Kinderdagverblijf; wat neem je mee?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Loki09, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Midden augustus loopt -helaas- mijn verlof af en gaat onze kleine meid 1 dag per week naar het kinderdagverblijf (en nog 1,5 dag bij opa en oma). 2 tot 4 weken voor de eerste dag nemen ze contact met mij op voor een intakegesprek en een rondleiding maar ik zou me nu al graag een beetje voorbereiden als in; wat neem je mee?

Voeding uiteraard, flesjes, luiertas met schone kleding enz? Maar aan beddengoed bijvoorbeeld? En zijn er mensen die ook hun aerosleep en evt sensormatje mee heen en weer nemen? ;)

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier alleen fles, schone kleding, dagboekje (is van kinderdagverblijf) slaapzakje en pot warme maaltijd. Ik heb er ook een reserve fles saan voor als we onze fles vergeten.
    Aerosleep oid niet.

Beddengoed hebben ze hier zelf. Ook slaapzakjes en schone kleding in noodgevallen.
    Fruit maken ze zelf. En tot de 1 jaar willen ze de warme maaltijd geven. Flesvoeding hebben ze hier van Friso. Lars krijgt thuis van Etos maar drinkt daar Friso... geen probleem voor Lars.

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Spannend he meid die eerste keer!
    Buiten schone kleding kan je je eigen luiers meegeven mits je kleine niet tegen alle merken luiers kan.
    Ook afgekolfde borstvoeding of als je kleine kunstvoeding drinkt dan hebben de kinderdagverblijf vaak alleen de standaard nutrilon in huis heb jou kleine bv forte of omneo kan je dit in speciale kleine bakjes meegeven een hele bus is niet nodig voor 1 dag per week.
    Ik heb in mijn groep nog nooit gewerkt met aorosleep of dat soort dingen we houden de kids in de gaten door regelmatig te gaan kijken in de slaapkamers en via babyfoons.
    Waarchijnlijk krijg je een dagboekje mee naar huis waarin je schrijft hoe de nacht geweest is en speciale dingen de leidsters schrijven per dag dat je kleine er is geweest terug zodat je precies kan zien wat ze gedaan heeft hoelaat gegeten ect ect.
    Oh ja sommige kinderen vinden het fijn om de geur van thuis te ruiken als ze gaan slapen dus even 2 nachtjes slapen op een doekje of shirtje en dan meegeven.

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Onze kleine man gaat maandag voor het eerst voor het echt (heeft al een ochtendje 'proef' gedraaid;)), en ik geef mee:

*flesje (+Infacol- tegen krampjes -wat hij nog krijgt)
    *schone kleertjes
    *speen
    *slaapzak
    *dagboekje (krijg je van kinderdagverblijf)

Voeding en luiers hebben ze daar.
    Robin krijgt thuis Kruidvat voeding, en op kinderdagverblijf Nutrilon, maar die combi werkt prima (heb ik thuis ook al vaker door elkaar gebruikt)

Ik moet ook steeds denken dat ik niks vergeet, maar eigenlijk hoef je dus niet zo heel veel mee te nemen.

Je kan eventueel nog een knuffeltje (of muziekje) meegeven, als hij een favoriet heeft (hier nog niet echt).

5. p1982

p1982 Niet meer actief

speen, knuffel, slaapzak, eventueel andere voeding dan op kinderdagverblijf, schriftje , reserve kleding

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    een vriendin van mij haar kindje is een buikslaper, zij moesten een formuliertje ondertekenen en dan pas leggen ze kind op buik. zij hebben als voorwaarde gegeven dat ze wel beslist willen dat hun kind op aerosleep slaapt, dus deze slepen ze nu zelf elke keer heen en weer. Dus net wat jij prettig vindt.
    verder verschilt het per kinderdagverblijf wat je mee moet nemen. ik hoef nu geen fles/ flesvoeding/ slaapzak mee te geven, wel luiers en reserve kleding. Bij een vorige kinderdagverblijf was het juist net andersom wel flesjes en voeding en slaapzakken meegeven en juist geen luiers. Kortom je zal het wel horen wat je wel moet mee geven! Als je het echt graag wilt weten kun je ook altijd even vooraf bellen?

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wij moesten hier ook een formulier ondertekenen voor als ons mannetje op z'n buik zou slapen. Toen deed hij dat nog niet, nu inmiddels wel.
    Ik laat zelf trouwens de mc altijd daar staan. Mochten mijn ouders hem onverwachts op moeten halen dan kan dat iig ook.
    Neusspray (en in het begin infacol) en evt medicijnen. Paracetamol zetpillen mogen ze hier niet geven. Koorts = thuisblijven namelijk.
    En inderdaad een knuffeltje met speentje. Al kijk ons ventje er niet meer naar om :D

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij ons hebben de kindjes een eigen tasje gekregen en daarin zitten:
    - schone kleding
    - voedingstoren of gekolfde melk
    - speen
    - knuffel
    - boekje (zelf aangeschaft)
    - fles
    - medicijnen (zijn gelukkig nooit nodig geweest)

Luiers en later ook voeding (als je Nutrilon standaard gebruikt) hoeft hier niet meegenomen te worden.

Naarmate ze ouder worden wordt het minder... vanaf 1 jaar geen fles meer en geen voeding. Zoonlief (bijna 3) heeft een set schone kleding in zijn mandje liggen en z'n knuffel en boekje gaan nog mee.

MC mocht inderdaad blijven staan (daar hebben we er maar één van). Kinderstoelen hebben we er 2 van elke maat.... dus is elke auto voorzien en kunnen we dus beide ophalen.

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Lees dat er in best wel wat kinderdagverblijven kunstvoeding beschikbaar is. En dat het kinderdagverblijf ook schriftjes geeft. Nou, dat is bij ons kinderdagverblijf niet. Maakt ook niet uit.

Ik geef dit lijstje:
    - Zijn eigen fles
    - Speen
    - Extra setje kleding (romper, sokken, broek, t-shirt/trui)
    - Slaapzak
    - Zijn oppasboekje (overdrachtsschrift)
    - Voeding in van die voedingstorentjes

Fruit, yoghurt en brood hebben ze op kinderdagverblijf. Net als bedlinnen, luiers en luierdoekjes. Als er "ongelukjes" gebeuren, en je bent door je reserve kleding heen, hebben ze nog wel gewoon extra reserve kleding liggen.

Succes meis.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Hier zijn luiers en standaard kv inbegrepen (en voor later: fruit, brood, crackers). Ze hebben slaapzakjes en beddegoed, dat nam ik dus niet mee. Het zijn inmiddels allebei buikslapers, maar dat deden ze zelf zodra ze in bed werden gelegd; heb dus nooit hoeven tekenen dat de leidsters ze op hun buik mochten leggen.

Ik gaf mee:
    - eigen voeding (afgekolfde melk), één ingevroren bakje extra in de vriezer en nog een portie HA kunstvoeding voor het geval er ooit echt te weinig melk zou zijn
    - eigen flesje
    - setje schone kleren (laat ik altijd in het bakje liggen)
    - knuffel om mee te slapen (2e exemplaar, zodat ik 'm ook in het bakje kan laten liggen)

Verder niks eigenlijk. Speentje hebben ze nooit gebruikt, anders zou je er daar ook een van moeten meegeven.

11. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Voor het aerosleep matrasje zou je kunnen vragen of ze dat op jullie kinderdagverblijf gebruiken,en anders zou je hem mee kunnen nemen..
    Beddengoed ed is niet nodig.

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Bij ons hebben alle kindjes een eigen mandje. Ik zorg dat er altijd een setje passende reserve kleding in zn mandje ligt , een speen en knuffel voor de zekerheid (bijna nooit nodig).
    Ik geef potjes kv mee en een fles om het uit op te drinken. En altijd een jas voor als ze naar buiten gaan.

13. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier hebben ook de kids hun eigen mandje

daarin ligt nu bij ons

-reservesetje kleding, inclusief iets met lange mouwen en korte mouwen, en sokjes.
    - tut
    - knuffel

toen hij kleiner was ook nog

- heen en weer mapje (van kinderdagverblijf gekregen)
    - medicijnen of druppeltjes als het nodig is
    - eigen fles voeding omdat ik geen friso gaf

bij ons op het kinderdagverblijf mag je geen aerosleep mee nemen o.i.d. ivm de veiligheid mag er niets anders dan kindje met evt. tutje en knuffeltje in slaapzak in het bedje liggen.

De kindjes krijgen hier van het kinderdagverblijf

-friso 1,2,3, als je iets anders geeft, zelf mee geven
    - brood+beleg, fruit, koekjes, soepstengels, drinken, gewone melk

-potje groente moet je zelf mee geven als dat nodig is, en dat word tot max 1 jaar gegeven.
    - fles is meestal tot 1 jaar, daarna gaan de meeste over op gewone melk, die de meeste dan ook nog gewoon uit hun fles drinken(zelf)

wat misschien wel nog handig is, dat je je flessen en spulletjes voorziet van iets met je baby's naam erop :)

dat is hier altijd erg handig, omdat veel kindjes dezelfde fles enzo hebben en zeker met eigen voeding ik wel wil weten dat mijn kindje de goede voeding krijgt.

14. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier voor elk kindje een dagboekje en eigen mandje voor reservekleding en dergelijke, maar kv, fruit en luiers moeten we zelf mee nemen. Luiers breng je gewoon eens in de zoveel tijd een pak van mee, elk kindje heeft in de kast een stapel luiers op de plank liggen met de naam erbij. Nooit meegemaakt dat de luiers te snel op waren of zo door van de verkeerde stapel te pakken. Als ze warm eten krijgen dan wordt dat tot circa anderhalf jaar gegeven, oudere kinderen krijgen tegen een uur of vier/half vijf nog crackertjes of ontbijtkoek zodat ze het tot half zes/zes uur vol kunnen houden om thuis te eten.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat op ons kinderdagverblijf standaard ligt van ons:
    - 2 schone rompers
    - 1 schone broek
    - 1 schoon shirtje lange mouw
    - 1 paar reservesokken
    - spenenkoort (verplicht)
    - aerosleep (verplicht ivm buikslaper)

Wat hij steeds meekrijgt:
    - 3 flesjes borstvoeding (1 reserve voor als het valt of niet voldoende is)
    - fles om uit te drinken
    - speen (maar die gebruikt hij eigenlijk niet meer)

Zij hebben zelf een schriftje, hij krijgt daar fruit en later ook brood. Luiers hebben ze ook gewoon daar en dat gaat goed. Hoe het met kv zit weet ik eigenlijk niet maar dat is voor jou ook minder relevant ;)

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier hebben ze op het kinderdagverblijf een eigen mandje met daarin:
    - eigen slaapzakje
    - tut
    - setje kleding
    - knuffeltje
    - een multomap waar een foto verslag in bij gehouden wordt en later
    worden hier de werkjes in gedaan.
    - evt. eigen voeding of in ons geval, doosje johannesbroodpitmeel.

elke dag meenemen:
    - eigen flesje
    - overdrachtsschriftje (van het dagverblijf)
    - jasje, evt. petje/hoedje tegen de zon

ze hebben hier nutrilon en friso flesvoeding. mijn dame krijgt normaal kruidvat voeding dus op het kinderdagverblijf nutrilon omdat dit precies hetzelfde is.;)
    (las ergens dat iemand deze 2 thuis mengde, dat hoeft dus niet).
    verder krijgen ze hier later fruit wat ze zelf klaar maken en brood met verschillende zoet en hartig beleg.
    zonnebrand, vallen en stoten creme, prikweg, sudo enz. zijn hier aanwezig.
    beddengoed is hier aanwezig. kindjes liggen in een slaapzak dus na elke slaapbeurt hoeft alleen de matrashoes verschoond te worden.
    aerosleep mag hier niet maar is ook niet nodig. slaapkamertje zit in het lokaal en er wordt elke 10 min. gekeken hoe alles erbij ligt en regelmatig door het raampje van de deur gekeken.
    MC en/of wandelwagen kan je hier gewoon laten staan en reserve kleertjes/slaapzakken zijn ook aanwezig.

Deel Deze Pagina