een vriendin van mij wordt volgende week 30. dit willen we niet zomaar voorbij laten gaan maar zelf zegt ze er niet veel over. nu wil ik samen met haar zus een suprise party organiseren. maar hoe en wat weten we nog niet echt heeft iemand hier ervaring mee? of tips? ik ga vragen in een restaurant hier in de buurt (is familie) of we het daar zouden kunnen doen? maar het nadeel is wel dat iedereen zijn eigen drank moet betalen. (is dit niet raar?) en wat moeten we met hapjes? want dat is wel gezellig. is het raar om aan de gasten te vragen of ze iets in willen leggen? of hoe kunnen we dit doen? alle tips zijn welkom. alvast bedankt
leuk! als je een feestje met zn allen voor haar geeft, is het logisch dat je met zn allen betaalt, dus inlegt. ik zou dit wel goed communiceren en het liefste van te voren innen! of als iedereen aanwezig is behalve zij nog, het is niet zo leuk als je moet gaan ' afrekenen ' terwijl zij dit ziet denk ik. het is al bijna zover, dus ik zou iedereen maar snel bellen (als je een plek hebt) met de duidelijke boodschap dat het dus GEHEIM is voor haar. zoveel van die partys gaan mis omdat iemand zich verlult! en hoe ga je haar daarheen lokken? trouwens, is een kroeg niet leuker/beter dan een restaurant misschien? succes!
we organiseren het met zijn 2 (misschien dat er nog iemand bijkomt??) en de rest nodigen we gewoon uit, dus er is niet echt sprake van dat we het met zijn allen doen, vandaar dat het een beetje vreemd is. we zijn van plan om een mail te sturen naar iedereen (of te bellen) en daarin te vermelden dat het wel ieder voor zich is. we zouden het ook op ons werk kunnen doen, dan moet ik even vragen of dat mag, maar dat lijkt me minder leuk. en dan moeten we de drank etc ook nog zelf verzorgen, dan lijkt een cafe me leuker? er is niet echt een cafe ofzo waar het echt leuk is om het te doen misschien eentje, maar dan moet ik even kijken of dat kan? we willen het wel op een andere dag doen, want ze is dinsdag jarig. (en haar zus moet dan s'avonds werken) heb net even aan haar zus gevraagd of ze de 16de niet stiekem zou kunnen ruilen? zodat we het dan kunnen doen. en de jarige zelf denkt dat haar zus moet werken
Als je mensen uitnodigd vind ik niet dat je kan verwachten dat hun mee gaan betalen, bedoel dat je op een normale verjaardag ook niet .. Dan zou ik nog meer mensen charteren om mee te doen ..
Dit vind ik ook, beetje raar dat je gaat betalen voor je drankje op een verjaardag waarvoor je uitgenodigd bent.
je kan ook gewoon iedereen 1 of 2 consumptie bonnen geven ( die je zelf maakt) en de rest moeten ze dan zelf betalen.
Ik vind het laten betalen van je gasten echt een beetje vreemd, als ik uitgenodigd zou worden op een feest waar ik zelf zou moeten betalen dan zou ik persoonlijk niet gaan, puur omdat ik het al niet breed heb ( en denk tegenwoordig meerdere met mij ) .. Zou het niet een idee zijn om het met wat meer familie leden te organiseren ??
Vind het ook niet gepast om mensen uit te nodigen en dan zelf te laten betalen.. Ik zou het dan gewoon bij iemand thuis doen en bij een supermarkt drinken halen en lekker grote salades maken en bittergarnituur..niet duur en altijd lekker! Salade doe je gewoon van die grote bakken huzaren halen en dan op een schaal en dan een mooi bergje maken en daaroverheen mayo en dan beetje versieren met uitjes en augurjes en eitjes etc..paprikapoeder erover en het ziet er helemaal leuk uit! Als je een feestje organiseerd kost het altijd geld helaas.. En thuis is kleiner en dus al snel gezelliger! een restaurant is zo groot.. xxx
Ook een leuk idee misschien, hebben ze een tuin ? of een tuin van iemand die je mag gebruiken ? .. Span een mooi zijl over de tuin, zet een leuke vuurkorf neer trommel ergens wat kleine tafeltjes en maak zelf leuke hapjes en lekkere drankjes, miss kan je leuke cocktails maken oid ??
Ja in de tuin is ook leuk! Vind zelf vaak feestjes bij mensen thuis leuker als op locatie zeg maar...knusser.