Wij hebben onlangs een grote boomstamtafel gekocht. Toen ze de tafel kwamen leveren zat er een briefje bij dat de luchtvochtigheid in je huis tussen de 50%_65% moest zijn omdat er anders een risico was dat.het hout ging werken en er een scheur in de tafel kwam. Er zar ook een bon bij dat je in het eerste jaar de scheur net 50% korting kon laten maken . Toen wij de tafel kochten hebben ze hier niks over gezegd. Ik heb gister zo een meter binnen gekregen en blijkbaar is de luchtvochtigheid bij ons maar 32% . Wij hebben alleen vloerverwarming dus we kunnen geen bakje water aan de verwarming hangen (die hebben we dus niet). De verwarming staat ook vaak niet aan want we wonen in een nieuwbouw huis en dat is super goed geïsoleerd. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik vind het ook wel irritant eigenlijk dat ik nu van alles moet gaan doen. Ik heb gewoon een tafel gekocht en nu moet ik ineens helemaal de luchtvochtigheid gaan regelen . Wij hebben er overigens zelf totaal geen last van.
Ik zou de winkel bellen met deze vraag, dat dit niet gemeld is en hoe je dit kan oplossen, desnoods even op de email.
Wij hadden ook een lage luchtvochtigheid in huis en ik had het daardoor vaak koud. Ik heb nu een verdamper op de kast staan. En nu weer lekker warm. Dus de luchtvochtigheid zal nu wel hoger zijn.
Tafel of niet: Je moet er sowieso wat aan gaan doen. Want ook al hebben jullie er geen last van, het is gewoon niet gezond. Die gezondheidsklachten kunnen alsnog later komen. En daarnaast niet alleen slecht voor je rafel maar ook voor andere houten meubels, een houten vloer, laminaat, houten balken in huis enz. Die kunnen gaan scheuren. Dus ik zou er hoe dan ook werk van maken. Meer ventileren, ramen meer open, speciale luchtbevochtiger kopen
Ja ik vroeg me idd ook al af of het ongezond is. Heb wat gegoogeld en denk dat ik maar zo een luchtbevochtigingsapparaat ga kopen. Tafel was €1800 dus wil geen scheuren . En wil natuurlijk ook geen ongezond huis.
Planten kunnen daarbij helpen. Een goede luchtvochtigheid is belangrijk, maar een goede service van de winkel ook. Hadden ze wel even mogen melden.
Waar meten jullie de luchtvochtigheid mee? Ik vraag me nu af hoe dat zit bij ons thuis . Ramen gaan overigens elke dag lang open (nu het kouder is niet langer dan 3 uur). Maar ik wil nu wel weten hoe hoog/laag het bij ons is eigenlijk.
Ik heb deze; https://www.karwei.nl/assortiment/binnen-thermometer/p/B618335 Werkt super. En voor boven heb ik m'n philips wake up light die de luchtvochtigheid meet.
Let er even op dat je er een hebt die geschikt is voor de ruimte. Veel luchtbevochtigers zijn voor slaapkamers. En handig om te kijken naar een zonder filter die zijn vaak iets duurder, maar anders moet er elke 6-8 weken een nieuw filter in. Een klein reservoir is ook heel irritant want dan is je water steeds op. Bij ons hebben we 'm de eerste 3 weken om de dag bij moeten vullen. Inmiddels is de luchtvochtigheid stabiel en vullen we 1x per maand het water bij. Luchten in de winter verslechterd vaak de luchtvochtigheid in huis, koude lucht bevat minder vocht dan warme. Wij hebben de Clean Air Optima CA-606, heel tevreden over.
Bedankt voor de tip ik ga deze zo meteen even bekijken. Ik zag dat veel apparaten ook maar voor 25m2 waren maar onze kamer is denk ik 60m2.
Ja daar gingen wij ook bijna mee de must in. Die wij hebben werkt goed, ondanks dat wij geen deur voor het trapgat hebben. Piano is veel minder ontstemd als de pianostemmer komt. Wij hebben inderdaad gekeken naar een voor meer dan 60m2. Onze woonkamer is niet heel groot (40m2 gok ik), maar wij hebben hele hoge plafonds (3.30m).
Wij hebben een luchtbevochtiger van philips maar ergeren ons steeds meer. Er zit een grote ronde filter in die we elke week in het azijn moeten leggen.... en u tikt die filter steeds. Dus ga eens kijken naar dit type. Hoef je nooit iets te vervangen? Heb je geen last van kalk in het apparaat?
Wij hebben inmiddel de clean air optima 607b aangeschaft. Hebben hem pas een paar dagen maar bevalt goed.
Er zit een permanent filter in wat je 1x per maand schoon maakt. Vraag me nu af of wij dat überhaupt ooit gedaan hebben mijn man vult 'm altijd bij, dus ik hoop dat hij dat doet... Ik doe het in ieder geval niet Maar er hoeven inderdaad geen nieuwe filters in, dat was een van de redenen om voor dit model te kiezen, zie de gebruiksaanwijzing over hoe het precies zit Https://www.handleidi.ng/clean-air-optima/ca-606/handleiding?p=4