Soms als mijn dochtertje heel erg van streek is en ik leg haar aan dan en ze valt in slaap en ik til haar 10 minuten later in een andere houding word ze wakker en gaat ze weer huilen en wil weer alleen maar drinken. Normaal als ze wel eens in slaapt valt aan de borst dan kan ik der gewoon weg halen. Maar als ze zo van streek is geweest dus niet. Is dit nu clusteren?
Clusteren is als ze alleen maar wil drinken. Vaak sukkelen ze idd in slaap, maar schrikken weer snel wakker om verder te drinken. Hier heb ik geen clusteraar, maar wel een mamahanger. Ik moet haar ook op schoot houden 's avonds, want vaak wordt ze wakker als ik haar wegleg. Ze hoeft alleen niet te drinken. Wordt boos zodra er melk komt. Ik geef haar na de borst een speentje en dan slaapt ze gewoon lekker bij me (maar zonder dat ze mijn tepel als speen gebruikt ).
Hier lijkt het een beetje een combinatie van clusteren en mamahonger; ze wil bij me zijn, en dan af en toe een slok drinken en een beetje sabbelen, beetje aan de borst doezelen, en gewoon weer even zonder borst lekker tegen me aan liggen, dan nog weer een paar slokken, doezelen, sabbelen, etc etc. Op een gegeven moment merk ik dan dat ze vooral moe is en dan kan ik haar in bed leggen zonder moeite, dan gaat ze ook heerlijk slapen Tijdens dat clusteren wil ze trouwens ook echt géén speen, dan wordt ze boos; ik ben dan dus even haar speen
Bij mij wil ze echt zelde een speen en als ze die wil is er maar 1 die ze wil. Twee precies de zelfde gehaald, maar die moet ze niet. Dus ik hoop de speen nooit kwijt te raken.. Al deukt die erg in haar gezichtje dus had ik gehoopt dat ze die andere ook wilde. Halverwegen dat ze zo bij me lag viel ze heel eeg diep in slaap en kon ik der even verliggen zonder dat ze wakker werd. Wat fijn was omdat ik een lamme arm had
Clusteren is twee soorten honger, mamahonger en melkhonger. Clusteren kan er inderdaad uitzien zoals je kindje doet, even drinken, even slapen, even drinken.
Clusteren is twee soorten honger, mamahonger en melkhonger. Clusteren kan er inderdaad uitzien zoals je kindje doet, even drinken, even slapen, even drinken.