Nieuw, en IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door trolljenta, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Hallo, ik ben nieuw hier, ben al 2 1/2 jaar bezig, en we hebben onderzoeken gedaan, en gaan nu woensdag naar de fertiliteitsarts, om te praten.
    We hebben al gehoord dat het IUI wordt, maar alles is goed met de zwemmers, en ik heb niks gehoord over mijself, dus ben een beetje nerveus.
    En het heeft ook lang geduurd, gewoon, de 2 1/2 jaar wachten.
    Wil gewoon praten, ik heb alltijd in noorse forums gezeten, maar, omdat het daar heel anders is, ben ik toch naar een Nederlandse forum gegaan...

Ik ben een beetje lost hier... :oops:

Ik ben 25, woon al 5 1/2 jaar in Nederland, komt uit Noorwegen... :)

2. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hoi trolljenta!
    ik krijg zelf geen IUI, maar een hoop meiden hier wel!
    heel veel succes meid!
    liefs elfje

3. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Heel veel succes toegewenst,en welkom hier!!

(ook ik heb geen ervaring met IUI)

Groetjes,Alida

4. Niet meer actief

hoi meid
    ik wens je veel succes fijn de fert.arts
    ik heb geen ervaring met iui
    maar hopelijk raak je nu wel snel zwanger
    succes!!!

5. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

hoi meid,

heel veel succes toegewenst van mij

6. geitje

geitje Actief lid

7 jun 2006
    128
    0
    0
    succes, wij zijn ook bijna 3 jaar bezig. Ik zit sinds april dit jaar in de mmm. Deze maand wordt er een laparascopie en leo-behandeling uitgevoerd. Ik heb PCO en geen spontane eisprong, van clomid wordt ik onvruchtbaar. Na de operatie gaan we ook over op IUI.

7. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai trolljenta, tuurlijk moet je eerst je gesprek afwachten a.s. woensdag. Maar het kan zijn dat je begint met IUI ook als alle uitslagen goed zijn, dus hoeft niet per se te betekenen dat er iets mis is. Mijn vriend en ik waren ook al een tijd bezig, onderzoeken wezen niets uit, alles zou goed moeten zijn. We hebben begin dit jaar een gesprek gehad met gyn (waren toen 2 jaar bezig). We moesten nog een half jaar 'wachten'....en nog zelf proberen. Bij onbegrepen onvruchtbaarheid zouden we na 2 en half jaar pas in aanmerking komen voor behandelingen. Inmiddels zijn we dus begonnen met IUI, daarbij slikte ik Clomid om extra eicellen te laten rijpen en spoot ik pregnyl voor de eisprong. Ik begin nu met Menopur (om eicellen te laten rijpen) ipv de clomid aan onze 4e IUI-poging.
    Ik hoop dat woensdag alles goed is bij de gyn. Maar ik weet uit ervaring dat het nog een hele stap is als je met behandelingen moet beginnen. Ook al lijkt er niks aan de hand te zijn, moet je toch de MMM in en heb je nog steeds geen garantie of zo'n behandeling aanslaat, het vergroot je kans, dat wel. Wil je dus heel veel succes wensen en als je vragen hebt dan hoor ik het wel...

8. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Trolljenta,

Wij zijn na 2,5 jaar proberen begonnen aan IUI. Bij geen van beiden is er niet echt iets te vinden. Waarschijnlijk heb ik niet elke maand een eisprong en daarom heb ik IUI met hormonondersteuning (gonal-f en pregnyl) gehad. En is de tweede IUI aangeslagen.

9. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Hoi trolljenta,
    Wij ook 2 jaar aan het klussen.
    Bij ons beiden alles oke.
    Wij starten ook met iui.Ik vind het ook allemaal superspannend.Ik moet zaterdag met de Clomid beginnen.
    Succes toegewenst.
    Groetjes Minou

10. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Warom krijg je geen IUI? :(

11. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Wat is MMM? :)

12. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Wat leuk voor jullie :D
    Ik hoop echt dat het zal lukken, maar na zo lang, ben ik gewoon so bang geworden om te hopen, dat het dan toch niks wordt, en hoop ik voor niks :(
    Het is elke maand weer het zelvde weet je, en als dit niet lukt...

13. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    En bedankt allemaal, voor alle berichten :D
    Ik voel mij nu wel een beetje meer thuis hier ;) hehe
    Ik ga wel door met lezen van berichtjes enzo :)

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik begin deze maand ook met IUI. Wij zitten nu in ronde 25. Ik heb mn Clomid al achter de rug. Morgen krijg ik een follikel meting. En dan verwacht ik van het weekend mn pregnylspuit te moeten halen. Het zaad van mijn man is prima. Bij mij is de luteale fase (tijd tussen mn eisprong en menstruatie te kort). Maar met Clomid wordt die tijd dan iets langer zodat het eitje zich goed kan innestelen. Ze gaan voor IUI omdat het meer kans geeft op een zwangerschap dan alleen medicijnen.

15. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai Trolljenta MMM staat voor Medische Malle Molen. Je zult vast nog wel meer afkortingen tegenkomen die hier worden gebruikt dus inderdaad gewoon vragen hoor.Niet iedereen krijgt meteen IUI bij hormoonbehandeling. Soms is het duidelijk dat het 'probleem' bij de vrouw ligt en zij bv moeilijk of geen eisprong heeft of dus een te korte luteale fase. Dan beginnen ze meestal met alleen hormoonbehandeling en mag je het verder nog 'zelf' doen. Ik weet dat ze in het ziekenhuis waar ik loop ervoor kiezen om hormoonbehandeling en IUI samen te doen bij onbegrepen onvruchtbaarheid.
    En ik kan me je angst goed voorstellen, je bent al zo vaak elke maand teleurgesteld. Toen we met IUI begonnen had ik wel weer een beter gevoel van dat we een kans maakten, dat gevoel heb ik nog wel hoor. Maar ook nu bekruipt me soms wel eens de angst, wat als dit niet lukt, dan moeten we voor IVF...en wat als dat niet lukt....
    Ik probeer deze gedachten zo snel mogelijk om te gooien, maar makkelijk is dat niet altijd. Probeer positief te denken!
    Veel succes morgen met gesprek bij de gyn, hoop dat hij/zij jullie enige duidelijkheid kan geven. Mag ik vragen welk ziekenhuis dat jullie gaan?

16. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Ow, ok, ja ik ben nu gewend met alle afkortingen in het noors, en jullie hebben dus het zelvde, maar met andere letters natuurlijk, dus moet ik ze allemaal opnieuw leren :p
    Ik hoop dat mijn nederlands niet te erg is, ik vind het vrezelijk om te schriven, heb een gevoel dat alles is fout :p haha

Nou, wij zijn terug, en het is geen fout bij mijn vriend te zien, en geen fout bij mij, dus het is gewoon onbegrepen onvruchtbaarheid, ze kon niks vinden :(
    En daar doen ze dus wel IUI als ze niks kan vinden, en als je 2 of meer jaar bezig bent.
    Wij zijn nu 2 1/2 jaar bezig al :(

Ik dacht echt dat het met pilletjes gedaan zou worden, maar horden nu dat ik ZELF spuiten moet zetten :confused:
    Ik mag zaterdag langs komen om spuiten te leren zetten, ARG :cry:
    Ik ben niet bang hoor, maar, ik ben niet echt handig, en ik vertrouw mijself niet so :p
    Misschien gaat mijn vriend het doen, hij zei al dat het geen probleem is, lieffie van me :D

Wij gaan naar de Gelderse Vallei, in Ede, weet je waar het is? :)
    Het is een hele mooie ziekenhuis hoor :)

Als in NIET ongesteld wordt voor zaterdag, kan ik misschien al deze maand beginnen, dan weet ik zaterdag hoe ik de spuiten mot zetten, en kan ik bellen voor een afspraak voor de nakijken gedoe, ik weet niet meer wat het was, maar een ecco ofzo terwijl ik ongesteld ben ofzo?
    Maarja, misschien beter om een maand te wachten, om aan te wennen, ik weet niet, ik wil graag meteen proberen ook ;)

Ongeduldig? Ik? Naaaah :p

En, bedankt voor je lange berichten, dat is echt leuk om te lezen :)

17. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Dan ben jij NET iets verder dan mij :D
    Hoe was het om de spuit slef te setten, niet eng, of zeer? :(
    Wij zitten in ronde 29, het wordt 30 nu, als ik over een paar dagen ongesteld wordt.
    (Je bedoelt toch met ronde, hoeveel maanden bezig?)
    Stom ook, ik ben tussen de 25 en 35 dagen, niet echt regelmaatig vind ik :(
    Ben je niet bang om meerlingen te krijgen?
    Ik ben wel een beetje bang voor, maarja, ik wil ook so graag een kind, dus als eer 2 komt, is het wel ook goed, maar, je weet maar nooit of het 3 of 4 wordt ook :eek:
    Toch?

18. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Hoi Trolljenta,

Het prikken van jezelf is heel makkelijk. Je krijgt er een soort van schietpen voor. Diabetici gebruiken ook zo'n soort pen misschien ken je die.

Waarschijnlijk hoor je zaterdag wanneer je moet beginnen met spuiten, het is belangrijk dit elke dag op hetzelfde tijdstip te doen. En daarna gaan ze om de dag een inwendige echo maken om te kijken hoe je eitjes groeien. Als die rijp zijn krijg een een andere spuit en ongeveer 24 uur erna krijg je de inseminatie. Ik hoop dat dit iets duidelijker voor je word en anders lees ik het wel. Stel rustig je vragen!

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes!
    Die pen heb ik niet altijd en niet voor elk medicijn. Volgens mij verschilt dat per verstrekker.
    Met naalden is ook goed te doen hoor....tis alleen meer gedoe. Ik heb liever een pen maar in mijn geval kan dat maar bij 1 van de 3 medicijnen.
    Heel veel succes, het zal nu wel super spannend zijn.

20. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Ik weet wat je bedoelt med de pen, maar, ze zei dat het en SPUIT was, dus, ik weet het niet meer :(
    Ik moet een van de komende dagen ongi worden, en als dat gebeurt voor zaterdag, moet ik wachten tot de volgende periode.
    Als het niet gebeurt, hoor ik het zaterdag wel :)
    Het stond op het papier dat je het moet inspuiten tussen 15.00 en 19.00, dus ik doe het gewoon als ik weet dat ik thuis ben, rondt 18.30 ofzo, na het eten denk ik :)

De rest DENK ik dat ik weet wat zal gebeuren, maarja, dat zie ik wel, het is gewoon de spuit, en dat self doen, wat een beetje eng is.

Wat doen jullie met werk?
    Ik werk fulltime, en heb niet echt zin in om aan mijn baas te vertellen, maar als ik 3-4 keer in de selvde week naar het ziekenhuis moet, dan komt het wel vragen of niet?
    Iemand ervaring mee? :)

Deel Deze Pagina