Wat een spannende tijd ga je tegemoet. Ik ben blij voor je dat je toch gewoon geholpen kan worden en dat jullie wens voor een kindje maar werkelijkheid mag worden. Heel veel succes gedurende het traject!
@JosjeM sorry late reactie. Morgen weten we meer. Dan hebben we weer een echo en hopen dan eindelijk naar de volgende stap te mogen. Na 18 dagen menopur. Ik Ben reuze benieuwd.
De echo was verrassend goed eigenlijk. Nu was folikel bijna 15mm en de andere was ook bijna verdubbeld. Moest bloedprikken op oestrogeen daar ze niet goed konden beoordelen of bms wel mee groeide. Leek er wel op maar kon zijn dat echo dat niet zag. Ze zouden vandaag bellen of ik woensdag of vrijdag terug moet. Maar niet gebeld dus verwacht dat ze morgen ochtend bellen. En dan zal ook wel ergens deze week de pregnyl mogen.
Oh super van de grootte van de follikels. Ik neem mij te herinneren dat in een follikel vanaf 12mm een eicel zich klaar begint te maken om te springen? Maar kan er ook naast zitten. Voor mijn eerste zw heb ik clomid moeten nemen en ik reageerde daar heel fel op... Ik had ineens een follikel van 30mm... Behoorlijk pijnlijk ( alsof er een knikker zit). Ik hoop dat je bms ook dik genoeg is!
Mijn gyn zei dat de folikel minimaal 15mm moesten zijn. Hoe en wat weet ik ook niet precies. Probeer hier veel te lezen voor wat kennis in elk geval. Ja ze dachten wel wat te zien aan het bms maar konden het niet zeker zeggen. Zeiden, dat we het hier niet kunnen zien wil niet zeggen dat het er niet is. Dus ja wat dat betekend... daarom meteen gaan prikken. Hopelijk na telefoontje morgen weten we meer. Menopur is eerste wat ik gekregen heb nu, en reageer nu na 14 dagen met ongeveer een mm per dag aan groei. Dus hele trage/late opstart. Maar gezien mijn leven en opgroeien klopt dat wel eigenlijk haha is niet negatief maar tis wel zo. Ja hoop ik ook dat bms ook mee wilt doen. Het doet iets anders twijflden ze niet zo denk k. Heb je nu wat anders gekregen dan dan andere clomid?
Nee, de andere keren was ik telkens spontaan zwanger. Maar na mijn pilstop voor ons eerste kindje had ik ook quasi geen cyclus. Na een half jaar was de gyn akkoord om met clomid en pregynl te starten. En toen was het in ronde twee raak. Daarna waren we er niet zo echt mee bezig en toen lukte het 'gek genoeg' van zelf ( niet dat ik klaag, verre van!). Dus mijn voorgeschiedenis met hormonen is maar een 'light-version' in vergelijking met andere verhalen.
Ohh das natuurlijk helemaal top als het spontaan gebeurt. En ja hulp is natuurlijk ook helemaal niet erg. Tot voor deze maand wist ik helemaal niet (bewust) dat dit kon en bestond. Is hele nieuwe wereld. Tis alleen t geduld speelt wel parten inmiddels maar klaag niet allang blij dat het zo ver is gekomen. Ongeacht de uitkomst eigenlijk.
Vandaag bericht gehad, morgen al komen. Dus nu duimen draaien op t goeie. En dat er toch een mooie bms was. Anders zou ze wel wachten tot vrijdag neem ik dan maar aan.
Vandaag geweest en groen licht gekregen. Vandaag nog 1 menopur morgen de pregnyl en zaterdag de IUI spannend helemaal zenuwachtig.
Dank je wel ! Weet totaal niet wat te verwachten of hoe t gaat maar zie k wel zaterdag. Wij hopen ook dat dit Lucky egg is van helemaal niets in 20 dagen naar dit. Had t nooit gedacht...
Terugplaatsen bij een iui stelt niet zo veel voor hoor Man moet z'n ding inleveren en dan moet je even wachten.. Als je aan de beurt bent ga je op n stoel liggen en met een eendenbek brengen ze een slangetje naar binnen, voel je niks van voor je het weet sta je weer buiten en dan duren de wachtweken heeeel lang
Ja haha dat geloof ik wel. Had net f op you tube gekeken geeft ook wel n aardige indicatie. Hoeveel dagen na de IUI mag je testen eigenlijk? 2 weken toch hé?
Ja je kan 14 dagen na de IUI testen. Je kan ook iets eerder proberen maar je gebruikt waarschijnlijk pregnyl of ovitrelle hè? Dan moet je er rekening mee houden dat die nog 14 dagen in je systeem kunnen zitten en dat is hetzelfde hormoon als waar de zwangerschapstest op reageert, dus als je vroeger test dan heb je kans op een vals positieve test. Sommige vrouwen vinden het fijn om dmv testen bij te houden of de pregnyl/ovitrelle uit hun systeem is, je kan bv na een week een test doen, als die negatief is dan weet je dat elk streepje dat daarna komt van een zwangerschap is. Maar als je het geduld er voor op kan brengen, dan scheelt het je wel geld door gewoon netjes te wachten tot 14 dagen na de IUI en dan heb je ook minder kans op twijfelachtige tuurlijntjes.. Maar veel vrouwen vinden het wachten heel lastig
Ja de pregnyl heb ik inderdaad. Die mag k morgenavond zetten en dan zaterdag naar het zh. En dan 14 dagen vanaf die zaterdag kijken of t gelukt is begrijp ik. Ja tis m' eerste keer dus ja voor m' gevoel wil ik de dag erna wel al testen haha ja dat wachten zie k ook wel tegen op. Maar goed dat zag ik tegen alles en t gaat tot nu toe heel prima. Dank je wel voor de info.