na 2 jaar, nog recht op ouderschapsverlof?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door maryam27, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    Hey dames,

Ik ben inmiddels zwanger van mijn 2de, uitgerekend 26 augustus. Als ik weer aan het werk ga, dan is het ongeveer begin december. Nu vraag ik me af, dan is inmiddels mijn zoontje 2 jaar en een paar maanden. Ik heb nooit zijn ouderschapsverlof uren opgenomen, die wil ik nu wel opnemen en daar achteraan van kind nummer 2. Maar heb ik daar nog wel recht op van kind nummer 1? Is dit wettelijk of verschilt dit per werkgever weer?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Thanks!

2. giraf

giraf Niet meer actief

Ik dacht dat je tot het 8e jaar van je kind nog recht had op de uren

3. giraf

giraf Niet meer actief

Voorwaarden ouderschapsverlof

U heeft recht op ouderschapsverlof als u minstens 1 jaar bij dezelfde werkgever werkt en zorgt voor een kind jonger dan 8 jaar. Beide ouders hebben recht op ouderschapsverlof. Als u meer kinderen heeft, kunt u voor elk kind apart ouderschapsverlof opnemen.
    Kind wordt 8 jaar tijdens verlof

Als uw kind tijdens uw ouderschapsverlof 8 jaar wordt, vervalt uw wettelijk recht op de rest van het verlof.

4. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    ahhh super meid!
    thanks!
    dus ik kan gewoon 2x ouderschapsverlof opnemen van 2 kindjes bedoel ik totaal die uren bij elkaar optellen.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja maar je moet het wel gescheiden van elkaar opnemen! Ivm de registratie van de regeling. Dus bijv eerst 2 jaar opnemen voor kindje 1 en daarna 2 jaar opnemen voor kindje 2.

6. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    hopmarjanneke, ik begrijp het nu. Als ik start met mijn ouderschapsverlof dan neem ik gewoon eerst die van mijn eerste zoon, en daarna van kind nummer 2.

Thanks dames!

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In ieder geval dit jaar kun je nog gebruik maken van de OV-korting bij de Belastingdienst! Dat is een maximale korting van 4,18 per opgenomen uur OV.
    Dit heeft te maken met de teruggang in salaris. Oa worden loonsverhogingen en bonussen etc meegenomen.

In 2013 wil de regering de OVkorting gaan afschaffen, maar het is nog niet helemaal duidelijk of dat nu wel/niet doorgaat.

8. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0

ok thanks meid!
    dat is wel minder jah...
    ze moeten 13 miljard gaan bezuinigen...:( we gaan het allemaal voelen weer...pfff...

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn man heeft zelfs ouderschapsverlof opgenomen voor mijn dochters die niet van hem zijn. Toen waren ze al 5 en 7 jaar ;)

Deel Deze Pagina