wat nu?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by lunaatje, Jan 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

Dec 4, 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    ik werk in de horeca,en sta er altijd alleen voor om 50 man te bedienen en hun drank te nemen,de mensen die bij ons komen zijn gewend om snel bediend te worden...
    ik wil het rustiger aan doen,en de stress proberen te vermijden,nu heb ik tegen men baas gezegd da ik zwanger ben(zijzelf is ook zwanger)en had gehoopt da ik iemand bij mij ging krijgen,maar haar moeder(de grote baas) wilt dit niet vanwege het financiele
    nu ben ik echt wel razend...
    een collega van mij is niet zwanger en die heeft hulp,ik ben dan zwanger en ik krijg dan niemand bij mij...
    maar ze kunne fluiten,ik doe alles rustig op men gemak,als de klanten zagen,laat ze maar zagen,als ze weggaan dat ze niet op tijd bediend worden dan zeg ik bye bye
    wat moet ik nu doen

2. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    IK zou het ook zo doen meid.
    Informeer anders is bij de arbo dienst hoe en wat.
    Liefs Lydia

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Met 6 weken al gelijk zeggen dat je rustiger aan wil doen vind ik wel wat overdreven eerlijk gezegd?

4. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    ik ben nu 26 weken zwanger een paar weken terug
    dacht ik pas ik moet het wat rustiger aan doen.

5. lunaatje

lunaatje Actief lid

Dec 4, 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    diegene die in de horeca zelf staan zullen me wel begrijpen
    en ik ben ook heel bang voor een miskraam,ben stressy type

en als je weet da mijn verantwoordelijke altijd hulp heeft en ik niet dan is dit toch niet eerlijk
    wat men verantwoordelijke met 2 doet moet ik helemaal alleen doen,en ze vinden dat maar normaal...
    als je niet zwanger bent is het al niet te doen...

6. lunaatje

lunaatje Actief lid

Dec 4, 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    jullie begrijpen het niet,het gaat niet over het rustig aan doen,als ik niet zwanger was ,is deze situatie op het werk al niet te doen,al ooit 8 uur aan een stuk(soms 9 soms 10) over de 50 man alleen moeten bedienen,zelf drank maken,en afrekenen ,waar mensen komen die nooit gen geduld hebbe,ze zitte nog niet op hunne stoel,ze knippe me de vingers en alles moet er in ne seconde staan

7. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Ik vind dat je groot gelijk hebt, zelfs als het wel te doen was toen je nog niet zwanger was, nu heb je er iemand bij om wie je je druk moet maken! Ik ben zelf ook niet iemand die het zomaar rustig aan doet maar ik heb deze week al een flinke emotionele klap gekregen en doe het nu ook rustig aan op het werk. Iedereen en iedere situatie is anders dames dus jullie kunnnen niet bepalen of dat wel of niet overdreven is!

8. lunaatje

lunaatje Actief lid

Dec 4, 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    dank u wel han
    vandaag zou men baas komen om erover te prate,en ze is nie omgezien
    dus nu weet ge zeker dat het haar niet raakt he
    vanmorgend voor men werk voor de eerste keer overgegeven,maar toch nog naart werk gestommeld,krijg je naar u voete omda er de dag voordien iets niet in orde was,maar wa wil je als je altijd alleen staat...
    toen ben ik beginnen wene,de emotie of hormone misschien

9. lunaatje

lunaatje Actief lid

Dec 4, 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    emotionele klap? als je erover wilt praten

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik werk ook onder druk, loop z'n 8 uur per dag continu en moet ladingen klaar maken voor bezorging, dit houdt dus in dat ik de helle dag producten moet verzamelen op tijd. ben ik te laat komen er problemen en loopt alles in het soep.

heb me ploegbaas ingelicht dat ik het rustiger aan wil doen en ik hoef de grote en meestal zware
    (van 10 tot 25 kilo) pickbonnen niet meer te doen met uitzonderingen als het echt niet anders kan.

ik heb al eerder een miskraam gehad met 11 weken en wil alle risico nu vermijden.

je kindje en jij zijn belangrijker dan je baas. als jij je er niet goed bij voelt kun je het natuurlijk gewoon rustiger aan doen, en trek je niks aan van de rest.

succes met je zwangerschap

11. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik werk ook in de horeca en ben vrij snel rustiger aan gaan doen. ben met 12 weken al halve dagen horeca halve dagen kantoorwerk gaan doen (werk in een attractiepark) nu heb ik gister te horen gekregen dat ik het nog rustiger aan moet doen van mijn VK. ivm harde buiken

Vandaag had ik om kwart voor 10 (3 kwartier aan het werk) al een harde buik. en dat terwijl ik nog niet veel had gedaan. Rustiger aan kon gewoon niet.

Dus gelijk een gesprek met mijn leiding gehad. En ik kreeg in eerste instantie ook naar mijn hoofd ja je bent al zo snel minder gaan werken (dat ik dacht ja dat is makkelijk gedacht als je zelf altijd met je muts achter het bureau zat toen je zelf zwanger was) later op de dag is ze erop terug gekomen. En nu ga ik vanaf volgende week hele dagen kantoorwerk doen.

Ben blij dat ze het zo heeft opgelost anders had ik echt al vroeg gestopt met werken. In de horeca kan je geen tandje terug nemen en dat vergeten een hele hoop mensen. Nu kan ik gewoon zorgen dat onze hummel gewoon lekker doorkan groeien tot eind april.

Dus ik vind het niet gek dat je het nu al aangeeft hoor. Je hebt uiteindelijk alleen jezelf ermee hoor. niemand anders die uiteindelijk de pijn heeft.

12. lunaatje

lunaatje Actief lid

Dec 4, 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    dank u wel young flower,het is zols je zegt de mensen denken da horeca gen zwaar werk is,maar ze moesten er eens zelf instaan
    en ik geef je groot gelijk dat je zo vroeg al halve dagen ging werken,zeker als je harde buiken hebt...
    je kunt da risico niet nemen
    ik hoop da het op deze manier veel beter met je is met je harde buiken,enne,je kunt stillekes aan gaan aftellen he :D
    ik wens je verder nog veel rust toe,en een goede zwangerschap

13. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    ik werk niet in de horeca maar in een winkel
    dat is zwaren dingen tillen ,lopen,lang stil staan enz.
    maar als jij voelt dat je het niet aankan moeten
    ze gewoon wat regelen heb je recht op.
    helemaal al als je het zonder zwangerschap al niet aan kon.
    vooral de eerste weken van je zwangerschap want dan ben je extra moe en wordt je gek van hormonen.
    gr en sterkte chantal.

Share This Page