Nieuw eetschema?

Discussion in 'Voeding' started by Lionne, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Heb ook een voedingsdeskundige van nutrilon gesproken hierover, max is 1 liter....

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Naar mijn weten is 1 liter voor nr 1 en 800 voor nr 2 en 3.

3. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik zeg dus net dat de voedingsdeskundige van nutrilon, de arts van het cb en een verpleegkundige van het cb aangeven dat de max voor 2 ook 1 liter is....

4. adi

adi Niet meer actief

#24 adi, Jan 14, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 14, 2013
    Dan is dat richtlijn veranderd sinds 2 jaar geleden.

Heb je ook gevraagd wat de reden is van afwijking tussen dat advies en datgene ze nog steeds op de pak hebben staan?
    Is de samenstelling van opvolgmelk veranderd en daarom de richtlijn aangepast?

5. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Dat heb ik niet gevraagd want op het pak dat ik heb staat geen maximum. Ik heb dus "blind" gevraagd wat het maximum is en kreeg overal 1 liter als antwoord. Dat het vroeger anders was wist ik ook niet anders had ik wel gevraagd waarom dat nu niet meer zo is. Ik ga even kijken of ik weer contact op kan nemen met ze en meld me later weer want ik ben nu ook wel benieuwd....

6. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Net even gechat met iemand van nutricia en ik snap nu de verwarring ook. Het is niet dat ze echt maar 800 cc mogen van de opvolgmelk maar ze gaan er vanuit dat de baby dan al bijvoeding krijgt en dan moet er dus een fles vervallen en zit je op 800 cc.

Erg stom vind ik het dat ze hier niet meer duidelijkheid in scheppen. Als je pas met 6 mnd begint met bijvoeding en je kindje er niet veel van binnen krijgt kan je echt nog niet een fles laten vallen... Ze gaf ook aan dat het dan ook geen probleem is max een liter te geven van de opvolgmelk, vandaar dus ook t advies van het cb dat de max gewoon een liter is tot je kindje zelf een fles laat vallen door de bijvoeding.

Dussss krijgt je kindje al voldoende bijvoeding dan een fles laten vervallen en mx 800 cc aanhouden maar krijgt je kindje nog niet zo veel binnen gewoon voeen op verzoek tot de max van een liter...

Het regelt zich dus vanzelf!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Opvolgmelk bevat mee ijzer van een moeilijk opneembaar soort. Met meer dan 800cc opvolgmelk stijgt het ijzergehalte in de darmen.
    Veel ziekmakende bacteriën gedijen beter in een ijzerrijke darmomgeving. Daarom is het beter om niet te veel opvolgmelk te geven, en liever gewoon wat langer nummer 1 te blijven geven. Unicef adviseert zelfs om helemaal geen opvolgmelk te geven, maar gewoon door te gaan met nummer 1 tot een kind met 9 a 10 maanden over kan op gewone zuivel.

8. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    t zal allemaal wel. Vind je t erg als ik niet meer weet wie te geloven? Als het waar is wat jij zegt en als dat dan ook echt problemen zou kunnen geven dan zou het advies toch gewoon altijd maar max 800 cc geven zijn en dan zouden ze dat ook groot op de verpakking moeten zetten?

Ik neem het dus allemaal met een grote korrel zout en volg mijn kindje. Waarschijnlijk regelt hij tegen die tijd zelf wel een fles te laten vallen....

9. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Een paar dagen verder en we doen het nu zo:

08.00 bord pap
    11.00 fruit
    12.00 fles 180+6
    16.00 warm eten en soms een beetje kwark
    17.00 fles 180+6
    20.00 papfles

Share This Page