Hoi allemaal, Ik heb ff hulp/advies nodig met mijn konijnen! Ik kan over dit probleem niet zoveel over vinden namelijk. Wij hadden al een ex-mannetjeskonijn, en sinds een tijdje een nieuw konijn (voedster) erbij genomen. Ze zitten nog in een aparte kooi. Ik heb ze laatst voor het eerst laten kennismaken, dat ging best goed (gingen elkaar berijden en achter elkaar aanrennen maar ook rustig liggen). Maar nou doet dat vrouwtje wel eens raar. Als ze hem tegenkomt dan plast ze tegen hem aan. Net zat het alweer op zijn hoofd toen ze hem net had gezien . Weet iemand waarom ze dat bij hem doet en of ik er nog iets aan kan doen.
Dat heeft inderdaad te maken met dominantie. Het gebeurt vaker hoor! Je voedster geeft daarmee aan dat ze hem accepteert maar dat zij de baas is! 8)
zijn mijn konijnen zo netjes dan heb het inderdaad even op internet (via google) nagelezen en het is inderdaad dominantie
Hahaha wel grappig dat zij hem dan domineert.. ook als ze in zijn kooi springt gaat ze gelijk plassen.. hij gaat wat brommen dan maar doet niks terug.. mietje
Haha ja vrouwen zijn cool! 8) Heb zelf 8 konijnen (de hele tuin vol zeg maar ) en mijn vrouwtjes zijn allemaal dominanter dan de mannetjes. Ik heb er zelfs 1 bij die dagelijks op de andere bunny's aan het rijden is, zelfs op de mannetjes Dat is dus de dominantste. @ Roshi: gezien bovenstaande denk ik dat jouw konijn een betere opvoeding heeft gehad!
8 konijnen, zo dat is best wel wat. Wel leuk hoor. Mijn mannetje berijdt het vrouwtje heel graag, en zij plast weer graag.. beide hun dominantie dan.. helpt het bij een vrouwtje als ze wordt gesteriliseerd? Zou ze dat dan misschien minder gaan doen?
Ja dat zou wel kunnen helpen, maar ik denk dat je het eerst een paar weekjes moet aanzien. De kans is groot dat dit een beginfase is. En bij sterilisatie kun je ook een sloom konijn terug krijgen. Is je mannetje wel gecastreerd dan? Als dat niet zo is, dan denk ik dat het niet zo zeer dominantie is van zijn kant. Dan moet je dat wel echt laten doen, want anders blijven ze 24 uur per dag rijden. Dat heb ik eens gehad, met een gesteriliseerde voedster en een mannetje. Dat was gewoon echt niet leuk meer. Vandaar dat ik nu alleen de mannetjes laat "helpen" Stinken ze ook minder.
ex-mannetje, dus ja hij is al anderhalf jaar geleden gecastreerd. Hij stonk daarvoor inderdaad nogal, nu is zij degene die stinkt.
Sorry hoor maar jou verhaal is de enige in mijn hele zw.pag lidmaatschap waardoor ik kreupel lig van het lachen En ik zit hier al een tijdje