Nieuw dilemma met jaarcontract...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door darcy, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dames,

ik heb een nieuw dilemma. Vanmorgen vond ik in mijn mail een berichtje van mijn (overigens heel aardige) baas - vlak voor de kerstvakantie hadden wij besproken dat ik niet aan het einde van deze maand, maar eind augustus met een werkgerelateerde opleiding zou starten.

Hij heeft dit gesprek voor de goede orde op papier vastgelegd en vraagt mij nu om dit ondertekend aan hem terug te geven. Er staat in een paar regels in dat we zijn overeengekomen dat ik eind augustus ga starten met de studie.

Ik ben 6 weken zwanger, wil dit nog niet vertellen (mijn eigen moeder weet het nog niet eens!), maar kan ook niet starten met de opleiding eind augustus. Ik denk dat mijn jaarcontract niet verlengd wordt, maar van rechtswege gaan eindigen.

Ik twijfel nu wat ik moet doen: open kaart spelen (zo pril in de zwangerschap), tekenen en het inleveren, of iets anders? Kan mijn baas me vastpinnen op een eventueel ondertekend document?

HELP! :(

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

staan er geen voorwaarden i nwaar je aan moet voldoen?
    en of er "straffen" staan op het niet volgen van de opleiding?

zou het contract even heel goed lezen

en eventueel even overleggen met HRM of de personeelsafdeling.
    deze dienen het voor zich te houden.. dus dan weet alsnog (bijna) niemand het... en kun je toch even advies vragen

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dankjewel voor je reactie. Ik zou even kunnen informeren bij de personeelsmanager inderdaad... he, wat lastig. Wil gewoon genieten van mijn zwangerschap!

4. Saskia78

wat heb je trouwens met eendjes darcy? :)

5. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Darcy... heel veel mensen WETEN het nog niet eens in de 6e week. Dus... je bent niet verplicht het te vertellen.
    Het hoeft zelfs pas 3 maanden voor de bevalling, wettelijk gezien.
    Maar in dit geval is het natuurlijk niet netjes gezien de kosten die er voor de studie gemaakt worden.

Ik zou inderdaad met iemand van P&O (H&R) praten. Of even goed het contract doorlezen of advies vragen aan een rechtswinkel.

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels mijn baas gesproken, die me drie klapzoenen gaf en zei, dat we er wel uitkomen. Ze willen me niet kwijt en dat is wederzijds! Pfff....

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou gelukkig zeg, wat een opluchting.

8. Saskia78

ah heerlijk zeg! :)

toffe baas is altijd goed :D

Deel Deze Pagina