misschien eet je ongemerkt wel minder omdat je ook minder energie verbruikt misschien. val je veel af dan anders misschien toch is aan je huisarts ofzo vragen als je je ongerust maakt

hier goed ongi icl. menstruatierpijn dat is lang eleden heb ik laatste 5 keer geen last van gehad maar dan betekent vast dat mijn cyclus met een goede schone lei is begonnen met hopelijk over dag of 16 mooi groot ei :)

goed weekdn groetjes

16. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Volgens mijn zitten we allemaal nu een beetje in dezelfde cyclusronde... wel leuk dat je dat zo gelijk kan zien!

Ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen..er zal toch wel EENTJE van ons ;)

Hier ligt een pak sneeuw en ik moet eruit om mijn medicatie op te halen brrrrr not nice!

Fijn weekend allen!

17. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    zo dames ben ik ook weer even. Volgens mijn temp heb ik nog steeds geen eisprong gehad! terwijl de fertiliteitsarts zei dat het wss (voor) einde van de week zou springen, ze was er 100% van overtuigd dat het eitje wel ging springen, ik heb nog steeds mijn twijfels. Nog steeds geen afscheiding en/of steken, en dit heb ik elke maand pfffffffff. zit al op cd 25!!

Ik ben 1.67 en woog november 2010 102 kilo, ben toen afgevallen en woog toen 87. Door het afvallen kreeg ik wel een eigen cyclus van 28-30dgn, daarvoor werk ik (bijna) nooit ongi. Nu zit er door de medicatie weer 5/6 kilo aan -((, misschien heb ik daardoor wel weer zo'n lange cyclus. Mijn man zegt dat ik positief moet blijven en dat het eitje vast gaat springen, maar ik geloof het niet (meer) en het verplichte moeten doen ben ik nu ook wel klaar, we doen het al sinds vorige week om de dag, nou de lol is er nu ook wel van af pffffffffffffffffff

18. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Ladies, help!!
    Zo bizar, ik durfde gewoon niet te testen vanmorgen.... Heel vreemd!! Heb ik echt nog niet eerder gehad :(. Zou het een slecht voorteken zijn?

19. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hoi
    ja geloof dat we wel beetje gelijk lopen scheeld een paar dagen we gaan duimen voor zowiezo 1 iemadn op roze maar hopelijk allemaal!!
    jessebel ik ben 168 en woog 107 kilo ben nu nog schommelend tussen de 82 en 84 en had ondanks de kilos minder nog geen eigen cyclus zat wel 16 weken tussen maar nu ook geen ractie gehad op de clomid 50 mg . daarom begin ik morgen met de 100 mg.
    vanavond lekker schaatsen heb er zin in !!

groetjes

20. jessebel

jessebel Actief lid

15 okt 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    @marijelansink, wat goed dat je zoveel bent afgevallen. Ik zou graag de 75 kilo halen maar zou niet weten hoe. Heb al veel geprobeerd, diƫtistsn, personal coach bij.sportschool, zlimmen, niks lijkt te werken

Deel Deze Pagina