Hoi meiden, ik schrijf jullie even voordat ik onder de douche spring om aan mijn congres te beginnen... Heb helaas niet veel tijd. Als jullie maar weten dat ik aan jullie denk! Het is al met al maar steeds weer spannend he, spanning voor de testdag, spanning voor een menstruatie, spanning voor het vinden van een ei, spanning voor een bloedtest, spanning voor een eisprong... En dan maar steeds weer al die vragen, wel/geen fm, wel/niet ongesteld, wel/geen innesteling, wel/geen verhoogde/verlaagde temp, wel/geen klussucces... Serieus, ik zal nooit meer mmm maar MMM schrijven. Jessebel, ook welkom! Hier nogsteeds aan de Primolut, verder dan wat vage klachten van misselijkheid en darmkrampjes kom ik niet. Al is daar wel wat meer vermoeidheid 's avonds bijgekomen. Maar ik kan nogsteeds niet met zekerheid zeggen dat dat echt door de Primolut komt.
vandaag heeft mijn menstruatie doorgezet het is helder rood dus dat betekent dat ik de laatste provera niet hoef in te nemen en dat het vandaag dag 1 is, morgen denk ik bloed prikken maar dan weet ik alleen niet wanneer ik aan clomid kan beginnen ook morgen of pas zaterdag??
@ Kelly Je slikt Clomid meestal vanaf de derde CD. Als jij vandaag pas echt bloed hebt dan is het vandaag je eerste CD. Je zou dan dus zaterdag moeten beginnen met slikken. Spannend hoor meis!! Hopelijk slaat het goed aan! Succes!!
Ik heb net met ziekenhuis gebeld en morgen mag ik al bloed prikken en zaterdag beginnen met clomid, volgende week vrijdag 25nov afspraak voor een echo. en nu maar hopen dat clomid wel aanslaat.
Goedemiddag dames. @kelly, wat fijn dat je zonder hulp van medicijnen ongesteld bent geworden. Ik ga voor je duimen dat de clomid aanslaat. Ik zit nu op mijn werk, en heb vanochtend weer een FM gehad, ondanks dat ik het niet meer had verwacht, zat er nu toch een eitje van 17mm, en deze gaat zeker een deze dagen springen, dus wij hebben huiswerk meegekregen hihi. Ik ben in ieder geval superblij dat ik toch nog een eisprong zal krijgen, ook al is het een stuk later dan vorige maand, toen had ik mijn ei op dag 15. Zit nu al op dag 18. @taamaar, wij moeten van de fertiliteitstarts om de dagen klussen, en niet elke dag, dan gaat het kwaliteit van het zaad achteruit, dus dat doen we maar niet. @itsme, wat spannend voor jou nu allemaal. Ik hoop dat je snel met positief nieuws en een positieve test in je handen hebt. Wanneer kan je of wil je testen? @jolien2, ik vind het nu niet meer cool om verplicht te klussen, dan ligt er zon druk op, maar dat krijg je pas als je al een hele tijd bezig bent. En het is wel fijn om het gevoel te hebben dat je ook echt een kans hebt, en dat maakt het klussen ook weer leuk. Ik hoop dat je snel ongi word, zodat je snel met clomid kan beginnen. Ik ga weer verder met werken, ik kom vanavond of anders morgen nog ff spieken. Gr. Jessebel
@jessebel: mijn eisprong was vorige week zondag en ik wil zondag of maandag gaan testen. Mijn vorige ronde met clomid 100 kreeg ik precies 2 weken na mn eisprong (zou dus deze keer zondag a.s. zijn) veel bruinverlies en de dag daarna echt helderrood bloedverlies. Hoop dus dat ik kan wachten tot maandag want als ik dan nog geen bruin of rood verlies heb ben ik officieel over tijd... (zondagavond zou ook kunnen maar je kunt beter testen met ochtend urine) @kelly: lief dat je meeleeft! en fijn dat provera zo snel aanslaat bij jou! bij mij pas 8 dagen na laatste provera ofzo.. hoop dat clomid50 aanslaat bij je! maar zo niet, dan no worries he, is heel vaak zo en dan slaat 100 vaak wel aan! @zuss: thanks voor t duimen! en ja het is inderdaad een MMM! jemig, wat heeft het afgelopen jaar mij veel energie gekost, al dat wachten en spanning, teleurstelling en ziekenhuisbezoekjes... @julia26: jij ook thanks voor t duimen. met zoveel mensen die voor me duimen moet t wel goed komen toch? @gebakje2011: bij mij duidt het bruiverlies niet op ongesteldheid hoor, want dat is nu al 6 dagen geleden (op 6dpo, dus ook veeeels te vroeg voor ongesteld zijn, heb ook gewoon een LF van 14 dagen) en het duurde maar 1 dag en daarna weer gewoon wit. Het is wel zo dat als ik op dag 12 of 13 bruinverlies heb het op een aankomende ongesteldheid duid (zie ook hierboven). @jolien2: thanks, vind het inderdaad heel spannend! @twiss88: whoeoe voor jou begint je nod er ook aan te komen straks! Wat leuk dat je zo meeleeft en ja als je dan paranormaal begaafd bent dan mag je natuurlijk ook ff voorspellen dat t bij jou ook raak is Je vroeg naar klachtjes.. bij deze t lijstje: 1) bruin-oranje afscheiding (sorry als too much info) in ondergoed op 6dpo 2) pas vandaag voor t eerst pijnlijke borsten (normaal vanaf 4 a 5 dpo) en ook veeel minder dan normaal rond deze tijd. Ze zijn wel groter en 'harder'.. geen idee of dit goed of slecht is? 3) savonds moe maar snachts slecht slapen, heb het ofheel heet of heel koud 4) kort lontje... heb deze week al 2 x ruzie gemaakt, heb ik normaal nooit (behalve tijdens clomid natuurlijk hahahahaha!) 5) vandaag ineens soort van ontstoken oog en een beginnende koortslip oid (heb ik nog nooit gehad)
nog 1 nachtje...morgen vroeg naar het ziekenhuis voor echo om te kijken of er daadwerkelijk een eitje is gesprongen...
spannend! zal voor je duimen! Enne als ie heel groot is en nog niet is gesprongen kun je om pregnyl vragen... doen ze bij mij steeds niet en heb daardoor al wel ns ei van 4 cm (ipv 2) gehad...
@itsme82, als ik je klachten lijsten lees... lijkt het wel alsof je zwanger bent... zo begon het ook bij mij... ik hoop het echt voor je ....duimen duimen duimen....
Je vroeg naar klachtjes.. bij deze t lijstje: 1) bruin-oranje afscheiding (sorry als too much info) in ondergoed op 6dpo dit kan ik me niet herinneren 2) pas vandaag voor t eerst pijnlijke borsten (normaal vanaf 4 a 5 dpo) en ook veeel minder dan normaal rond deze tijd. Ze zijn wel groter en 'harder'.. geen idee of dit goed of slecht is?dit had ik ook! 3) savonds moe maar snachts slecht slapen, heb het ofheel heet of heel koud had ik ook last van hiihi 4) kort lontje... heb deze week al 2 x ruzie gemaakt, heb ik normaal nooit (behalve tijdens clomid natuurlijk hahahahaha!) yep had ik ook last van, of ik ging heel snel huilen.. 5) vandaag ineens soort van ontstoken oog en een beginnende koortslip oid (heb ik nog nooit gehad) hahah ik kreeg koortslip op mijn onderlip,en een beetje rieperig... oja en heel moe vooral sóchtend. nadat ik deze verschijnselen had, vroege test gepakt en bleek ik zwanger te zijn ik hoooooooooooop het echt voor je meid duimen duimen duimen __________________
thanks gebakje! en .... oh my goodness... je overdreef niet, dat komt echt heeeeel erg overeen. zelfs die maffe koortslip (had jij die ook verder nooit?) en zelfs dat je dus wel grotere borsten kreeg maar niet gevoelig zoals anders??!! ik dacht dat dat juist een slecht teken was! En ook ik ben vooral in de ochtend heel erg moe, rest van de dag wordt het weer beter.... oh zou het dan toch zo mogen zijn deze keer? Ik hoop het zo!!!!
bij leek het alsof er een baksteen in mijn hoofd zat in plaats van mijn hersennen hihihi zo zwaar voelde mijn hoofd in de ochtend... maar mijn borsten voelde anders ik weent niet wat je onder hard verstaat maar soms waren ze een bietjuh gespannen en soms van die steken.. maar ze waren wel wat opgezet hihih hoe lang moet je nog voor dat je moet testen...
hahaha volgens mij bedoelen we t zelfde. t lijkt wel alsof ik daar 2 tennisballen heb zitten! op zich heb ik dat altijd na mn ei maar normaal doen ze dan ook pijn, nu alleen af en toe kort klein fel steekje... En jij had dus ook nooit een koortslip? Jemig, ik begin nu echt hoop te krijgen! Maar ik blijf er bij dat ik op zn vroegst pas zondag test en alleen als ik geen bloed of bruinverlies heb dan! Hoe gaat het eigenlijk met jou? Morgen naar het ziekenhuis voor FM toch? Heb je nog steeds last van de clomid of zijn de bijwerkingen weer weg? zal duimen dat je een mooi ei hebt morgen!
ik hoop het echt voor dat je ons mag blij maken zondag! neem een vroege test, want die is meer gevoeliger. ik laat het morgen meteen weten hoe of wat... ik heb echt veel last van bijwerking... sinds ik met clomid was gestart knallende koppijn en wil niet weg gaan, emotioneel,pijn in de bosten,opvliegers, emotioneel om niets soms hihi of chaggie... kortom ben er goed naar van...oja en nog steeds vreetbuien, niks is genoeg mijn maag blijft leeg hahahahah dat heb ik altijd deze bijwerkingen als ik aan clomid begin. dit is de derde zwangerschap dat ik deze bijwerkingen heb en hoop dat het dit keer ook zo snel gaat.... vraagje weet je iets over tempraturen... als je temp stijgt en hoog blijft ben je dan zwanger? of is dat de eisprong?
@gebakje, ik heb diezelfde bijwerkingen ook hoor, ontzettend verdrietig en huilbuilen of kattige buien de hele tijd. gewoon een heel naar gevoel de hele tijd..... tis en blijft gewoon rotspul... over het temperaturen: dat wordt meestal gebruikt om te kijken of en wanneer je je eisprong hebt gehad. Na je eisprong blijft je temperatuur hoger. Als je 3 dagen een hoge temperatuur hebt gehad kun je er dus vanuit gaan dat je eisprong geweest is (3 dagen ervoor dan dus, vaak heb je op die dag ook een dipje). Je temp blijft dan hoog en pas na een dag of 10-14 gaat je temperatuur weer omlaag en komt je ongesteldheid er aan en dan begint het hele circus weer vanvoor af aan.... behalve als je zwanger bent, in dat geval blijft je temperatuur mooi hoog! Op www.fertilityfriend.com kun je een account aanmaken waarin je heel handig je temperatuur bij kunt houden (zie mijn handtekening). Dit programma geeft je ook een kruis wanneer je drie dagen een hoge temperatuur hebt gehad en dan heb je op de plek van het kruis je eisprong gehad. Temp je al of niet? Zo niet, dan is rectaal (of als je dat vervelend vindt, vaginaal) het beste en altijd om het zelfde tijdstip sochtends voordat je op bent gestaan!
@ gebakje Hoe was het in het ziekenhuis? @ itme Balen zeg! Maar temp wil niet altijd alles zeggen. Gewoon evn je nod afwachten..