De Clomid Lady's

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door whitesaber, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik ben vandaag begonnen aan de Primolut over een paar dagen begin ik met de Clomid
    Wie moet er ook aan geloven?

2. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Ik ben net bezig met mijn eerste ronde! Ik heb de primolut en clomid al achter de kiezen!!
    Vandaag echo gehad en een eitje gespot. Heel spannend!

Ben jij bij je eerste ook met clomid zwanger geworden?

3. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Toevallig ben ik vandaag begonnen met Provera en na deze kuur begin ik dus ook met Clomid! :) Ik was al op zoek naar een soortgelijke topic!
    Leuk dat ik het gevonden heb! Ik ben erg benieuwd hoe het met jou zal gaan. Wij gaan voor ons eerste kindje...dus erg spannend!

4. whitesaber

Het duurde 3 jaar voor we zwanger raakten van onze zoon
    We zouden beginnen met IUI in april 2009 en raakte in feb 2009 spontaan zwanger :D

En ik had toen een voordeel dat ik mijn eisprong voelde,nu is er een hormoon probleem geconstateerd waardoor ik nu aan de Clomid moet

Vind het erg leuk om met jullie te typen

@mamootje Voelde je je nu ook anders met de Clomid ?

5. VioletRose

Joepie, Ik ben een clomid lady :D

Als ik het goed begrijp is dit voor ons allemaal de eerste keer Clomid?

Bij mij was al PCOS geconstateerd toen ik 16 was dus het is voor mij altijd al bekend geweest dat ik zonder hulp niet zwanger zou kunnen worden. Ik word nml nooit ongesteld. Vorig jaar zijn we samen gestopt met roken en was het de bedoeling dat ik ook wat zou afvallen maar dit in combinatie met het stoppen met roken is niet gelukt. Het stoppen met roken overigens wel :D Toch hebben we er voor gekozen om er toch mee te beginnen.
    We eten gezond en we zijn al begonnen om wat meer te bewegen. Dus behalve mijn gewicht zijn we redelijk gezond :D

@ whitesaber; jeetje drie jaar en dan alsnog spontaan zwanger. Grappig hoe dat soms kan gaan! Wat is de hormoon probleem precies?

6. whitesaber

Nou ik krijg geen eisprong maar wel 15x per maand een bloeding...
    Daarom wil de gyn me aan Clomid hebben
    Even een reboot :cool:

Niet meer roken en gezond leven?
    En daar gaat het toch om
    Want aankomen doe je echt wel als je zwanger bent :D

Ow en dames
    Nemen jullie ook vit's in?
    Ik heb de visolie en zwangerschapstab van de DA

7. VioletRose

Ik slik nu foliumzuur en vitamine d tabletten....is dat niet genoeg als je gezond eet?

8. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Ik voelde mij echt anders met de medicijnen.
    Dat begon bij mij al met de primolut! Dat had ik totaal niet verwacht. Mijn hormonen gingen echt schommelen en met de clomid werd dat nog 2x zo erg!!
    Niet dramatisch slecht maar wel hele erge stemmingswisselingen, heel vrolijk en dan weer down en dan weer verdrietig. Heel vermoeiend!

Maar na die 5 dagen was dat opzich snel over.

Ik heb etos zwanger worden geslikt maar dat had toch geen effect op mijn cyclus. Nu alleen foliumzuur van etos.
    Ik heb ook pcos.

9. VioletRose

Zijn er ook andere meiden die aan de Clomid zitten die willen mee kletsen?!

Tweede dag aan de provera. Een beetje hoofdpijn....vraag me af of het door de medicijnen komt. Voor de rest voel ik me nog normaal. Ik hoop niet dat ik al teveel last krijg van stemmingswisselingen. Die heb ik al door Pcos....Meer zijn niet welkom :D

Hoe gaat het met jullie?

10. whitesaber

Het gaat goed dit was dag 2 met Primolut
    Geen sympt nog hihi

Ik zal mijn best even doen om meer meiden te ronselen haha

11. VioletRose

Dat zou gezellig zijn :D Ik ben wel benieuwd naar meer verhalen en ervaringen.

12. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, hier nog iemand! Ik ben alleen al ietsje verder. Bij mij is geen pco geconstateerd, maar het lijkt er wel op als ik de verhalen zo hoor. Er waren bij mij meerdere eiblaasjes en eens per zo'n 100 dagen springt er een eitje uit zichzelf. Dit zijn dus extreem lange cyclussen. Daarom ben ik ook bij de gyn terecht gekomen. Ik heb provera gekregen om een ongesteldheid mee op te wekken. Op dag 3 moest ik met Clomid 50 beginnen. Deze 5 dagen geslikt. Op dag 10 voor een echo terug, maar niks te zien, alleen maar aantal kleine eiblaasjes. Nu op dag 14 weer voor een echo. Eiblaasjes groter geworden, allemaal tussen 2 en 8, maar eentje 9 mm. Dit is nog geen eitje, het is wel de hoop dat deze nog doorgroeit. Dit wordt dinsdag bekeken. Krijgt nog een week de kans. Als er dan nog steedss niks is gaan rijpen; dan krijg ik opnieuw provera en clomid 100 ga ik dan proberen. Spannend allemaal.
    Door de Provera kreeg ik ontzettende stemmingswisselingen, was erg onrustig en chagerijnig. Voelde me echt heel rot. Mn ongesteldheid duurde langer, had minder bloedverlies en ook minder pijn. De clomid heb ik enorme buikpijn van gehad. Volgens de gyn was dit een goed teken. De eierstokken doen nu tenminste iets. Het is nu weer afwachten.

Voor jullie allemaal, SUCCES!

13. VioletRose

Hoi vpkaatje!

Wat leuk dat je er bij bent gekomen! Het klinkt inderdaad een beetje als PCOS.
    Wat vervelend dat je zo'n last hebt van stemmingswisselingen door provera. Ik zit op dag drie en ik heb (even afkloppen) nog geen last van stemmingswisselingen. Wel lichte hoofdpijn en een zeurderig gevoel onderbuik maar dat zie ik ook als iets positiefs. Het doet tenminste iets in mijn buik.
    Ik hoop voor je dat je dinsdag positief nieuws hoort. Hou je ons op de hoogte?

Succes.

14. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sarahlouise, ik had die klachten van de Provera niet gelijk, pas iets later, dus zo rond tablet nummer 6 van de 10 en de dagen erna ook nog. Gelukkig ging dit na een aantal dagen voorbij. Want het was voor mn man ook geen pretje meer. Het ergste is, je weet dat je niet echt aardig doet, maar je kan er ook niks aan veranderen. Je voelt je gewoon opgefokt, opgejaagd, onrust etc.
    -
    Voelt nu heel spannend. Mn baarmoederslijm is 2,3 mm gegroeid in 4 dgn tijd. Nu zitten er weer 4 dgn tussen voor ik weer voor een follikelmeting moet. Misschien groeit t wel weer 2,3 mm en dan zit ik op zo'n 9,5 mm. Wanneer het baarmoederslijm 8 a 9 mm is; gaat er meestal pas een eitje rijpen. Heb er dus wel hoop op dat dat dinsdag het geval is bij mij. Maar ik ga nergens vanuit en mn gyn ook niet, dat merk ik wel. Al blijft ze positief. Ik kan niks anders doen dan afwachten.
    MAAR 17 mrt was het St Patrickday. Het groene mannetje met het potje goud en al die klavertjes vier. Hoop dat ie ons allen geluk heeft gebracht! Ik hou jullie op de hoogte.
    -
    Heb me trouwens enorm verdiept in templijsten etc. Dus als er vragen zijn, geef dan maar een gil. Wil altijd wel naar tempkaartjes kijken en meedenken.

15. VioletRose

Hoi meiden,

Wat is het hier stil!
    Zondag was mijn laatste "provera" dag. Gelukkig geen grote symptomen gehad! Daar ben ik heel blij mee :D! Nu wacht ik braaf tot ik ongesteld word. Het zal denk ik een van de laatste keren zijn dat ik zo blij ben dat ik ongesteld moet worden :) Maar het betekend dat we kunnen beginnen met Clomid. Ik hoop stiekem dat ik morgen ongesteld word. Duimen....

Hoe is het allemaal met jullie?

16. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Hee!
    Mijn eitje is ondertussen gesprongen:D:D:D jeeeej!
    na een aantal controle echo's bij de gyn waarbij mijn eitje steeds groeide, is hij gesprongen. vermoedelijk mijn eerste of een van de weinige eisprongen die ik ooit heb gehad...
    Nu zit ik op het wachtbankje, pffff dat duurt lang;)

17. VioletRose

Jeeeeeeeeeej gefeliciteerd!!!!!!! :D
    Ja, en dat duurt wachten ineens zo lang....
    Ik zal voor je duimen!!

18. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hallo meiden!

Ik ben nog niet aan de clomid, maar heb ook PCOS en loop bij de gyn sinds 1 feb. Helaas heb ik naast de PCOS ook nog een te trage schildklier en ben door de gyn op thyrax gezet voor mijn schildklier.

12 april heb ik weer afspraak bij de gyn en dan hoor ik of we nu ook echt aan de slag gaan. Spannend! En dat zal dan ook met de clomid zijn. Maar waarschijnlijk ook eerst primolut, want ben al meer dan 8 maanden niet ongi geweest...

@mamootje: ik zag dat jij vandaag kon testen! En??

Xsaar

Deel Deze Pagina